Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Unieke ervaringen met paarden

 
Profiel   

Hi Bokkers,

Afgelopen jaar ben ik in Portugal op buitenrit geweest, dit vond ik zo'n unieke ervaring dat ik in Nederland ook rond ben gaan kijken. Zo heb ik een buitenrit gemaakt op een trekpaard en heb ik afgelopen weekend mijn eerste westernles gehad.

Nu ben ik opzoek naar nog meer van dit soort 'unieke ervaringen', dit mag van alles zijn; op een renpaard op de baan of een lesje polo. Ik ben benieuwd of jullie wat weten :)

Liefs Damelza

(Ik ben een ervaren ruiter, maar wellicht is dit mijn vorm van quarterlife-crisis)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-22 14:12 



 
Profiel   

Bij de Pasohoeve kun je buitenritten maken op Paso's, misschien een leuke en unieke ervaring?

http://www.pasohoeve.nl/


Laatst bijgewerkt door Elisa2 op 04-07-22 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-22 14:16 



 
Profiel   

Wat dacht je van een leuke buitenrit op IJslanders? :)

Kan in Zeeland op het strand bij manege de IJslander maar op meerdere plekken mogelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-22 14:17 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Bij de Pasohoeve kun je buitenritten maken op Paso's, misschien een leuke en unieke ervaring?

http://www.pasohoeve.nl/


Gaaf, vrij onbekend met het ras. Die gaat op de lijst!

Bommeltje_ schreef
Wat dacht je van een leuke buitenrit op IJslanders? :)

Kan in Zeeland op het strand bij manege de IJslander maar op meerdere plekken mogelijk.


Ik ben zelf begonnen met rijden op IJslanders, en daarna ook altijd nog contact gehouden en regelmatig er nog opgestapt. Voor mij dus iets minder 'uniek', maar anderen zou ik dit zeker aanraden!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-22 14:24 



 
Profiel   

Ik volg, wat een leuk topic!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-22 14:26 



 
Profiel   

Naast met een renpaard op de baan kan ik je ook van harte aanraden om een rondje op een duosulky/sulky te gaan met een harddraver ervoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-22 14:29 



 
Profiel   

HopeMyDay schreef
Naast met een renpaard op de baan kan ik je ook van harte aanraden om een rondje op een duosulky/sulky te gaan met een harddraver ervoor!


Dat wil ik ook nog steeds een keertje doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-22 14:32 



 
Profiel   

Damelza schreef
Elisa2 schreef
Bij de Pasohoeve kun je buitenritten maken op Paso's, misschien een leuke en unieke ervaring?

http://www.pasohoeve.nl/


Gaaf, vrij onbekend met het ras. Die gaat op de lijst!

Bommeltje_ schreef
Wat dacht je van een leuke buitenrit op IJslanders? :)

Kan in Zeeland op het strand bij manege de IJslander maar op meerdere plekken mogelijk.


Ik ben zelf begonnen met rijden op IJslanders, en daarna ook altijd nog contact gehouden en regelmatig er nog opgestapt. Voor mij dus iets minder 'uniek', maar anderen zou ik dit zeker aanraden!!


Leuk, zo'n Peruaanse Paso beweegt geweldig. Heb er een gehad dus ben een beetje bevooroordeeld maar het is net een massage die tolt van hun.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-22 14:36 



 
Profiel   

HopeMyDay schreef
Naast met een renpaard op de baan kan ik je ook van harte aanraden om een rondje op een duosulky/sulky te gaan met een harddraver ervoor!


Klinkt ook heel gaaf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-22 18:05 



 
Profiel   

Op de sulky met een harddraveri is echt fantastisch. Ik heb al een hoop gedaan maar die ervaring blijft er bovenuit springen. Het is dat ik veel te lang ben, anders had ik zeker uitgezocht wat de mogelijkheden waren om dit professioneel te gaan doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-22 18:14 



 
Profiel   

Het is mogelijk om bij mij een vrijheidsdressuur "les" met mijn paarden te boeken. Heb dat wel niet meer op mijn site staan, maar nog wel mogelijk. Een paard laten liggen of steigeren vinden veel mensen ook indrukwekkend, net als voelen hoe een paard onder je knielt of in de spaanse pas loopt.

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-22 19:55 



 
Profiel   

Damelza schreef
Hi Bokkers,

Afgelopen jaar ben ik in Portugal op buitenrit geweest, dit vond ik zo'n unieke ervaring dat ik in Nederland ook rond ben gaan kijken. Zo heb ik een buitenrit gemaakt op een trekpaard en heb ik afgelopen weekend mijn eerste westernles gehad.

Nu ben ik opzoek naar nog meer van dit soort 'unieke ervaringen', dit mag van alles zijn; op een renpaard op de baan of een lesje polo. Ik ben benieuwd of jullie wat weten :)

Liefs Damelza

(Ik ben een ervaren ruiter, maar wellicht is dit mijn vorm van quarterlife-crisis)


Voltige
Polo
Rentraining
Horseboarden
Paalbal
Springen
Dressuur
Horseball
Barellrace
Mennen
Etc
Www.n-joy.eu

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 12:59 



 
Profiel   

Te paard met koeien werken is ook heel erg leuk. Maar meestal heb je daar een eigen paard voor nodig ( wij geven ook les daarin maar altijd met eigen paard). Met huurpaard misschien mogelijk bij Wendy van Osch in Escharen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 14:20 



 
Profiel   

Misschien boogschieten te paard? Vond ik erg leuk om een keer te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 14:58 



 
Profiel   

Selina schreef
Misschien boogschieten te paard? Vond ik erg leuk om een keer te doen.


Gaaf! Waar heb je dit gedaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 16:02 



 
Profiel   

kampioen2be schreef
Selina schreef
Misschien boogschieten te paard? Vond ik erg leuk om een keer te doen.


Gaaf! Waar heb je dit gedaan?


Paard en Boog in Kaatsheuvel.
Was bij hun op stal op hun paarden.
Was wel 2 jaar terug dus weet niet exact of ze nog steeds workshops op hun eigen paarden geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 16:07 



 
Profiel   

Siem Budding geeft clinics boogschieten

Horseboarding Holland - Horseboarden (diverse plekken in Nederland)

Polarfürst - Horseball

Polocross Nederland (shows komend weekend in Schoonebeek bij Zuidenveld)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 16:30 



 
Profiel   

kampioen2be schreef
Selina schreef
Misschien boogschieten te paard? Vond ik erg leuk om een keer te doen.


Gaaf! Waar heb je dit gedaan?


Paard & Boog
Kessen Moving Mounted Archery (Amsterdam)
Siem Budding

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 16:35 



 
Profiel   

Ik heb laatst een ‘ridder’ workshop met mijn paard gedaan. Was echt fantastisch! Hoeft niet met eigen paard. Je gaat boogschieten, speerwerpen en dat soort dingen.

https://damadhorseshow.com/workshops-teambuilding

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 16:56 



 
Profiel   

HopeMyDay schreef
Naast met een renpaard op de baan kan ik je ook van harte aanraden om een rondje op een duosulky/sulky te gaan met een harddraver ervoor!


Sam_I_Am schreef
Op de sulky met een harddraveri is echt fantastisch. Ik heb al een hoop gedaan maar die ervaring blijft er bovenuit springen. Het is dat ik veel te lang ben, anders had ik zeker uitgezocht wat de mogelijkheden waren om dit professioneel te gaan doen.

@HopeMyDay en Sam_I_Am
Waar hebben jullie dit gedaan. Lijkt me gaaf!

@TS
Zelf heb ik jaren geleden eens een polo clinic gedaan. Weet helaas niet meer via welke organisatie, maar was op renbaan Duindigt. Was echt leuk. Goede uitleg en voldoende tijd om te oefenen en we reden gewoon op hun goed getrainde wedstrijdpaarden.

Omdat je in de openingspost ook een buitenrit in Portugal noemt, is Villa Les Olivettes in de Ardennen misschien ook iets om eens naar te kijken. Buitenritten op Mérens-paarden in een mooie omgeving.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-22 13:19 



 
Profiel   

Leuk topic! Ik ben ook heel erg benieuwd en op zoek naar dit soort ervaringen. Ik hoop mooie en bijzondere ritten in Frankrijk en Italië gemaakt, prachtige omgeving en door de rivieren etc heen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-22 13:26 



 
Profiel   

Ik weet dat er stallen zijn die dit aanbieden maar zelf heb ik dit gedaan toen ik ging kijken bij een paard om eventueel te kopen (wat ik ook gedaan heb :D ). Het paard is een harddraver die ik toen rechtstreeks van de baan af kocht. Ik wilde hem wel testen voor de aanschaf maar hij was enkel beleerd voor de sulky, nouja dan doen we dat wel :').

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-22 10:26 



 
Profiel   

HopeMyDay schreef
Ik weet dat er stallen zijn die dit aanbieden maar zelf heb ik dit gedaan toen ik ging kijken bij een paard om eventueel te kopen (wat ik ook gedaan heb :D ). Het paard is een harddraver die ik toen rechtstreeks van de baan af kocht. Ik wilde hem wel testen voor de aanschaf maar hij was enkel beleerd voor de sulky, nouja dan doen we dat wel :').

Grappig :D
Ik ga eens op zoek naar stallen waar dit voor een keer mogelijk is. Lijkt me een bijzondere ervaring.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-22 13:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen