Kosten van stallingen in Heerhugowaard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
girlyggirl

Berichten: 3095
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 17:11

Typhoons schreef:
Eindelijk een recent topic over stallen rondom HHW! Ik ben verhuisd naar Ursem en wil daarom mijn paardje ook deze kant op halen.
Ik heb gekeken bij de Paardenbloem, ik vind de stallen wat te donker en 3 uur buiten weinig, verder hele mooie accomodatie.
Wie kan mij helpen? Ik heb een auto en wil max een kwartier van Ursem rijden.
Vereiste is dat ze minstens een halve dag buiten komt, in de zomer weidegang (hoeft niet dag en nacht), goede rijbak, binnenbak mag. Liefst geen manege lessen op de locatie.
Ik ben een recreatieve ruiter dus pas niet echt op een dressuurstal. Hoeft ook geen grote locatie te zijn, privestal met aantal paardjes is ook prima.

Hoor heel graag tips!!


Ook voor jouw past stal dyma in nieuwe Niedorp perfect! In de winter buiten in paddocks mét voordroog hooi! Zomers overdag op land, binnen en buitenbak, nooit druk met rijden, vol of half pension, ruime stallen, onbeperkt voordroog en "laat iedereen in zn waarde" mentaliteit .. ik sta er met 2 als je x wil kijken geef maar een gil!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 20:27

_kmbly schreef:
Ik sta nu net een week op de paardenbloem aan de rusterburgerweg, het is 285,- per maand met binnen en buitenbak. Zomers staan ze hele dag buiten in grote weilanden en in de winter zo lang mogelijk. Altijd genoeg hooi. Word wel 1x per week helemaal uitgemest, doordeweeks moet je het zelf doen. Ook kan he via de weilanden naar het bosje erachter dus hoef je de weg niet over.


Hebben ze het voerbeleid aangepast dan?

Want toen ik er stond kregen ze sóchtends en was het om 10 uur (vaak schoon)op en de 2e en tevens laatste voerbeurt was om een uur of 5 en daarna niet meer.

Ik was er veel tussen de middag en gaf dan zelf nog bij incl een net met stro.
Op het eind heb ik zelf hooi gekocht omdat mijn fjord de kuil niet verdroeg en er gewoon ziek van werd.

_kmbly
Berichten: 45
Geregistreerd: 19-01-19

Re: Kosten van stallingen in Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-19 00:25

Als ik aanwezig ben heeft mijn pony altijd nog hooi in haar stal. En voordat ik weg ga (rond 17:00) word er gevoerd. En tussendoor heeft ik krachtvoer, dus heeft ze altijd iets te kauwen

Typhoons

Berichten: 311
Geregistreerd: 13-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 17:35

girlyggirl schreef:
Typhoons schreef:
Eindelijk een recent topic over stallen rondom HHW! Ik ben verhuisd naar Ursem en wil daarom mijn paardje ook deze kant op halen.
Ik heb gekeken bij de Paardenbloem, ik vind de stallen wat te donker en 3 uur buiten weinig, verder hele mooie accomodatie.
Wie kan mij helpen? Ik heb een auto en wil max een kwartier van Ursem rijden.
Vereiste is dat ze minstens een halve dag buiten komt, in de zomer weidegang (hoeft niet dag en nacht), goede rijbak, binnenbak mag. Liefst geen manege lessen op de locatie.
Ik ben een recreatieve ruiter dus pas niet echt op een dressuurstal. Hoeft ook geen grote locatie te zijn, privestal met aantal paardjes is ook prima.

Hoor heel graag tips!!


Ook voor jouw past stal dyma in nieuwe Niedorp perfect! In de winter buiten in paddocks mét voordroog hooi! Zomers overdag op land, binnen en buitenbak, nooit druk met rijden, vol of half pension, ruime stallen, onbeperkt voordroog en "laat iedereen in zn waarde" mentaliteit .. ik sta er met 2 als je x wil kijken geef maar een gil!


Klinkt inderdaad goed. Helaas 25 min rijden en een kant op waar ik nooit kom voor werk oid..

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Kosten van stallingen in Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 18:18

Nadeel daar vind ik dat ze op vlas staan :=

girlyggirl

Berichten: 3095
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 23:23

Goldie schreef:
Nadeel daar vind ik dat ze op vlas staan :=

Waarom? Ze krijgen meer dan genoeg voordroog zodat er altijd wat te eten is ☺mijn net is nooit (!) Leeg.

Chabby2
Berichten: 68
Geregistreerd: 11-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 22:20

Goldie schreef:
Nadeel daar vind ik dat ze op vlas staan :=

Waarom is dat een nadeel?

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 22:23

Omdat ik meerdere paarden ken die spontaan hoefproblemen kregen en aangezien die van mij ook gevoelig is voor rotstraal heb ik ze liever op stro. Plus dat ze zich snel vervelen (tenzij ze dus onbeperkt ruwvoer hebben) Ieder z'n voorkeur denk ik :P
Voeren uit netten hou ik dan weer niet van, ik wil dat ze in natuurlijke houding eet, dus vanaf de grond. Hang je een net zo laag ben ik bang dat ze erin vast komt.

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 22:46

Goldie schreef:
Omdat ik meerdere paarden ken die spontaan hoefproblemen kregen en aangezien die van mij ook gevoelig is voor rotstraal heb ik ze liever op stro. Plus dat ze zich snel vervelen (tenzij ze dus onbeperkt ruwvoer hebben) Ieder z'n voorkeur denk ik :P
Voeren uit netten hou ik dan weer niet van, ik wil dat ze in natuurlijke houding eet, dus vanaf de grond. Hang je een net zo laag ben ik bang dat ze erin vast komt.



Ik ken die stal, en ik ken jou. Niks voor jou :D

Postzegel paddockjes....

Lisette1205

Berichten: 301
Geregistreerd: 06-07-17
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 23:24

Hee,
Kan ik hier nog iets in plaatsen? Probably not. Maar goed ik probeer t alsnog..

Omdat het hier over stallen in hhw gaat, wilde ik vragen of iemand hier misschien nog een bijrijdster zoekt. Heb nu al wel een verzorg adres, maar zou graag iets erbij willen, waar ik het liefst ook kan rijden. Ik zelf woon in hhw. Xx

lauwtjuhh
Berichten: 940
Geregistreerd: 12-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 10:03

Typhoons schreef:
_kmbly schreef:
Ik sta nu net een week op de paardenbloem aan de rusterburgerweg, het is 285,- per maand met binnen en buitenbak. Zomers staan ze hele dag buiten in grote weilanden en in de winter zo lang mogelijk. Altijd genoeg hooi. Word wel 1x per week helemaal uitgemest, doordeweeks moet je het zelf doen. Ook kan he via de weilanden naar het bosje erachter dus hoef je de weg niet over.



Daar ben ik inderdaad ook geweest. Ik vind die grote box/ overdekte paddock langs de binnenbak wel geweldig, geen idee wat die kost alleen. 285e was nog wel zonder krachtvoer begreep ik.


Die overdekte box/paddock kan in de winter nog blubbering worden. Dak is zo lek als een mandje...

Toen ik ging kijken voor mijn reus van 180cm was stalling aan het telefoongesprek 300 maar toen ik daar geweest was al 315 ivm groot paard. En ik vond de paddocks echt veel te klein!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Kosten van stallingen in Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 10:10

Moet je er wel bij zeggen dat dat alleen bij een hele hevige regenbui is. Ik heb daar 3 jaar gestaan en het is 2x gebeurd. Maar nu al 300 euro voor die paddock? En dan 2x per dag ruwvoer...mmmmm.

Typhoons

Berichten: 311
Geregistreerd: 13-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 12:41

Inmiddels is mijn paardje verhuisd naar Stal Bastiaan. Heel dichtbij voor mij en fijne faciliteiten