Eper Paarden4daagse 2023

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Eper Paarden4daagse 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-22 09:11

Goeeedemorgen! :D

De inschrijvingen voor de Eper Paarden4daagse 2023 openen 2 januari om 6.00 uur! Oud deelnemers hebben vannacht een mail ontvangen met inschrijfcode *\o/*

De Eper Paardenvierdaagse wordt jaarlijks georganiseerd. Deze keer is de vierdaagse van 6 tot en met 9 juni 2023. Vanuit alle delen van Nederland komen enthousiaste deelnemers naar Epe om vier dagen lang 'aangespannen' of 'onder het zadel' te genieten van de prachtige omgeving.

We rijden 4 dagen routes met een lengte van zo’n 20 kilometer door bossen, langs weides en over heidevelden. Iedereen kan rijden in zijn eigen tempo en onderweg is het altijd gezellig. Doordat zelfs particulieren hun bosgebieden openstellen voor dit evenement en nauw wordt overlegd met de boswachterij, kunnen de deelnemers op plaatsen komen die anders uitdrukkelijk verboden zijn voor ruiters en menners.

Laten we hier weer gezellig kletsen over de vierdaagse, onze voorbereidingen en trainingen. Dit jaar ben ik weer betrokken bij de organisatie en rij nu sinds 2016 mee. Ik ben benieuwd wie er dit jaar weer wil gaan inschrijven!

Ik heb afgelopen jaar met Winnie en Palm meegedaan *D
Afbeelding
Afbeelding

Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Eper Paarden4daagse 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 09:21

Leuk een nieuw topic! Ik doe dit jaar niet mee omdat ik niet in NL ben. Maar mijn bijrijdster gaat wel meedoen met 1 van mijn paarden. Dus krijg het wel mee van een afstandje.

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 09:24

Jaaaa leuk begin vanhet nieuwe jaar: de inschrijving *\o/*

Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 09:49

Leuk!

Ik twijfel weer ontzettend. Het lijkt me super gaaf, maar ik ben al 2 keer ingeloot maar heb dan toch besloten me af te melden.
Ik rijd super graag lange buitenritten dus dat is gaaf, maar mijn merrie is onvriendelijk richting andere paarden. Als andere paarden inhalen/voorbij komen is het echt oren plat in de nek en uit willen halen / willen bijten. Ik krijg haar wel onder controle gehouden, maar weet niet zeker hoe dit is als iemand super kort langs komt of “tegen ons aan” rijdt. Ik ben dus “bang” dat de andere ruiters/menners hun paarden niet helemaal onder controle hebben, of onbeschoft inhalen (ik zie vaker op filmpjes van de vierdaagse mensen heel kort/snel inhalen). Ik heb dus geen zin om meer op een pissige pony te moeten letten dan op de mooie omgeving / de mooie rit.

Hoe zien jullie dit?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33798
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 09:54

Nala schreef:
Leuk!

Ik twijfel weer ontzettend. Het lijkt me super gaaf, maar ik ben al 2 keer ingeloot maar heb dan toch besloten me af te melden.
Ik rijd super graag lange buitenritten dus dat is gaaf, maar mijn merrie is onvriendelijk richting andere paarden. Als andere paarden inhalen/voorbij komen is het echt oren plat in de nek en uit willen halen / willen bijten. Ik krijg haar wel onder controle gehouden, maar weet niet zeker hoe dit is als iemand super kort langs komt of “tegen ons aan” rijdt. Ik ben dus “bang” dat de andere ruiters/menners hun paarden niet helemaal onder controle hebben, of onbeschoft inhalen (ik zie vaker op filmpjes van de vierdaagse mensen heel kort/snel inhalen). Ik heb dus geen zin om meer op een pissige pony te moeten letten dan op de mooie omgeving / de mooie rit.

Hoe zien jullie dit?

Ik zou dan niet meedoen, je rijdt dan niet lekker. Tevens breng je andere paarden in gevaar. Dan zadel je een ander paard eventueel op met een blessure.

—-

Ik ben er denk ik ook weer bij als vrijwilliger / fotograaf! :D

Lisa_22
Berichten: 340
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 09:56

Leuk weer een nieuw topic!
Ik ga dit jaar de Vierdaagse rijden (als ik ingeloot wordt) met mijn bijrijdpaardje Anton (van Sure_Lee). Vorig jaar was zijn en mijn eerste keer en met uitzondering van wat overprikkeling op de eerste dag deed hij het echt fantastisch en was hij helemaal in zijn element. Zo mooi om te zien! Dus dit jaar gaan we er weer voor!
Afbeelding
Afbeelding
(Wij zijn de voorste, daarachter Sure_Lee met Roos)

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-22 10:40

Nala schreef:
Leuk!

Ik twijfel weer ontzettend. Het lijkt me super gaaf, maar ik ben al 2 keer ingeloot maar heb dan toch besloten me af te melden.
Ik rijd super graag lange buitenritten dus dat is gaaf, maar mijn merrie is onvriendelijk richting andere paarden. Als andere paarden inhalen/voorbij komen is het echt oren plat in de nek en uit willen halen / willen bijten. Ik krijg haar wel onder controle gehouden, maar weet niet zeker hoe dit is als iemand super kort langs komt of “tegen ons aan” rijdt. Ik ben dus “bang” dat de andere ruiters/menners hun paarden niet helemaal onder controle hebben, of onbeschoft inhalen (ik zie vaker op filmpjes van de vierdaagse mensen heel kort/snel inhalen). Ik heb dus geen zin om meer op een pissige pony te moeten letten dan op de mooie omgeving / de mooie rit.

Hoe zien jullie dit?


Als je dit van jouw paard weet dan zou ik niet mee doen. Klinkt alsof het voor het paard en jezelf dan niet leuk gaat zijn. Als ze wel uithaalt dan kan dat ook nog gevaarlijke situaties opleveren voor andere paarden en mensen. Stel ze blijft bijvoorbeeld in het lamoen van een wagen hangen oid. Mijn paard is dit jaar helaas ruim 3 maanden kreupel geweest na een trap van een ander paard op de eerste dag.

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 10:48

Afbeelding
Ik heb geen mail ontvangen, heb wel meegedaan dit jaar.

Ik weet niet of ik mee kan doen, pssm geconstateerd bij mn paard en weet niet of ik hem voldoende op de rit krijg.
Uiteraard hoop ik dat wel, tis zo tof

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 12:08

Ik heb vorig jaar meegedaan, maar geen inschrijfcode gekregen. -O-
Ik ga wel gewoon klaar zitten om 6 uur hoor. Ik wil tweespan doen komend jaar. :D
Ik was die met het drukke shetje, ik ben jullie met Winnie nog tegen gekomen op de vrijdag.

@Nala de mijne is heel druk en voorwaarts met inhalen en ik moet sowieso in draf inhalen. Ik houd op een smal pad ruimte van de kont van andere paarden af. Maar niet iedereen toont dat respect. Ik ben meerdere keren voor iemand van achteren op een smaller pad in de bosjes gaan staan. Ik wil namelijk niet graag 2 drukke snuivende tuigers in mijn nek hebben te hijgen. Dit was mijn kleintje vorig jaar. Hij was qua schoft de 1 na kleinste.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 13:05

Ik begrijp ook niet helemaal wie dan wel of niet een inschrijfcode krijgen.

Ik zou bij deze vierdaagse niet mee doen met paard die moeite met andere heeft, er zijn er zat die vragen om te passeren maar je word ook gewoon wel aan alle kanten gepasseerd zonder vragen, vooral door de menwagens in draf.
Voor mij en paardlief geen probleem maar niet fijn als he paard niet ok reageert.

XXXX2015
Berichten: 1790
Geregistreerd: 26-01-01
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Eper Paarden4daagse 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 13:42

Ik ga ook weer meedoen. Ik heb gereserveerd op de Veenhove, nu nog ingeloot worden :)

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Eper Paarden4daagse 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 14:15

Ik deed wel mee via gewonnen ticket, denk dat ik daarom niet bij de mailing lijst zat.

manzano

Berichten: 23938
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Eper Paarden4daagse 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 14:28

Ik weet nog niet of ik mee kan doen, maar ga me wel weer aanmelden. Volg graag de voorpret hier.

happyhorse

Berichten: 4384
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Gastel

Re: Eper Paarden4daagse 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 14:52

Ik ga me ook weer aanmelden. Alleen nog even kijken welk paard ik dit jaar ervoor mee ga nemen.

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Eper Paarden4daagse 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-22 15:43

Als je eerder hebt meegedaan, maar geen inschrijfcode ontvangen hebt dan is dat geen probleem. Je kunt je dan gewoon via de website aanmelden zonder code, dan koppelen we jouw code handmatig aan de inschrijving :)

Otti1977

Berichten: 3041
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: Eper Paarden4daagse 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 17:19

Uiteraard ben ik weer van de partij. Nu al zin in. Of ik alle dagen rijd weet ik nog niet. Als iemand een plekje op de een menwagen vrij heb houd ik me aanbevolen om gezellig mee te gaan. Ik krijg elk jaar een paar logeetjes in de wei. Super gezellig altijd

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8309
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Eper Paarden4daagse 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 18:14

Ben heel benieuwd, ik heb wel een code maar vorig jaar uiteindelijk afgemeld. Lijkt me heel leuk om mee te doen maar ik moet eens uitzoeken hoe het met stalling zit.

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Eper Paarden4daagse 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-22 18:21

Oeps, er zijn blijkbaar wat mails blijven hangen. Vandaar dat niet iedereen een mail gehad heeft. We gaan kijken of het opgelost kan worden en anders is er dus ook geen paniek :)

Ik kom gezellig weer bij Yvonne, top plekje :D

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Eper Paarden4daagse 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 18:30

Mijn pony's komen bij Otti te staan. Ik heb inmiddels ook mail nu ja *\o/*

turtlelito

Berichten: 1697
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Re: Eper Paarden4daagse 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 18:55

Ik ga ook weer inschrijven........ Een paar jaar niet meegedaan, dus ik moet in ieder geval wachten op de tweede loting..... Zo lang nog, en ik heb er zo'n zin in :o . Geduld is een schone zaak zullen we maar zeggen...... Maar een nieuw topic is al heel leuk, kijken wie er allemaal weer plannen om mee te doen.

Otti1977

Berichten: 3041
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 19:26

turtlelito schreef:
Ik ga ook weer inschrijven........ Een paar jaar niet meegedaan, dus ik moet in ieder geval wachten op de tweede loting..... Zo lang nog, en ik heb er zo'n zin in :o . Geduld is een schone zaak zullen we maar zeggen...... Maar een nieuw topic is al heel leuk, kijken wie er allemaal weer plannen om mee te doen.

Gaat goed komen en als je erbij bent kom je lekker bij mij *\o/*

Otti1977

Berichten: 3041
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 19:26

Jorex schreef:
Mijn pony's komen bij Otti te staan. Ik heb inmiddels ook mail nu ja *\o/*

Gezellig

Otti1977

Berichten: 3041
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 19:27

Jets schreef:
Oeps, er zijn blijkbaar wat mails blijven hangen. Vandaar dat niet iedereen een mail gehad heeft. We gaan kijken of het opgelost kan worden en anders is er dus ook geen paniek :)

Ik kom gezellig weer bij Yvonne, top plekje :D

Wordt weer gezellig..
Maar nu heb ik geen plek meer hoor! Heb er 7 totaal

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 19:29

Wat onwijs leuk, ik wil me ook gaan inschrijven! We hebben vorig jaar al geoefend in Ermelo met de tweedaagse wat zo onwijs leuk was :):)

turtlelito

Berichten: 1697
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 19:48

Otti1977 schreef:
Jets schreef:
Oeps, er zijn blijkbaar wat mails blijven hangen. Vandaar dat niet iedereen een mail gehad heeft. We gaan kijken of het opgelost kan worden en anders is er dus ook geen paniek :)

Ik kom gezellig weer bij Yvonne, top plekje :D

Wordt weer gezellig..
Maar nu heb ik geen plek meer hoor! Heb er 7 totaal


Goed bezig Otti! Is ook een topplek <3