Paardenmarkt Hedel 2023

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-23 22:56

anjali schreef:
Marigold schreef:
Wat zou de achtergrond zijn van de bruin bonte pony met het gebrandmerkte nummer op de rug? Ik herken dat van een IJslander (die in semi wild opgroeide op IJsland). Maar ik zie in deze pony niet direct een IJslander.

Die arme magere merries kunnen niet eens bij het hooi.

Dat viel me ook al op bij de foto's van Zuidlaren, dat wel overal hooi lag maar dat veel paarden zo kort aangebonden waren dat ze er niet bij konden.


Dat viel ons ook op inderdaad, en wij hadden gewoon een emmer bij om water te halen voor onze pony, maar elke keer dat we een emmertje gingen halen (als ie perongeluk weer om ver gelopen was) doken er tientallen paarden met hun neus in die ook allemaal dorst hadden, dat was echt sneu.

miisshOrse

Berichten: 1956
Geregistreerd: 13-12-04
Woonplaats: Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 23:04

Simbaa schreef:
Dat witte tinkerhengstje is net weer doorverkocht. Heel knap dier!!

(Of net pas verkocht, kan ook)


Volgensmij heb ik deze alweer op Facebook te koop zien staan.

Triest dat ze zo snel van hand tot hand gaan.

Riannex_

Berichten: 406
Geregistreerd: 23-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 23:36

Ben ook een rondje wezen doen. Vind t wel sneu dat sommige paarden nu op marktplaats worden aangeboden. Gisteren stonden ze nog op de markt..
Die mega grote ruin zie ik net voorbij komen.

Coloured

Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 00:16

MallyBelly schreef:
[ [url=m/fbS4VV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/VcHuaf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2KsYB2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8lRCuN.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zPstEF.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/OBWCBi.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/a1C9FL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oZNavA.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xZAuYh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HE9Ter.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HHRgOy.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/YmYxUT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/VB6HS3.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/L2zEM0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/VZLPGR.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/XCFaa9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/k55P5z.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/wrQ3mA.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/01hpEa.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/GC3nAx.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/697NgJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/hRKPtv.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/IbL1vt.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/AEzM8Q.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/okEMY6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vond deze echt heel gaaf!
[ [url=m/z5I0tW.jpg]Afbeelding[/url] ]


Iemand meer info over de zwarte met brede bles en witte benen op foto 10?

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Re: Paardenmarkt Hedel 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 00:31

De reden waarom de paarden vrij kort staan is dat ze anders heel gemakkelijk over het touw heen komen met een voorbeen. Als ze even een keer omhoog springen of wat dan ook en het touw is te lang dan hangen ze er met de benen over met alle gevolgen.

Er zitten ook een hoop paarden bij die het niet gewend zijn om vast te staan.

SaraViavia

Berichten: 1797
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 01:49

Ik ben voorstander van de markt maar oprecht (negatief) verbaasd over de kwaliteit van aanvoer in Hedel (ten opzichte van Zuidlaren). Als je ziet hoeveel beenstanden hier mis waren, bizar lange hoeven, zeer mager.. En vooral bij die paarden met zeer afwijkende beenstanden vraag ik me altijd weer af, waar belanden die na zo 'n dag...
Ik heb er vorige week eentje moeten laten inslapen vanwege blessure, waarschijnlijk veroorzaakt door zijn Franse stand. Wist toen ik hem kocht natuurlijk dat hij Frans stond en heb de gok genomen, maar na een jaar begon de ellende dus al.
Iemand die zijn verantwoordelijk niet wil of kan nemen en zo 'n dier nog even flink uitverdoofd kan hem rustig op de markt aanbieden. En dat valt me dus de laatste tijd ook op dat zoveel mensen hun paard "als weidemaatje" wegdoen voor een prikkie, want paard verdient nog een tweede kans.. Hou op hoor. Doe het zelf of doe het niet.
Lang verhaal kort : ik heb net nog wat foto's en filmpjes van gisteren gezien en begon me toch weer ernstig af te vragen wat de bestemming is van paarden met bijvoorbeeld zo 'n afwijkende beenstanden etc.. Zijn er dan zoveel mensen die (net als ik toen) de gok wagen, mensen die het niet zien, of... wie koopt zoiets?

pillow
Berichten: 7808
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Paardenmarkt Hedel 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 15:46

De slager waarschijnlijk.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Paardenmarkt Hedel 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 16:20

Waar ze uiteindelijk ook wel beter af zijn dan.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Paardenmarkt Hedel 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 16:24

Hedel is ook wel een van de laatsten he. Blijft al het 'onverkoopbare' over.

Parkenhoeve

Berichten: 2
Geregistreerd: 08-11-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 17:05

manou_diablo schreef:
Kleine kans: Heeft iemand meer info over de fjord op de 9e foto van de foto's van MallyBelly op pagina 2? Komt mij heel bekend voor maar zou onverwachts zijn.


De merrie mèt veulen staan bij ons. De merrie heet Nannet. Een 9 jarige Fjord uit Dingo.

Parkenhoeve

Berichten: 2
Geregistreerd: 08-11-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 17:22

manou_diablo schreef:
Dan zal het een ander paard geweest zijn dan degene die ik ken, die is echt bejaard dus die heeft zeker weten geen veulen. De prachtige voorpluk past dan wel weer in het plaatje, grappig!
Fijn om te weten, dankjewel!

Edit: Mocht iemand nog meer foto's hebben van de fjord in kwestie dan zou ik het leuk vinden om die ook te zien :) Blijf een beetje twijfelen en vind het sowieso een mooi beestje! Wat betekent het als ze een D op hun billen hebben staan?



Een letter op de billen, op een kont, betekent dat het paard of de pony verkocht is. En in principe wil de nieuwe eigenaar er dan ook niet vanaf, dus niet verder doorverkopen. Zo'n letter is over het algemeen de eerste letter van een voornaam, achternaam of stoeterij. In dit geval is het de eerste letter van een achternaam.
De merrie èn het veulen staan bij ons. De merrie zou dragend zijn, dus dat wachten we af. Voorlopig gaat ze lekker te eten krijgen, want ze mag wel wat meer aankomen. En het hengstveulen komt in een onze Fjordenhengstenopfokgroep. Niet dat een goedgekeurde hengst zal gaan worden, gezien zijn afstamming. Maar over het algemeen groeien ze mannelijker, stoerder uit dan wanneer je ze met 9 maanden zou castreren. Voorlopig (zeer waarschijnlijk gewoon de komende jaren) staan ze dus gewoon bij ons :o <3

Zinzi_jewel

Berichten: 8809
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Paardenmarkt Hedel 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 17:24

Fijn dat die 2 in elk geval een goed huisje hebben gevonden .

MallyBelly

Berichten: 3533
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 17:26

Parkenhoeve schreef:
manou_diablo schreef:
Dan zal het een ander paard geweest zijn dan degene die ik ken, die is echt bejaard dus die heeft zeker weten geen veulen. De prachtige voorpluk past dan wel weer in het plaatje, grappig!
Fijn om te weten, dankjewel!

Edit: Mocht iemand nog meer foto's hebben van de fjord in kwestie dan zou ik het leuk vinden om die ook te zien :) Blijf een beetje twijfelen en vind het sowieso een mooi beestje! Wat betekent het als ze een D op hun billen hebben staan?



Een letter op de billen, op een kont, betekent dat het paard of de pony verkocht is. En in principe wil de nieuwe eigenaar er dan ook niet vanaf, dus niet verder doorverkopen. Zo'n letter is over het algemeen de eerste letter van een voornaam, achternaam of stoeterij. In dit geval is het de eerste letter van een achternaam.
De merrie èn het veulen staan bij ons. De merrie zou dragend zijn, dus dat wachten we af. Voorlopig gaat ze lekker te eten krijgen, want ze mag wel wat meer aankomen. En het hengstveulen komt in een onze Fjordenhengstenopfokgroep. Niet dat een goedgekeurde hengst zal gaan worden, gezien zijn afstamming. Maar over het algemeen groeien ze mannelijker, stoerder uit dan wanneer je ze met 9 maanden zou castreren. Voorlopig (zeer waarschijnlijk gewoon de komende jaren) staan ze dus gewoon bij ons :o <3

Ik vond die merrie zo ontzettend gaaf, leuk dat ze een tof huisje heeft <3

kinel
Berichten: 2187
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 18:02

Parkenhoeve schreef:
manou_diablo schreef:
Dan zal het een ander paard geweest zijn dan degene die ik ken, die is echt bejaard dus die heeft zeker weten geen veulen. De prachtige voorpluk past dan wel weer in het plaatje, grappig!
Fijn om te weten, dankjewel!

Edit: Mocht iemand nog meer foto's hebben van de fjord in kwestie dan zou ik het leuk vinden om die ook te zien :) Blijf een beetje twijfelen en vind het sowieso een mooi beestje! Wat betekent het als ze een D op hun billen hebben staan?



Een letter op de billen, op een kont, betekent dat het paard of de pony verkocht is. En in principe wil de nieuwe eigenaar er dan ook niet vanaf, dus niet verder doorverkopen. Zo'n letter is over het algemeen de eerste letter van een voornaam, achternaam of stoeterij. In dit geval is het de eerste letter van een achternaam.
De merrie èn het veulen staan bij ons. De merrie zou dragend zijn, dus dat wachten we af. Voorlopig gaat ze lekker te eten krijgen, want ze mag wel wat meer aankomen. En het hengstveulen komt in een onze Fjordenhengstenopfokgroep. Niet dat een goedgekeurde hengst zal gaan worden, gezien zijn afstamming. Maar over het algemeen groeien ze mannelijker, stoerder uit dan wanneer je ze met 9 maanden zou castreren. Voorlopig (zeer waarschijnlijk gewoon de komende jaren) staan ze dus gewoon bij ons :o <3

Is dat de merrie met het hengstveulen dat zo doodmoe erbij was gaan liggen?

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Paardenmarkt Hedel 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 19:20

Ben net bij een hedel veulen gaan kijken om te kopen. Heel goede pony maar extreem bang. Verder diarree en snot ogen..

juval

Berichten: 13211
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 19:36

MarjanB schreef:
Ben net bij een hedel veulen gaan kijken om te kopen. Heel goede pony maar extreem bang. Verder diarree en snot ogen..


wat sneu dat het beestje ziek is. Heb je gekocht of niet?

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Paardenmarkt Hedel 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 19:48

Nee eerst nog bij een iets oudere pony kijken. T is niet direct handig zo’n schuwe pony op een groot oppervlak :+

Zinzi_jewel

Berichten: 8809
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Paardenmarkt Hedel 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 20:37

Dat schuwe kan zo over zijn .
Wij hadden een shet niet te doen de eerste weken en nu komt ie zelf . Gewoon wat tijd geven .

dynara

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: some where on earth

Re: Paardenmarkt Hedel 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 22:33

Ik vraag me soms af...
Misschien ligt het aan mij, maar als je een paard gaat kopen op een markt.
Nemen jullie dan pakken met geld mee? Of gaan jullie ergens pinnen of maak je het via de bank over? :')
Ik praat dan meer over de particulier mensen

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 23:43

dynara schreef:
Ik vraag me soms af...
Misschien ligt het aan mij, maar als je een paard gaat kopen op een markt.
Nemen jullie dan pakken met geld mee? Of gaan jullie ergens pinnen of maak je het via de bank over? :')
Ik praat dan meer over de particulier mensen


Direct betalen, pinnen zal je vaak nergens lukken omdat de automaten leeg zijn.

Er is normaal geen handelaar bij die je het geld laat overmaken.

hagelslag
Berichten: 9038
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 23:52

dynara schreef:
Ik vraag me soms af...
Misschien ligt het aan mij, maar als je een paard gaat kopen op een markt.
Nemen jullie dan pakken met geld mee? Of gaan jullie ergens pinnen of maak je het via de bank over? :')
Ik praat dan meer over de particulier mensen

Nou....
Ik was niet van plan om iris toen te kopen....
Dus moest nog ff spontaan naar de bank.
Helaas zat ik al op mijn daglimiet...
En kon gelukkig nog ff snel regelen dat m'n vader nog 2 briefjes langs kwam brengen.

MallyBelly

Berichten: 3533
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 08:08

dynara schreef:
Ik vraag me soms af...
Misschien ligt het aan mij, maar als je een paard gaat kopen op een markt.
Nemen jullie dan pakken met geld mee? Of gaan jullie ergens pinnen of maak je het via de bank over? :')
Ik praat dan meer over de particulier mensen

In hedel (en elst) zit wel pinautomaat in de straat die goed gebruikt word maar slim is wel om iets mee te nemen. Al zijn er ook wel handelaren die het over laten maken, hebben wij vorig jaar ook gedaan.

office
Berichten: 803
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 08:10

Jammer dat de paarden niet ook digitaal aangeboden worden.Het gebeurt zo vaak dat mensen na een nachtje slapen alsnog serieus geïnteresseerd zijn in een paard.
Of dat je het later na kan vragen bij het bestuur ofzo .

Elisa2

Berichten: 37194
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Paardenmarkt Hedel 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 08:59

Er staan alweer heel veel op marktplaats...

anjali
Berichten: 15095
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 10:30

dynara schreef:
Ik vraag me soms af...
Misschien ligt het aan mij, maar als je een paard gaat kopen op een markt.
Nemen jullie dan pakken met geld mee? Of gaan jullie ergens pinnen of maak je het via de bank over? :')
Ik praat dan meer over de particulier mensen

Dit is al eerder ergens gevraagd. Ik gaf toen aan dat alle personen waar ik ooit een paard van heb gekocht allemaal cash geld wilden. En dat ik dat dan meenam. Toen werd ik door iemand gewaarschuwd voor zakkenrollers op de markt .Een heel waardevolle tip, bedankt daarvoor! +:)+