Hond nemen om te rouwen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paelja
Berichten: 21
Geregistreerd: 21-01-19

Hond nemen om te rouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-19 15:02

Hallo,

Binnen enkele weken komt mijn vader te overlijden, ik zelf ben een meisjes van 17 maar woon samen met mijn moeder en broertje van 13.

Mijn vader komt binnenkort dus te overlijden na een lange tijd van ziek zijn... omdat mijn moeder een nieuw begin wil na de dood van mijn vader, willen we een hond nemen. Nou is onze vraag wanneer hiervoor een geschikt moment is, (direct na de dood van mijn vader? Of nog maanden wachten?) aangezien het nemen van een huisdier je goed kan helpen met rouwen...

Alvast bedankt

Wistaire

Berichten: 265
Geregistreerd: 05-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 15:05

Jaren geleden hebben mijn ouders een hond voor mij gekocht na het overlijden van iemand die heel belangrijk voor ons was. Dit omdat ik maar blijf huilen/rouwen en het niet minder werd... Hoelang het heeft geduurd voordat die hond er kwam weet ik niet meer, maar die hond is echt mijn redding geweest.
Laatst bijgewerkt door Wistaire op 21-01-19 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

MarliesV

Berichten: 15181
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 15:05

Beseffen jullie wat het hebben van een hond met zich meebrengt qua verantwoordelijkheden financieel/tijd/training enz?

Als daar over nagedacht is dan zou ik doen waar jullie je goed bij voelen. Daar zit een tijd aan verbonden, misschien is het zelfs wel fijn om voor het overlijden van je vader al de hond aan te schaffen als dit mogelijk is.

Sterkte!

Paelja
Berichten: 21
Geregistreerd: 21-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-19 15:24

MarliesV schreef:
Beseffen jullie wat het hebben van een hond met zich meebrengt qua verantwoordelijkheden financieel/tijd/training enz?

Als daar over nagedacht is dan zou ik doen waar jullie je goed bij voelen. Daar zit een tijd aan verbonden, misschien is het zelfs wel fijn om voor het overlijden van je vader al de hond aan te schaffen als dit mogelijk is.

Sterkte!


Wij als gezin weten zeker wat het meg zich meebrengt om een hond aan te schaffen, in het verleden hebben we honden gehad...

Maar het lijkt mij in iedergeval fijn om straks lekker bezig te zijn.

Bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 15:26

De juiste tijd is het tijdstip dat jullie er allemaal zin in hebben.

Heel veel sterke met het verlies ;(

tengeltje11
Berichten: 7136
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Hond nemen om te rouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 15:28

ik wil nu niet ambetant overkomen,maar dit is een paardenforum?
je maakt een account aan op een paardenforum om een vraag te stellen over een hond bij overlijden van je papa?

(daarnaast staat dit bericht niet juist en moet je op bokt 50 nuttige berichten plaatsen alvoor je niet-paard-gerelateerde topics mag openen,dus dit blijft niet staan)

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 15:31

Tjonge wat een verdrietig vooruitzicht...
Sterkte!

Een hond kopen om verdriet te verzachten is niet altijd slim. Ik zou sowieso niet kort na het overlijden een pup kopen.

Een hond kan je ook als zwak zien als je rouwt en dan de positie boven de mens in nemen. En dan vraag je om problemen.

Je neemt niet even een pup...
Verdiep jullie er eerst in. En alleen knuffels en liefde (wat jullie graag gaan geven want voor jullie is dat troost) kan ook fout gedrag juist belonen...

DanielleB

Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 15:32

Misschien inderdaad fijn om voor het overlijden te doen? Zo kan je vader de hond ook nog mee maken en zo word de band met de hond misschien juist nog wel sterker..

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 15:33

Een hond kan je natuurlijk veel afleiding bezorgen ook wel veel werk.waarneer je een hond neemt daar moet je je eigen gevoel in volgen.Neem vooral de tijd om te rouwen om je papa.Heel veel sterkte de komende tijd.

xPabloBokt

Berichten: 9388
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 15:34

tengeltje11 schreef:
ik wil nu niet ambetant overkomen,maar dit is een paardenforum?
je maakt een account aan op een paardenforum om een vraag te stellen over een hond bij overlijden van je papa?

(daarnaast staat dit bericht niet juist en moet je op bokt 50 nuttige berichten plaatsen alvoor je niet-paard-gerelateerde topics mag openen,dus dit blijft niet staan)


Je komt nu dus wel zo over :o

TS heel veel sterkte met dit trieste vooruitzicht.

Ik zou een hond nemen als jullie je daar als gezin klaar voor voelen én met name in staat voelen om het diertje goed op te voeden. Daar hebben zowel jullie als de hond later profijt van. Een pup kost veel geld, energie en tijd. Zo lang je daarbij stilstaat wanneer je besluit voor een hond te gaan zie ik geen problemen.

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 15:37

als je een goed gefokte hond neemt dan sta je maanden, of zelfs jaren op de wachtlijst afhankelijk van het ras. Een pup exact timen gaat dus niet. Ik zou beginnen zoeken naar goede fokkers en laat je op een wachtlijst plaatsen. Na het overlijden van je vader zal het vanzelf lopen hoe je je voelt en wat goed voelt, dat is voor iedereen anders. Als je voor een volwassen herplaatser gaat is timen natuurlijk net wat makkelijker.

Heel veel sterkte gewenst de komende tijd. Ikzelf ben mijn vader ook verloren toen ik 16 was.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: Hond nemen om te rouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 15:41

Ik zou deze vraag stellen op het Hondenforum. Maar om eerlijk te zijn... Als je zoals hierboven zoals Zoe zegt een goed gefokte hond wilt kan het zijn dat je veel langer moet wachten, tenzij je toevallig een goede fokker tegenkomt die pups heeft liggen van het ras wat jullie willen.
Of je moet kijken voor een oudere, stabiele herplaatser, dat lijkt mij een betere optie dan een pup... Een puppy opvoeden is zwaar genoeg, nu lijkt het misschien een redding, maar er zijn genoeg verhalen te vinden van mensen die breakdowns krijgen omdat ze de opvoeding moeilijk vinden (en vaak twijfelen aan zichzelf), dus denk er eerst maar goed over na of je een pup wilt of een volwassen hond.

Veel sterkte alleszins met het verlies...

RyanneZarita

Berichten: 513
Geregistreerd: 02-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 15:53

tengeltje11 schreef:
ik wil nu niet ambetant overkomen,maar dit is een paardenforum?
je maakt een account aan op een paardenforum om een vraag te stellen over een hond bij overlijden van je papa?

(daarnaast staat dit bericht niet juist en moet je op bokt 50 nuttige berichten plaatsen alvoor je niet-paard-gerelateerde topics mag openen,dus dit blijft niet staan)


Ik weet niet of je Bokt weleens globaal heeft doorgekeken, maar bijna de helft van de berichten gaat over hele andere zaken dan paarden. Ts gaat hier echt wel goed advies kunnen krijgen. Waarschijnlijk heeft ze gewoon gegoogled en is ze zo op Bokt terecht gekomen.

Dat ze de regels niet heeft doorgelezen kan best waar zijn, en daar kun je haar ook gerust op wijzen, maar zo'n negatieve, niets bijdragende opmerking vind ik écht niet noodzakelijk.

Ts, heel veel sterkte de komende tijd en succes met het aanschaffen van een hond.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 16:13

DezeNaam schreef:
Ik zou deze vraag stellen op het Hondenforum. Maar om eerlijk te zijn... Als je zoals hierboven zoals Zoe zegt een goed gefokte hond wilt kan het zijn dat je veel langer moet wachten, tenzij je toevallig een goede fokker tegenkomt die pups heeft liggen van het ras wat jullie willen.
Of je moet kijken voor een oudere, stabiele herplaatser, dat lijkt mij een betere optie dan een pup... Een puppy opvoeden is zwaar genoeg, nu lijkt het misschien een redding, maar er zijn genoeg verhalen te vinden van mensen die breakdowns krijgen omdat ze de opvoeding moeilijk vinden (en vaak twijfelen aan zichzelf), dus denk er eerst maar goed over na of je een pup wilt of een volwassen hond.

Veel sterkte alleszins met het verlies...

Juist absoluut niet op het hondeforum,daar zitten zulke idioten.Die branden dan kind rustig af,en eigenlijk mag je er alleen een buitenlandse hond hebben of een kruising.

Meisje kan wel rustig beginnen rond te kijken met welk ras ze wilt en wat ze willen.Een volwassen hond of een pup.Groot of klein ras.Een ras wat veel actie vraagt of weinig .Kort haar of lang haar een hond die je moet laten scheren of trimmen.
En als je daar duidelijkheid in heb kan je is kijken wat er op de markt is.

Als je een rashond wilt uit bepaalde bloedlijnen kan je idd wel eens lang op de lijst staan.Maar als je dat niet uitmaakt zijn er soms goede fokkers die toch een pup over hebben of waar pups afgezegd zijn.
En soms zijn er ook gewoon leuke oeps nestjes al blijft het oppassen voor de broodfokker die de boel goed weet te verkopen die worden er steeds handiger in.

Lukasje
Berichten: 11241
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 16:44

Wat een afschuwelijk triest vooruitzicht voor jullie. Veel sterkte meid!

Ik denk wel dat een hond een fijne afleiding kan zijn hoor. Goh en wanneer? Wanneer jullie daar nood aan hebben. Mss zelfs dat je papa nog bij het proces van welke hond kiezen kan betrokken worden?
Wel zou ik gaan voor een ras of hond die evenwichtig is en niet gekend als erg gevoelig of nerveus. Jullie hebben per slot veel verdriet en dat voelt de hond ook.
Een pup vraagt meer energie, mss is dat juist fijn, qua afleiding maar mocht dat te belastend zijn, kan je ev ook gaan voor een volwassen hond.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 16:46

Als jullie in andere omstandigheden ook een hond zouden genomen hebben kan het een goed idee zijn dat de hond er komt. Maar ik zou net niet op een emotioneel moeilijk moment een hond in huis halen. Als de hond er pas is moet je des te steviger in je schoenen staan, de eerste periode kan heel leuk zijn, maar er zijn ook best wel moeilijke momenten bij. Je kan uiteraard wel plannen maken.
Veel sterkte in deze moeilijke tijden.

Paelja
Berichten: 21
Geregistreerd: 21-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-19 17:20

tengeltje11 schreef:
ik wil nu niet ambetant overkomen,maar dit is een paardenforum?
je maakt een account aan op een paardenforum om een vraag te stellen over een hond bij overlijden van je papa?

(daarnaast staat dit bericht niet juist en moet je op bokt 50 nuttige berichten plaatsen alvoor je niet-paard-gerelateerde topics mag openen,dus dit blijft niet staan)


Sorry maar wat een verschrikkelijk respectloos. Ik ben altijd lid geweest van bokt en ben ook zeker een paardenmens!

Ben jarenlang dagelijks te vinden geweest op bokt, maar ik was mijn wachtwoord vergeten.

Bedankt hè!!!!

rink

Berichten: 1846
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Buinen

Re: Hond nemen om te rouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 17:40

Lieve TS sterkte in de komende periode, wat een vreselijk vooruitzicht. Steek je energie dan ook niet in zulke belachelijke opmerkingen als de quote in jouw bericht. Het is te hopen dat ze nooit in dezelfde schoenen komen te staan als jij nu staat.

Zoals bovengenoemd kan het een fijne afleiding zijn maar waak ervoor dat het hondje nooit het verdriet van het verlies kan verplaatsten, hoogstens verzachten. Voed het daarom op als hondje om problemen te voorkomen. Wellicht is er een deskundige die je hierin kan helpen een beslissing te maken over welk tijdstip goed voor jullie zou passen.

Sterkte meid

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 19:34

beatje schreef:
DezeNaam schreef:
Ik zou deze vraag stellen op het Hondenforum. Maar om eerlijk te zijn... Als je zoals hierboven zoals Zoe zegt een goed gefokte hond wilt kan het zijn dat je veel langer moet wachten, tenzij je toevallig een goede fokker tegenkomt die pups heeft liggen van het ras wat jullie willen.
Of je moet kijken voor een oudere, stabiele herplaatser, dat lijkt mij een betere optie dan een pup... Een puppy opvoeden is zwaar genoeg, nu lijkt het misschien een redding, maar er zijn genoeg verhalen te vinden van mensen die breakdowns krijgen omdat ze de opvoeding moeilijk vinden (en vaak twijfelen aan zichzelf), dus denk er eerst maar goed over na of je een pup wilt of een volwassen hond.

Veel sterkte alleszins met het verlies...

Juist absoluut niet op het hondeforum,daar zitten zulke idioten.Die branden dan kind rustig af,en eigenlijk mag je er alleen een buitenlandse hond hebben of een kruising.

Meisje kan wel rustig beginnen rond te kijken met welk ras ze wilt en wat ze willen.Een volwassen hond of een pup.Groot of klein ras.Een ras wat veel actie vraagt of weinig .Kort haar of lang haar een hond die je moet laten scheren of trimmen.
En als je daar duidelijkheid in heb kan je is kijken wat er op de markt is.

Als je een rashond wilt uit bepaalde bloedlijnen kan je idd wel eens lang op de lijst staan.Maar als je dat niet uitmaakt zijn er soms goede fokkers die toch een pup over hebben of waar pups afgezegd zijn.
En soms zijn er ook gewoon leuke oeps nestjes al blijft het oppassen voor de broodfokker die de boel goed weet te verkopen die worden er steeds handiger in.

Vraag me af of we op hetzelfde forum zitten... De meeste mensen daar zijn tegen bewuste kruisingen en zijn zeker niet allemaal fan van buitenlandse honden. Zo generaliseren is nergens voor nodig. De reacties kunnen daar misschien soms wel een stuk harder zijn, maar die mensen hebben in het algemeen veel ervaring met honden en kunnen ook veel inzicht bieden. Als TS haar situatie uitlegt zullen er zeker wel mensen zijn die begrip tonen.

Luf_Midnight
Berichten: 3534
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Hoorn

Re: Hond nemen om te rouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 20:06

Ik zou kijken welk ras jullie als gezin past en waar jullie naar opzoek gaan.
Misschien komt er iets op jullie pad voor de tijd dat je vader overlijd. En vinden jullie het fijn/mooi dat je vader ook nog heeft gezien waar jullie straks goed voor gaan zorgen.
En anders daarna wanneer jullie er aan toe zijn de eerste 2 weken na een overlijden zijn redelijk turbulent maar daarna kan het idd een mooie afleiding zijn om toch actief iets te ondernemen

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30619
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 21:33

Allereerst sterkte!

Dit is een topic dat inderdaad elders op het forum hoort waarvoor je meer berichten nodig hebt. Daarom zal ik even een pb sturen voor overleg.
Hier een slotje.