Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 54 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kleine/prive stalling gezocht midden Limburg

 
Profiel   

JudithGigi schreef
Uit nieuwsgierigheid eens gekeken (zoek ook voorzichtig iets met meer weidegang) en jeetje... Vanuit hier 10km hemelsbreed maar 35 minuten rijden. Wat is het toch fijn om in dit deel van het land te wonen 8)7


Ik rij inderdaad net geen 30 min. maar goede stalling is helaas schaars ☹️
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 23:01 



 
Profiel   

0000 schreef
Sorry het is in Melick zie ik, Equine Centre de Meer. Volgens mij een combinatie van paddock paradise maar wel met hele goede faciliteiten. Was voor mij niet geschikt omdat ik meerdere en wisselende paarden heb en ik geloof dat ze alles in dezelfde groep willen. Maar met één pensionpaard wel een mooi plekje denk ik.

Die herder kan ik inkomen trouwens -O-


Mijn paarden staan daar :)
De paarden staan inderdaad allemaal in een groep in een zeer ruime paddock paradise. Een deel gaat ‘s nachts naar binnen en deel blijft 24/7 buiten.
Er is verder een binnenbak, buitenbak, longeercirkel en je kunt eindeloos buiten rijden in de omgeving. Ze krijgen onbeperkt hooi van goede kwaliteit in slowfeeders.

Ik vind het de fijnste plek waar ik ooit gestaan heb :) En mijn beide paarden zijn er enorm opgeleefd en zitten super goed in hun vel.
Ik heb verder geen idee of er plek is en of er een wachtlijst is. Dat zou je de staleigenaren moeten vragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 00:48 



 
Profiel   

Ginam schreef
0000 schreef
Sorry het is in Melick zie ik, Equine Centre de Meer. Volgens mij een combinatie van paddock paradise maar wel met hele goede faciliteiten. Was voor mij niet geschikt omdat ik meerdere en wisselende paarden heb en ik geloof dat ze alles in dezelfde groep willen. Maar met één pensionpaard wel een mooi plekje denk ik.

Die herder kan ik inkomen trouwens -O-


Mijn paarden staan daar :)
De paarden staan inderdaad allemaal in een groep in een zeer ruime paddock paradise. Een deel gaat ‘s nachts naar binnen en deel blijft 24/7 buiten.
Er is verder een binnenbak, buitenbak, longeercirkel en je kunt eindeloos buiten rijden in de omgeving. Ze krijgen onbeperkt hooi van goede kwaliteit in slowfeeders.

Ik vind het de fijnste plek waar ik ooit gestaan heb :) En mijn beide paarden zijn er enorm opgeleefd en zitten super goed in hun vel.
Ik heb verder geen idee of er plek is en of er een wachtlijst is. Dat zou je de staleigenaren moeten vragen.


Als wij onze paarden nog ergens heen zouden moeten brengen dan ook hier inderdaad. Eigenaren zijn osteopaat en tandarts dus dat is ook heel fijn om te hebben. Jacob komt bij ons ook ieder jaar de tanden van de paarden doen en hier ben ik super tevreden over.

Weert is te ver neem ik aan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 07:36 



 
Profiel   

Ma_n0n schreef
@judith
Waar sta jij nu?

Het is inderdaad drama. Je bent nog sneller in Maastricht dan 10 km verderop in duitsland of België


Ik sta privé bij mijn instructeur in Geulle, maar wil dat ze meer buiten komt en wil weer buiten kunnen rijden en grondwerken :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 08:01 



 
Profiel   

Ik zag gisteren toevallig dat er bij de Catharina hoeve in Belfeld 1 plekje vrij komt. Is wellicht net iets uit de richting voor jullie, maar ligt wel vlakbij de afrit van de snelweg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 08:17 



 
Profiel   

@plop
Weert is niet te ver! Is daar ook een goede stal?

Ik sta op de wachtlijst is Melick maar mijn paard moet een beschermer om om het voorbeen vanwege een schiefel die hij anders steeds aantikt en dat willen ze daar niet omdoen helaas. Dus dat is waarschijnlijk geen optie

Catherina hoeve heb ik inderdaad contact mee gehad maar je moet daar dagelijks de paddock zelf uitmesten en dat lukt niet omdat ik niet dagelijks kan komen wegens de omstandigheden waarom ik hem van huis weg moet doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 09:09 



 
Profiel   

Ma_n0n schreef
@plop
Weert is niet te ver! Is daar ook een goede stal?

Ik sta op de wachtlijst is Melick maar mijn paard moet een beschermer om om het voorbeen vanwege een schiefel die hij anders steeds aantikt en dat willen ze daar niet omdoen helaas. Dus dat is waarschijnlijk geen optie

Catherina hoeve heb ik inderdaad contact mee gehad maar je moet daar dagelijks de paddock zelf uitmesten en dat lukt niet omdat ik niet dagelijks kan komen wegens de omstandigheden waarom ik hem van huis weg moet doen


Op marktplaats staat een advertentie van een stalling in Weert (paardenparadijs/natuurlijke stalling)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 09:37 



 
Profiel   

Die in Weert ziet er inderdaad heel fijn uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 09:42 



 
Profiel   

Die zag ik ook al ergens voorbij komen, ziet er erg gaaf uit inderdaad!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 09:44 



 
Profiel   

Dit misschien wat?

https://staldamoiseaux.jouwweb.nl/

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 13:35 



 
Profiel   

_Lucifertje schreef


Dankje dat je aan ons denkt, maar helaas wegens verbouwing van de stallen nu op dit moment sws geen plek.
Daarbij heb ik helaas niet de ruimte om de paarden zomers en swinters hele dagen buiten te zetten. Dus voor de topicstarter geen optie ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 13:23 



 
Profiel   

Hebben mensen hier ervaring met Gimando? Ik denk dat dat de enige is die voldoet in de buurt (tenzij er ergens prive plek is). Ik vraag me af of dat rustig gaat met die quads en of de buitenrijbaan fatsoenlijk is

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 13:50 



 
Profiel   

Ik heb er altijd veel positieve verhalen over gehoord, maar zelf geen ervaring helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 13:58 



 
Profiel   

Ma_n0n schreef
Hebben mensen hier ervaring met Gimando? Ik denk dat dat de enige is die voldoet in de buurt (tenzij er ergens prive plek is). Ik vraag me af of dat rustig gaat met die quads en of de buitenrijbaan fatsoenlijk is


Ik ben enkele maanden terug daar geweest maar uiteindelijk besloten om er niet naartoe te verhuizen juist vanwege de quad en het feit dat de paarden dus los van de wei naar de stal lopen. Vond het een vrij gladde vloer en in combinatie met de quad en de ijzers vond ik het gevaarlijk.

Ik vond het jammer dat ze geen hooinetten deden vullen. Die van mij heeft echt een hooinet nodig anders heeft die binnen enkele uurtjes er zo 10 kilo hooi doorheen gegeten en staat dan de rest van de nacht zonder. En dan overdrijf ik niet. Verder zag het er allemaal echt prima uit en stonden de paarden lekker dik in het stro!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 14:44 



 
Profiel   

Blue stables in Weert? Of de Van Horne Hoeve in Weert? Wel aan de andere kant van Weert, dus wrs net niet binnen 20 minuten te doen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 15:17 



 
Profiel   

LV19952 schreef
Ma_n0n schreef
Hebben mensen hier ervaring met Gimando? Ik denk dat dat de enige is die voldoet in de buurt (tenzij er ergens prive plek is). Ik vraag me af of dat rustig gaat met die quads en of de buitenrijbaan fatsoenlijk is


Ik ben enkele maanden terug daar geweest maar uiteindelijk besloten om er niet naartoe te verhuizen juist vanwege de quad en het feit dat de paarden dus los van de wei naar de stal lopen. Vond het een vrij gladde vloer en in combinatie met de quad en de ijzers vond ik het gevaarlijk.

Ik vond het jammer dat ze geen hooinetten deden vullen. Die van mij heeft echt een hooinet nodig anders heeft die binnen enkele uurtjes er zo 10 kilo hooi doorheen gegeten en staat dan de rest van de nacht zonder. En dan overdrijf ik niet. Verder zag het er allemaal echt prima uit en stonden de paarden lekker dik in het stro!



Mijn paard heeft geen ijzers dus dat scheelt wel
Waar ben jij uiteindelijk naartoe gegaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 18:26 



 
Profiel   

LV19952 schreef
Ma_n0n schreef
Hebben mensen hier ervaring met Gimando? Ik denk dat dat de enige is die voldoet in de buurt (tenzij er ergens prive plek is). Ik vraag me af of dat rustig gaat met die quads en of de buitenrijbaan fatsoenlijk is


Ik ben enkele maanden terug daar geweest maar uiteindelijk besloten om er niet naartoe te verhuizen juist vanwege de quad en het feit dat de paarden dus los van de wei naar de stal lopen. Vond het een vrij gladde vloer en in combinatie met de quad en de ijzers vond ik het gevaarlijk.

Ik vond het jammer dat ze geen hooinetten deden vullen. Die van mij heeft echt een hooinet nodig anders heeft die binnen enkele uurtjes er zo 10 kilo hooi doorheen gegeten en staat dan de rest van de nacht zonder. En dan overdrijf ik niet. Verder zag het er allemaal echt prima uit en stonden de paarden lekker dik in het stro!


Hier idd ook een tijd geleden wezen kijken bij Gimando maar om dezelfde reden ook niet gegaan.

Paard heeft dan wel geen ijzers maar ik zie mijn paard liever netjes aan de hand naar buiten en weer naar binnen gaan en niet met een hele groep los i.c.m. een quad. Ook gehoord dat daardoor veel blessures ontstaan daar omdat ze dus met een groep het land op rennen.

Dat vond ik zonde, verder leek het mij een prettige stal

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 19:48 



 
Profiel   

Ma_n0n schreef
Catherina hoeve heb ik inderdaad contact mee gehad maar je moet daar dagelijks de paddock zelf uitmesten en dat lukt niet omdat ik niet dagelijks kan komen wegens de omstandigheden waarom ik hem van huis weg moet doen


Kun je niet samenwerken met een andere pensionklant? Samen de paddocks doen in onderling overleg welke dagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 19:58 



 
Profiel   

Ma_n0n schreef
LV19952 schreef


Ik ben enkele maanden terug daar geweest maar uiteindelijk besloten om er niet naartoe te verhuizen juist vanwege de quad en het feit dat de paarden dus los van de wei naar de stal lopen. Vond het een vrij gladde vloer en in combinatie met de quad en de ijzers vond ik het gevaarlijk.

Ik vond het jammer dat ze geen hooinetten deden vullen. Die van mij heeft echt een hooinet nodig anders heeft die binnen enkele uurtjes er zo 10 kilo hooi doorheen gegeten en staat dan de rest van de nacht zonder. En dan overdrijf ik niet. Verder zag het er allemaal echt prima uit en stonden de paarden lekker dik in het stro!



Mijn paard heeft geen ijzers dus dat scheelt wel
Waar ben jij uiteindelijk naartoe gegaan?


Ik sta nu in Gangelt (DL) op een kleine westernstal/recreatiestal als enige dressuurruiter :))
Bevalt prima. Paarden iedere dag op de grote paddock met hooiruif, zomer weidegang. Grote stallen en ik kan mijn reus zoveel hooi geven als ze op kan. En wat ik ook heel belangrijk vind: het is er heel rustig. Je mag mij wel pb sturen. Volgens mij is er nog wel een plekje vrij.

In Weert bij Blue Stables ben ik ook wezen kijken. Zag er allemaal ook goed uit. Alleen vond ik de paddocks echt mega klein. En ze hadden verder niet echt weidegang. Daarom viel dat voor mij toen af gezien ik er eentje heb die echt even iedere dag haar energie kwijt moet kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 20:32 



 
Profiel   

LV19952 schreef
[quote="Ma_n0n"

Mijn paard heeft geen ijzers dus dat scheelt wel
Waar ben jij uiteindelijk naartoe gegaan?


Ik sta nu in Gangelt (DL) op een kleine westernstal/recreatiestal als enige dressuurruiter :))
Bevalt prima. Paarden iedere dag op de grote paddock met hooiruif, zomer weidegang. Grote stallen en ik kan mijn reus zoveel hooi geven als ze op kan. En wat ik ook heel belangrijk vind: het is er heel rustig. Je mag mij wel pb sturen. Volgens mij is er nog wel een plekje vrij.

In Weert bij Blue Stables ben ik ook wezen kijken. Zag er allemaal ook goed uit. Alleen vond ik de paddocks echt mega klein. En ze hadden verder niet echt weidegang. Daarom viel dat voor mij toen af gezien ik er eentje heb die echt even iedere dag haar energie kwijt moet kunnen.[/quote]

Blue Stables heeft wel weides, maar ik weet niet of ze daar ook dagelijks en jaarrond gebruik van maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 08:00 



 
Profiel   

Tink89 schreef
LV19952 schreef
[quote="Ma_n0n"

Mijn paard heeft geen ijzers dus dat scheelt wel
Waar ben jij uiteindelijk naartoe gegaan?


Ik sta nu in Gangelt (DL) op een kleine westernstal/recreatiestal als enige dressuurruiter :))
Bevalt prima. Paarden iedere dag op de grote paddock met hooiruif, zomer weidegang. Grote stallen en ik kan mijn reus zoveel hooi geven als ze op kan. En wat ik ook heel belangrijk vind: het is er heel rustig. Je mag mij wel pb sturen. Volgens mij is er nog wel een plekje vrij.

In Weert bij Blue Stables ben ik ook wezen kijken. Zag er allemaal ook goed uit. Alleen vond ik de paddocks echt mega klein. En ze hadden verder niet echt weidegang. Daarom viel dat voor mij toen af gezien ik er eentje heb die echt even iedere dag haar energie kwijt moet kunnen.


Blue Stables heeft wel weides, maar ik weet niet of ze daar ook dagelijks en jaarrond gebruik van maken.[/quote]zover ik toen gezien had hebben ze aan de paddocks vast een smalle strook gras die een uurtje per dag open gezet wordt. Maar echt weide kon ik dat niet noemen. Als we het tenminste over hetzelfde stuk hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 08:03 



 
Profiel   

LV19952 schreef
zover ik toen gezien had hebben ze aan de paddocks vast een smalle strook gras die een uurtje per dag open gezet wordt. Maar echt weide kon ik dat niet noemen. Als we het tenminste over hetzelfde stuk hebben.


Op de website staat een foto van de weide, volgens mij bedoelen we een ander stuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 08:27 



 
Profiel   

Hmm ja zou best kunnen. Wel vreemd dat ze tegen mij vertelde dat ze verder geen grasweien hadden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 08:31 



 
Profiel   

Wij hebben zelf bij van Horne hoeve gestaan op het paddock paradise en dan 24/7 buiten.
Kan er ook voor kiezen om ‘snachts op stal te zetten.

Heel tevreden, eigenaren zijn heel tof. We rijden er ook nog steeds privelessen. Zijn weg gegaan omdat we nu ons eigen paddock paradise hebben.

Het enige lastige vond ik het ruwvoer. Die wordt daar onbeperkt gegeven en die van mij inhaleert eten dus was bijna te dik geworden. Eigenlijk ook weer een plus want op veel plekken wordt er te weinig gegeven. In de winter wordt de track ook heel modderig. Maar buiten dat vond in alles top. Je hebt eigen keuzen van smid, DA, Osteopaat. Ze denken heel goed mee als je paard een blessure heeft. De binnenbak is super fijn en met het digitale schema kun je goed timen of er plek is in de bak als je komt rijden.

Als we niet ons eigen plekje hadden gehad dan hadden we er nog gestaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 17:28 



 
Profiel   

Plop1997 schreef
Wij hebben zelf bij van Horne hoeve gestaan op het paddock paradise en dan 24/7 buiten.
Kan er ook voor kiezen om ‘snachts op stal te zetten.

Heel tevreden, eigenaren zijn heel tof. We rijden er ook nog steeds privelessen. Zijn weg gegaan omdat we nu ons eigen paddock paradise hebben.

Het enige lastige vond ik het ruwvoer. Die wordt daar onbeperkt gegeven en die van mij inhaleert eten dus was bijna te dik geworden. Eigenlijk ook weer een plus want op veel plekken wordt er te weinig gegeven. In de winter wordt de track ook heel modderig. Maar buiten dat vond in alles top. Je hebt eigen keuzen van smid, DA, Osteopaat. Ze denken heel goed mee als je paard een blessure heeft. De binnenbak is super fijn en met het digitale schema kun je goed timen of er plek is in de bak als je komt rijden.

Als we niet ons eigen plekje hadden gehad dan hadden we er nog gestaan.



Ik heb hen bericht
Is eigen instructeur welkom? Ik heb namelijk les van grand prix instructeur en die wil ik graag behouden
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 17:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 54 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen