Paardenmarkt Hedel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kim_W

Berichten: 583
Geregistreerd: 17-10-16

Re: Paardenmarkt Hedel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 17:08

Weet iemand hoe die jonge handelaar heet met oranje jas en petje op?

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 17:30

Kim_W schreef:
Ik was ook wel gecharmeerd van deze. En die bonte van de eerste foto's vond ik ook erg leuk.


[ [url=m/gMI3va.jpg]Afbeelding[/url] ]



deze bonte vond ik ook leuk!

alles wat ik leuk vond staat hier geloof ik al op de foto :D Er waren vooral leuke pony's. Weinig echt leuke paarden gezien.

De bonte palomino was een erg leuk dier. Heb er nog even bij gestaan omdat er geïnteresseerde waren en ik ook wel benieuwd was naar de vraagprijs. Maar handelaar was nergens te vinden, dus die mensen zijn uiteindelijk maar weer door gelopen.

Die pony met bruine en zwarte stippen was ook erg bijzonder. maar stond ook een paar keer flink te hoesten.

Ik heb me verbaasd over de mini tinkers. Dacht dat het veulens waren, maar zag later aan de staarten dat ze al ouder waren. 1 stond er ook op ijzers.

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 17:33

Om half 10 kwamen er nog nieuwe paarden de markt op:

Afbeelding


De stippel vond ik echt bijzonder getekend

Afbeelding

Veel kleintjes waren echt bekaf. Ik heb er ook 1 gewoon zien liggen.
Afbeelding

Kabayo

Berichten: 13987
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 17:39

Kim_W schreef:
Weet iemand hoe die jonge handelaar heet met oranje jas en petje op?

Heb je een foto toevallig? Ken wel een jonge handelaar die er vandaag was maar geen idee wat voor kleren die vandaag aan had

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110695
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Paardenmarkt Hedel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 17:40

De stippel is wel mooi getekend, maar verder vind ik hem qua bouw niet heel knap.
Kan ook komen door mogelijk de leeftijd of bespiering natuurlijk.

Kim_W

Berichten: 583
Geregistreerd: 17-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 17:45

Kabayo schreef:
Kim_W schreef:
Weet iemand hoe die jonge handelaar heet met oranje jas en petje op?

Heb je een foto toevallig? Ken wel een jonge handelaar die er vandaag was maar geen idee wat voor kleren die vandaag aan had


Nee helaas niet op de foto staan

Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 18:37

Ik zie er wel echt pareltjes tussen staan. Die 5 jarige schimmel ook. Maar wel laag, in vergelijking met andere prijzen. Dan gok ik dat de rontgen wel wat vindt. Maar goed dat is een gok van de markt natuurlijk.

Ben wel benieuwd naar alle aankopen.

StalNollie

Berichten: 9120
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 18:38

De eerste pony van de markt alweer gespot op verkoopsite. Wegens ouderdom vorige eigenaar die naar rusthuis gaat.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 18:51

Seaside,de konik komt van mijn werk af :j we hebben er nog wel hoor :))

@romee sifra, deze stond ook naast ons. Van wie heb je hem gekocht?
Als het die is wie ik denk dan is 't verhaal idd waar :j en idd erg aardig, wel eerlijk

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 18:55

Kim_W schreef:
Weet iemand hoe die jonge handelaar heet met oranje jas en petje op?


En jup, deze ken ik ook. Stuur maar pb :j
Hij had de bonte waar je gecharmeerd van was en ik weet ook waar dat het paard nu is :D
Laatst bijgewerkt door LukieBradley op 07-11-22 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

different1
Berichten: 3634
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 18:56

Die palominobonte had pijn aan d'r voorvoetjes, stond veelal typisch bevangen.
Er stonden ook 2 etters die uit het niets lelijk aanvielen naar voorbijgangers.
Een grappige trekpaardkruising(?) gezien, vos met 4 witte benen en grillige bles.

De oudjes vind ik altijd super sneu! Er stond ook 1 bruine ruin met blesje, flink door z'n knieën, achterbenen ook ver onder zich en bizar lange voeten/gebroken voetas maar wel op een ijzertje. Heel lief paard maar stond naar mijn idee echt te lijden.

Verder idd weinig paarden, maar over het geheel genomen kwalitatief wel elk jaar betere paarden, geen hele schrijnende/zieke/mismaakte gevallen gelukkig.
Geen foto's gemaakt dit jaar, er was niks bij waar m'n hart sneller van gingen kloppen(op 2 of 3 welsh-types na)

MallyBelly

Berichten: 3532
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 19:04

De laatste twee die over waren van een groep van een (voor mij) bekende handelaar. Kocht elkaar jaar wel iets van hun via de markt.

Zijn nichten van elkaar en kennen elkaar al 13 jaar. <3 We kochten de een en konden de ander erbij krijgen <3
Eentje is nu van een stalgenootje(die ook mee was) waardoor ze nu lekker samen kunnen staan.
Stamboek enz alles er op en eraan.
De een is ster en de ander ster preferent. Ik wil de mijne voor mijn zoontje beleren.
Afbeelding



Die palomino bonte was een Paint uit Italië, was van Duitsers en ze vroeg er om uur of half 7. 5500 voor.

Ik was helemaal verliefd op de haflinger hengst van Arachon, 1.5 jaar. (Vlak bij d'r kruising van de aldi) Vroeg die 1850 voor. Maar zo is het weer even genoeg met 7 pony's.

Luna2006

Berichten: 3161
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 19:31

StalNollie schreef:
De eerste pony van de markt alweer gespot op verkoopsite. Wegens ouderdom vorige eigenaar die naar rusthuis gaat.


Die stonden er voor de markt ook al op als je die zwarte en palomino bedoeld. Maar op hedel kreeg die meer was het argument :')

StalNollie

Berichten: 9120
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 19:39

Luna2006 schreef:
StalNollie schreef:
De eerste pony van de markt alweer gespot op verkoopsite. Wegens ouderdom vorige eigenaar die naar rusthuis gaat.


Die stonden er voor de markt ook al op als je die zwarte en palomino bedoeld. Maar op hedel kreeg die meer was het argument :')

Niet bij deze verkoper, volg deze namelijk is op 2dehands, overigens is het een zwarte

twissietos
Berichten: 3
Geregistreerd: 06-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 19:54

Kim_W schreef:
Heb je een foto toevallig? Ken wel een jonge handelaar die er vandaag was maar geen idee wat voor kleren die vandaag aan had


Nee helaas niet op de foto staan[/quote]
Waarom wil je dat weten misschien als je met wat voor paard hij bij had kunnen mensen misschien het weten

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 20:09

ZL010 schreef:
Ik zag een filmpje voorbij komen op instagram bij House of Animals. Hoe ze een shetje verschrikkelijk behandelen. Wordt aan z'n neus en staart vooruit getrokken. Te walgelijk gewoon. Hoop dat het beestje een beter baasje heeft gekregen. Geen woorden voor deze praktijken die plaatsvinden op deze markt.


Triest. Daar is te weinig aandacht voor.

herr_balou
Berichten: 1454
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 20:15

Melissa1996 schreef:
De laatste twee die over waren van een groep van een (voor mij) bekende handelaar. Kocht elkaar jaar wel iets van hun via de markt.

Zijn nichten van elkaar en kennen elkaar al 13 jaar. <3 We kochten de een en konden de ander erbij krijgen <3
Eentje is nu van een stalgenootje(die ook mee was) waardoor ze nu lekker samen kunnen staan.
Stamboek enz alles er op en eraan.
De een is ster en de ander ster preferent. Ik wil de mijne voor mijn zoontje beleren.
[ [url=m/8wvAIN.jpg]Afbeelding[/url] ]



Die palomino bonte was een Paint uit Italië, was van Duitsers en ze vroeg er om uur of half 7. 5500 voor.

Ik was helemaal verliefd op de haflinger hengst van Arachon, 1.5 jaar. (Vlak bij d'r kruising van de aldi) Vroeg die 1850 voor. Maar zo is het weer even genoeg met 7 pony's.

Het paardje doet me denken aan Mira.

StalNollie

Berichten: 9120
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 20:22

Boras schreef:
ZL010 schreef:
Ik zag een filmpje voorbij komen op instagram bij House of Animals. Hoe ze een shetje verschrikkelijk behandelen. Wordt aan z'n neus en staart vooruit getrokken. Te walgelijk gewoon. Hoop dat het beestje een beter baasje heeft gekregen. Geen woorden voor deze praktijken die plaatsvinden op deze markt.


Triest. Daar is te weinig aandacht voor.


Werd niet aan zijn neus getrokken maar aan het halstertouw werd getrokken. Dus niks met de neus, staart werd gepakt bij de wortel bovenin dit word eigenlijk altijd gedaan bij het jonge spul, heeft niks de markt verder te maken gebeurt thuis net zo. ( en ja daar ben ik er ook 1 van)

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 20:56

twissietos schreef:
Kim_W schreef:
Heb je een foto toevallig? Ken wel een jonge handelaar die er vandaag was maar geen idee wat voor kleren die vandaag aan had


Nee helaas niet op de foto staan

Waarom wil je dat weten misschien als je met wat voor paard hij bij had kunnen mensen misschien het weten[/quote]

Gelukkig wist ik het direct ;) en is ze al geholpen.

Cil_
Berichten: 809
Geregistreerd: 20-02-04

Re: Paardenmarkt Hedel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 21:02

Weet iemand waar het stippel (Appeloosa?) muildier terecht is gekomen?

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 21:03

Weet je wat het is met dat house of animals en dergelijke.
Stel mafketels, ik ben voor dierenrechten en heel t zooitje alleen die mensen zelf zijn bloed irritant.
Wij mochten lossen op de markt, wat doet dat stel
Staan allemaal om de klep heen met hun flits erop te filmen.
Die pony's kwamen er met geen mogelijkheid uit. Sta ik daar te hannesen want soms hebben ze wel wat meer aanmoediging nodig maar ik kon geen kant op en iedereen stond in de weg.
Ben best vriendelijk maar op den duur zijn die fratsen alleen maar gevaarlijk als er ineens 1 de klep af knalt.

Luna2006

Berichten: 3161
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 21:20

Dat bij de staartwortel nemen om ze aan te moedigen doet denk ik elk paardenmens ooit wel eens. Je hebt nu eenmaal geen extra halstertouw mee op de markt en als zo'n pony dan weigert een stap te zetten is dit de snelste en efficiëntste oplossing.

Dierenrechten allemaal goed en wel, maar denk dat zo'n mensen wel vergeten dat de markt voor veel paarden hun laatste optie is op een goede thuis (zoals die hele magere cushing pony) en dat veel handaleren ook gewoon de "rotzooi" mee opruimen zo. Waar de baas te laf voor is moet de handelaar het maar oplossen en die krijgt de slechte naam op de markt.
die cuhsing pony bv. "Goh, die 1,8euro per dag wordt me wel duur maar ik vind het sneu om m in te slapen of naar de slacht te doen. Pietje om de hoek geeft mij ook 100 meer als de slager, laten we dat doen."
Ipv "Arme schat is mager en kan niet meer, ik betaal wel 200 om m in te slapen."
Ken nu niet het specifieke verhaal maar om het heel simpel te stellen even.



Woensdag of donderdag mag onze aanwinst mee naar huis. We zijn van België dus de 48uur moeten we wachten.

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Paardenmarkt Hedel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 21:22

Waar is je aanwinst nu dan luna? Puur interesse hoor.

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2418
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 21:22

Wij waren en tussen 5 en 9. Gewoon leuk even kijken. 10 jaar geleden voor het laatst geweest. Bewust geen trailer mee genomen want kudde is hier wel relaxed en rustig. De arabjes vond ik nét iets te klein anders was er misschien nog twijfel ontstaan.

Ik ben benieuwd of deze nog verkocht is. Rond 5 uur was de prijs van deze 1750
Afbeelding

Deze hebben we ook nog even over getwijfeld. Stonden tegen over de tent kroeg, 2 veulen belse en 1 van 2,5 jaar. Ook een oké prijs van 1200 voor 1 veulen. Ben benieuwd of hij ook verkocht is
Afbeelding

Uiteindelijk niet gedaan omdat wij in België wonen en ik het best wel een gedoe vond met de export papieren etc. Wat komen er nog voor extra kosten aan?

StalNollie

Berichten: 9120
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 21:27

Kim_W schreef:
Ik was ook wel gecharmeerd van deze. En die bonte van de eerste foto's vond ik ook erg leuk.


[ [url=m/gMI3va.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze is naar een manege ( waarschijnlijk voor verkoop)