Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 19 [ 454 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 19  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Stalling omgeving Apeldoorn

 
Profiel   

Dabo schreef
upendo schreef
Iemand ervaring met stal 't Spieker in Vaassen?

Ik heb daar jaren geleden eens geinformeerd, maar nooit antwoord op de email gehad... Ben er verder nooit geweest, dus meer dan dit kan ik je niet vertellen..

Oh, dat is ook wel gek ja..

Gotiek het hele jaar door maar 4 uur joh? Jemig. Afgelopen jaar was ik er veel in de buurt omdat mijn paard toen daar nog bij de verkoper stond ter overbrugging, maar ze waren in de warme periode dag en nacht aan het sproeien.. Waar doe je dat dan voor als die weides toch niet intensief gebruikt worden..? :=
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 07:53 



 
Profiel   

Ja als je het over hoeve 't Nijkamp hebt wel ja. Echt jammer hoor, verder wel een stal met veel faciliteiten, muv buitenrijden dan. Vond het zelf wel erg sportgericht en niet zo heel gezellig. Iedereen een beetje op zichzelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 12:51 



 
Profiel   

Oh jemig... Dat is wat ik steeds zie.. of de faciliteiten zijn top of de paarden hebben het goed. De keuze is uiteraard niet zo moeilijk, maar als je mij gelukkig wil hebben zoek ik het liefst de combi :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 13:11 



 
Profiel   

bij dresspring is beide vind ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 13:38 



 
Profiel   

Daar is het alleen afwachten of je terecht kan in het gedeelte waar zij kunnen mesten. Anders moet je zelf mesten en binnen en buiten zetten in het weekeind.. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 13:40 



 
Profiel   

nee okey, maar ging me over de opmerking dat het of goed voor de paarden is of goede faciliteiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 13:49 



 
Profiel   

Dat ben ik met je eens! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 13:52 



 
Profiel   

Ja het is best droevig gesteld... Ik ben ook een beetje aan het kijken richting Achterhoek, maar ook daar is de keuze nog niet reuze lijkt het. In tegenstelling tot wat ik had verwacht eigenlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 15:20 



 
Profiel   

Ik ben blij dat ik de combinatie heb gevonden in Otterlo maar binnen Apeldoorn is het mij ook niet gelukt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 18:19 



 
Profiel   

Nimber schreef
Ik ben blij dat ik de combinatie heb gevonden in Otterlo maar binnen Apeldoorn is het mij ook niet gelukt.


Waar sta jij nu?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 19:23 



 
Profiel   

Ik sta prive bij mensen. Ik heb geen binnenbak maar de oranjehal is om de hoek. Mijn paard staat niet luxe maar hij heeft elke dag een schone stal, onbeperkt hooi, goedde rijbaan met verlichting, trailer onder dak, 10min van t bos, zomer en winter de hele dag in de weide!

Misschien eens bij Fiets fourage kijken of daar een advertentie hangt of er zelf 1 neerhangen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 19:52 



 
Profiel   

marjor schreef
Nimber schreef
Ik ben blij dat ik de combinatie heb gevonden in Otterlo maar binnen Apeldoorn is het mij ook niet gelukt.


Waar sta jij nu?

Stal Welgelegen in Otterlo. Echt een aanrader

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 21:00 



 
Profiel   

Pfff het is zo zonde dat er niet een weg is die redelijk rechtdoor de Veluwe over gaat (uiteraard logisch hoor, maar toch :') )... Anders hadden we echt wel bij stal Welgelegen langs gegaan..

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 13:54 



 
Profiel   

En stel bellert in beemte? Heb je geen binnenbak maar de oranjehal is vlakbij

Hier staan wel wat (oudere) ervaringen, maar wel eb en vloed bak dus

[ED] Stal Bellert (beemte broekland)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 17:08 



 
Profiel   

Hadden we gezien idd. Die krijgen wel een binnenbak, staat ook op het lijstje. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 19:14 



 
Profiel   

Gezellig, dan zou je bij ons om de hoek komen :D Het is alleen niet zo leuk buitenrijden hier, niet echt een bosje waar je in kan dus voor een buitenrit moet je óf langs de weg, óf met de trailer op pad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 20:13 



 
Profiel   

Ja, dat was ook ons twijfelpunt inderdaad!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 08:11 



 
Profiel   

Westhof schreef
upendo schreef
Dat is voor ons op zich nog wel te overzien. Alleen qua reistijd ook weer een uitdaging.. zucht.. :P

Koopman langs het kanaal? Doen die ook pensionstalling?

Die inderdaad. Eerder deed ze dat nooit, was eerst ook de bedoeling als tijdelijke stalling. Inmiddels staan er nu 8 pensionpaarden. Iedereen heeft wel een connectie met de manege, geen idee hoe dat voor "buitenstaanders" is. Zitten voor- en nadelen aan, die ik in PB eventueel wel wil toelichten.

Mag ik ook een pb ben ook zoekende

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 11:30 



 
Profiel   

Gizeppie schreef
Ik ben heel eerlijk. Ik woon nu twee jaar in deze omgeving. Ik moet eerlijk zeggen dat er bijna geen een stal in deze omgeving aan mijn eisen lijstje zou voldoen. Ik ben hier in de omgeving blijven wonen, omdat de stal waar ik nu sta (Emst) de enige stal is waar ik het idee heb dat mijn paard tevreden is. Bij de pension stallen in mijn omgeving komen ze of weinig buiten of buiten in groepsverband of krijgen ze standaard te weinig ruwvoer of overdag niets.

Mijn paard krijgt hier voldoende ruwvoer, zowel overdag als op stal en als ik het niet voldoende zou vinden, dan mag ik dat pakken. Niet dat ik dat doe, want mijn paard is te dik haha. Ik heb keuze uit bepaald type krachtvoer van een merk. Die van mij krijgt maar 1/4 van de schep, omdat in principe met het kwaliteit ruwvoer dat wij hebben dat niet nodig is en hij simpelweg gewoon te dik wordt (paard van 1,68 cm wordt 5/6 keer in de week gereden/mee gewerkt).

We krijgen ook veel ruimte om zelf keuzes te maken. Mijn paard kan simpelweg niet in groepsverband, heeft te maken met zijn dekhengst verleden. Dat is geprobeerd, maar gaat fout. Hij kan hier op zijn eigen weiden/paddock staan tussen de paarden in. Dat gaat heel goed. De weide is wel eens soppig als het geregend heeft, maar hij heeft nog nooit diep in de drek gestaan.. De paddock is ook na flinke regenbuien goed te doen door het witte zand. Dit geldt hetzelfde voor de buitenbaan. Die is groot, maar ook na een aantal regenbuien goed te rijden.

Het vaste ritme op stal geeft hem veel rust. Als ik een dag niet zou komen zou ik mij geen enkel moment zorgen maken. Er staan wel veel verschillende mensen bij ons op stal. Van dressuur wedstrijd ruiters (Z) tot western/recreanten/buitenrijders/grondwerkers etc.


Mag ik vragen waar je staat? Je omschrijving klinkt echt heel goed en ik ben op zoek naar een stal in dezelfde omgeving. Ruwvoer is voor mij ook heel belangrijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 13:34 



 
Profiel   

Jizza17 schreef
Gizeppie schreef
Ik ben heel eerlijk. Ik woon nu twee jaar in deze omgeving. Ik moet eerlijk zeggen dat er bijna geen een stal in deze omgeving aan mijn eisen lijstje zou voldoen. Ik ben hier in de omgeving blijven wonen, omdat de stal waar ik nu sta (Emst) de enige stal is waar ik het idee heb dat mijn paard tevreden is. Bij de pension stallen in mijn omgeving komen ze of weinig buiten of buiten in groepsverband of krijgen ze standaard te weinig ruwvoer of overdag niets.

Mijn paard krijgt hier voldoende ruwvoer, zowel overdag als op stal en als ik het niet voldoende zou vinden, dan mag ik dat pakken. Niet dat ik dat doe, want mijn paard is te dik haha. Ik heb keuze uit bepaald type krachtvoer van een merk. Die van mij krijgt maar 1/4 van de schep, omdat in principe met het kwaliteit ruwvoer dat wij hebben dat niet nodig is en hij simpelweg gewoon te dik wordt (paard van 1,68 cm wordt 5/6 keer in de week gereden/mee gewerkt).

We krijgen ook veel ruimte om zelf keuzes te maken. Mijn paard kan simpelweg niet in groepsverband, heeft te maken met zijn dekhengst verleden. Dat is geprobeerd, maar gaat fout. Hij kan hier op zijn eigen weiden/paddock staan tussen de paarden in. Dat gaat heel goed. De weide is wel eens soppig als het geregend heeft, maar hij heeft nog nooit diep in de drek gestaan.. De paddock is ook na flinke regenbuien goed te doen door het witte zand. Dit geldt hetzelfde voor de buitenbaan. Die is groot, maar ook na een aantal regenbuien goed te rijden.

Het vaste ritme op stal geeft hem veel rust. Als ik een dag niet zou komen zou ik mij geen enkel moment zorgen maken. Er staan wel veel verschillende mensen bij ons op stal. Van dressuur wedstrijd ruiters (Z) tot western/recreanten/buitenrijders/grondwerkers etc.


Mag ik vragen waar je staat? Je omschrijving klinkt echt heel goed en ik ben op zoek naar een stal in dezelfde omgeving. Ruwvoer is voor mij ook heel belangrijk.


Stuur maar pb. Onze stal is helaas vol.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 18:37 



 
Profiel   

Hoi allemaal,
Niet dat ik het topic wil overnemen van TS, maar dit is het laatste en levendigste "Stalling rondom Apeldoorn topic." O:)
Heeft iemand toevallig ervaring met de stal van Gert vd Hoorn in Kootwijk? Ik heb wel verhalen gehoord, maar allemaal van horen zeggen en ik begin toch met steeds meer spoed te zoeken in de omgeving.. Pb's mag, maar misschien helpt het mensen hier ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 09:40 



 
Profiel   

Een kennis staat er met veel plezier. Zelf geen ervaring mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 10:11 



 
Profiel   

Ik hoor enkel positieve verhalen over hun, zelf ook geweest en mooie stal om te zien

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 10:55 



 
Profiel   

Ik heb wel iets in negatieve zin gehoord maar volgens mij zat dat meer in miscommunicatie (paardeneigenaar dacht dat ze pensionplek had en Gert dacht vakantiestalling oid).

Ik weet wel dat ze daar behoorlijk wat wedstrijden organiseren buiten coronatijd, dus dat is wel iets om rekening mee te houden planningtechnisch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 10:57 



 
Profiel   

Upendo niet meer ze hebben geen vergunningen meer voor evenementen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 12:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 19 [ 454 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 19  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen