Waar paard laten inrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Waar paard laten inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 14:05

Ik denk dat TS eerst goed op een rijtje moet hebben wat ze precies wil. Dit topic in combinatie met alle andere topics lijken vooral impulsief en ondoordacht.

isa06x

Berichten: 243
Geregistreerd: 25-10-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-21 14:21

Vealosz schreef:
Enige wat ik me afvraag is, waarom?
Waarom zou je niet nog even wachten?

Je bent 14, gaat straks een studie volgen.. Je hebt al 2 pony's.

Je wou al een kruising tussen een shetlander en een fjord, en je wou een ezel, en nu wil je een fjord....?


Ik wil geen fjordxshet meer want ik heb gehoord dat het niet handig is. En een ezel mag ik niet. En ik wil het ook doen als ik volwassen ben maar ik wou gewoon alvast informatie opdoen

isa06x

Berichten: 243
Geregistreerd: 25-10-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-21 14:22

Ketly schreef:
Ik denk dat TS eerst goed op een rijtje moet hebben wat ze precies wil. Dit topic in combinatie met alle andere topics lijken vooral impulsief en ondoordacht.


Het is vooral om informatie te krijgen alvast...

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 14:28

Als je volwassen bent zijn de prijzen etc weer heel anders.
Daarnaast in minstens 4 jaar tijd kan er zo veel gebeuren. Wie weet wil je over 2 jaar als jongens erg interessant vindt niks meer met paarden voor een hele tijd. Dat gebeurt zo vaak.

Geniet eerst dan maar van je dromen en het rijden op een manege of verzorgpaard. Een paard later, veel later dat komt wel vanzelf als je het dan ook nog wilt.

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 10:34

Wat je ook nog kan doen is zoeken naar een instructeur aan huis die jouw kan helpen tijdens het hele proces. Dan leert niet alleen jouw paard een heleboel bij, maar ook jij zelf. Ik help zelf ook mensen met het opvoeden van hun jonge paard, bij hen op locatie. Zo leren zowel eigenaar als paard enorm veel bij en ben je bij het hele proces betrokken :)

isa06x

Berichten: 243
Geregistreerd: 25-10-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-21 14:17

Amable schreef:
Wat je ook nog kan doen is zoeken naar een instructeur aan huis die jouw kan helpen tijdens het hele proces. Dan leert niet alleen jouw paard een heleboel bij, maar ook jij zelf. Ik help zelf ook mensen met het opvoeden van hun jonge paard, bij hen op locatie. Zo leren zowel eigenaar als paard enorm veel bij en ben je bij het hele proces betrokken :)


Dankjewel! Ik volgde jou al op youtube <3

Daihyo

Berichten: 88047
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 14:23

Muze schreef:
Ik heb ook een jonkie gekocht, en tegen de tijd dat ik er daadwerkelijk op ga, neem ik iemand in de arm.
Maar alle voorgaande stappen kan ik prima zelf.
T is meer dat in je eentje zadelmak maken/ erop kruipen niet zo veilig is.
Maar als je zelfs het Longeren en verkeersmak maken al niet kan.. dan kán je echt beter kiezen voor een doorgereden dier

Hier sluit ik me bij aan.

Maar als het lange termijn planning is voor over een paar jaar, investeer dan nu in je eigen opleiding. Leer zelf longeren, leer grondwerken en leer ook vooral hoe je dat een paard kunt leren.
Je hebt er nu nog de tijd voor, dus zorg dat je die ervaring op doet, zodat je over een paar jaar jouw paardje al een basis kunt geven voor het inrijden.