Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 38 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Gezocht twee paards trailer te huur rond amsterdam/oostzaan

 
Profiel   

Ik verhuur niet hoor, maar ik heb een 2 paardstrailer die teruggekeurd is. Ledig 740 kg. Teruggekeurd naar 1600 kg. Ik mag dan, met mijn Auto die 1800 kg mag trekken, met B rijbewijs en twee IJslanders op pad....

Het kan dus wel...maar indd lastig te vinden
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 20:29 



 
Profiel   

dems75 schreef
Ik verhuur niet hoor, maar ik heb een 2 paardstrailer die teruggekeurd is. Ledig 740 kg. Teruggekeurd naar 1600 kg. Ik mag dan, met mijn Auto die 1800 kg mag trekken, met B rijbewijs en twee IJslanders op pad....

Het kan dus wel...maar indd lastig te vinden



ja dit is wat ik bedoel! thanks! die ik nu vaak leen is ook terug gekeurd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 21:11 



 
Profiel   

dems75 schreef
Ik verhuur niet hoor, maar ik heb een 2 paardstrailer die teruggekeurd is. Ledig 740 kg. Teruggekeurd naar 1600 kg. Ik mag dan, met mijn Auto die 1800 kg mag trekken, met B rijbewijs en twee IJslanders op pad....

Het kan dus wel...maar indd lastig te vinden

Wat is dat dan voor auto en wat is zijn MTM?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 10:39 



 
Profiel   

Hoezo.? Geloof je het niet.? Mijn vriend werkt nb bij de politie. Gaat om ford Mondeo die 1800 mag trekken.
Trailer is een Fautras tweepaards met ledig 740 kg. Mijn Ijslander weegt 350 kg en reist bijna altijd alleen maar een tweede kan er dus nog naast

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 06:09 



 
Profiel   

dems75 schreef
Hoezo.? Geloof je het niet.? Mijn vriend werkt nb bij de politie. Gaat om ford Mondeo die 1800 mag trekken.
Trailer is een Fautras tweepaards met ledig 740 kg. Mijn Ijslander weegt 350 kg en reist bijna altijd alleen maar een tweede kan er dus nog naast


Leuk dat je vriend bij de politie werkt, maar dan zal hij je ook wel hebben uitgelegd dat het hier niet gaat om hoeveel de auto mag trekken, maar om de maximum toegestane massa van je auto + de maximum toegestane massa van de trailer.
Dat moet < 3500 kg zijn om een trailer met B- rijbewijs te mogen trekken :)

Bij een Ford Mondeo die 1800 kg mag trekken, ligt de toegestane max massa waarschijnlijk rond de 2200 kg. Dat betekent dat je nog ongeveer 1300 kg over hebt voor de maximum massa van je trailer.

In dit geval van ts is max massa van de auto 1802 kg. De maximum massa van de trailer mag dan 1698 zijn.
Dan zie ik ook nog dat het samenstel max +/- 3200 mag zijn bij deze auto, dus daar moet ook nog naar worden gekeken.
Met andere woorden, dat wordt heeel lastig met een tweepaards.


Laatst bijgewerkt door Simbaa op 04-08-21 07:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 07:12 



 
Profiel   

ach, zelfs de politie weet vaak niet precies hoe het zit.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 07:51 



 
Profiel   

Waar het op neer komt is dat je voor 4-5 keer een trailer huren die je met een lantaarntje moet zoeken óók gewoon je E achter B kunt halen en van alle soos af bent :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 07:55 



 
Profiel   

Heel vaak wordt de trailer ook niet verhuurd zonder BE rijbewijs

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 08:17 



 
Profiel   

Het kleine vrachtwagentje dat ik eerder al noemde is echt een uitkomst. Veel ruimte voor de dieren en spullen, vaak makkelijker te rijden (vinden wij..) dan een trailer. Als je twijfelt zou ik gewoon even contact opnemen met Het Gereden Paard, ze zijn super.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 08:24 



 
Profiel   

Lijkt me echt onmogelijk. Het maakt ook helemaal niks uit wat je paard(en) weegt/wegen trouwens. Als je wordt aangehouden kijken ze naar de maximale massa van de aanhanger en als dat hoger is dan wat je auto mag trekken zit je sowieso fout ookal is je trailer leeg. En als de totale combinatie (auto+maximale massa aanhanger) zwaarder is dan 3500kg zit je ook sowieso fout.

Let op bij vrachtwagentjes je je mag rijden met enkel B rijbewijs dat er vaak nog heel weinig laadvermogen over is voor paarden.

De maximale massa van mijn 1,5 paards zit al op 1350kg

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 08:59 



 
Profiel   

Het zal al een particulier moeten zijn die iets wil verhuren. Voor bedrijven is dit helemaal niet rendabel omdat ze een dergelijke trailer aan bijna niemand kunnen verhuren. Maar verzekeringstechnisch zijn er weinig mensen die hier aan beginnen. Als er schade is kan je die als verhuurder niet verhalen op de huurder en dan zijn de kosten veel hoger dan die paar tientjes die je aan huur ontvangt.

Je zou inderdaad ook aan een wagentje kunnen denken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 09:39 



 
Profiel   

Flicka12 schreef
Als je wordt aangehouden kijken ze naar de maximale massa van de aanhanger en als dat hoger is dan wat je auto mag trekken zit je sowieso fout ookal is je trailer leeg.


Noem even het wetsartikel waar dat in staat? Ik heb het nog nooit kunnen vinden nl...

Spoiler:
Dit klopt nl niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 09:40 



 
Profiel   

dems75 schreef
Hoezo.? Geloof je het niet.? Mijn vriend werkt nb bij de politie. Gaat om ford Mondeo die 1800 mag trekken.
Trailer is een Fautras tweepaards met ledig 740 kg. Mijn Ijslander weegt 350 kg en reist bijna altijd alleen maar een tweede kan er dus nog naast

Nee ik geloof het inderdaad niet.

De politie weet zelf de regels ook niet altijd.

Ooit eens een diender het schaamrood op de kaken gekregen toen hij met 1 paard in een 2paardstrailer achter een dikke geldrover met rijbewijs B op pad was...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 21:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 38 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen