Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Kliniek Utrecht of Heesch?

 
Profiel   

Hier positieve ervaring met Heesch m.b.t. diagnose en behandeling.
Maar ook realistisch zijn in het toekomst perspectief.

Prijs was niet extreem hoog, en ik betwijfel of de dierenarts die ik aan huis liet komen zo'n onderzoek had gedaan.

Achteraf denk ik wel eens had ik maar gelijk bij het eerste dingetje wat mij opviel naar Heesch gereden.

Als ik weer een paard zou kopen zou ik direct bij het eerste ding naar Heesch gaan.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 10:52 



 
Profiel   

Daan13, ik bedoelde SMDC heesch! Sorry!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 11:03 



 
Profiel   

Geeft niet Saaams, het is goed gekomen ☺️.

Iedereen bedankt voor de sterkte wensen.

Vandaag al even met Heesch gebeld en uiteraard vriendelijk te woord gestaan, geprobeerd om het verhaal bondig te vertellen en nu ga ik eerst het medisch dossier opvragen en een verslag maken wat ik ze voor onze bezoek wil opsturen.

Ik hoop dan op die manier alvast wat nuttige informatie te kunnen geven.

Door jullie reacties neig ik nu meer naar Heesch toe.

Vooral omdat ze daar naar het hele paard kijken ipv alleen een voorbeen of achterbeen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 17:04 



 
Profiel   

Jet schreef
Hilary schreef
Ik ben met mijn paard in Utrecht geweest, maar heb de uiteindelijke diagnose bij de Lingehoeve gekregen. In Utrecht zagen zowel de DA met klinisch beeld als de Q-Horse (digitaal meetsysteem voor beweging) geen aanleiding om verder te zoeken. Misschien had ik harder door moeten drammen, maar bij de Lingehoeve wist de DA na het klinische onderzoek precies welke onderzoeken hij nodig had om een diagnose te kunnen stellen.



Hilary, hoe lang is dat geleden? De hoofdarts van de Lingehove is, samen met de vorige eigenaar van de Raaphorst, de kliniek in Heesch gestart.

Utrecht: februari 2019 tm augustus 2020
Lingehoeve: maart 2021
Ik had Henk van der Veen bij de Lingehoeve op aanraden van een kennis. Haar paard had een SI-probleem en Henk pikte dat zo op. Ik had bij mijn paard hetzelfde vermoeden en dat werd grotendeels ook bevestigd. Utrecht stopte bij “blessure aan de oorsprong van de tussenpees beiderzijds achter” en doorzoeken was niet nodig, want klinisch en via Qhorse was hij best goed en rectaal SI-onderzoek was wel vervelend voor het paard. Ik had daar zelf dus door moeten drammen.
Bij de Lingehoeve hebben ze dat oa wel gedaan en ik vond het qua vervelendheid toch wel heel erg meevallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 17:43 



 
Profiel   

Hilary, dat is zeker een goede ervaring bij het huidige Lingehoeve! Goed om te lezen!

TS, hoop dat je er een goed gevoel aan over houdt en er als je er naar toe gaat goed geholpen wordt! Mijn gevoel zegt dat je daar verder komt dan bij Utrecht...

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 22:56 



 
Profiel   

Ook hier met vage kreupelheden echt heel goed geholpen bij Heesch, denk dat je er zeker goed aan doet om daar naartoe te gaan met jouw paard!

Doordat ze naar het hele paard kijken hebben ze bij mijn paard meteen achterhaald dat het vanuit haar onderrug kwam, om vervolgens hier vervolgonderzoeken gericht te doen. Ben er heel fijn geholpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 16:01 



 
Profiel   

Zonder meer: Heesch. Dikke prijzen herken ik niet, ben er altijd netjes geholpen, juist heel transparant over de kosten. Veel overleg en ze halen alles uit de kast voor je paard. Van draver tot GP paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 17:36 



 
Profiel   

Ik heb met beide ervaringen maar ga zelf liever naar Heesch. Utrecht prima geholpen maar naar mijn idee is Heesch gewoon een slag beter (waar je ook voor betaald alleen viel mij de rekening uit Utrecht ook niet mee....)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 18:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen