Equitana 2022 7/13 april

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bagheera_206

Berichten: 25906
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 10:10

baudyh schreef:
Wij hebben op P10 geparkeerd. Waren om 9 uur auto nr 10! Bijna lege bus. Staan nu in de hal voor de ingang.


Wij hebben net de auto geparkeerd op P10 en in bus naar Equitana. *\o/*

baudyh

Berichten: 4292
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Equitana 2022 7/13 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 11:01

Het is nog heerlijk rustig. Shopt fijn

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 11:05

Zijn er mensen die ook meer naar de demo’s gaan? Is dit vergelijkbaar met horse event?
Iemand al alize froment gezien bvb? :)

@germie: verwacht je dan dat de handelaars geld toveren om jou van aanbiedingen te voorzien?

MissYvette4u

Berichten: 2985
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 12:06

Bagheera_206 schreef:
Wij hebben net de auto geparkeerd op P10 en in bus naar Equitana. *\o/*


Op de P10 om 10 over 10 op 10 april :D veel plezier!

manzano

Berichten: 23982
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Equitana 2022 7/13 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 18:18

Ik ga morgen. Hebben jullie toevallig veel chaps gezien? Wil graag nieuwe, maar om goed te passen is een rijbroek vaak fijn. Maar dat vind ik alleen de moeite als er veel keuze is :=

miss_lizje

Berichten: 6263
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: Equitana 2022 7/13 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 18:23

In hal 8 heb ik iemand chaps zien passen, maar durf niet te zeggen welke stand en wat voor soort/kwaliteit het was.
Het viel juist op omdat het meisje de chaps probeerde te passen over een bootcut spijkerbroek.

sharonalover
Berichten: 2692
Geregistreerd: 27-12-04
Woonplaats: ergens op een plekje van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 18:48

manzano schreef:
Ik ga morgen. Hebben jullie toevallig veel chaps gezien? Wil graag nieuwe, maar om goed te passen is een rijbroek vaak fijn. Maar dat vind ik alleen de moeite als er veel keuze is :=


Ik heb ook gezocht naar chaps maar niet gevonden wat ik zocht. Dat lag vooral aan mijn eigen lastige maat en aan het feit dat ik geen 80 euro wilde uitgeven ;) .
Er zijn wel een aantal stands met chaps.
Ik heb gewoon een skinny spijkerbroek aangedaan met daaronder mijn jodphurs. Daar kan ik sowieso goed op lopen. Ik heb dat al eens eerder zo gedaan en toen wel geslaagd, die chaps zaten ook met rijbroek goed.

germie

Berichten: 26023
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Equitana 2022 7/13 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 19:27

P9 bij de hallen. Om half 10 waren we daar. Heb toch redelijk wat aanbiedingen gezien, en aan het einde van de dag ging er bij sommigen nog wat af. Soms werkte afdingen ook.
Niet veel gekocht, maar wel wat boeken, en totaal onverwacht, een passende westernhoed. Ik heb een vrij klein hoofd en vaak was S nog te groot en de kindermaten te klein. Maar dat is gelukt.
En nog pavo slobber meegenomen. Dat was daar nu in de aanbieding.

Bielsje

Berichten: 1402
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 19:37

Wij zijn vandaag ook geweest, en het viel me mee én tegen :')

De stallen, molen, bodems etc vind ik altijd enorm interessant. De flexibiliteit van de standhouders qua engels spreken viel me ook enorm mee!

In de andere hallen was het behoorlijk druk en ik kon niet echt een logische looproute vinden, icm hersenschade is dat allesbehalve handig zeg maar :roll:
Bij de Haukesmidt stand werkten mijn hersens nog net en de eigenaar heeft me super geholpen met een advies omdat ik mijn teugels niet meer goed vast kan houden. Daar dus een set handschoenen gekocht en een halster. Leuk onderhandeld ook :j

Ben enorm benieuwd naar de handschoenen maar ik miste wel echt wat innovatie en de medische hoek? Of heb ik dat gemist?

baudyh

Berichten: 4292
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Equitana 2022 7/13 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 20:15

Afbeelding

Beperkte schade al zeg ik het zelf.
Lekker dagje. Inderdaad kleiner dan anders maar aangezien ik zelf meer lichamelijke klachten heb was dit genoeg om te bewandelen.
Gezellig met een vriendin geweest.
Hop naar volgend jaar

prompter

Berichten: 11205
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Equitana 2022 7/13 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 20:17

Leuk om jullie ervaringen te lezen! Wij gaan morgen, vandaag zijn we de hele dag in het naastgelegen park geweest. Nog even door de deuren van de Galeria gegluurd, die vond ik erg leeg qua stands!

manzano

Berichten: 23982
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Equitana 2022 7/13 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 20:29

Thnx voor de ervaringen!

Lukasje
Berichten: 11322
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 21:32

Bielsje schreef:
ik miste wel echt wat innovatie en de medische hoek? Of heb ik dat gemist?


Die met de darmen in het bad? Want die hoek was er wel hoor ! :j

Bagheera_206

Berichten: 25906
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Equitana 2022 7/13 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 21:37

Was idd medische hoek en was lezing over hoefzweren etc.

Bagheera_206

Berichten: 25906
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Equitana 2022 7/13 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 21:40

Wij hebben ons keurig in gehouden. +:)+

Afbeelding

Afbeelding

Het was kleiner dan anders, maar prima voor een dagje vermaak. Parkeren ging prima bij P10. Stond op 10m afstand van de bus. _O-

Hoop leuke dingen gezien. Voor een zondag vond ik het niet eens zo heel druk, maar mijn vergelijking is van paar edities terug toen ze nog boven hadden. :=

Dwyne

Berichten: 1974
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Winschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 22:10

Hier uiteindelijk ook P10 geparkeerd, navigatie was de kluts kwijt naar P5 en geen zin in file dus prima zo. Direct bus in en zo bij zuidingang op de beurs.
Jammer inderdaad dat er niet veel stallen en trailer stands waren maar die zijn er komend jaar als het goed is wel weer werd me verteld. Veel die nu al druk in de internationale concoursen zitten en elders in Europa zitten.

hal 7 was echt chaos en niet logisch te lopen...die hebben we 3x gelopen. Daar ook wel drukker net als in hal 8. Nog paar shows meegepakt en prima geslaagd voor wat koopjes en gewone prijzen maar toch nodig dus dan maar gelijk meegenomen en daar kreeg je dan vaak wel weer een gratis artikel bij ipv korting. Al met al gezellige dag!

Chaps genoeg gezien maar met skinny jeans en paar sokken pas je dat ook prima.

germie

Berichten: 26023
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 22:16

Lukasje schreef:
Bielsje schreef:
ik miste wel echt wat innovatie en de medische hoek? Of heb ik dat gemist?


Die met de darmen in het bad? Want die hoek was er wel hoor ! :j

Maar was er 2 edities terug ook al. Maar andere keren had je meer op het gebied van hoefschoenen, orthopedische bodems, magneettherapie, enz. Dat was er echt wel minder.

Het was duidelijk kleiner dan normaal. Maar op zich viel het me mee. Pferdebuchdiscount had nu 1 standje, normaal hebben ze er altijd 2. Loesdau heeft altijd meerdere stands, was er nu niet helaas. Die bittenstand met alleen maar bitten heeft ook wel eens meer gehad (en was nu behoorlijk aan de prijs viel me op).

Wat ik echt niet gezien heb is Wintec. Die staan er normaal ook.
Mijn favoriete 2 stands met spullen voor de barokke en working Equitation rijstijl stonden er wel.
Ik had graag een hoofdstel van Atorka in het echt willen zien, omdat ik twijfel over de maat online (ijslander en ik heb een kwpn-er), maar ik heb dat hoofdstel dus niet kunnen vinden.
Wel heb ik een ander bitloos hoofdstel gevonden. Het lijkt sowieso of Duitsers niet zo van het bitloze zijn, want verhoudingsgewijs was er echt weinig bitloos. Wel een Merotische neusriem, en wat bij zo'n barokke stand, maar gewone stands leken amper wat bitloos te hebben (paar keer wel kaakgekruist), ik heb bijvoorbeeld ook niets van Waldhausen gezien. Normaal hebben die ook wel een eigen stand.

Eskadron en Lemieux waren soms echt wel goed in de aanbieding, maar ik heb er gewoon niets mee. Maar ik had hier minder aanbiedingen van verwacht.
Merkloze dekjes van 5 a 10 euro vond je er nu niet, maar die zie je ook sowieso niet meer in winkels. Er waren wel zweetdekens van 10 euro. Maar ook niet nodig.

Westernspul was wel gewoon flink aan de prijs en niets met korting. Maar er waren ook echt wel merkspullen te koop.

Ook hadden ze echt wel rijbroeken voor leuke prijzen, maar ik heb er genoeg. Er waren grijze met wit verstelbare caps voor 29 euro. Best mooi. En 1 van de personen met wie ik was heeft 8 paar rijsokken gekocht voor 15 euro. In heel veel kleurtjes.

Verder een goodiebag met hoevenkrabber van Pavo gekregen. Dit al voordat ik een aankoop deed. Later teruggegaan naar de stand omdat ik niet een hele dag met voer wilde sjouwen.
Ik heb de laatste 4 zakken slobber meegenomen. Die kon ik meenemen voor een leuke prijs.

En nog een zak hondensnoepjes voor 1 euro voor de hond van de stalhouder. :P

Ik heb in de hoofdring 3 kuren op muziek gezien op ongeveer ZZ-L niveau, en verder 5 minuten staan kijken naar een demo van iemand op bosal en een spreker op een ander dier, en die spreker mocht zichzelf wel heel graag horen. Verder nog even Spaans geoefend met een standhouder, en met iemand gesproken in de 'Bijbelstand'. Je kunt een gratis paardenbijbel afhalen, maar dat is een echte Bijbel. Omdat ik daar niets mee doe netjes afgeslagen, maar een leuk gesprek gehad met iemand die theologie studeert en we hebben het over Israel gehad.

Bij een westernhoedenstand had ik 2 man voor mij aan het zoeken omdat ik werkelijk niets leek te passen. Ze waren wel netjes en eerlijk, ook als iets niet mooi stond. Uiteindelijk een leren hoed gevonden en hoewel ik niet van plan was er nu al 1 te kopen toch maar meegenomen, ondanks de toch wel vrij hoge prijs. Deze vind ik mooi, is van leer en past. Online een hoed kopen gaat bij mij ook echt niet.

Oh ja, op meerdere plaatsen linnen tasjes met folders gekregen. Net als dat witte tasje op de foto. Ik heb nu 3 nieuwen er bij. Die hergebruik ik, dus altijd handig.
En een klein potje hoefolie gratis gekregen.

Afbeelding

prompter

Berichten: 11205
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Equitana 2022 7/13 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 08:24

Dus je hebt een leuke dag gehad Germie :) ? Wij gaan er straks heen.

Buxy

Berichten: 2309
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: Equitana 2022 7/13 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 08:29

Wij gaan ook zo onderweg

Tancreda4

Berichten: 24075
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Equitana 2022 7/13 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 09:13

Veel plezier!

Ik heb lange teugels gekocht, om te lange lijnen. Bij een barok standje, vlak naast een van de ringen en volgens mij naast de Ecole l egrete (of zoiets). Iemand enig idee welk merk dat is? Een vriendin van mij wilde dat weten, en ik heb werkelijk geen idee hahaha. Bruine teugels met goude barokke gespen.

fjordjes

Berichten: 12057
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Equitana 2022 7/13 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 09:50

Is de entree duurder aan de kassa als dat je de kaartjes op internet besteld of maakt het niks uit?

germie

Berichten: 26023
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 09:51

fjordjes schreef:
Is de entree duurder aan de kassa als dat je de kaartjes op internet besteld of maakt het niks uit?

Je kunt aan de kassa geen kaartjes kopen.

fjordjes

Berichten: 12057
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 09:52

germie schreef:
fjordjes schreef:
Is de entree duurder aan de kassa als dat je de kaartjes op internet besteld of maakt het niks uit?

Je kunt aan de kassa geen kaartjes kopen.


Oh dat was een aantal jaren geleden nog wel zo (2017)

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Equitana 2022 7/13 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 10:39

Nu niet, alleen online. Maar ook op de dag zelf nog.

Dwyne

Berichten: 1974
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Winschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 10:49

Afbeelding
Nog een foto van mijn aanwinsten van gister. Mist alleen de polsbeschermer van Back on track op omdat ik die om heb. :)