Iriscopie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Iriscopie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-21 10:30

Can de week een interessante webinar gezien over iriscopie.
Totaal onbekend voor mij.
En zelfs na de webinar weet ik niet wat ik ervan moet denken....
zijn hier mensen met ervaringen ? Vond het wel erg interessant trouwens.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Iriscopie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 10:32

Ooit een keer gehad, kwamen wel lichamelijke zaken uit die klopten. Snap er niks van maar wel interessant.

Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Iriscopie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-21 10:33

Ja gek hè. Ik kan het ergens niet geloven ( net als lecher/ biotensor) maar anderzijds: waarom zou het niet kunnen...

ingvdh

Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Iriscopie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 10:39

ik heb het een keer laten doen maar kon er niet veel mee eerlijk gezegd.
Het bleef vaag. Ik kreeg wel advies voor supplementen geloof ik, maar ik merkte eigenlijk geen verschil.

Ik zal het niet nog een keer laten doen.

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Iriscopie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 14:22

Valt in de categorie alternatief. Net als edelsteen geneeskunde en etherische oliën (om maar 2 voorbeelden te noemen). Kan vast geen kwaad maar ik geef mijn geld liever uit aan andere zaken :)

Jacquel
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-05-12
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 14:29

Ik had er een boek over gelezen, geloofde er geen bal van, iemand doet onverwacht een iriscopie bij me en zegt iets over mijn nieren wat jaren later door onderzoek naar een bepaalde kwaal bevestigd wordt. Dus ik sta hier wel dubbel in.

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Iriscopie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 14:36

Ik heb het een keer bij mezelf gedaan, alles klopte..

liedje89
Berichten: 7156
Geregistreerd: 09-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 14:44

Ik ben eens bij een praatje geweest van iemand die dit deed voor paarden. Ik vond het erg zweverig, ze kwam vaak ook niet echt verder dat zeggen dat een paard meer of minder kans had om te "verzuren" een beetje een homeopatische term voor "alles wat mis kan gaan" had ik het idee? Of dat ie gevoelig was voor dingen met lever/nieren. Voor alles moest je je paard dan kruidensupplementen voor geven die zij zelf aanbood. Als je paard dan niets kreeg dan was het natuurlijk omdat dat gewerkt had en als ie er wel ooit iets aan kreeg dan had ze natuurlijk gelijk dat ie gevoelig was.
Over het algemeen vond ik haar interpretaties een beetje zoals een horoscoop als je er in geloofd en van goede wil bent kan je het wel op ieder paard wat betrekken en er wat waarheid in zien. Als je wat cynischer bent zie je het meer als een verkooppraatje voor haar kruiden supplementen :$ .

Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Iriscopie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-21 16:37

Daar ben kk ook wel een beetje bang voor.
Paarden met klachten hebben vaak ook wel last van lever en nieren ( gezien het afvoeren van afvalstoffen) dus die komt er sowieso “ vaak uit”.
Had ook een paar jaar terug een nogal geliefde osteopaat bij mijn oaard zie ook gelijk lever druppels aan mij gaf, toen ik hem om onderbouwing vroeg kreeg ik die niet en 0 resultaat . ( druppels wel gegeven zoals voorgeschreven)

maitestar23

Berichten: 657
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 17:34

Ik ga af en aan al jaren naar een iriscopist en het helpt mij echt.
Hij weet dingen te benoemen die ik echt niet verteld heb.
Ik ga eerst altijd wel langs de huisarts, maar die komen nooit verder dan een bloedonderzoek waar uiteraard nooit waar uitkomt.

Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Iriscopie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-21 17:39

En komt hier dan iets uit waar je wat mee kunt?

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 18:31

Ik stel me bij dit soort zaken een eenvoudige vraag; Dit is een diagnostische methode die spotgoedkoop, non invasief een enorm spectrum aan aandoeningen claimt te kunnen vaststellen. Dat is een claim die héél gemakkelijk is te toetsen. Dus als dit werkt zou wordt het overal in de geneeskunde worden toegepast. Waarom is dit niet zo?

Voor de hand liggend antwoord, het is getoetst en kan zijn claims niet waarmaken, op dezelfde hoop als horoscopen, piskijkers, pendelaars, geneeskrachtige edelstenen, homeopathen, wichelroedelopers, lechner antennes etc etc ermee.

Babootje

Berichten: 26216
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Iriscopie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 18:44

Het was een aantal jaren geleden heel in zwang. Dus ook laten doen destijds. Maar bij iedereen kwam er zo ongeveer hetzelfde uit. Wat ik dan ook weer betwijfel. Kort en goed, Iedereen had last van schimmel in de darmen en iedereen moest op een suikervrij dieet.

liedje89
Berichten: 7156
Geregistreerd: 09-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 18:56

Ik had trouwens destijds bij die mevrouw ook een beetje het gevoel dat ze zelf voor 100% geloofde wat ze zei maar dat het eigenlijk toch ook een soort cold reading was. Van een deel van de paarden was de eigenaar erbij en soms praatte ze gewoon een beetje door tot er een herkenningspunt was en daar ging men dan uitgebreid op in. Omdat de conclusies nogal vaag waren kon je er eigenlijk alle kanten nog mee op.

eilleen333

Berichten: 12842
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Iriscopie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 19:14

Interessant topic wat ik zeker even ga volgen.
Ik heb het webinar ook gezien, ik denk dezelfde, en vind dit soort dingen als dierenarts heek interessant. Ik wil altijd graag weten wat er speelt in de paardenwereld, omdat mijn klanten er vragen over gaan stellen.

Ik vond het webinar interessant, miste wat diepgang, maar ben wel benieuwd naar deze techniek. En dan vooral hun bevindingen objectief naast data leggen die ik wel kan lezen (kreupelheid, bloedwaarden etc).

Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Iriscopie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-21 10:53

Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar

maitestar23

Berichten: 657
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 10:59

Muze schreef:
En komt hier dan iets uit waar je wat mee kunt?


Ja absoluut. Hij wist ook dingen te benoemen die ik me zelf nog niet gerealiseerd had.
Zo was mijn menstruatie afwijkend geworden, duurde maar 1 tot 2 dagen. Mij hoorde je niet klagen :+ Maar zo was het nooit alleen had ik daar niet bij stil gestaan.

Ik ben nu veel minder moe, heb minder verzuring in mijn spieren en mijn hormonen zijn weer redelijk normaal en daarbij ook mijn libido.