Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 63 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Met enige spoed: stalling gezocht omgeving Leersum!

 
Profiel   

VSW -> ED
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 22:13 



 
Profiel   

Enkel jij kan beslissen of het al dan niet haalbaar is.
Naast de vaste / voorziene kosten, moet je ook rekening houden met eventuele dierenartskosten, materiaal enz.

Ik hou mijn kosten voor materiaal laag (koop zelden iets nieuws van materiaal), maar ook DA kosten kunnen hoog oplopen als je pech hebt.

Qua tijd moet je denk ik kijken naar waar je haar stalt, wat er in de prijs inbegrepen is enz. Bij volpension is het al wat makkelijker om eens een dag niet te gaan. Ook leeftijd, temperament, bewegingsbehoefte, behoefte aan mentale uitdaging enz enz spelen een rol.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 22:46 



 
Profiel   

Onali schreef
Maar zeggen dat ze niet bestaan is ook niet waar.
Wij en een flink aantal andere, waar de lat niet hoog ligt anders dan gewoon een fijne stal, adverteren meestal niet, laat staan dat we een naam hebben.


Dat heb ik ook nergens gezegd. Enkel dat in de omgeving waar TS zoekt de prijs redelijk hoog ligt. Onder andere door de sluiting van een aantal grote stallen.
Er zal vast wel een goedkoper alternatief zijn maar aangezien TS iets zoekt met spoed lijkt mij dat redelijk lastig om te vinden. Zeker dus bij de stallen die geen naam hebben en niet adverteren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 23:27 



 
Profiel   

Als straks Beau Dandy's weg moet zal het wel nog lastiger worden om iets in de omgeving te vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 23:30 



 
Profiel   

Klopt. 40 paarden hebben een nieuwe plek nodig.
https://www.letopwoudenberg.nl/nieuws/s ... 2h4hZ7Acec

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 06:33 



 
Profiel   

Ik zit ook in de Nieuwegein, dus niet helemaal de richting die jij zoekt.. maar €250 is niet onmogelijk maar wel erg moeilijk, voor volpension moet je al wel snel wat meer rekenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 08:22 



 
Profiel   

De goedkopere stallingen zijn niet dik bezaaid en zullen veel al wel vol staan dus verval je al snel in een plek die duurder uit zal pakken. Plus dat er veel stallen stoppen waardoor er veel mensen op zoek zijn naar een plek, goed opletten dus dat je straks niet bij een stal terecht komt die later dit jaar van plan is om te gaan stoppen. Daar zit je niet op te wachten, verhuizen is voor de meeste paarden geen pretje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 08:36 



 
Profiel   

Ik vind het knap dat er nog stallen te huur zijn voor 250. Als ik zie wat ik thuis kwijt ben aan hooi, stro, voer en onderhoud dan kan ik me haast niet voorstellen dat er nog veel voor de pensionhouder aan overblijft onder de streep.

Maar fijn dat het nog kan. Echter denk ik wel dat het slim is om rekening te houden met hogere prijzen. Stel je kan om de een of andere reden niet op zo’n stal blijven staan, dan zijn de alternatieve vaak een stukje duurder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 08:54 



 
Profiel   

Ik zag deze op fb voorbij komen, is dat wat voor je?[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 15:47 



 
Profiel   

Ik weet niet of je nu al samen woont, maar indien jullie rechtstreeks vanuit hotel mama samen gaan wonen, onderschat dan ook de last van het huishouden niet. Dat is in het begin flink wennen en aanpassen qua schema soms. Om nog maar te zwijgen van een eventuele kinderwens binnen afzienbare tijd.

Kan ook zijn dat bovenstaande niet van toepassing is, maar ik haal het maar even aan. Je moet in deze alles even goed meenemen. En dat alle geïnteresseerde kopers jou gaan bellen zal jou emotioneel ook extra belasten/ onder druk zetten. Succes met je besluit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 15:57 



 
Profiel   

Ik zou wel zorgen dat je vriend achter je beslissing staat, want anders lijkt me dat niet een heel goede basis om te gaan samenwonen.

Genoeg leuke paarden in de wereld, dus als dit paard eigenlijk te vroeg komt, zou ik rustig een paar jaar wachten en dan kun je rustig op zoek gaan naar een paard want dan bij je past. Het lijkt nu vooral een emotionele keuze te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 16:08 



 
Profiel   

Je kent het paard dus eerst even heel sstreng aan jezelf vragen …vind ik haar leuk, heb ik een band met je.
Wil ik oud worden met jou?

Alles ja

Praten met je vriend, ben jij bereidt iets meer te betalen als het nodig is. Kun je mij helpen in moeilijke tijden, zal je voor mij klaar staan, wil je me emotioneel helpen.
Kunnen wij dit samen …Ja


Kopen

Paard kost mij gemiddeld 400€ Pm particulier soms goedkope maanden dan is het maar 280€ maar geregeld 350-450 Pm
Ik koop geen setjes, kleren, dekens gaan al jaren mee maar moeten nu vervangen worden en praten we over Rambo dekens . Ik vermijd liners dus is al gauw 250-400 per deken
Kleding die ik koop is duur dus De Niro, pikeur, PK

Maar met 400€ kom je heel eind

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 16:16 



 
Profiel   

Ik hoop ook alleen het noodzakelijkste dus voer, hooi enz. Alleen de veearts kosten zijn soms veel en dat moet je dan wel hebben. Heb je dat er allemaal voor over, dus is het je droom paard.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 16:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 63 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen