Eper Paarden4daagse 2024

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manzano

Berichten: 23938
Geregistreerd: 22-10-01

Eper Paarden4daagse 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-23 01:42

Nog een paar nachtjes slapen en dan gaat de inschrijving open *\o/*

Hier alvast een topic voor voorpret en duimen dat er geen loting is!


Afbeelding

XXXX2015
Berichten: 1790
Geregistreerd: 26-01-01
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Eper Paarden4daagse 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 02:43

Yes, een topic voor 2024, leuk! Ik hoop ook weer mee te kunnen doen :)

karrij
Berichten: 1052
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 08:54

Denk er over weer mee te doen

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Eper Paarden4daagse 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 09:56

Leuk dat je een topic hebt aangemaakt! Ik hoop juist dat er dit jaar weer meer deelnemers zijn :=

turtlelito

Berichten: 1697
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Re: Eper Paarden4daagse 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 10:21

Dank je wel Manzano voor het opstarten van het topic!

En ik snap jou Jets, maar uiteindelijk waren er vorig jaar toch best veel deelnemers nog toch?

happyhorse

Berichten: 4384
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Gastel

Re: Eper Paarden4daagse 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 13:56

Leuk een nieuw topic! Moet even kijken of dit jaar mee doe. Vorig jaar toch een knauw er aan over gehouden. En me nieuwe paard is al enige tijd niet gereden. Dus even nadenken of het haalbaar is.

gr_roos
Berichten: 7575
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Re: Eper Paarden4daagse 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 14:12

Ik twijfel ook, alle paarden waar we mee gingen zijn gepensioneerd of overleden. Alleen zie ik met mijn jonkie nog niet zo zitten en ik vind het wel heel erg duur geworden qua overnachting en stalling.

manzano

Berichten: 23938
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-23 15:26

happyhorse schreef:
Leuk een nieuw topic! Moet even kijken of dit jaar mee doe. Vorig jaar toch een knauw er aan over gehouden. En me nieuwe paard is al enige tijd niet gereden. Dus even nadenken of het haalbaar is.

Wat was er vorig jaar gebeurd?
Ik heb hetzelfde met mn nieuwe paard, maar nog lang de tijd om weer op gang te komen!

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 15:41

tjeetje was het bijna vergeten dat we bijna kunnen inschrijven,jaar vliegt om...

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Eper Paarden4daagse 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 15:42

Ik rij inmiddels al een aantal jaar niet meer mee maar heb 13 jaar achtereen meegereden en het was altijd vol, met een reservelijst. Dat is nu niet meer zo blijkbaar? Ik durf niet meer. Heb wel een nieuw paard, twee keer afgekletterd, twee keer ziekenhuis. Ik begin er niet meer aan. Maar heb er de allerbeste herinneringen aan!

unofficial79
Berichten: 192
Geregistreerd: 09-12-09
Woonplaats: achter de dijk

Re: Eper Paarden4daagse 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 19:23

Als alles meezit zijn wij ook weer van de partij volgend jaar. Het is alleen dat stalling en verblijf daar echt niet normaal duur zijn geworden. Dit jaar ervoor gekozen om maar een uur
heen en weer te rijden. En ik denk dat we dit volgend jaar ook maar gaan doen.

Erres

Berichten: 331
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Eper Paarden4daagse 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 20:29

Wij (dochter en ik) hopen ook weer mee te doen..
Heb mn twijfels op dit moment. Mijn paard is nu in een te slechte conditie om zo'n afstand te doen. Niet omdat ze stil staat, maar ze is inmiddels 26 jaar en sinds kort erg vermagerd. Zo erg dat ik zelfs de laatste rijles al niet meer mee kon doen.
Nu flink voeren en extra's geven, hopelijk komt het weer goed. Oke..jonger word ze niet, maar DA had goede hoop.
Heeel misschien, als ze opknapt dat ik een stukje meerijd.
We gaan het zien, fingers crossed

happyhorse

Berichten: 4384
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 22:32

manzano schreef:
happyhorse schreef:
Leuk een nieuw topic! Moet even kijken of dit jaar mee doe. Vorig jaar toch een knauw er aan over gehouden. En me nieuwe paard is al enige tijd niet gereden. Dus even nadenken of het haalbaar is.

Wat was er vorig jaar gebeurd?
Ik heb hetzelfde met mn nieuwe paard, maar nog lang de tijd om weer op gang te komen!

Mensen die volle gas achter op je rijden. Paard is compleet over de zeik geweest. En was blij dat bij groep kon aansluiten. Anders was na dag 1 naar huis gegaan.

manzano

Berichten: 23938
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Eper Paarden4daagse 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-23 23:09

Jeetje das echt niet leuk!!

Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 00:35

happyhorse schreef:
manzano schreef:
Wat was er vorig jaar gebeurd?
Ik heb hetzelfde met mn nieuwe paard, maar nog lang de tijd om weer op gang te komen!

Mensen die volle gas achter op je rijden. Paard is compleet over de zeik geweest. En was blij dat bij groep kon aansluiten. Anders was na dag 1 naar huis gegaan.


Dit zijn ook precies de ervaringsberichten waardoor ik twijfel om mee te doen.

Otti1977

Berichten: 3041
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: Eper Paarden4daagse 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 08:51

Yeahhh een nieuw topic. Ook ik twijfel of ik meerijdt. Ik schrijf me wel in. Maar bekijk het tegen die tijd even.

gr_roos
Berichten: 7575
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 11:31

happyhorse schreef:
manzano schreef:

Wat was er vorig jaar gebeurd?
Ik heb hetzelfde met mn nieuwe paard, maar nog lang de tijd om weer op gang te komen!

Mensen die volle gas achter op je rijden. Paard is compleet over de zeik geweest. En was blij dat bij groep kon aansluiten. Anders was na dag 1 naar huis gegaan.


Dat is ook 1 van mijn redenen om te twijfelen. Ik heb echt kamikaze ruiters voorbij zien komen die alles en iedereen als rem gebruiken.

manzano

Berichten: 23938
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Eper Paarden4daagse 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-23 11:34

Hmmm dat maakt mij ook aan het twijfelen nu :=

gr_roos
Berichten: 7575
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 11:54

manzano schreef:
Hmmm dat maakt mij ook aan het twijfelen nu :=


Ik vond het wel altijd heel leuk, mijn paard deed ik een rode strik in want die sloeg ook echt uit. Zij had al heel veel gezien. Mijn jonkie kan nog niet veel, vind dingen soms spannend en ik zou alleen heen moeten. Daar vind ik Epe denk ik niet echt geschikt voor.
Voordeel voor jou is dat je in de buurt woont. Ik moet overnachten, op en neer is ruim 1,5 uur enkele reis. Als ik in de buurt zou wonen had ik ingeschreven en als het te hectisch is via een andere weg terug gegaan.

Jorex

Berichten: 9948
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 12:30

Ik rij dan als menner mee met twee mini shetters ervoor. Gelukkig dus geen ervaringen met kamikaze ruiters. Wel het eerste jaar op de sulky bijna een tweespan tuigers op mijn nek gehad. Ik kon zelf niet harder want had stappende ruiters voor me en het was daar smal. Dus dat vond ik wat minder grappig. Ik had vorig jaar een leuk groepje waar ik dit jaar weer mee ga rijden. Ik heb voor dit jaar echter het probleem dat mijn vriend alleen mee wil zonder ouders, terwijl moeders mijn vaste groom is. En eigenlijk kunnen de pony's het niet aan om hem meer dan twee dagen te trekken dus dan zit hij de andere dagen helemaal alleen in het huisje. Dan ga ik liever een week apart op vakantie met hem in de zomer zodat we dan ons vol op elkaar kunnen focussen en die week met mijn ouders. Maar moet hem daarvan zien te overtuigen. En ik vind dit zo vreselijk om te doen, dat ik daardoor dus twijfel met inschrijven. Het kan voor ons wel eens het laatste jaar zijn. Alex wordt minder nu qua lopen (maar rust roest dus het is ook wel weer goed voor hem). Dus ik zal misschien ook niet alle dagen tweespan kunnen doen. Maar ik ben al bezig met een oplossing waarbij Alex mee kan lopen zonder dat hij wat hoeft te doen als hij niet wil. Ik weet alleen niet of dit mag. Het is namelijk een sulky combinatie met twee paarden ervoor. _O-
Afbeelding

turtlelito

Berichten: 1697
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Re: Eper Paarden4daagse 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 13:45

De uitnodigingsbrief ook binnen! Altijd een leuk moment.

Voor wat betreft het rijgedrag tijdens de vierdaagse: ik vond het vorig jaar heel erg meevallen. In andere jaren had ik er meer last van, maar dat was ook omdat het paard waar ik toen mee reed niet heel erg gediend was van andere paarden op zijn kont. Ik reed wel met een duidelijk rood lint in zijn staart, maar dat werd regelmatig volkomen genegeerd. Maar het blijft natuurlijk zo dat het druk kan zijn op sommige stukken van de route en sommigen houden daar (te) weinig rekening met anderen.

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Eper Paarden4daagse 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 23:00

Ik heb gelukkig nooit hele gekke dingen meegemaakt en ik vind iedereen juist altijd heel vriendelijk. Er wordt gevraagd om te passeren en het is vaak gezellig onderweg. Als ik hier op een gemiddelde zaterdag of zondag in Heerde/Epe rij heb ik meer last van andere ruiters die geen rekening met anderen houden dan bij de vierdaagse :')

gr_roos
Berichten: 7575
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Re: Eper Paarden4daagse 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 08:33

Ik heb helaas genoeg gezien en meegemaakt. Een aantal fjorden compleet stuurloos en remloos aan de kletter en die eindigen in een greppel. Een schimmel zonder rem die op iedere voorganger gezet werd tot de amazone op adem was en dan je lachend voobij denderde want ja hij kan niet zo goed tegen de drukte en een heleboel ruiters die voor de foto van het pad afgaan en hun knol door de heidestruiken rossen voor een mooie foto.
Uiteraard zijn er ook mensen die zich wel gedragen en het is gerust een leuk evenement, maar er zijn wel wat zaken waar ik mijn vraagtekens bij heb, zeker ook m.b.t. welzijn.

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: Eper Paarden4daagse 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 13:13

Ik wil ook inschrijven! Al jaren het in mijn hoofd om mee te doen.
Zijn er nog meer shetlander-menners? :)
Afbeelding

Jorex

Berichten: 9948
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Eper Paarden4daagse 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 13:16

Ja ik ben van plan weer mee te rijden. Je mag ook gerust met mijn groepje mee rijden als je wilt. Ik heb meerdere waarmee ik rijd die allemaal shetjes/minis hebben dus het tempo past dan goed bij elkaar. Ook 1 iemand met amha, maar die lopen echt veel te vlot voor ons. Die doen de 30 km in de tijd dat wij de 16 km deden op donderdag. Wel hebben die ook zoveel paardjes dat ze elke dag met een andere rijden. :D