Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 10 van de 12 [ 278 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Stalling met buitengang winter 079/071/070/0172/010/0180

 
Profiel   

Iets met een spiegel voorhouden, of die nou aan tienduizend stukjes getrapt is of niet ;)

Iedere stal en persoon heeft zijn gebreken, dat heb ik ook niet ontkent.. maar wat voor de een werkt werkt voor de ander niet. Dit kan, dit is menselijk.

Als er een mening wordt gegeven over een bepaalde dierenarts betekent dit niet dat deze niet mag komen. Er worden alleen ervaringen uitgesproken. Ieder paard heeft zijn eigen dierenarts, hoefsmid, tandarts, instructrice. Laten we dit even heel gauw uit de wereld helpen.
Ja we hebben een hele grote groep die naar dezelfde gaat, wil je liever je eigen is hier nog nooit een probleem van gemaakt.

Maar goed, de stal en eigenaar sloten niet aan op wat jij zocht, dat klopt, maar er zijn genoeg mensen die we tevreden zijn. Als die verhalen niet gemeld mogen worden is het ook een beetje vreemd vind je niet?

En ja, ik weet het wachtwoord niet van mijn account van 10 jaar geleden niet meer, dus dan maar een nieuwe.. wat blijkbaar niet mag? En ik luister zo goed naar de eigenaresse dat ze me duidelijk verteld heeft er niet op in te gaan, want andere weten wel beter. Heb het toch gedaan *\o/*
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-23 08:19 



 
Profiel   

:= zo doorzichtig.

Inhoudelijk: de meeste echt fijne stallen hebben geen online reclame nodig. Zelfs een slecht verhaal op bokt maakt dan niks uit, want stallen vul je met mond op mond reclame.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-23 08:46 



 
Profiel   

Fly_high schreef
Citaat
de grens wordt ook getrokken als je niet handelt in het belang en de gezondheid van je paard


Laten we maar heel diplomatiek zeggen dat "belang en gezondheid van je paard" enorm vage begrippen zijn die iedereen anders interpreteert en waarmee letterlijk alles te rechtvaardigen valt. Ik zou zeggen, de grens wordt (heel duidelijk ook) getrokken als je niet handelt in wat de stalhoudster als het belang van je paard beschouwt :j dat klopt inderdaad


Laten we zeggen, dat dat voor jou inderdaad hele vage begrippen zijn, wat gezondheid en belang van je paard is ;)

Wat hier word geopperd, geen eigen dierenarts/hoefsmid/instructie, herken ik niet bij deze stal. Als je iets op internet zet over een stal, is het wel van belang het juiste neer te zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-23 08:58 



 
Profiel   

Zullen we hier nou geen partij gaan bashen over en weer? Niet de plaats lijkt me.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-23 09:08 



 
Profiel   

@Lui_ we zitten nu op niveau persoonlijke sneren blijkbaar, geeft wel juiste idee over de sfeer :j

My bad, als tegenwoordig eigen DA, hoefsmid en instructie wel welkom zijn dan klopt mijn ervaring maar niet. Ik ben in ieder geval van andere stallen gewend dat eigen x/y/z welkom = zonder discussie, overleg en zonder dat de stalhouder die persoon naar de handen kijkt en zich er uitgebreid persoonlijk mee bemoeit. Ik vond het een hele opmerkelijke stal qua niveau van ongevraagde betrokkenheid van de stalhoudster bij ALLES wat haar klanten doen, al wordt het volgens reacties in dit topic juist gewaardeerd door anderen dus dat is de tweede kant.

Het is in ieder geval een stal met mooie faciliteiten voor paard en mens :j waar alles valt of staat met hoe je de stalhoudster en haar manier van communiceren ervaart. Hopelijk neutraal genoeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-23 10:43 



 
Profiel   

Opzich.. ik heb ook op een stal gestaan waarbij de staleigenaresse toch wel aanraden om haar hoefsmid en instructie te gebruiken. Andere waren wel welkom trouwens.

Binnen enkele maanden kwam inderdaad haar hoefsmid en de instructrice van haar dochter ( die wat beter bij me paste dan die van moeder zelf) en ze had 100% gelijk dat dat beter was voor mijn pony.
De hoefsmid komt nogsteeds, en als ik weer ga rijden de instructrice ook.

Andere stal erna vond stalhoudster ook haar smid beter en zij gaf zelf les, daar nooit overgestapt en wat stalgenootjes overgestapt naar mijn mensen.

Heel soms.. heeft zo'n stadhouder ook gewoon een punt. Daarbij hoe minder vreemde op het terrein hoe beter wat mij betreft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-23 11:18 



 
Profiel   

Kom dit topic nu net tegen en sta zelf in omgeving van Alphen.

Nog niet echt bekend, Excellent Stables in Aarlanderveen. Staat op dit moment nagenoeg vol :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-23 12:05 



 
Profiel   

Daar heb je zeker een punt smurffie :) Het is ook gebruikelijk bij stallen van enigszins bekende prof ruiters dat er niet zomaar iedereen welkom is om les te geven, omdat het o.a. om commerciële redenen niet heel wenselijk is dat pensionklanten iets met hun paarden gaan doen wat in strijd is met wat de prof wil vertegenwoordigen. En kleinschalige stallen hebben vaak liever ook geen 1000 random mensen op het erf rondlopen, wat ik ook snap.

Het verschil zit er IMO alleen in hoe erover gecommuniceerd wordt :) Advies geven en betrokken willen zijn bij de beslissingen van je klanten kan namelijk op heel veel verschillende manieren. Als een klant iets overduidelijk fout doet, weet ik wat, mest in de bak laat liggen ofzo, kan het ook op veel manieren worden gebracht, van alles tussen "hoi ben je het wellicht vergeten" tot meteen bij eerste overtreding een enorme ruzie maken en daarna wekenlang achter de rug van je klant bespreken wat voor banketstaaf die wel en niet is (dat is trouwens een abstract verhaal wat ik nu ff als voorbeeld heb verzonnen, zonder 1:1 betrekking op welke bestaande stal dan ook voordat iemand in verzet gaat dat het helemaal niet waar is := ).

Dus mijn kritiek was vooral dat ik de manier van communiceren van betreffende stalhoudster als negatief, aanvallend, naar en onprofessioneel heb ervaren, ook al zou ik haar op sommige vlakken wellicht wel gelijk kunnen geven als de communicatie maar heel anders verliep :j
En het feit dat letterlijk 1 negatief berichtje op bokt m.b.t. de stalhoudster en haar vervelende manier van communiceren voor 2 nieuwe tegelijk aangemaakte accounts zorgt, meerdere berichten met heel wat ad personam aanval in mijn richting etc. sluit wel 100% aan bij hoe ik communicatie en sfeer op deze stal heb ervaren. Dat is op zich mooi voor degenen die twijfelen :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-23 12:31 



 
Profiel   

Moderatoropmerking:
Leo schreef
Zullen we hier nou geen partij gaan bashen over en weer? Niet de plaats lijkt me.

En dat lijkt mijn inderdaad een heel goed idee. Een ieder heeft voor-en tegenstanders. Maar respecteer elkaars mening en maak het niet onnodig persoonlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-23 18:12 



 
Profiel   

Zijn er ervaringen met

Voets
Borst
Helena Hoeve

Mag ook via PB :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 09:51 



 
Profiel   

Ik zag op Facebook dat er nu een stal vrij is in Oude Leede (vlakbij Pijnacker/Rdam airport) kleinschalige stal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 12:18 



 
Profiel   

Ik sta nu op een uitloop stal bij de Oostdorperhoeve in Wassenaar. In de zomer komen ze ook nog op de wei in kleine groepjes, goede uitrij mogelijkheden, voldoende ruwvoer, een bak. Voor mij perfect:D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 12:40 



 
Profiel   

Lotusje555 schreef
Ik sta nu op een uitloop stal bij de Oostdorperhoeve in Wassenaar. In de zomer komen ze ook nog op de wei in kleine groepjes, goede uitrij mogelijkheden, voldoende ruwvoer, een bak. Voor mij perfect:D



Als ik daar op google krijg ik een trouwlocatie

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 13:44 



 
Profiel   

GekOpFjorden schreef
Lotusje555 schreef
Ik sta nu op een uitloop stal bij de Oostdorperhoeve in Wassenaar. In de zomer komen ze ook nog op de wei in kleine groepjes, goede uitrij mogelijkheden, voldoende ruwvoer, een bak. Voor mij perfect:D



Als ik daar op google krijg ik een trouwlocatie


Dat zit er voor op t zelfde terrein Ze hebben volgens mij geen site oid

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 18:49 



 
Profiel   

Weet iemand een geschikte stal voor een jong paard? Zeg maar tweeenhalf jaar.
Waar ze in de zomer 24/7 buiten kunnen lopen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-23 11:59 



 
Profiel   

mariekie schreef
Weet iemand een geschikte stal voor een jong paard? Zeg maar tweeenhalf jaar.
Waar ze in de zomer 24/7 buiten kunnen lopen?

De Groene Meer? Ik weet niet of ze plek hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-23 13:54 



 
Profiel   

Ik ben wat dringender op zoek
De prijzen op huidige stal rijzen de pan uit en daarmee ook veranderingen die niet bij mij passen

Musthave
Het voeren van (onverpakt) hooi
Goede rijbak (buiten prima maar wel droog)
Weidegang (liefst in (kleine) groep)
Winter een aantal uur paddock (minimaal 4 uur)

Fijn als extra
Uitrijmogelijkheden
Binnenbak

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-23 13:35 



 
Profiel   

GekOpFjorden schreef
Ik ben wat dringender op zoek
De prijzen op huidige stal rijzen de pan uit en daarmee ook veranderingen die niet bij mij passen

Musthave
Het voeren van (onverpakt) hooi
Goede rijbak (buiten prima maar wel droog)
Weidegang (liefst in (kleine) groep)
Winter een aantal uur paddock (minimaal 4 uur)

Fijn als extra
Uitrijmogelijkheden
Binnenbak


Omgeving?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-23 21:11 



 
Profiel   

Lieser schreef
OBLamazone schreef
Hi allemaal,

Stal pen Aubert zag ik al genoemd eerder ligging Voorschoten, prijs €550 incl goede binnen baan, buiten baan zwaar en droog in de zomer. Veel land, goede instructie zowel dressuur springen als cross. Paarden in de zomer 24/7 of overdag buiten in groep. Winter zelf buiten zetten in paddock/ wei. Goede kwaliteit hooi van eigen land. Grote stallen met bijna allemaal buiten Luik.

Weet je dat zeker, van die 550? Ik heb bedragen van 750 euro of meer gehoord.

Fly_high schreef
550 klopt :j

Binnen ligt er trouwens al nieuwe goede bodem, daarvoor was het ook al snel te zwaar en te droog.


Ik ben daar wezen kijken (zomer 22) en kreeg ook prijzen te horen van 650. Maar wellicht zit er prijsverschil tussen de oudere en nieuwere stallen? Verder was het toen een enorme zooi. De bodem van de binnenbaan vond ik slecht, de buitenbaan stond onder water. De bodem van de stapmolen was berg en dal. Vond het er slecht uitzien - een beetje verloederd vergeleken met dat ik er jaren eerder eens was geweest - en schrok enorm van de prijzen. Maar wellicht was dat voordat de bodem van de binnenbaan was vernieuwd want die was toen echt niet best. Er werd ook in gesprongen en dat is nooit zo best voor een bodem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 09:45 



 
Profiel   

Mensen moeten wel ergens kunnen springen he ;)

Ik ben juist blij eindelijk van al dat gezeur af te zijn :j "op mijn DRESSUURBODEM wordt niet gesprongen", "je hoeft toch niet zoveel hindernissen te bouwen","ga alsjeblieft niet springen als ik aan het rijden ben, mijn paard schrikt ervan" en ga zo door :')

Ik vind de regio eerlijk gezegd best kansloos wat dat betreft, de enige stallen met overal goede bodems en ook nog goede springtuinen ernaast lijken van die enorme maneges te zijn waar je paard zo goed als nooit de buitenwereld ziet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 09:55 



 
Profiel   

Ik heb werkelijk nog nooit last gehad van springen op een bodem. Als ze gewoon goed onderhouden worden. Vorige stal stond er buiten bijna altijd een parcours en binnen regelmatig. Als die weggehaald werden werd er direct gesleept en je merkte echt 0 aan de bodem.
Delft springt toch ook in de bakken en vervolgens gewoon dressuurwedstrijd waarbij je niks merkt van dat er gesprongen is. Onderhoud is belangrijk, zowel zelf maar ook af en toe weer bedrijf laten langskomen om bij te vullen bijvoorbeeld. De slechtere bodems die ik tegengekomen ben kwamen ook niet door alleen springen, wel door slecht of geen onderhoud.

Maar ja, ik zou wel vragen of iemand even wacht met opbouwen als ik aan het rijden ben. Ik vind het irritant om om hindernissen heen te rijden, vooral als we wedstrijd gerichter bezig zijn. Ook tijdens normale trainen is een normale volte of diagonaal kunnen rijden gewoon fijn haha. Maar misschien ook omdat wij altijd wel 1 bak hadden waar er al hindernissen stonden en wij juist de lege bak opzochten.

Lastig is het idd, vooral icm genoeg buiten staan. Ook als dressuurruiter hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 10:02 



 
Profiel   

Fly_high schreef
Mensen moeten wel ergens kunnen springen he ;)

Ik ben juist blij eindelijk van al dat gezeur af te zijn :j "op mijn DRESSUURBODEM wordt niet gesprongen", "je hoeft toch niet zoveel hindernissen te bouwen","ga alsjeblieft niet springen als ik aan het rijden ben, mijn paard schrikt ervan" en ga zo door :')

Ik vind de regio eerlijk gezegd best kansloos wat dat betreft, de enige stallen met overal goede bodems en ook nog goede springtuinen ernaast lijken van die enorme maneges te zijn waar je paard zo goed als nooit de buitenwereld ziet.


Dat snap ik. Maar ik neem aan dat je het er wel mee eens bent dat het niet best is voor de bodem.
Een springbak vergt gewoon veel meer onderhoud en zo zag het er niet naar uit. En inderdaad, springen en dressuren gaat niet zo heel goed samen in 1 bak. Niet omdat je paard ervan schrikt. Maar omdat je bij een dressuurtraining je natuurlijk ook gewoon je lijnen wil rijden en dat kan niet als er sprongen in de bak staan.
Springen vinden we verder best, doen we soms ook graag. Maar dan moeten de faciliteiten er ook naar zijn. Maar bij Aubert zit het een het ander in de weg. Snap ik ook best, want volgens mij zijn ze van een dressuurstal wel overgegaan naar een springstal, omdat de kinderen van Helene springen toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 10:09 



 
Profiel   

Babootje schreef
Springen vinden we verder best, doen we soms ook graag. Maar dan moeten de faciliteiten er ook naar zijn. Maar bij Aubert zit het een het ander in de weg. Snap ik ook best, want volgens mij zijn ze van een dressuurstal wel overgegaan naar een springstal, omdat de kinderen van Helene springen toch?

Elaine is inderdaad eventing ruiter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 10:42 



 
Profiel   

Fly_high schreef
Mensen moeten wel ergens kunnen springen he ;)

Ik ben juist blij eindelijk van al dat gezeur af te zijn :j "op mijn DRESSUURBODEM wordt niet gesprongen", "je hoeft toch niet zoveel hindernissen te bouwen","ga alsjeblieft niet springen als ik aan het rijden ben, mijn paard schrikt ervan" en ga zo door :')

Ik vind de regio eerlijk gezegd best kansloos wat dat betreft, de enige stallen met overal goede bodems en ook nog goede springtuinen ernaast lijken van die enorme maneges te zijn waar je paard zo goed als nooit de buitenwereld ziet.


Ultiem droevig -O-

Op mijn stal mogen we op woensdag vanaf 16.00 bouwen, andere dagen niet. Maar goed, iets is beter da niks

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 10:54 



 
Profiel   

Babootje die bodem is dus inmiddels (najaar 22) vervangen en ziet er nu heel anders (veel beter) uit :)

Voor de rest helemaal mee eens dat het fijn is om met dressuren normale lijnen te kunnen rijden en niet continu tussen tig hindernissen door :j maar andersom is het minstens net zo irritant en IMO heeft in zulke discussies niemand per se gelijk. Het feit blijft dat het botst, en stallen waar hooguit af en toe voor de lol gesprongen wordt (= iemand pleurt een of twee steilsprongen op een willekeurige plek in de baan neer :+ ) niet heel geschikt zijn om wat gerichter werk te doen.

@Pantykous dat is nog best oke dat jullie tenminste een vast tijdstip hebben, al moet ik zeggen dat ik dezelfde dag op- en afbouwen een erg ondankbare klus vind :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 11:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 10 van de 12 [ 278 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen