Equitana 2023 9-15mrt.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 20:32

Alja schreef:
Maar bij de shows en ringen waren toch allemaal tribunes?
Plek zat toch?

Ja en nee...
Met 2 grote tassen daar even zitten om wat te eten en te drinken is a: raar en b: mijn kapotte rug/bekken vindt het helemaal niks om en omhoog te klimmen en moet te gaan zitten terwijl er mensen voor je langs willen.

Gitana

Berichten: 2709
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Re: Equitana 2023 9-15mrt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 21:41

Ja mee eens er waren echt weinig zitplekken

Tilmar

Berichten: 3316
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 21:56

We hebben het zo leuk gehad!
Na een wat bijzondere heenweg met de auto (dwars door een plaats heen) kwamen we rond half 10 op P10 aan. Daar stonden toen misschien 25 auto's.
We konden meteen instappen in de pendelbus en hij vertrok binnen 5 minuten. Beetje hobbelige rit... Ik vond de wegen in Duitsland trouwens niet zo goed onderhouden..
Om 5 voor 10 stonden we voor de ingang.
Heerlijk langs alle stands gelopen en leuke dingetjes gekocht. Ik heb 1,5 week geleden een nieuw paard gekocht na het overlijden van mijn paard in januari.
Dus was wel leuk om te shoppen.
Ook nog 3 kwartier in hal 5 op de tribune gezeten om uit te rusten, beetje pech met wat er in de ring te zien was. Uiteindelijk een spring clinic die wel leuk was, maar even gekeken want we moesten nog een hoop zien.
Wat hebben we allemaal gekocht:
Ik een zwart eskadron dekje met een soort glittertjes, een simpele zwarte zweetdeken waar ik mijn paardjes naam op wil laten borduren, een heel mooi paars halstertouw, rij handschoenen, een sleutelhanger met naam :D, voer emmer met naam en een soort Longeerstukje van metalen ketting, had het nog nooit gezien.
Mijn dochter heeft twee hele leuke naambordjes, 2 emmertjes met naam en een soort sierraad voor op het hoofd van de ponies, heel mooi voor foto's.
De terugweg ging echt supervlot, we waren om 19 uur thuis. Dit was de eerste keer met de auto, ben eerder altijd met de trein gegaan. Was toch wel handig met alle spulletjes.
Ik zei van te voren dat het waarschijnlijk de laatste keer was, maar nu weet ik het niet meer :D

DiscoDipp

Berichten: 2869
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 23:11

Ik vond het echt weer 10 keer beter dan vorig jaar! Wij stonden op P5 met de auto, is ook maar 200 eter lopen naar de hal eigenlijk echt top! Lekker de hele dag rondgeslenterd!!

Wij hebben dit keer echt ontzettend veel mee terug gesleept, dekjes, dekens, verzorgingsspullen, voer etc :')

Morgen ga ik het even uitstallen en op de foto zetten!

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 23:18

DiscoDipp schreef:
Wij zijn er ook weer bij, heb al een dekje, handschoenen en n hoofdstel gescoord! :D

Zo jammer dat Ascot geen site of winkel heeft. Echt fijn spul!


Ze hebben mail en Facebook. Heb een keer via de mail nieuwe beugelriemen besteld. Goede service geweest toen. Maar de bezorgkosten vanuit Duitsland vind ik wel aan de maat.

DiscoDipp

Berichten: 2869
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 00:01

miss_lizje schreef:
DiscoDipp schreef:
Wij zijn er ook weer bij, heb al een dekje, handschoenen en n hoofdstel gescoord! :D

Zo jammer dat Ascot geen site of winkel heeft. Echt fijn spul!


Ze hebben mail en Facebook. Heb een keer via de mail nieuwe beugelriemen besteld. Goede service geweest toen. Maar de bezorgkosten vanuit Duitsland vind ik wel aan de maat.



Ja dat hebben ze mij vorig jaar ook gezegd inderdaad, maar ik vind het wel fijn om dingen te kunnen zien zeg maar. En de enige fb pagina die ik kan vinden is in 2020 voor het laatst ge-update..

Maaar ik heb vandaag na een jaar het hoofdstel gekocht welke ik graag wilde! :D en hun hoefschoenen weer aangevuld want die zijn ook echt fantastisch! Morgen passen, heel benieuwd *\o/*

lotlot2
Berichten: 1355
Geregistreerd: 21-09-12
Woonplaats: xxxx

Re: Equitana 2023 9-15mrt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 00:26

Was de grote show arena in hal 5(?) een betaalde arena?

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 00:32

lotlot2 schreef:
Was de grote show arena in hal 5(?) een betaalde arena?


Nee, overdag zijn de shows daar toegankelijk. Avond shows zijn wel apart.

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 08:50

DiscoDipp schreef:
Ja dat hebben ze mij vorig jaar ook gezegd inderdaad, maar ik vind het wel fijn om dingen te kunnen zien zeg maar. En de enige fb pagina die ik kan vinden is in 2020 voor het laatst ge-update..

Maaar ik heb vandaag na een jaar het hoofdstel gekocht welke ik graag wilde! :D en hun hoefschoenen weer aangevuld want die zijn ook echt fantastisch! Morgen passen, heel benieuwd *\o/*



http://www.ascot-reitsportartikel.de/startseite.html
De facebook die je gevonden heb is van een "Nederlandse Ascot" die in Oud-beijerland zit. De Duitse Ascot heeft een andere website en facebook.

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 09:38

Afbeelding
Wij waren ergister. Stonden geparkeerd in P5. In mijn ogen de beste plek.
Er was idd erg veel Eskadron, op het overdrevene af. Er was ook een Spooks winkel met de hoog Primark gehalte.
We hebben ons de hele dag vermaakt en erna nog even langs de Kaufland geweest. Sommige dingen zijn daar echt zoveel goedkoper dan hier. Ik vond dat er genoeg hallen waren, heb nog zere voeten.
Echte koopjes vielen dan wel weer tegen.
Shows niet heel veel van gezien. Eten en drinken bizar duur daar.
En idd veel contant. Was een leuk dagje uit

Afbeelding

Afbeelding

Schildpaddd
Berichten: 42
Geregistreerd: 11-04-19

Re: Equitana 2023 9-15mrt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 10:38

Hier ook gisteren geweest, vond het zwaar tegenvallen. En wij gaan niet meer.
Vroeger kon je er 'goedkoop' spullen vandaan halen, maar dat is verleden tijd.

Eten achterlijk duur.

Daarnaast veel kleiner, veelal dezelfde rommelige kraampjes met dezelfde spullen. Ik miste stands als Kingsland, Dyonn etc.

met z'n vieren alleen 1 paar laarzen en kettingen voor op de poetsplaats :+

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 10:39

En qua drukte vond ik het wel meevallen.
Je stond niet hutje mutje en je kon prima bij alle standjes komen en goed doorlopen.
Was allemaal goed te doen.
Ja n we kwamen om half 10 in de garage en daar waren nog plekken genoeg. P5

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 10:40

Schildpaddd schreef:
Hier ook gisteren geweest, vond het zwaar tegenvallen. En wij gaan niet meer.
Vroeger kon je er 'goedkoop' spullen vandaan halen, maar dat is verleden tijd.

Eten achterlijk duur.

Daarnaast veel kleiner, veelal dezelfde rommelige kraampjes met dezelfde spullen. Ik miste stands als Kingsland, Dyonn etc.

met z'n vieren alleen 1 paar laarzen en kettingen voor op de poetsplaats :+


Er was een Kingsland stand!

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Equitana 2023 9-15mrt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 12:17

Je moest inderdaad iets meer zoeken dan normaal. Veel kramen hadden 10 a 15% korting aan de buitenkant spullen. Dan weer normaal geprijsd spul. Maar ook veel kramen hadden helemaal achteraan veel korting. Alleen net dingen die ik persoon niet nodig had :+


Maar voor een gezellig dagje met vriendinnen ga ik de volgende editie zeker weer. Alleen zal ik zo snel niet meer gaan. Shoppen doe ik dan als ik echt iets geweldigs vind.

Shows vond ik tegenvallen. Veel dingen van 5 minuten. En zou fijn zijn als ze gaan overschakelen naar engels op de shows. Tuurlijk we zijn in Duitsland, en dat is de nummer 1 taal in paardenlang maar ze noemen zichzelf een internationale show. Dan zou ik graag zowel duits als engels aanbieden. Al kon ik het meeste genoeg volgen om te vertalen naar mijn vriendin (en dat van alleen equitana bezoekjes :+ )

Wie weet trouwens de naam van de kraam die spaanse style dekjes verkocht (zowel voor onder het zadels als in de lange lijnen/longeren) Allemaal hand gemaakt. Met echte kristallen. Stond in de buurt van het beurs restaurant.

Ik had 10 jaar geleden bij haar een dekje gekocht. En deze is nog steeds gaaf. Alleen nu vertelde ze mij dat dit de laatste jaar is dat ze staat op beurzen. Ze stopt ermee. Helaas was het budget op maar er speelt nog steeds een bepaald dekje door mijn hoofd. Dus ik wil kijken of ze iets van een webshop heeft ofzo zodat ik alsnog mijn handen aan dat dekje krijg.

manzano

Berichten: 23941
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Equitana 2023 9-15mrt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 12:42

Ik heb echt veel Kingsland gezien.

DiscoDipp

Berichten: 2869
Geregistreerd: 29-09-14

Re: Equitana 2023 9-15mrt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 14:01

Met Pikeur en Eskadron wordt je idd doodgegooid. Maar dat is ook Duits? Dus ik vind het niet zo bizar dat hun goed vertegenwoordigd zijn. + Eskadron heeft tenminste niet elk jaar dezelfde kleuren in de collectie zoals ES of PS.

Ik vond het ook juist leuk om Mrs.Ros daar te zien en er was ook een stand van Applique Amsterdam. Dat zijn toch relatief nieuwere merken die dan toch komen.

_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Equitana 2023 9-15mrt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 14:17

Wij zijn er nu, wilden naar P10 maar die was dicht. Wel echt heel veel aanbiedingen vandaag. Heb al kingsland rijlegging voor 50% korting, en een PS of sweden shirt voor 25 euro.

yvje86

Berichten: 2697
Geregistreerd: 18-09-12

Re: Equitana 2023 9-15mrt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 19:59

Chamion, dat vond ik dus ook zo vreselijk irritant. Natuurlijk het is een beurs in Duitsland en de standhouders konden wel Engels. Maar ik vond de stand met de ingewanden etc heel informatief. Daar had ik best alles van willen weten maar helaas alles in het Duits.

x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 21:33

Ik vond het lekker rustig vandaag! Had niet echt het gevoel dat er veel op was, alleen de stand van Mrs Ros was bijna leeg.
Best veel dingetjes gekocht aan kleding wat in de sale was, maar eigenlijk bijna niets wat ik nodig had :') Waren wel wat luxere borstels, maar niet echt wat ik zocht. Mooi soundless oornetje ook niet kunnen vinden (onder de 150 euro). Dat miste ik soms wel een beetje. Was een overdaad aan pikeur en eskadron, maar voor mijn gevoel minder stands van de grotere merken dan voorheen. Wel een aantal leuke merken gevonden die ik nog niet kende.

_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Equitana 2023 9-15mrt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 21:39

Mijn aankopen van vandaag, iets meer dan de bedoeling was, maar alles wel flink in de sale!
Afbeelding

Ik vond het ook lekker rustig vandaag. Veel kunnen struinen en veel aanbiedingen ook :)

x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Equitana 2023 9-15mrt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 21:42

Ik heb trouwens ook de voerbakken met naam gekocht, die ik hier voorbij zag komen! Voel me wel een Pennymeisje, maar ze zijn echt leuk

Achterom
Berichten: 23033
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 22:13

yvje86 schreef:
Chamion, dat vond ik dus ook zo vreselijk irritant. Natuurlijk het is een beurs in Duitsland en de standhouders konden wel Engels. Maar ik vond de stand met de ingewanden etc heel informatief. Daar had ik best alles van willen weten maar helaas alles in het Duits.

Ik vind het echt heel raar om daar over te gaan zeuren. Ga dan lekker naar iets in Nederland of Belgiƫ, alhoewel ik het vreemd vind dat er Nederlanders zijn die zeggen geen Duits te begrijpen. Zo ver ligt de taal niet af van het Nederlands en iedereen krijgt het op de middelbare school.
Een beetje moeite doen om je aan te passen als je in het buitenland bent is blijkbaar te veel gevraagd? Bovendien: Google translate kan ook een hoop.

Bo_San

Berichten: 2722
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Didam

Re: Equitana 2023 9-15mrt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 09:42

Ik heb me prima vermaakt, heb echt wel leuke kortingen gezien en leuke dingen gekocht.
Was wat kleiner dan ik had verwacht, maar verder prima.
We waren vroeg en stonden op P3, oversteken en we waren er :)

Buiten het eten heb ik alles met de pin kunnen betalen, erg prettig.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 10:36

Achterom schreef:
yvje86 schreef:
Chamion, dat vond ik dus ook zo vreselijk irritant. Natuurlijk het is een beurs in Duitsland en de standhouders konden wel Engels. Maar ik vond de stand met de ingewanden etc heel informatief. Daar had ik best alles van willen weten maar helaas alles in het Duits.

Ik vind het echt heel raar om daar over te gaan zeuren. Ga dan lekker naar iets in Nederland of Belgiƫ, alhoewel ik het vreemd vind dat er Nederlanders zijn die zeggen geen Duits te begrijpen. Zo ver ligt de taal niet af van het Nederlands en iedereen krijgt het op de middelbare school.
Een beetje moeite doen om je aan te passen als je in het buitenland bent is blijkbaar te veel gevraagd? Bovendien: Google translate kan ook een hoop.


Ik heb geen duits gehad op mijn middelbare school.

En ik pas mezelf aan. Maar ik heb al vriendinnen gehad die niet meer mee willen omdat ze willen vooral de shows zien, en die kunnen ze niet volgen. Oke, de meeste grapjes begreep ik niet. En de demo's volgen was hier en daar lastig maar ondertussen volg ik het een soort van. Tenminste ik snap waar ze het globaal over hebben. Maar hoe ze het probleem oplossen volg ik niet. En dat is jammer.
Al gebruik ik de shows vooral om uit te rusten van het lopen tussen de kramen door.

Voor de rest inderdaad google translate (al vertaald dat niet altijd zuiver en krijg je wel eens rare blikken) gelukkig bijna alle kramen spreken ook engels.

Die ingewanden stand was super leerzaam. Alleen de personen die in het engels konden uitleggen waren allemaal al bezet. Dus wij zijn er jammer genoeg heel snel erdoorheen gelopen.

Maar in ieder geval ben ik er over 2 jaar weer bij :j

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 11:01

Maar Engels is voor de Duitsers weer geen doen, je wilt niet weten hoe slecht hun Engels is.. (er zullen vast enkele uitzonderingen zijn)

Er is ook niet voor niets een reden dat ze in Duitsland alles wat Engels is nasynchroniseren :+