Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Warm beslag met breakover in Gelderland? A la Nassau

 
Profiel   

Ik ben benieuwd of er een smid is in Gelderland die een dergelijk beslag kan aanleggen?
Dus warm, en met breakover.
En ook zo netjes...

Buiten Nassau zelf heb ik het nog niet gezien of gevonden, maar ik ken natuurlijk lang niet iedereen.
Iemand tips?


[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-23 20:55 



 
Profiel   

Hierdense smid! Is ook de hoefsmid van paardenkliniek Wapenveld.
Al jaren dik tevreden met John

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-23 21:08 



 
Profiel   

Hi! Op hoofcare.nl staan enkele hoefsmeden die dit beslag kunnen smeden. Ik heb zelf Raimond Aarse maar ik durf niet te zeggen wat zijn werkgebied is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-23 21:11 



 
Profiel   

T_a_m_a_r_a schreef
Hi! Op hoofcare.nl staan enkele hoefsmeden die dit beslag kunnen smeden. Ik heb zelf Raimond Aarse maar ik durf niet te zeggen wat zijn werkgebied is.


Is allemaal Brabant of zuid Holland helaas

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-23 21:11 



 
Profiel   

FleurSandro schreef
Hierdense smid! Is ook de hoefsmid van paardenkliniek Wapenveld.
Al jaren dik tevreden met John


Dank je!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-23 21:12 



 
Profiel   

Ninx schreef
T_a_m_a_r_a schreef
Hi! Op hoofcare.nl staan enkele hoefsmeden die dit beslag kunnen smeden. Ik heb zelf Raimond Aarse maar ik durf niet te zeggen wat zijn werkgebied is.


Is allemaal Brabant of zuid Holland helaas


Klopt maar zijn werkgebied is best ruim. Hij komt bijvoorbeeld ook in Culemborg. Je zou altijd kunnen informeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-23 21:33 



 
Profiel   

T_a_m_a_r_a schreef
Ninx schreef

Is allemaal Brabant of zuid Holland helaas


Klopt maar zijn werkgebied is best ruim. Hij komt bijvoorbeeld ook in Culemborg. Je zou altijd kunnen informeren.


Ik ga even kijken, dank voor de tip!

Nog een vraag: ik heb een heel makkelijk paard. Maar is deze smid ook een beetje vriendelijk tegen het paard? Dat vind ik wel belangrijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-23 07:04 



 
Profiel   

T_a_m_a_r_a schreef
Klopt maar zijn werkgebied is best ruim. Hij komt bijvoorbeeld ook in Culemborg. Je zou altijd kunnen informeren.


Helaas.... hij komt niet in deze regio liet hij me weten....

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-23 21:02 



 
Profiel   

Hop hop hop! Even een schop!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 17:37 



 
Profiel   

Even informeren bij de grotere paardenklinieken of zij iemand kunnen aanbevelen? of bij van Nassau zelf vragen of ze iemand weten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 18:28 



 
Profiel   

Je zou eens contact op kunnen nemen met Lodewijk Joha. Hij werkt ook als smid op een grote kliniek dus lijkt me dat hij dit ook wel moet kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 21:19 



 
Profiel   

FleurSandro schreef
Hierdense smid! Is ook de hoefsmid van paardenkliniek Wapenveld.
Al jaren dik tevreden met John


Deze heb ik ook. Echt een top smid. Heb er 2 op aangepast beslag staan waarvan een recent met rollover nog meer als op jouw foto

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 21:22 



 
Profiel   

Cookie2222 schreef
FleurSandro schreef
Hierdense smid! Is ook de hoefsmid van paardenkliniek Wapenveld.
Al jaren dik tevreden met John


Deze heb ik ook. Echt een top smid. Heb er 2 op aangepast beslag staan waarvan een recent met rollover nog meer als op jouw foto


Ik heb inmiddels contact gehad. Sympathieke man, en hij begreep direct wat ik bedoelde.
Blijft altijd spannend, een nieuwe smid, maar dit klinkt in ieder geval heel goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 21:27 



 
Profiel   

FleurSandro schreef
Hierdense smid! Is ook de hoefsmid van paardenkliniek Wapenveld.
Al jaren dik tevreden met John


Hier John ook al 7 jaar, altijd top beslagen, vriendelijke man die heel rustig is. Rustig laten wennen aan warm beslag want die van mij is nogal iebelig. Nog nooit een afspraak gemist, altijd bereikbaar voor vragen en wilt ook altijd met je meedenken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 10:17 



 
Profiel   

Philip Poot kan dit en ook erg goed. Maar of hij nog nieuwe klanten aanneemt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 10:18 



 
Profiel   

Nog geen knopen gehakt omdat mijn ruin eerst nog een beetje door de molen gaat.
Dus ik wil me nog een beetje oriƫnteren.
Misschien zijn er nog meer tips?

Iemand die een beetje subtiel, fijnzinnig is en secuur werkt omdat hij echt hele dunne wanden heeft.

Bij voorkeur iemand die het eea weet van revalideren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-23 21:57 



 
Profiel   

Joha werd eerder voorgesteld, als je subtiel wilt (en een nette omgang met je paard) zou ik hem even overslaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-23 22:05 



 
Profiel   

Ik ben zeer tevreden met de smid bij bij FPC de Hofstede. Ik moet er wel naartoe maar mijn paard doet het nog wat een medisch wonder is. Gijsbert Bouw is echt heel kundig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-23 22:08 



 
Profiel   

Geen idee of hij dit beslag doet maar je kunt frithjof bekius proberen. Denkt wel heel goed mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-23 06:33 



 
Profiel   

Snotverdikkeme.... het valt allemaal niet mee. Waar de 1 enthousiast over is, daar komt de ander weer met spookverhalen.

Voornaamste is gewoon dat iemand kijk heeft op anatomie, bewegingsafwikkeling, en secuur kan werken.
Mijn paard is verder heel makkelijk en braaf.
Daarom wil ik ook niet zo'n botterik die te lomp doet.... daar vind ik mijn paard te lief en beleefd voor ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-23 12:16 



 
Profiel   

Wouter Duijns kan dit ook. Is kliniek smid van Lienden, maar zit vooral in regio Arnhem-Ede. Hij had een klanten stop, maar je zou hem eens kunnen bellen.

Ik heb hem al 10 jaar en kom er net de trailer voor uit Brabant rijden. Is secuur, vriendelijk en heeft voor mijn al veel erg veel jonge paarden aan beslaan laten wennen. Weet waar hij het over heeft en heeft zijn zaken goed op orde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-23 12:43 



 
Profiel   

Freddydeshet schreef
Geen idee of hij dit beslag doet maar je kunt frithjof bekius proberen. Denkt wel heel goed mee.

Die vind ik dan wel weer fijn!
Helaas speelde er prive iets bij hem waardoor ik een andere smid moest zoeken en inmiddels doe ik mn paarden zelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-23 16:03 



 
Profiel   

sjouk_L schreef
Wouter Duijns kan dit ook. Is kliniek smid van Lienden, maar zit vooral in regio Arnhem-Ede. Hij had een klanten stop, maar je zou hem eens kunnen bellen.

Ik heb hem al 10 jaar en kom er net de trailer voor uit Brabant rijden. Is secuur, vriendelijk en heeft voor mijn al veel erg veel jonge paarden aan beslaan laten wennen. Weet waar hij het over heeft en heeft zijn zaken goed op orde.



Helemaal mee eens. Is echt een vakman die met rust je paard beslaat. Super veel kennis en kunde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-23 16:29 



 
Profiel   

Ninx schreef
FleurSandro schreef
Hierdense smid! Is ook de hoefsmid van paardenkliniek Wapenveld.
Al jaren dik tevreden met John


Ik heb inmiddels contact gehad. Sympathieke man, en hij begreep direct wat ik bedoelde.
Blijft altijd spannend, een nieuwe smid, maar dit klinkt in ieder geval heel goed.


Wat was hier het probleem trouwens? Waarom ben je hier niet mee in zee gegaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-23 16:44 



 
Profiel   

Hoefsmederij IJzersterk kan het. En zijn heel kundig. Zowel in beoordelingen van het paard als in smeedwerk. Of ze nog klanten kunnen aannemen is een tweede..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-23 17:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen