Zuidlaardermarkt 2023

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BarbaLala

Berichten: 9618
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 16:49

anjali schreef:
Mooi paard,dat trekpaard hierboven. Maar ook die is dus als 2-jarige gekocht. Ik wou juist weten of het ook goed mogelijk zou zijn een echt ouder bereden paard \grote pony op zo'n markt te kopen. Zoiets als de schimmel waar Simsannah het over heeft. Die lijkt me zo te zien althans wel wat ouder. Overigens ben ik momenteel voorzien, maar mocht ik onverhoopt toch weer eens op zoek moeten ,daarvoor vroeg ik me af of je op een markt dus ook wel een paard uit mijn doelgroep zou kunnen kopen, en inderdaad die schimmel zou ik dan bekeken hebben vanwege zijn treurende uitstraling....maar of dat dan niet het risico van een erge miskoop zou kunnen opleveren?


Da's een retorische vraag toch? :D

Natuurlijk is dat mogelijk. Waarom niet? Er staan er genoeg en afhankelijk van bij wie je wat koopt, regelmatig ook met filmpjes/ achtergrond info voorhanden.

Simsannah

Berichten: 111
Geregistreerd: 18-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 17:04

Lintelo1 schreef:
senna21 schreef:
Sommige mensen verhandelen voor de hobby. Onze buurman (gepensioneerde boer) deed dat ook. Er was niks mis met de paarden.


ah oke ja dat kan natuurlijk ook! wanneer is de volgende markt?


Elke 3e dinsdag van oktober

Rocco_Love12

Berichten: 545
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: In het veen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 17:22

[/quote]

ah oke ja dat kan natuurlijk ook! wanneer is de volgende markt?[/quote]

Elke 3e dinsdag van oktober[/quote]


Elke 2de woensdag van april, de voorjaarseditie. Niet heel groot maar wel leuk.

Simsannah

Berichten: 111
Geregistreerd: 18-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 17:26

Citaat:
Elke 2de woensdag van april, de voorjaarseditie. Niet heel groot maar wel leuk.



Ooh die wist ik niet, ik heb deze genoteerd in m'n agenda! Dankje

Meer bokkers die dan naar deze markt willen?

Die van Roden, Lottum daar wil ik ook nog een keertje heen

Kim_W

Berichten: 584
Geregistreerd: 17-10-16

Re: Zuidlaardermarkt 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 18:07

Ik vraag me altijd af of ze de paarden niet ook iets van kalmeringsmiddel geven voordat ze de markt op gaan? Er staan er zo veel als een brave goedzak aan zon touwtje geknoopt (met een enkeling die wél druk en onrustig zijn). Vind dat dan zo bijzonder terwijl zon markt toch heel veel prikkels heeft die ze niet gewend zijn en je dus juist onrust verwacht.

Brainless

Berichten: 29751
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 18:18

Kim_W schreef:
Ik vraag me altijd af of ze de paarden niet ook iets van kalmeringsmiddel geven voordat ze de markt op gaan?

Er zullen misschien wel enkele paarden met staan, maar wij deden dat nooit. Ze zijn even onrustig, maar dat is zo over. De meeste paarden zijn al heel vroeg aanwezig en sommige zijn al een paar x verhandeld voordat ze op de markt staan.

Koper

Berichten: 30307
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 18:20

Kim_W schreef:
Ik vraag me altijd af of ze de paarden niet ook iets van kalmeringsmiddel geven voordat ze de markt op gaan? Er staan er zo veel als een brave goedzak aan zon touwtje geknoopt (met een enkeling die wél druk en onrustig zijn). Vind dat dan zo bijzonder terwijl zon markt toch heel veel prikkels heeft die ze niet gewend zijn en je dus juist onrust verwacht.

Het lijkt mij heel aannemelijk dat juist door de totale overprikkeling de meeste paarden in een gelaten soort overlevingsmodus gaan. Dat ze als het ware uitschakelen. En af en toe eentje er tussen die juist door die prikkels druk reageert.

Brainless

Berichten: 29751
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Zuidlaardermarkt 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 18:24

Ik denk eerder dat het kuddegevoel opspeelt.
Jonge dieren in een kudde worden beschermd door oudere dieren door er met z'n alle omheen te staan, mijn ervaring is dat dit ook bij oudere dieren gerustellend kan werken.
Mijn arabier was een x mega in paniek op een buitenrit, de rest van de groep sloten mij in en daardoor kalmeerde hij heel snel.

Desi_2409

Berichten: 899
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 18:32

Flevolander schreef:
ik was een beetje laat, want wij moesten uit Utrecht komen en kwamen ook niet met de intentie een diertje mee te nemen. Wel nog even navraag gedaan bij een bonte ruin..

[ [url=m/owkyfa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Was een nakomeling van een Sterrebornehof hengst x Dreamcatcher uit 2019, ik denk rond de 162..


Deze heb ik gefokt, ongelofelijk dat hij op de markt terecht is gekomen |(

Simsannah

Berichten: 111
Geregistreerd: 18-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 18:38

Desi_2409 schreef:
Flevolander schreef:
ik was een beetje laat, want wij moesten uit Utrecht komen en kwamen ook niet met de intentie een diertje mee te nemen. Wel nog even navraag gedaan bij een bonte ruin..

[ [url=m/owkyfa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Was een nakomeling van een Sterrebornehof hengst x Dreamcatcher uit 2019, ik denk rond de 162..


Deze heb ik gefokt, ongelofelijk dat hij op de markt terecht is gekomen |(




Ooh nee, wat is dit ontzettend spijtig! ;( verkocht aan een verkeerde? Of wellicht doorverhandeld?

Je hebt wel een prachtige pony gefokt, Vele hadden interesse

Koper

Berichten: 30307
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 18:39

Die bonte is terechtgekomen bij iemand die zich al in het topic heeft gemeld.

Simsannah

Berichten: 111
Geregistreerd: 18-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 18:47

Koper schreef:
Die bonte is terechtgekomen bij iemand die zich al in het topic heeft gemeld.


Ooh dan heb ik daar even overheen gelezen, oeps! :+

Flevolander

Berichten: 3842
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Re: Zuidlaardermarkt 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 18:56

idd, volgens mij heeft het beestje een prima plekje gevonden

SaraViavia

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Re: Zuidlaardermarkt 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 19:00

Ik heb ook ooit een bereden Shetlander van de markt gekocht, was geloof ik 13 jaar. Of die inderdaad bereden was was op dat moment een gok maar pony heeft netjes 1-2 jaar in de kinderlessen gelopen bij mij. Daarna werd ze bijterig en heb ik een rustiger plekje voor d'r gezocht. Maar dus wel een oudere en bereden pony weggehaald daar. Een paard van paar duizend euro zou ik nooit gokken. Zeker niet nu ik (particulier) al een paar keer pech heb gehad.

Iris82

Berichten: 39855
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Zuidlaardermarkt 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 19:05

Wij hebben twee pony's van Hedel gekocht jaren geleden. Twee Welshjes van een half jaar. Toen ze 3 werden is er eentje helaas overleden. De andere is daarna verkocht. Daarna 2 Welshjes van 2 jaar. Die ingereden en verkocht. Alle 4 de pony's waren leuk, lief en gezond. Hier eigenlijk alleen maar succesverhalen. :)

StalNollie

Berichten: 9152
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Zuidlaardermarkt 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 19:28

Wij hebben ook ooits een gaaf dier gekocht op Hedel. Zal haar eens opzoeken was ook groot gereden en getuigd. En dat was ook echt zo. Uiteindelijk verkocht naar tjechie daar loopt ze al jaren op het land, zonder gebreken.

Iris82

Berichten: 39855
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Zuidlaardermarkt 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 19:33

Ohja, die eerste Welsh van ons is toen ook naar Tjechië gegaan via Hedel! Toevallig!!

Griffioen

Berichten: 127
Geregistreerd: 21-09-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 20:17

Desi_2409 schreef:
Flevolander schreef:
ik was een beetje laat, want wij moesten uit Utrecht komen en kwamen ook niet met de intentie een diertje mee te nemen. Wel nog even navraag gedaan bij een bonte ruin..

[ [url=m/owkyfa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Was een nakomeling van een Sterrebornehof hengst x Dreamcatcher uit 2019, ik denk rond de 162..


Deze heb ik gefokt, ongelofelijk dat hij op de markt terecht is gekomen |(


Hij is hier bij een bokker terecht gekomen (zie dit topic) :-)

Desi_2409

Berichten: 899
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Re: Zuidlaardermarkt 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 21:07

Wil er niet teveel over uitweiden, maar dit paard heeft een medisch probleem en zou ingeslapen worden. Daarom vind ik het zo erg dat hij op de markt is beland...
Hij is al 2 jaar van de radar af en nu kom ik hem hier tegen... ik ben dus flink belazerd...
En degene die hem gekocht heeft helemaal!

ellepel

Berichten: 47365
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 21:11

jeetje wat vreselijk zeg -O-

Rocamor

Berichten: 10915
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 21:18

Jeetje wat vreselijk. Voor jou en voor de koper. Maar vooral voor het paard.

Een flink medisch probleem dan, als hij als 2jarige al ingeslapen had moeten worden

Mer1980

Berichten: 18884
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Zuidlaardermarkt 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 21:24

Oef dat is schrikken. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor medisch probleem. Ik hoop dat hij er overheen is gegroeid zegmaar en pijnvrij door het leven kan. Het is een gave om te zien.

Koper

Berichten: 30307
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 21:26

Desi_2409 schreef:
Wil er niet teveel over uitweiden, maar dit paard heeft een medisch probleem en zou ingeslapen worden. Daarom vind ik het zo erg dat hij op de markt is beland...
Hij is al 2 jaar van de radar af en nu kom ik hem hier tegen... ik ben dus flink belazerd...
En degene die hem gekocht heeft helemaal!

Ik denk echt dat je er het beste aan doet om even in het topic terug te zoeken van wie hij nu is. Diegene heeft zich hier laatst gemeld. En dan even met diegene contact opnemen via PB.

Het was iemand die zich op bokt had aangemeld om in dit topic te reageren. En die dus mogelijk niet heel actief is geweest na die reactie. Iemand die bij diegene op stal staat heeft eerder al gereageerd. Dus diegene zou je ook nog kunnen zoeken.

Rocamor

Berichten: 10915
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Zuidlaardermarkt 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 21:31

Dat was paardenmeids

MallyBelly

Berichten: 3541
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 21:32

Paardenmeids schreef:
[ [url=m/nh6Vtj.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/HpN0LE.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/mVzN0G.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/cQwr71.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/tRbLil.jpg]Afbeelding[/url] ]


Vorige markt (Elst) kwam deze lieverd op mijn pad ( was toen 5 maanden oud) en vandaag deze (bonte) knapperd meegenomen!

Deze is het toch?
Ow tegelijk..