Ermelo rondje educatie, rugproblemen 2 maart

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marcs
Berichten: 254
Geregistreerd: 02-10-02
Woonplaats: rossum (ov)

Ermelo rondje educatie, rugproblemen 2 maart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 14:12


stefje

Berichten: 1898
Geregistreerd: 20-05-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 02:21

Wij zijn erheen geweest vanavond, ik vond erg interessant:
- hoe wil je het paard het liefst zien lopen, wat is je doel van je training qua gangen
- stap en galop erg belangrijke gangen voor grotere soepelheid
- wat zijn de stappen die je neemt in het beoordelen van het paard (uiterlijk welzijn, rust in het paard, enz)
- de pijngrens over is niet gewenst
- bij de pas van het been moet de ruimte die hij vooruit stapt evengroot zijn als die van de afwikkeling van de pas
- kortere afwikkeling van de pas duidt op probleem in lagergelegen gedeelten van het been.

Ik vond het een goede en praktische demonstratie. Ik vond wat vreemd dat de eigenaresse van het 2e paard niet de hele tijd bij de demonstratie van haar paard aanwezig was -even later bleek hij kreupel zoals hij nog nooit geweest was en moest hij de demonstratie direct beeindigen-, ik zou dat absoluut wel zijn, alleen al om de mening van Solange te horen. Maar wellicht een goede reden daarvoor, met alle respect

Ik ga mijn paard van het weekend bij daglicht eens goed bekijken, in rust en in beweging Ik heb zeker wat geleerd vanavond. Terugrit naar Amsterdam duurde lang vanwege de sneeuw maar ach je hebt er wat voor over he.

Lavje
Berichten: 2671
Geregistreerd: 10-11-04
Woonplaats: Hutje op de hei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 16:33

Ja! Ik was er ook bij!!
Ik vond het erg leuk, erg interessant, vooral het praktijk gedeelte en wat Stefje inderdaad ook zegt, vond ik het ook erg vreemd dat de eigenaresse van het 'bruine' paard er in het begin niet bij was, o.i.d.. Maarja ik vond het ook een beetje vreemd dat Solange zelf het bruine paard nog best veel liet doen terwijl ze zelf aangaf dat ie behoorlijk kreupel was.. het is niet haar paard, en wist vrij weinig van zijn achergrond af..
Maar verder vond ik het erg leuk, wel erg koud helaas hihi

Only_Tom

Berichten: 383
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Oldenzaal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 19:05

Lavandula schreef:
Maarja ik vond het ook een beetje vreemd dat Solange zelf het bruine paard nog best veel liet doen terwijl ze zelf aangaf dat ie behoorlijk kreupel was.. het is niet haar paard, en wist vrij weinig van zijn achergrond af..
Maar verder vond ik het erg leuk, wel erg koud helaas hihi



Dat vond ik dus ook, dat zei ik ook nog tegen Marcs voort staat hij morgen met een dik achterbeen Ja hoor, je mag hem gebruiken


Was leuk, was alleen meer benieuwd naar het paard onder de man...