Trailerlaadcursus NB

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Monody

Berichten: 209
Geregistreerd: 28-09-19
Woonplaats: Breda

Trailerlaadcursus NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-23 08:43

Hoi hoi,

Ik zoek iemand die trailerlaadcursussen geeft die zelf een trailer heeft (aangezien ik er geen beschikbaar heb en ook geen auto heb die er een kan trekken) in Noord-Brabant, regio Breda, Bavel, Rijen, Molenschot. Heeft er iemand goede ervaringen? Ik hoor ze graag.

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Re: Trailerlaadcursus NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 11:13


Earth

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Trailerlaadcursus NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 12:08

Het jammere van zelf geen trailer hebben, is dat het dan moeilijk is om zelf te oefenen, iets wat je eigenlijk wel moet doen. Natuurlijk is het mooi als het een trainer in 1 dag lukt, maar je moet het dan wel bijhouden.

CoRiNa1983

Berichten: 1768
Geregistreerd: 24-12-06
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Trailerlaadcursus NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 12:18

In Oosteind zit Natural HorseMo die doet trainingen met laden maar geen idee of ze dat ook doet zonder dat je zelf een trailer hebt.

NHorseMo
Berichten: 18
Geregistreerd: 24-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 22:03

CoRiNa1983 schreef:
In Oosteind zit Natural HorseMo die doet trainingen met laden maar geen idee of ze dat ook doet zonder dat je zelf een trailer hebt.

Hoi!
Ik heb een aantal paarden (en mensen ;) ) die ik train die zelf geen trailer hebben. Kanttekening is inderdaad dat je zelf niet kan oefenen. Tijdens de eerste training zorg ik dat ze er makkelijk in en uit lopen. Het is handig om zelf dit te herhalen. Anders is het zonde van de training.

Toevallig laats ook iemand gehad. Alle knopjes erop gezet. Paard liep makkelijk mee de trailer in, bleef rustig staan, buis, klep, rondje rijden en daarna weer relaxed in de trailer. 2 maanden later gingen ze op pad. Het duurde even eer hij erop stond (rukte zich weer los) en nog langer voor de terugweg. Maar ze hebben 2 maanden niet kunnen oefenen. En ze had alleen het in en uitlopen hoeven te herhalen. Nu dus een dag eerder de trailer neerzetten, in en uitlopen oefenen en de volgende dag gaan laden. Dat gaat goed.

Dus heb je geen trailer en je wilt jouw paard wel leren laden lijkt mij een goed idee. Stel dat je onverwachts naar de kliniek moet. Wil je jouw paard leren laden omdat je 1keer in de paar maanden een trailer huren voor een strandrit? Probeer of je iemands trailer mag lenen om in en uit te lopen tussendoor.