Eper Paarden4daagse 2024

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Otti1977

Berichten: 3046
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: Eper Paarden4daagse 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 06:56

Ik zit er klaar voor!

Otti1977

Berichten: 3046
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: Eper Paarden4daagse 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 07:03

En ingeschreven. Nu weet ik niet meer of ik bij de 1e of 2e loting zit. Ik heb vorig jaar 1 dag meegelopen..

Jorex

Berichten: 9976
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Eper Paarden4daagse 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 08:07

Ik werd toevallig om 7 uur wakker, dus nu ook ingeschreven. Onze nacht verloopt een beetje niet zo soepel al, dus nu weer lekker naar bed. :P

Lisa_22
Berichten: 342
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Eper Paarden4daagse 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 09:48

Ik heb mezelf ook weer ingeschreven! Zin in!

Otti, heb je je persoonlijke code gebruikt om in te schrijven? Volgens mij zit je dan bij de 1e loting, maar weet het niet zeker.

Sure_lee

Berichten: 10416
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Eper Paarden4daagse 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 10:11

Ik dacht dat het zo was dat als je vorig jaar hebt meegereden je in de eerste loting zit en andere jaren of nog niet eerder in de 2e loting.

Ik heb me ook ingeschreven. Nu nog een paard. Ik heb jaren mee gedaan met mijn merrie maar haar doe ik er echt geen plezier mee zag ik 2 jaar geleden in en dat wil ik niet meer.
Lisa doet mee op mijn andere Haflinger. Die deed het vorig jaar op zijn eerste jaar echt fantastisch.
Huis op de jagerstee is ook al geboekt en Lisa heeft een wei gereserveerd op de Veenhove!

pjer
Berichten: 1590
Geregistreerd: 18-03-05

Re: Eper Paarden4daagse 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 12:15

Ik lees hier even mee. Mijn man heeft zich ingeschreven vanochtend. Als we ingeloten worden zal het de eerste keer zijn. Ik ben benieuwd wat ons paard er van vind, we hebben zeer weinig ervaring met het in grote groepen rijden. Meestal geeft hij er geen klap om als hij ingehaald wordt maar dat kan op zo'n evenement toch anders zijn. Zelf vind ik het dus rete spannend maar manlief vind dat niet zo erg. Onze instructeur zegt ook altijd 'gewoon doen, dan zie je het vanzelf' tja...
Goed beetje gemengde gevoelens dus nog maar toch maar ingeschreven.
Het is 30 minuten met de trailer vanaf stal dus we gaan gewoon elke dag heen en weer. Dan kan paardlief gewoon lekker in zijn eigen stal slapen. Het is voor ons wel wat verder (wij wonen 30 min van stal) maar dat nemen we maar voor lief.

Kiekeboefje

Berichten: 1798
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: Eper Paarden4daagse 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 12:43

Ik heb me net ingeschreven! Was het al vergeten :))

Heeft iemand een tip voor verblijf voor shetlander, liefst paddock of schraal weiland. Ik heb een camper en wil best heen en weer rijden.

In 2019 heb ik me ook ingeschreven en ingeloot, toen gereserveerd bij de Veenhove voor camper en pony alleeeen Hidde is helaas gevoelig op het gras geworden. En zeker in juni wil ik hem nog niet op de weide hebben.

manzano

Berichten: 23966
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-24 12:49

Sure_lee schreef:
Ik dacht dat het zo was dat als je vorig jaar hebt meegereden je in de eerste loting zit en andere jaren of nog niet eerder in de 2e loting.

Ik heb me ook ingeschreven. Nu nog een paard. Ik heb jaren mee gedaan met mijn merrie maar haar doe ik er echt geen plezier mee zag ik 2 jaar geleden in en dat wil ik niet meer.
Lisa doet mee op mijn andere Haflinger. Die deed het vorig jaar op zijn eerste jaar echt fantastisch.
Huis op de jagerstee is ook al geboekt en Lisa heeft een wei gereserveerd op de Veenhove!



Dat ja...

Ik heb ook een inschrijfcode, maar heb nooit meegereden, dus zit in 2e loting.

Ik zit op iets meer dan 3km van het startterrein. Vind ik eigenlijk net een beetje ver om elke dag nog 6,5km er aan te plakken te paard.

turtlelito

Berichten: 1697
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Re: Eper Paarden4daagse 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 14:19

Ik heb ook weer ingeschreven! Nu weer op zoek naar onderdak, vanwege verkoop van het parkje waar we vorig jaar stonden kan ik daar nog niet boeken en ik heb niet genoeg geduld om te wachten tot bekend wordt of dat later dit jaar wel mogelijk is.

Maar dat is ook onderdeel van de voorpret :j, ik heb al weer een paar leuke opties gevonden.

Jorex

Berichten: 9976
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Eper Paarden4daagse 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 14:31

Misschien kan Hidde ook bij otti hier op bokt staan. Is op 2 km van het startterrein en mijn pony's lopen die afstand makkelijk erbij op na een korte pauze op het terrein zelf. Soms willen ze dan zelfs nog in draf terug naar huis. :')

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Eper Paarden4daagse 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 15:05

Ik twijfel nog steeds enorm of ik mee wil doen. Ik woon in Ermelo en zou het heel graag willen doen, maar vervoer is een dingentje. Menwagen moet namelijk mee, anders wordt het een beetje sneu voor de pony als ze mij moet dragen.

Een vriendin doen zowel met de wagen met als met haar rijpaard. Op de dagen dat ze met haar rijpaard gaat zou ik eventueel met haar mee kunnen rijden. Want dan rijdt ze met haar mentrailer, zonder menwagen erop dan.

Maar zoals ik al zeg, twijfel ik ontzettend. Mijn pony kan zich nog wel eens druk maken tijdens dit soort ritten. Zodra ze mag inhalen is het wel over, maar als ze eenmaal weet van om de hoek zie ik weer paarden gaat ze nogal aan. Mij vraag is dus, zie je soms hele slierten paarden voor je rijden? Of valt het wel mee?

Sure_lee

Berichten: 10416
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Eper Paarden4daagse 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 15:15

Dat wisselt heel erg en is ook niet te voorspellen omdat iedereen zelf mag kiezen wanneer ze starten.
Maar ik doe dus niet meer mee met mijn merrie omdat ze alle paarden in de gaten houdt en bij wil blijven. Pas als ze een hele poos uit zicht zijn wordt ze wat rustiger maar ja dan komt vaak het volgende clubje alweer.
Ik vind dat voor mijzelf ook niet relaxed rijden. Het is juist leuk en gezellig als mensen langs komen en je even een praatje kunt maken.

Kiekeboefje

Berichten: 1798
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 15:28

Jorex schreef:
Misschien kan Hidde ook bij otti hier op bokt staan. Is op 2 km van het startterrein en mijn pony's lopen die afstand makkelijk erbij op na een korte pauze op het terrein zelf. Soms willen ze dan zelfs nog in draf terug naar huis. :')


Weet niet of dat zou kunnen maar dat zou top zijn. Kan ik in contact komen? Wacht ik heb je nummer vast nog wel!

Otti1977

Berichten: 3046
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 17:09

Kiekeboefje schreef:
Jorex schreef:
Misschien kan Hidde ook bij otti hier op bokt staan. Is op 2 km van het startterrein en mijn pony's lopen die afstand makkelijk erbij op na een korte pauze op het terrein zelf. Soms willen ze dan zelfs nog in draf terug naar huis. :')


Weet niet of dat zou kunnen maar dat zou top zijn. Kan ik in contact komen? Wacht ik heb je nummer vast nog wel!

Ik heb geen plek meer. Zit helemaal vol

16easer24
Berichten: 353
Geregistreerd: 16-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 22:23

Wij duimen ook dat wij dit jaar mee kunnen doen. Vorig jaar zou de 1e x zijn helaas door blessure paard moeten annuleren. Vinden van stallen is wel een uitdaging. Was vorig jaar al begonnen maar tot nu toe alleen maar vol als antwoord gekregen.

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 22:38

Wij hebben 2 jaar meegedaan en vorig jaar ook de eerste keer de intocht.

Ik en mijn man hebben ons weer ingeschreven *\o/*
Plekje hebben we al , zelfde als de andere 2 keer.

Ik op Tika
Afbeelding

Mijn man op mijn painthorse Blue
Afbeelding

Vorig jaar het kasteel, echt gaaf!
Afbeelding

marije1109

Berichten: 1136
Geregistreerd: 07-02-13
Woonplaats: Kraggenburg

Re: Eper Paarden4daagse 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 01:39

Oh ik heb tika gezien, super leuk (eigenwijs?) beestje.

Ondanks dat ik nog aan het revalideren ben toch ingeschreven, je weet het nooit toch?
Camping vorig jaar al geboekt.....je kunt maar fan van de 4daagse zijn :D

DWitzel

Berichten: 378
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 09:10

chamion schreef:
Ik twijfel nog steeds enorm of ik mee wil doen. Ik woon in Ermelo en zou het heel graag willen doen, maar vervoer is een dingentje. Menwagen moet namelijk mee, anders wordt het een beetje sneu voor de pony als ze mij moet dragen.

Een vriendin doen zowel met de wagen met als met haar rijpaard. Op de dagen dat ze met haar rijpaard gaat zou ik eventueel met haar mee kunnen rijden. Want dan rijdt ze met haar mentrailer, zonder menwagen erop dan.

Maar zoals ik al zeg, twijfel ik ontzettend. Mijn pony kan zich nog wel eens druk maken tijdens dit soort ritten. Zodra ze mag inhalen is het wel over, maar als ze eenmaal weet van om de hoek zie ik weer paarden gaat ze nogal aan. Mij vraag is dus, zie je soms hele slierten paarden voor je rijden? Of valt het wel mee?


Je kan ook je menwagen op het startterrein laten staan als dat helpt!

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 12:10

DWitzel schreef:
chamion schreef:
Ik twijfel nog steeds enorm of ik mee wil doen. Ik woon in Ermelo en zou het heel graag willen doen, maar vervoer is een dingentje. Menwagen moet namelijk mee, anders wordt het een beetje sneu voor de pony als ze mij moet dragen.

Een vriendin doen zowel met de wagen met als met haar rijpaard. Op de dagen dat ze met haar rijpaard gaat zou ik eventueel met haar mee kunnen rijden. Want dan rijdt ze met haar mentrailer, zonder menwagen erop dan.

Maar zoals ik al zeg, twijfel ik ontzettend. Mijn pony kan zich nog wel eens druk maken tijdens dit soort ritten. Zodra ze mag inhalen is het wel over, maar als ze eenmaal weet van om de hoek zie ik weer paarden gaat ze nogal aan. Mij vraag is dus, zie je soms hele slierten paarden voor je rijden? Of valt het wel mee?


Je kan ook je menwagen op het startterrein laten staan als dat helpt!


Kan dat dan? Oei, dan kan ik even een berichtje sturen naar mijn vriendin, welke dag ze te paard gaat. Want dan zou ik meerdere dagen kunnen inderdaad _/-\o_

DWitzel

Berichten: 378
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 12:26

Kan dat dan? Oei, dan kan ik even een berichtje sturen naar mijn vriendin, welke dag ze te paard gaat. Want dan zou ik meerdere dagen kunnen inderdaad _/-\o_[/quote]

Kon vroeger zeker, misschien even checken nog bij de organisatie.

Jorex

Berichten: 9976
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 13:24

Dat kon vorig jaar nog wel. Dus ik denk dit jaar ook wel. Je zou dan eventueel maandag ook alvast je wagen kunnen neerzetten.

Ik heb zodra ik ben ingeloot ook nog een vraag. Namelijk of dit mag als sulky aanspanning. Ik denk het wel, ze accepteren ook tweespan minis voor een eenpersoonssulky. Dus dan moet tandem ook wel kunnen. Ik ben van plan om half om half tweespan en tandem te gaan rijden.
Afbeelding

Ik heb trouwens mijn eerste aankoop te voorbereiding van ritten met tweespan al gedaan. Ik ga van een schapen trailer meteen naar een dikke twee paards. Ik ben zo benieuwd naar iedereen hun gezichten als er dan 2 shetties van 85 cm uit komen. _O-
De trailer wordt nu eerst aangepast naar mijn wensen en dus naar het formaat van de pony's. Pony's komen overdwars tussen schotten te staan en dan de menwagen in de punt. Ik vind het echt prachtig grappig, want ik heb dus een dikke ifor williams die normaal 2460 kg mag hebben aangeschaft. Vooral zodat ik binnen kan aanpassen zonder dan de structuur in gevaar komt.

manzano

Berichten: 23966
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Eper Paarden4daagse 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-24 13:55

Volgens mij reed er vorig jaar ook een span in tandem mee.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Eper Paarden4daagse 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 23:22

Nou, ingeschreven. Nu duimen of ik wordt ingeloot. Spannend :#
Mijn vriendin zegt inderdaad dat ik mijn wagen maandag al kan neerzetten, dan rijdt ze met de gewone aanhanger. Alleen ik heb dus geen koetsier/ruiter bewijs (ik heb altijd gehoord dat dit bij mijn ORUN papier erbij zat) dus ik heb voor de zekerheid knopje AVP genoteerd en ga dit ook maar even afsluiten. Maar bij welke zitten jullie? En kan je die ook voor zeg 2 a 3 maanden afsluiten? Of zit je er gelijk een jaar aan vast.

KvH1992
Berichten: 33
Geregistreerd: 24-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 22:11

Wat leuk, dit topic!!
Vorig jaar ingeschreven en ingeloot, alleen was mijn merrie niet in de beste conditie toen dus besloten niet te gaan.

Dit jaar samen met een stalgenoot en haar paard ingeschreven.

Geen idee wat we kunnen verwachten, dus ik lees lekker mee in dit topic.

Alle tips met hoe je kunt voorbereiden hierop, zijn ook zeker welkom! We maken nu sowieso wekelijks een lekkere rit van 10km en dat haalt ze met 2 hoeven in d'r neus, maar zo'n vierdaagse is veel meer dan dat. Ook mentaal.

Dus alle tips zijn zeker welkom om zo goed mogelijk van start te gaan, mits we worden ingeloot.

Super leuk en veel zin in!!


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 22:13

Zo, 1ste trainingsrondje zit erop. Niet helemaal de route die ik wilde maar desondanks genoten. Afgerond 14 km. Bijna 3 uur over gedaan. Geen galop, overwegend stap (mede omdat de pony het iets te leuk vond dat we weer eens een langer rondje deden en zich een beetje druk maakte in de draf)

De gereden route
https://www.ruiterenenmennen.nl/route-b ... 1787e5e5ea