KWPN eerste bezichtiging live 2022

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elisa2

Berichten: 37341
Geregistreerd: 31-08-04

Re: KWPN eerste bezichtiging live 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 19:25

Nee helemaal niet, veruit de beste die ik gezien heb vandaag. Vond hem nog beter dan de schimmel Secret. Goede stap ook, veel souplesse en af en toe echt een extra achterbeen in draf.

Earth

Berichten: 7932
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-22 19:26

Elisa2 schreef:
Nee helemaal niet, veruit de beste die ik gezien heb vandaag. Vond hem nog beter dan de schimmel Secret. Goede stap ook, veel souplesse en af en toe echt een extra achterbeen in draf.


Ah ok, goed om te weten. Vond hem ook wel echt goed hoor, maar vond m zo slordig in frame dat ik me misschien wat verkijk op zijn kwaliteit.

Mer1980

Berichten: 18877
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: KWPN eerste bezichtiging live 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 19:32

Zo ben er weer na het eten, wel alles gezien. Wat een paard de Franklin!!!!! Super paard. Ik vond de 557 ook gaaf.

Elisa2

Berichten: 37341
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 19:32

Niet ieder paard heeft een even mooi front, maar voor mij persoonlijk is dat het minst belangrijk.

Earth

Berichten: 7932
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-22 19:35

Citaat:
541 Valverde. Wat zware boeg, stijl kruis. Korte rug. Groot hoofd. Nee dit wordt 'm niet. :=

Op het eerste oog lijkt hij leuk te bewegen maar hij blijft onwijs vlak. Wel leuke puntoortjes :D

Goed ontwikkelde hengst royaal front. Meer lichaamsgebruik. Niet door.

*
Citaat:
520 - Secret- leuke schimmel, wel erg lang achterbeen volgens mij. Wel goed beenwerk zeg. Is wel erg onder de indruk van alles, dus ik hoop dat ie zich straks wel goed laat zien.

Zo deze kan wel opstijgen van achteren. Pakt veel bodem ook en draaft lichtvoetig. Ook met heel veel souplesse in het lijf. Een van de beste bewegers tot nu toe wat mij betreft.

Door.

Citaat:
546 Vitalis. Mooi dier, maar nog te jeugdig denk ik. Kort voorbeen, beetje kort kruis ook. Groot hoofd. Gemengde gevoelens over deze. Waardeert zich wel op in beweging.

Ach gos, deze weet niet zo goed wat ie met de situatie aan moet :=
Blijft wat hoog in het kruis, wel veel vrijheid in de schouder. Maar denk niet voldoende souplesse omdat ie zich ook vasthoudt.

Fijne draf, galop en stap meer lichaamsgebruik en rug tonen. Niet door.

Citaat:
548 Vitalis. Vind het helemaal niks :') Spreekt me gewoon niet aan. Had gerust thuis mogen blijven. Langgelijnd, kort voorbeen, beetje neerwaarts gebouwd. Kan wel heel goed draven denk ik zo. Ben benieuwd hoe deze het los gaat doen.

Arm dier, je noemt je paard toch geen Pikachu? :') Blijft hoog in t kruis ook, maar wel fijn achterbeen. Wel heel veel afdruk, dus misschien gaat ie toch wel door.

Beweging meer vanuit achterbeen tot dragen komen. Niet door

Citaat:
556 Vivino. Heel jeugdig nog, staat voor op colablikjes := Zo zonde. Beetje overbouwd ook. Heeft echt een welsh pony uitstraling := Waardeert zich wel op in beweging.

Ja in beweging waardeert hij zeker op. Denk dat hij wel te jeugdig is. Vind hem nog wat iel in de halslijn. Gaat wel mooi bergop in draf. Maar denk dat hij toch net te kort komt.

Galop en stap meer overtuigen.

*
Citaat:
*557 - Vivino (Negro)- Prachtige koffievos met veel maat. Bloederig koppie, maar echt heel aansprekend. Stapt met veel swung, Draf oogt nog niet bijzonder. Ben benieuwd naar deze straks.

Echt een gaaf dier, heel veel uitstraling. Heel lichtvoetig voorbeen. Niet heel spectaculair draven maar wel correct. Zou iets meer bergop mogen galopperen. Veel houding en frame.

Door.

Citaat:
551 Vivaldi. Duidelijke Totilas van moeders kant. Wat fokt die toch typisch door. Erg hoge hals aanzet. Ben toch wel benieuwd naar deze straks los.

Deze weet ook niet helemaal wat hij met de situatie aan moet :') Laat zich ook niet lekker zien.
Heel veel knieactie. Teveel? Zonde dat ie zo aan t klooien is, want volgens mij is het geen verkeerde.

Meer rug en lichaamsgebruik tonen voor dragen. Niet door.

Citaat:
549 Vitalis. Weer eentje die van mij direct thuis had mogen blijven := Totaal geen aansprekend dier. Stijl kruis. Waardeert zich wel op in beweging. Te groot hoofd ook.

Ok ok, hij kan wel apart bewegen ja. Gaat mooi zitten in draf en is heel lichtvoetig met veel afdruk. Maar dat hoofd... Zo groot :')
Denk dat hij op het fundament niet door gaat. Wel een geinig dier.

Activiteit en techniek in de benen, meer lichaamsgebruik. Niet door.

*
Citaat:
*354 Franklin. Beetje lange hals maar wel mooi dier. Mooi opwaarts gebouwd. Iets groot hoofd volgens mij.
546 Vitalis. Mooi dier, maar nog te jeugdig denk ik. Kort voorbeen, beetje kort kruis ook. Groot hoofd. Gemengde gevoelens over deze. Waardeert zich wel op in beweging.

Mmm gemengde gevoelens nog steeds. Galoppeert wel fijn, maar houdt zich wat lang in het draven. Wel opwaarts, maar presenteert zichzelf niet heel best. Jammer.

Door.

Mijn lijst: 520, 557, 354.
Door: 520, 557, 354. (BINGO!)

Earth

Berichten: 7932
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: KWPN eerste bezichtiging live 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-22 19:36

Zo, poeh dat was wel hard werken. Nu maar eens goed eten :')

Mer1980

Berichten: 18877
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: KWPN eerste bezichtiging live 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 19:41

Ja goed gedaan hoor, ik had bij de laatste groep ook hetzelfde lijstje door :D maar als de Franklin zo blijft aantreden kan hij wel hoog eindigen in DB.

carola

Berichten: 8691
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 19:41

Mooi verslag Earth! Ik heb veel tussendoor op de telefoon gekeken vandaag en vanmiddag tussen mijn werk door ben ik er even een paar uur geweest. Ik woon en werk er gelukkig in de buurt. 520 en 354 waren wel de uitschieters vandaag. MT stables begint lekker!
Er waren ook een paar hengsten bij waarvan ik niet zo goed kon snappen wat ze er deden.

Earth

Berichten: 7932
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-22 19:49

carola schreef:
Mooi verslag Earth! Ik heb veel tussendoor op de telefoon gekeken vandaag en vanmiddag tussen mijn werk door ben ik er even een paar uur geweest. Ik woon en werk er gelukkig in de buurt. 520 en 354 waren wel de uitschieters vandaag. MT stables begint lekker!
Er waren ook een paar hengsten bij waarvan ik niet zo goed kon snappen wat ze er deden.


Dank je :D
Ja dat is elk jaar zo haha.

s0173957

Berichten: 5393
Geregistreerd: 19-06-08

Re: KWPN eerste bezichtiging live 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 19:57

Hoe was de Franklin in vooraanzicht?
Kan hij in een 4tal lopen of lapt hij net zoals z'n pa z'n buurman pootje?

Elisa2

Berichten: 37341
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 20:10

Volgens mij viel dat wel mee, al is hij niet helemaal recht. Het was niet extreem. Heb er extra op gelet bij de Franklins.

Heb maar één extreme gezien en dat was een extreme toontreder, een Taminiau x Vivaldi geloof ik.

Ik zie ook goede vooruitzichten voor de Franklin als hij zo blijft bewegen.

En ja, er loopt altijd genoeg bij waarvan je je afvraagt wat ze er doen. Maar..het geeft wel veel informatie over de nafok van de hengsten dus dat vind ik niet erg.

Teletekst
Berichten: 186
Geregistreerd: 05-02-16

Re: KWPN eerste bezichtiging live 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 20:18

Die secret x espression is toch nog niet misschien goed vanachter? Zie overgangen naar galop en in de bocht

Nicky1963

Berichten: 1990
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 20:32


Willemiens

Berichten: 946
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Re: KWPN eerste bezichtiging live 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 21:46

Bedankt Earth, ik was het helemaal vergeten en was erg benieuwd naar de Secret’s.

Is het open voor bezoekers? Denk dat ik dan zaterdag even heen rij.

Nicky1963

Berichten: 1990
Geregistreerd: 26-03-13

Re: KWPN eerste bezichtiging live 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 00:44

Toch wel door, de Lusitanokruising!

Earth

Berichten: 7932
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: KWPN eerste bezichtiging live 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-22 01:06

Wie doet woensdagochtend de samenvatting? Ik ben pas in de middag aanwezig :P

Elisa2

Berichten: 37341
Geregistreerd: 31-08-04

Re: KWPN eerste bezichtiging live 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 09:14

Helaas geen tijd, de gang van zaken wbt de regels en de lusitano kruising is wel bijzonder te noemen.

Iedereen kan er gewoon naar toe en op de tribune kijken.

listiglistje

Berichten: 14409
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 10:16


Dunkeedoo

Berichten: 311
Geregistreerd: 15-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 11:01

listiglistje schreef:
Weet iemand hoe laat vandaag de bonte Glock’s Toto jr x Easy Game moet?

Eigendom: HP en EG
Voorgebracht; team Van Uytert
Fokker: fam. Smilda (fokker van Samber.deze is ook uit de directe lijn)

https://www.instagram.com/reel/Clg6SDrjGBe/?igshid=MDJmNzVkMjY=


Stille volger hierzo, ik heb even voor je gekeken en hij mag morgen niet vandaag. Met vrij bewegen is hij ingedeeld in groep 5, die start om 16 uur.

listiglistje

Berichten: 14409
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 11:15

Oh ja donderdag, zit er zelf een dag langs :o thanks voor de tijd.
Ik ben benieuwd.

shadow33
Berichten: 147
Geregistreerd: 03-04-11
Woonplaats: Nijeholtpade

Re: KWPN eerste bezichtiging live 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 11:31

ik kan vandaag wel een klein beetje volgen. Heb alleen gisteren niks gevolgd, dus heb in die zin weinig vergelijkingsmateriaal.
312 is de eerste die ik net los heb gezien. Ik vond het wel een mooie elegante hengst, mooie hals erop.
In beweging een beetje wisselend, hij kon heel goed het achterbeen eronder zetten en dan kwam het voorbeen er ook mooi uit, maar hij heeft ook stukken op het rechte stuk gehad wat een beetje gewoontjes leek. Maar als hij wat aan kracht gaat winnen, komt dat wel goed denk ik.

543 wel een mooie hengst om te zien. qua beweging weet ik het niet zo. Wel krachtig, maar tegelijk wat kort ofzo. Ik heb de hengsten niet op het straatje gezien of stilstaand, dus exterieur is lastig beoordelen. maar toen hij ergens stilstond leek het alsof hij ook wel sabelbenig was.

shadow33
Berichten: 147
Geregistreerd: 03-04-11
Woonplaats: Nijeholtpade

Re: KWPN eerste bezichtiging live 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 11:36

302 door
305 door
310 niet door, met name galop moet beter. wel aansprekend volt
311. jeugdige hengst, neerwaartse romprichting, daardoor niet door.
312 maat en formaat, mooi dressuurmodel. stap moet beter en fundament. niet door
340. door
341. aansprekende bergopgebouwd, moet correcter in fundamament. niet door
543. wel door, maar ze hopen op meer ontspanning in den Bosch.

shadow33
Berichten: 147
Geregistreerd: 03-04-11
Woonplaats: Nijeholtpade

Re: KWPN eerste bezichtiging live 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 11:37

tweede ronde kan ik niet zien. moet er nu even tussenuit

Dark7
Berichten: 184
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Brabant

Re: KWPN eerste bezichtiging live 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 12:11

Wat vinden jullie van patron ( Ferdinand X ub40)?

b000tje
Berichten: 65
Geregistreerd: 15-08-13

Re: KWPN eerste bezichtiging live 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 12:23

Misschien een stomme vraag maar wat word er bedoeld met correcter in het fundament?