Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 4 [ 84 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Onmogelijke zoektocht naar verzorger

 
Profiel   

Eens met Askja. Het 'offer you can't refuse' is leren mennen!
Dat is de deal, verder zoek je gewoon iemand die 1 dag/week gratis voor je paard wil zorgen.
Zonder het (voor veel mensen vast interessante) aanbod om te leren mennen, is dat toch niet aantrekkelijk?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 12:23 



 
Profiel   

Ik vind dit juist ideaal klinken. Ik kan me ook goed voorstellen hoor dat de meeste verzorgers vaker willen komen en willen rijden, maar zelf zou ik één dag een beetje poetsen en tutten (en eventueel grondwerk) heel leuk vinden. Eén dag in de week kan ik goed combineren met mijn best wel drukke werkzaamheden, en rijden wil ik op het moment niet :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 12:24 



 
Profiel   

Ik vraag me eigenlijk echt af hoe lang iemand het zou volhouden. Want ja, op het eerste zicht klinkt het wel leuk, beetje tutten en poetsen met een leuke pony. Ja, op de momenten dat ik daar zin in heb, lijkt het me ideaal.
Maar dan probeer ik me voor te stellen: wat als het echt een vaste afspraak in de week zou zijn? Iedere dinsdagavond dezelfde poetsroutine op dezelfde pony. Altijd, in principe voor onbepaalde duur (niet de duur van een vakantie of ziekte om iemand uit de nood te helpen).
Goh, ik weet het niet. Ik denk dat ik me dan op den duur nutteloos zou voelen en op een dinsdag mezelf zou afvragen: of die pony vandaag nu geborsteld wordt of niet, wat maakt het uit? Maar ik spendeer wel mijn avond eraan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 12:40 



 
Profiel   

Het is inderdaad gewoon dat je iemand jouw mestbeurt wilt laten doen en de staart van je paard laten wassen, en heel misschien als je het werk goed doet en je hebt mazzel mag je nog eens iets. Is idd niet aantrekkelijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 13:29 



 
Profiel   

Maar ik vraag me af waar jullie vandaan halen dat diegene moet mesten? Er staat juist geen bijdrage en geen klusjes haha
En er staat in overleg soms wat meerdere dagen, dat houdt niet in dat dat alleen van mijn kant moet komen, maar ook als mijn verzorger zegt van: joh deze week heb ik meer tijd, mag ik wat vaker gaan. Echt met alle liefde, veel plezier die dagen!
Had het wat uitgebreider neer mogen zetten ja, maar in principe mag diegene een hoop, longeren, vrijheidsdressuur, grondwerk, vrij springen etc maakt allemaal niks uit zolang het verantwoord is!
En dan dus standaard 1 dag in de week en soms wat vaker in overleg

Zelf heb ik tijd zat voor m hoor, doe het echt alleen zodat iemand anders het plezier kan hebben om een verzorgpony te hebben. Ik zocht vroeger precies naar zoiets

Toevoeging:
Rijden kan op dit moment niet, omdat ik dat eerst zelf weer moet oppakken met hem. Hij is nu een aantal maanden vrij weinig tot niet ohz geweest, dus wil hem eerst zelf weer goed hebben voor ik iemand anders erop zet

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 13:34 



 
Profiel   

Amado schreef
Maar ik vraag me af waar jullie vandaan halen dat diegene moet mesten?

Nou het staat er wel duidelijk:
Citaat
Ik ben opzoek naar een verzorger, die in weer en wind komt. Voorkeur gaat uit naar de dinsdag middag-avond. Op stal hebben wij mestrondes, ik vraag geen bijdrage, maar wel dat je deze mestronde doet. Ik moet op je kunnen bouwen hierin, dat ik niet zelf op het laatste moment nog naar stal moet racen daarvoor.

Je zoekt iemand die een vast dag in de week komt om jouw mestronde over te nemen en daarvoor mag degene je paard vertroetelen en evt vrijheidsdressuur doen.
En mee op de kar en als groom fungeren.

Ikzelf heb wel eens iemand gehad die mij hielp (zonder rijden) maar degene betaalde ik als zij een dag (voeren/mesten) van mij over nam.
Mensen die mijn paard willen komen vertroetelen zijn altijd welkom, je gaat je gang maar.


Laatst bijgewerkt door Brainless op 07-12-21 13:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 13:37 



 
Profiel   

Danielleeee_ schreef
Ik vind dit juist ideaal klinken. Ik kan me ook goed voorstellen hoor dat de meeste verzorgers vaker willen komen en willen rijden, maar zelf zou ik één dag een beetje poetsen en tutten (en eventueel grondwerk) heel leuk vinden. Eén dag in de week kan ik goed combineren met mijn best wel drukke werkzaamheden, en rijden wil ik op het moment niet :)


Met zoiets zullen ze op veel maneges ook heel blij zijn, als je het niet bij een verzorgpaard kan vinden! Toen ik nog reed pakte ik ook regelmatig even een paard dat bv. een tijdje niet in de les mee kon lopen door een blessure of daardoor niet met de rest mee naar de wei kon om uitgebreid te poetsen en knuffelen. Dat vonden die paarden helemaal geweldig :D Dan kun je gewoon gaan op de momenten die jou uitkomen en is er ook geen probleem als het eens een tijdje niet in je agenda past.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 13:38 



 
Profiel   

Brainless schreef
Amado schreef
Maar ik vraag me af waar jullie vandaan halen dat diegene moet mesten?

Nou het staat er wel duidelijk:
Citaat
Ik ben opzoek naar een verzorger, die in weer en wind komt. Voorkeur gaat uit naar de dinsdag middag-avond. Op stal hebben wij mestrondes, ik vraag geen bijdrage, maar wel dat je deze mestronde doet. Ik moet op je kunnen bouwen hierin, dat ik niet zelf op het laatste moment nog naar stal moet racen daarvoor.


Dit is een oudere advertentie, we staan inmiddels namelijk op een andere stal :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 13:40 



 
Profiel   

Amado schreef
Maar ik vraag me af waar jullie vandaan halen dat diegene moet mesten? Er staat juist geen bijdrage en geen klusjes haha
En er staat in overleg soms wat meerdere dagen, dat houdt niet in dat dat alleen van mijn kant moet komen, maar ook als mijn verzorger zegt van: joh deze week heb ik meer tijd, mag ik wat vaker gaan. Echt met alle liefde, veel plezier die dagen!
Had het wat uitgebreider neer mogen zetten ja, maar in principe mag diegene een hoop, longeren, vrijheidsdressuur, grondwerk, vrij springen etc maakt allemaal niks uit zolang het verantwoord is!
En dan dus standaard 1 dag in de week en soms wat vaker in overleg

Zelf heb ik tijd zat voor m hoor, doe het echt alleen zodat iemand anders het plezier kan hebben om een verzorgpony te hebben. Ik zocht vroeger precies naar zoiets

Toevoeging:
Rijden kan op dit moment niet, omdat ik dat eerst zelf weer moet oppakken met hem. Hij is nu een aantal maanden vrij weinig tot niet ohz geweest, dus wil hem eerst zelf weer goed hebben voor ik iemand anders erop zet

Ik denk dat andere bokkers het goed aangekaart hebben. Dit klinkt heel anders dan je advertentie en veel leuker. Als je het zo verwoord krijg je denk ik meer reacties. :D

Deel van adverteren is ook hoe je de advertentie schrijft...

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 13:41 



 
Profiel   

Bedankt voor alle tips! Dit is trouwens mijn huidige advertentie;
https://link.marktplaats.nl/m1775383938 ... nt=app_ios

Maar krijg helaas veel reacties van meiden rond de 10/11 jaar, wat zeker niet erg is, maar voor Amado niet geschikt is. Of mensen die per se 1x in de week willen rijden

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 13:45 



 
Profiel   

Ik vind je marktplaats advertentie aantrekkelijker dan degene die op bokt staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 13:51 



 
Profiel   

Was ook meer een verkorte versie in dit topic, vroeg me af of er meer mensen moeite hebben met het vinden van een verzorger ipv bijrijder :D
En de advertentie op bokt is al een oudere advertentie maar kan die niet verwijderen

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 13:55 



 
Profiel   

Ik zou de volgorde van de advertentie omdraaien. Je typt een hele lap tekst van wat allemaal niet kan of misschien ooit in de toekomst of in overleg kan maar niet zeker is, 90 % is dan al afgehaakt. De 10% die toch nog de moed had om alles te lezen, krijgt in 1 korte zin te horen wat er allemaal wel kan. Bijna als een 'oh ja, bijna vergeten, ook dit nog'. Terwijl die laatste zin eigenlijk je belangrijkste boodschap is. Plaats die zin bovenaan en zeg dan ergens verder in de tekst 1 keer in 1 korte zin dat rijden niet de bedoeling is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 13:57 



 
Profiel   

Mocht er een bokker in omgeving H.ilversum iets vergelijkbaars zoeken, stuur me gerust een PB :)
Hier 2 pensionado's op stal met chronisch aandacht te kort :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 14:13 



 
Profiel   

Ah je marktplaats advertentie is een stuk fijner. JAmmer dat er dan niemand reageert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 14:29 



 
Profiel   

Kan inderdaad even de volgorde aanpassen, al denk ik niet dat ik iemand zal vinden hihi

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 14:33 



 
Profiel   

Ik snap het wel dat het moeilijk is. Ik heb mijn paard in de eerste plaats ook gekocht om te rijden.
Zou zelf ook niet zoeken naar alleen een verzorgpaard en zeker niet toen ik rond de 14 was. Toen was rijden toch wel belangrijk en waren verzorgpony's om gewoon te poesten op iedere hoek van de straat te vinden. Geen idee of dat nu ook nog zo is.


Mocht iemand zin hebben om 1x in de week een paard te poetsen zouden ze die van mij ook mogen doen. Denk dat je dan keuze genoeg hebt als je intentie alleen wat poetsen is. Dat maakt het moeilijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 14:38 



 
Profiel   

Ik denk dat je ook het weer\het jaargetijde tegen hebt. Met kou en nattigheid is het al zwaar genoeg om je warme woning te verlaten om je eigen paard te gaan verzorgen. Laat staan die van een ander waar je (nog) geen band mee hebt.In de lente is het allemaal leuker om naar buiten te gaan en iets met de paarden te gaan doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 14:38 



 
Profiel   

Wat ik ook nog zou veranderen : je mag niet rijden, maar het merendeel aan foto's is dat er iemand op zit.
Kan je beter andere foto's plaatsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 16:05 



 
Profiel   

anjali schreef
Ik denk dat je ook het weer\het jaargetijde tegen hebt. Met kou en nattigheid is het al zwaar genoeg om je warme woning te verlaten om je eigen paard te gaan verzorgen. Laat staan die van een ander waar je (nog) geen band mee hebt.In de lente is het allemaal leuker om naar buiten te gaan en iets met de paarden te gaan doen.

Verzorgers die zo redeneren heb ik ook gehad.
Maar sorry dan ben je gewoon geen echte paardenmeid denk ik dan.
Liever ook in de lente weg te blijven. Stop je daar moeite in en als het kouder weer word haken ze af.


Ook als men wel mag rijden is een bijrijder vinden bijna onbegonnen werk.
De fanatieke, die dus niet afhaken bij minder weer hebben vaak een eigen paard.
Die dat niet hebben hebben plekken genoeg waar ze terecht kunnen. Ook met rijden er bij.
En zitten die op een fijn plekje komen ze vaak niet vrij zeg maar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 16:08 



 
Profiel   

wauw, dit zou ik zoo graag willen, echt een droomverzorgpaard, is alleen te ver helaas. Ik denk dat er echt wel mensen zijn.

Ik ben zelf verzorgster via via. Gewoon zo veel mogelijk mensen laten weten dat je op zoek bent, en er komt echt wel iemand!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 16:13 



 
Profiel   

Cinnepin schreef
Wat ik ook nog zou veranderen : je mag niet rijden, maar het merendeel aan foto's is dat er iemand op zit.
Kan je beter andere foto's plaatsen.

Dit dacht ik ook. Misschien wat foto's van het mennen toevoegen in plaats van de rijfoto's? Nu word je als lezer lekker gemaakt met iets wat (voorlopig) niet kan/mag :D

Verder vind ik je Marktplaats-advertentie heel aantrekkelijk hoor - buiten rijden om mag je veel doen met de pony en je vraagt er bijna niks voor terug. Als je dichterbij woonde, zou ik zo geschreven hebben. En met mij vast ook anderen. Er meldt zich vanzelf wel iemand die bij jullie past :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 16:17 



 
Profiel   

Ze bestaan nog wel hoor ( hier onder andere eentje :wave: )
Ik heb heel lang gezocht naar een fijne plaats waar rijden dan weer geen prioriteit is, wat niet zo makkelijk blijkt want de meesten zoeken dan iemand als halve stal en verplicht rijden op bepaalde dagen en alleen de afgesproken dagen mag je langsgaan, of ze zoeken een halve stal waar je dan 70 in de maand betaalt voor alleen te verzorgen en niet te rijden, dat vind ik er dan ook weer over. Maar zo kwam ik dan weer veel advertenties tegen.

Nu ben ik bij mensen terecht gekomen die een hele kudde hebben waar ik zo goed als elke dag mag langsgaan maar niet moet, ik ga min 2 keer in de week langs en rijden mag maar moet niet, spelen met de paarden, lekker poetsen of eens een wandeling aan de hand op het domein of gewoon erbij in de weide gaan zitten is allemaal oke daar.

Daarnaast help ik dan mee de jaarlingen te trainen met halster aandoen, leren meelopen, eten geven,... een beetje een win-win voor beide partijen wat ik wel fijn vind en hun ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 16:48 



 
Profiel   

Dat klinkt top ja! De prijzen die soms gevraagd worden zijn echt bizar ja, mijn oude bijrijder betaalde 35 per maand voor 2x in de week en soms vaker. Dan mocht ze verder gewoon alles met m en geen klusjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 19:13 



 
Profiel   

Hier nog een volwassene die wel op zo’n advertentie zou reageren als het dicht bij huis was.
Zou het fijn vinden wekelijks een paardenavond te hebben. Lekker weer de oude plunje aan, stro ruiken, vriendjes worden met een pony enz.
Rijden is geen ambitie van mij. Ben sowieso te bang om er af te vallen.
Maar ben wel dol op paarden en alles daar omheen. Net als vroeger, maar als kind kan je aanbellen voor verzorgpony’s, als volwassene zou dat raar zijn. Dus kom er maar eens achter waar je misschien wel welkom zou zijn.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 19:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 4 [ 84 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen