Mongol Derby augustus 2023

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 12:08


senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 16:33

Gelukkig, net op tijd dit topic (weer) gevonden. Ik volg gezellig mee.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57941
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 02:30

Vind het wel jammer dat er precies weinig verslagen komen tov voorgaande jaren.

corrina1994

Berichten: 739
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Mongol Derby augustus 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 09:11

Heel eerlijk, ik vind het lastig bij te houden allemaal met de lives, filmpjes en foto's.
Facebook gooit alles door elkaar dus daardoor is het een beetje chaos.

Maar ze zitten in een gebied met weinig bereik dus niet zo veel aan te doen.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Mongol Derby augustus 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 10:19

Vrij weinig updates inderdaad en lastig te volgen.

Ik heb een aantal jaar vrij fanatiek gevolgd en hier bijgehouden, maar ook dan heb je er bijna een dagtaak van om alle mogelijke feed op volgorde te zetten en te interpreteren. Als er enkele ruiters zijn die je volgt dan is het nog wel te doen (maar dan nog moet je opletten). De site zelf en de twitterfeed zijn redelijk up to date, Facebook en Instagram kunnen achter lopen (vooral de foto's komen pas vaak een dag later: kwestie van uploaden en uitzoeken dus dat duurt wat langer).

Ik heb het idee dat de dagelijkse verslagen vanuit de organisatie dit jaar een beetje op zich laten wachten.

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-23 11:19

corrina1994 schreef:
Heel eerlijk, ik vind het lastig bij te houden allemaal met de lives, filmpjes en foto's.
Facebook gooit alles door elkaar dus daardoor is het een beetje chaos.

Maar ze zitten in een gebied met weinig bereik dus niet zo veel aan te doen.

Als je ze op FB in je favorieten zet en het daar bekijkt, krijg je de nieuwste berichten bovenaan.
Maar alles loopt idd een beetje achter, er zijn al 3 rijders bij HS9 en de laatste updates zijn van 7…

Ayasha
Blogger

Berichten: 57941
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 12:34

Apple schreef:
Vrij weinig updates inderdaad en lastig te volgen.

Ik heb een aantal jaar vrij fanatiek gevolgd en hier bijgehouden, maar ook dan heb je er bijna een dagtaak van om alle mogelijke feed op volgorde te zetten en te interpreteren. Als er enkele ruiters zijn die je volgt dan is het nog wel te doen (maar dan nog moet je opletten). De site zelf en de twitterfeed zijn redelijk up to date, Facebook en Instagram kunnen achter lopen (vooral de foto's komen pas vaak een dag later: kwestie van uploaden en uitzoeken dus dat duurt wat langer).

Ik heb het idee dat de dagelijkse verslagen vanuit de organisatie dit jaar een beetje op zich laten wachten.

Twitter werkt bij mij precies niet. Daar is bij mij niks bij gekomen sinds dag 1

Edit: er is dus iets mis met mijn app want via de site zie ik wel updates nu.

corrina1994

Berichten: 739
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 12:57

Kendra schreef:
corrina1994 schreef:
Heel eerlijk, ik vind het lastig bij te houden allemaal met de lives, filmpjes en foto's.
Facebook gooit alles door elkaar dus daardoor is het een beetje chaos.

Maar ze zitten in een gebied met weinig bereik dus niet zo veel aan te doen.

Als je ze op FB in je favorieten zet en het daar bekijkt, krijg je de nieuwste berichten bovenaan.
Maar alles loopt idd een beetje achter, er zijn al 3 rijders bij HS9 en de laatste updates zijn van 7…


Oh thanks voor de tip, goeie!

AnnetteFlame

Berichten: 1442
Geregistreerd: 31-07-13

Re: Mongol Derby augustus 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 08:09

Denk dat LHE morgen de finish wel haalt! Vandaag is misschien wel beetje optimistisch?

Ben voor ook team JJA, Duitsland *\o/*

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Mongol Derby augustus 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-23 10:13

Ik denk het ook, voor beide moet morgen haalbaar zijn.
Linda is zo te zien al voorbij HS 26.

Voor beide een redelijk probleemloze derby tot nu toe, ik heb ook het idee dat het weer niet zo extreem was als het andere jaren wel eens is geweest.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Mongol Derby augustus 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 10:50

Weer lijkt niet zo extreem, maar voedsel lijkt juist een behoorlijk stuk luxer (en vooral ook, meer westers) dan andere jaren, of vergis ik me dan?

En klopt het dat de paarden dit jaar geloot worden, ipv dat je ze mag uitkiezen bij een HS? Of lees ik de berichtjes op twitter dan heel gek?

OeskaJarig

Berichten: 1798
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 11:46

Er wordt inderdaad geloot bij de Horse Stations. Is ook waarom alle paarden een nummer op hun kont geschreven hebben :+
Op zich vind ik het wel een interessant systeem. Ergens jammer dat de ruiter niet mag kiezen (in hoeverre je écht kunt zien hoe een half-wild paard is aan zo'n horseline versus er een zadel op gooien :') ), maar het is ook een bewijs van "horsemanship" als je met random gekozen paarden om kunt gaan.

LHE had een penalty uit te zitten, maar zo te zien heeft het haar voorsprong niet gekost. Maar of ze op tijd bij HS27 om door te mogen?? Ertussen mag niet gekampeerd worden, dus spannend wat het wordt *\o/*

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Mongol Derby augustus 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-23 13:41

Linda op 27, morgen verder zo te zien….

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18128
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Mongol Derby augustus 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 19:15

Het loten vind ik ook wel spannender. Eerlijker ook. Ik vind het dit jaar ook allemaal wat makkelijker/soepeler lijken.
Het lijkt mij trouwens dat er zat paarden bij zijn bij wie gelijk een lampje gaat branden :)* zodra ze weer voet zetten bij een HS *D.

AnnetteFlame

Berichten: 1442
Geregistreerd: 31-07-13

Re: Mongol Derby augustus 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 06:12

LHE is binnen *\o/*

OeskaJarig

Berichten: 1798
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 09:10

Zo die heeft het gewoon afgemaakt. Zelfs nog inclusief val op de laatste dag. Wat een prestatie **\O/**

En MPE heeft een kanon geloot de laatste etappe zeg, en als 2e binnen. Op FB en Twitter zijn filmpjes te zien hoe hij over de steppe vliegt, wat een snelheid :wow:

Ik vond het in de verslaglegging dit jaar ook vrij soepel ogen, maar als je kijkt hoeveel ruiters met blessures zitten, er in de "bloodwagon" en/of adventure category meerijden en ook hoeveel er de steppe van dichtbij hebben gezien :') is het nog steeds met recht een toughest horse race in the world te noemen. Her en der wat verdwaalde mensen, verdwenen paarden (inclusief verdwenen spullen) en de hitte zal ook niet mis zijn geweest. En wat minder updates over verwondingen dit jaar, maar de melding dat ze dat pas doen als de ruiter oké geeft daar over bericht te geven. Dus van sommige ruiters hebben we niet precies gehoord waarom ze uitgevallen zijn, maar reken maar dat daar wat die-hard verhalen achter zitten :+

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Mongol Derby augustus 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 10:25

Het is mij wel opgevallen dat er nu in de berichtgeving ook meer aandacht is voor de locale families :-)

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Mongol Derby augustus 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-23 11:19

Wat een mooi interview met Linda. Wat vond je het mooiste? ‘Riding alone…’

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 22:35

Kendra schreef:
Wat een mooi interview met Linda. Wat vond je het mooiste? ‘Riding alone…’


Ja dat lijkt me onbeschrijfelijk mooi, rijden naar de horizon met dat uitgestrekte prachtige landschap. <3