Mongol Derby 2022 Augustus

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Mongol Derby 2022 Augustus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 16:09

Oh Apple, dank voor je uitgebreide verslagen. Het is heerlijk om te lezen en de spanning erin terug te lezen. Boeiende race, ik ben benieuwd waar deze op gewonnen gaat worden. Een paard met een eigen mening of een navigatiefout kan je zo een HS schelen.

Ik kijk uit naar de komende dagen!

Apple

Berichten: 76199
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Mongol Derby 2022 Augustus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-22 16:15

Paard met eigen mening, navigatiefout, ontbijt dat niet goed valt, paard dat struikelt in een gat of schrikt ergens van etc.etc.etc..

Vanalles is mogelijk :D :D

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 16:31

Ik hoop wel voor de achterhoede op HS13 dat ze niet nog meer vertraging oplopen want dan worden die 10 dagen net aan krap.

@Apple dank voor je update weer.

pien_2010

Berichten: 43467
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Mongol Derby 2022 Augustus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 16:49

Apple leuk! Bedankt.

Lagonda

Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Re: Mongol Derby 2022 Augustus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 17:01

Bedankt voor de update weer Apple, leuk bij te lezen!

Waikiki gaaf joh! Voor welk land ga je rijden?

Apple

Berichten: 76199
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-22 18:00

Over ABE:

Psydoxy schreef:
Verbaast me dat ze zover vooraan ligt, maar of ze dat volhoud?


ABE is een ruiter die (zoals vele andere deelnemers) andere ruiters nodig heeft om te finishen. Alleen redt zij het niet. Nu is ze al vanaf dag 2 ofzo samen aan het rijden met EOU (Mongoolse deelnemer). Ze hebben samen zeker twee nachten gekampeerd en ook nu rijdt ze nog samen met hem. BBE (ook Mongools) rijdt nu ook met hen. Blijkbaar werkt dit, uit de twitterverslagen haal ik in elk geval dat het gelijk op gaat en dat zij gebruik maken van elkaars sterke kanten. Als het haar lukt om met hun te blijven rijden dan zal ze goed finishen, als haar dat niet lukt dan weet ik het niet.

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 22:02

Volgens mij was Mike er ook bij toen ze dat 'flikte' in 2019.

We waren bijna bij een HS toen alle aanwezigen (=Vet, medici, vertaler, herder) in de auto sprongen en met een rotgang op zoek gingen naar ABE. Ze had de SOS in gedrukt en dan verlaat de hele club omdat er echt iets loos is op de steppe. We hadden ABE net gepasseerd toen was er nog niks aan de hand.

Wat was de SOS? Ze had een klein meisje en een geitje gevonden op de steppe en was bang dat ze verdwaald waren. Niks met de race te maken, niks met haar te maken, geen reden voor SOS. Tegen de tijd dat iedereen terug was bij de ger, stonden wij daar ruim een uur te wachten en was ABE bij gereden om maar niet alleen te zijn.

Niet heel veel later is ze gestopt omdat PLO er toen ook uit lag.

Sintara

Berichten: 7423
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Mongol Derby 2022 Augustus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 08:30

Toch wel heftig om daar na 3 jaar nog zo mee te zitten :P

BrankaZ

Berichten: 3885
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Re: Mongol Derby 2022 Augustus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 09:04

Als je ziet dat die persoon weer dezelfde tactiek gebruikt kan ik mij voorstellen dat die herinnering weer boven komt.
Vind zo’n sarcastische opmerking ook niet heel chique want het was een antwoord op een vraag van iemand.

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 10:28

Sintara schreef:
Toch wel heftig om daar na 3 jaar nog zo mee te zitten :P


Wat een vreemde reactie. Jij moet maar niet met de derby mee gaan doen.

Lagonda

Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Re: Mongol Derby 2022 Augustus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 10:41

Even een andere vraag: weet iemand toevallig of er ter plaatse ook vrijwilligers mee helpen? Het lijkt mij heel gaaf om er eens bij te zijn en mee te helpen :)

Prairy
Berichten: 9109
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 10:49

Ik moet zeggen dat ik de verslagen van de juli editie wat leuker vond om te lezen. Deze is wat meer droge kost.

Ik heb ook het idee dat het dit keer een stuk soepeler loopt qua tijdstraffen? Dat is voor de deelnemers in ieder geval wel prettig.

Apple

Berichten: 76199
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Mongol Derby 2022 Augustus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-22 11:00

Er zijn meer dan genoeg vrijwilligers die meehelpen elk jaar en volgens mij ook betaalde staf. Punt is dat ze vaak mensen zoeken met specifieke kennis (DA's, Artsen, mensen die Mongools spreken).

Met nog twee uur te rijden zijn de twee Mongoolse deelnemers al voorbij HS20 op de voet gevolgd door Callie King, CKI. VWA heeft net HS20 verlaten. Zij hebben dus op dit moment al 3HS afgelegd.
De overigen in de voorhoede, ABE en RLA zijn nog op HS20.

Carol Federighi (CFE) laat een wat interessante route zien tussen HS18 en HS19, ben benieuwd of dat goed gaat :))

Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 11:04

Dank voor de update! Vond ook de juni verslagen leuker - op de website zelf bedoel ik :j Gelukkig maakt de input van Apple deze editie een hoop goed. Dots staren is leuk, woorden zijn woorden.. en toch. :j *\o/*

_Jitske_

Berichten: 5542
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 11:14

Zo te zien op de kaart gaat hij links langs een bergkam, dan zou hij daarna wel weer moeten afbuigen naar de "normale" route.

De koplopers gaan hard met zoveel HS per dag!

Joyce is bijna bij HS16 zo te zien, zit nu een aardig verschil in de koplopers en de achterhoede. Zou dat nog dicht genoeg bij elkaar blijven voor de staff om snel genoeg bij iedereen te kunnen komen? De route deze kant op heeft natuurlijk niet die lus aan het eind waardoor de stations relatief dicht bij elkaar zitten hemelsbreed gezien.

Apple

Berichten: 76199
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-22 15:25

Dag 6 zit er weer op, eens kijken naar het klassement :-)

Op HS21:

EOU en BBE, de twee Mongoolse deelnemers en daarnaast CKI. Deze drie deelnemers hebben weer 4HS weten af te leggen vandaag!

Tussen HS20 en HS21 VWA en ABE. Hoewel het even leek dat VWA en ABE samen reden is nu toch duidelijk dat ze apart rijden en apart overnachten. Ik hoop dat beiden een goede nachtrust hebben.

HS20: RLA. RLA heeft helaas een vetpenalty opgelopen welke ze gelijk op HS20 aan het uitzitten is.

Bezig aan een sensationele inhaalslag tussen HS19 en HS20: Cowboy SMI en de broers HDM en BDA. Zij brengen de nacht door bij een familie. Op twitter een leuk berichtje dat het een hele mooie plek is en dat de familie de merries aan het melken waren toen de ruiters kwamen.

Op HS19: de zussen "in it to win it" AKE, MKE. Daarnaast CFE en HDA.

Tussen HS18 en HS19: HMC, AMU, TLA, ZGE

HS18: RTI en WEV.

HS17: een hele grote groep: ALE, ADO, JDP, BHO, KCA, KMA, MDO, OSU en CSA . OSU is flink terug gevallen in het klassement, maar gelukkig nog wel in de race :-)

Tussen HS16 en HS17: CRA, JBE, MJA, SBU, SJO. JBE (Joyce) en MJA hebben een goede dag achter de rug. Vanaf HS13 hebben ze 3.5 HS afgelegd op 1 dag :-)

Lisa_22
Berichten: 342
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Mongol Derby 2022 Augustus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 18:36

Bedankt voor de uitgebreide updates Apple, super fijn!
Wat goed dat Joyce en MJA een goede dag hadden, hopelijk kunnen ze dat voortzetten!

pien_2010

Berichten: 43467
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Mongol Derby 2022 Augustus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 19:44

Leuke update apple, bedankt!

Apple

Berichten: 76199
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Mongol Derby 2022 Augustus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-22 08:31

Het verslag van gisteren staat weer online!

We hebben iets gemist gisteren, onze cowboy Stan had blijkbaar een interessante overnachting bij een locale familie, hij heeft daar in de avond nog geholpen bij het castreren van een hengst, het vangen van wat afgedwaalde paarden en het melken van de merries :D

Op dit moment EOU en CKI stevig aan de leiding. BBE op een HS, ingehaald door ANE, VWA en RLI. Ik vrees dat hij een Vetpenalty (zijn derde€ heeft. Dat betekent dat hij voorzichtig moet rijden, meer dan 3 en je valt uit de race.

Vlak daarachter cowboy Stan. Hij heeft de broers verlaten en rijdt nu alleen verder. Het lijkt er op alsof hij aansluiting kan vinden bij de top van het klassement!

Prairy
Berichten: 9109
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Mongol Derby 2022 Augustus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 08:47

Yes, ontbijt literatuur :D

Sintara

Berichten: 7423
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Mongol Derby 2022 Augustus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 08:49

Fantastische foto's ook bij het verslag op de site, echt een aanrader om te bekijken :D

Rocamor

Berichten: 10903
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 08:49

Poeh, waar Cowboy Stan energie voor heeft. Ik bedoel, het is niet een fietstochtje naar de locale supermarkt in een gemiddelde Nederlands dorp dat ie heeft gemaakt die dag.

Dank voor de updates steeds, Apple!

_Jitske_

Berichten: 5542
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Gelderland

Re: Mongol Derby 2022 Augustus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 11:11

CKI heeft nu ook een vetpenalty van 2 uur lees ik net, dus die kan maar zo weer ingehaald worden zo door RLA of VWA. EOU de vetcheck wel goed door dus die gaat dan alleen aan kop voor nu.

BBE heeft inderdaad een vetpenalty van 4 uur uitgezeten lees ik ook. Is het zo dat hoe meer vetpenalty's je hebt hoe langer je straftijd wordt om uit te zitten Apple?

TLA ook z'n eerste vetpenalty gehad, dat kan allemaal nog wel weer verschuivingen in de tussenstand betekenen.

En wat een prachtige beelden weer op de site <3

Apple

Berichten: 76199
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Mongol Derby 2022 Augustus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-22 11:26

Ja klopt, je eerste Vetpenalty is 2 uur, je 2e 3 uur en je derde 4 uur. Dat is dan bijna een hele dag rijden aan vetpenaltys :oo

_Jitske_

Berichten: 5542
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Gelderland

Re: Mongol Derby 2022 Augustus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 11:50

Dan rijd je wel gigantisch hard als je met al die straftijd nog steeds in de kopgroep rijdt :oo