Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 5 [ 115 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Plaats een nieuw onderwerp

Zucht. Vind ik dan nooit een passende stalling?

 
Profiel   

Ruitje: Stalhouder mest niet meer, maar ook voert hij niet meer.

Waar het paard buiten mag staan en waar niet is inderdaad wel aan de stalhouder. Het is immers zijn erf.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 20:09 



 
Profiel   

ruitje schreef
Blue258 schreef
Hij is gecastreerd toen hij 1 jaar was. Het is meer dat hij zo druk is omdat hij te weinig buiten komt. Met als gevolg hij is druk en jaagt andere paarden op en mag dus niet meer bij de kudde met als gevolg het kost veel moeite om hem nadat de andere paarden buiten hebben gestaan buiten te zetten. En een draadje er tussen zetten, hem in de longeercirkel zetten, of in de rijbak is niet mogelijk. Oh en op al dat andere land dat ze hebben mag ook niet.


Buiten dat een stalhouder gewoon voor je paard moet zorgen he, en zoals het nu gaat niet hoort. Zoiets als niet meer mesten kan gewoon echt niet. Ik vind dat ook heel erg stom, want zoiets komt altijd rond en daarnaast kan een paard nooit ergens iets aan doen maar:

Ik vind dat als er ruimte is in de paddock dat het normaal is dat ze hem daar buiten zetten, maar een draad zetten, in het land zetten of in de longeercirkel/rijbak zetten: dat is niet aan jou om te bepalen of een stalhouder zijn accomodatie op die manier wel of niet wil gebruiken :o .



Daar heb je zeker gelijk in. De staleigenaar moet zelf kiezen hoe ze hun accomodatie inzetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 20:10 



 
Profiel   

Ineke2 schreef
Ruitje: Stalhouder mest niet meer, maar ook voert hij niet meer.


Alletwee niet oke inderdaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 20:17 



 
Profiel   

Welke stal gaat dit om? Mag ook per pb. Kom uit de zelfde omgeving en weet graag wat ik moet mijden..

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 20:49 



 
Profiel   

Blue258 schreef
Sta voor een lastige keuze.
Morgen verhuizen naar een tijdelijke stalling (misschien voor een paar dagen) tot er plek is voor de stal waar ik voor op de wachtlijst sta of wachten tot er volgende week of die week erop misschien plek is op de stal waarvoor ik op de wachtlijst sta. Via via heb ik gehoord dat er een paardje overleden is op de stal. Echt heel heftig maar het zet mij wel aan het denken. Misschien kom ik dan toch snel in aanmerking voor die stal?

Moet erbij zeggen dat hij geen eten meer krijgt op huidige stal, stal word niet gedaan en hij komt helemaal niet meer buiten.

Maar 2x verhuizen in misschien wel 7 dagen is ook heftig toch?

Help

Even toevoegen: hij komt dan van half 9 tot 14 u buiten ook niet ideaal


Ik ben ook in 1 week 2 x verhuisd, niet ideaal en niet gepland maar voor mijn paard beter

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 21:56 



 
Profiel   

Ts hoop dat je nog be we ijzen hebt kunnen verzamelen van het niet voeren/mesten /buiten zetten hebt kunnen verzamelen .
En als je morgen daar weg bent je er iets mee kunt doen . Een dier hoort ten allen tijden verzorgt te worden of je het nu kan vinden met de baas of niet . Een dier hoort never nooit ten dupe te zijn.
Weet niet of er nog meer pensioen paarden zijn maar ik zou dan ook snel vertrekken wie weet is jou paard de volgende

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 22:55 



 
Profiel   

Hij is vandaag verhuist naar zijn tijdelijke stekkie. Alles goed verlopen tot nu toe. Maandag even kijken met welke paarden hij eventueel kan/mag

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 16:03 



 
Profiel   

Hoe is het verder afgelopen met de pensioneigenaar?
Fijn dat je in ieder geval zo snel terecht kan bij je nieuwe stal!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 16:22 



 
Profiel   

Fijn dat je daar weg bent!

girlyggirl schreef
Welke stal gaat dit om? Mag ook per pb. Kom uit de zelfde omgeving en weet graag wat ik moet mijden..


Ik ben ook benieuwd. Het is niet leuk als een paard niet lekker in de kudde past, maar de 'oplossing' van helemaal niet naar buiten en niet voeren is natuurlijk schandalig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 17:08 



 
Profiel   

Blue258 schreef
Hij is vandaag verhuist naar zijn tijdelijke stekkie. Alles goed verlopen tot nu toe. Maandag even kijken met welke paarden hij eventueel kan/mag


Fijn! Hoop dat hij straks weer lekker naar buiten kan in de groep :) !

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 18:14 



 
Profiel   

tita schreef
Een 1 jarige 2 jarige hoort niet opstal te staan moeten buiten zijn heel veel.
Ik vind het echt schadelijk als een 1 jarige op pensionstalling staat

Dat is wel heel extreem niet elke stal is het zelfde . Mijn 1 jarige staat ook op een pensionstalling 24/7 buiten met schuilstal en nog 2 jonge vriendjes . De ouderen staan wel op stal maar de jonkies staan bij elkaar continu buiten

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 02:20 



 
Profiel   

Paardje is vandaag met een ander paardje buiten geweest. Hij staat nu de hele ochtend tot circa 14u buiten. Hij krijgt 3 manden hooi, moer even in de gaten houden want twijfel of dit genoeg is. Ik ben er nog steeds gestresst van en merk aan mijzelf dat ik echt 'op' ben. Ik hoop dat hij snel naar de stal kan waarvoor ik op de wachtlijst sta. Wat zal dat een opluchting zijn. Maar voor nu moet het even zo. In het weekend zet ik trouwens zelf binnen en buiten en dan staat hij van 8.00 tot 17.00 buiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 18:32 



 
Profiel   

Kun je niet zelf een slowfeeder ophangen zodat er altijd genoeg is? Fijne buiten tijden wel :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 19:22 



 
Profiel   

ruitje schreef
Kun je niet zelf een slowfeeder ophangen zodat er altijd genoeg is? Fijne buiten tijden wel :)

Had dit gevraagd maar dan voeren ze de standaard voerbeurten niet meer. ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 19:27 



 
Profiel   

Blue258 schreef
ruitje schreef
Kun je niet zelf een slowfeeder ophangen zodat er altijd genoeg is? Fijne buiten tijden wel :)

Had dit gevraagd maar dan voeren ze de standaard voerbeurten niet meer. ;(

Mag je die wel onbeperkt vullen ?
Hier doen ze met zijn tweeen 24 uur over 2 volle slowfeeders en dan hebben ze de hele dag en nacht hooi. Als compromi voor de eiwitten die ze voldoende binnen moeten krijgen kan je 2 kg Lucerne per dag geven zodat dat in ieder geval op pijl is
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 19:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 5 [ 115 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen