Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 4 [ 86 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Bonte Jaopie en Bonte Khavanna zoeken nieuw thuis!

 
Profiel   

Zucht.....dat begint al weer goed.... eigenaar van Tinkerplein belde me daarnet... Japie was al door de stroomdraden gegaan....een meid die daar toevallig was zag hem er naast staan, nu heeft hij J. in het stuk er naast gezet, kan-ie wat gras eten en beetje over de draad heen aan ze wennen. Leuke binnenkomer. J. is normaal gesproken doodsbang van stroomdraden, en is ook allesbehalve een uitbreker, dus denk dat de Tinkergroep hem gecornered heeft en hij daardoor geintimideerd raakte en door die draden is geraakt bij een poging om uit te wijken. dat gebeurde nl. ook al bijna toen wij er nog bij stonden te kijken. Gelukkig stonden alle Tinks nog IN de paddock. .....en hij er nog naast....


Laatst bijgewerkt door terpentijn op 30-03-23 15:57, in het totaal 2 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 15:23 



 
Profiel   

Och wat een pech weer :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 15:51 



 
Profiel   

Vriendin A. uit Den Haag, die Khavanna kwam ophalen, belde me nog dat Kh. inmiddels samen met haar eigen ca. even grote voskleurige 10 jarige ponymerrie op een plot (land met stal) bij Duindigt staat, ze gaan 's nachts op stal, overdag naar buiten. Kh. en haar nieuwe vriendin kunnen erg goed met elkaar opschieten. Dat was overigens meteen al, toen ze elkaar ontmoetten, want A. kwam Khavanna mét haar eigen merrie in het vrachtwagentje samen ophalen, om verlatings-paniek te voorkomen. Ze heeft Kh. al wat gepoetst, haar 4 bemodderde witbenen even gewassen (wat een lieve merrie! vond zij), vroeg nog wat dingetjes, over haar afkomst e.d. en vindt het een geweldig leuke, aansprekende merrie. Dat gaat dus CRESCENDO, maar goed, Khava is nou eenmaal een sociale all round merrie, met een eeuwig vrolijk karakter zo van "'wat gaan we doen, ik vind alles leuk hoor", dus dat komt daar hélemaal goed. Er gaat nu veel meer met haar gedaan worden dan in de jaren bij mij en Jaopie. Jaopie moet zich nu op bijna 19 jarige leeftijd zien te handhaven in een overmachtsgroep aan stevige Tinkers én is zijn vriendin sedert 13 jaar kwijt én de plek waar hij 17 jaar lang stond, én ik kan niet elke dag meer komen. Ik denk de hele tijd aan hem, hoe hij zich moet voelen..,ontheemd. Beroofd van alles wat hem vertrouwd was. Hij mag niet denken dat ik hem in de steek gelaten heb. Ik probeer zsm weer naar hem toe te gaan, dat hij weet dat niet iederéén weg is. Moet ik wel 10 km er heen fietsen, en ik ben nou geen 18 meer he, dus met loeiende (tegen)wind gaat me dat niet lukken want geen elektr. fiets (geen geld voor) maar een oud brik. Hij verdient zo een mooie vrije plek en een fijn semi-pensioen. ik wou dat ik hem telepathisch iets kon zenden: Japie kom op man, get yourself together, doe ik ook, we hébben nog een toekomst samen met onze grijsword koppen.


Laatst bijgewerkt door terpentijn op 30-03-23 17:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 17:22 



 
Profiel   

Hij zal wat tijd nodig hebben om te wennen. Hoop dat je hem snel op kunt zoeken daar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 17:30 



 
Profiel   

terpentijn schreef
Moet ik wel 10 km er heen fietsen, en ik ben nou geen 18 meer he, dus met loeiende (tegen)wind gaat me dat niet lukken want geen elektr. fiets (geen geld voor) maar een oud brik.


Ben jij nou echt diezelfde terpentijn die in een ander topic minstens 3x trots geroepen heeft dat-ie helemaal 'into physical training' is en er zo goed uitziet voor z'n leeftijd?

Ik wil jou dan ook wel even 'get yourself together, man' toeroepen :+
Kom op joh, 10 km stelt niets voor, ook niet op een barrelfiets.

Enne, elektrieke fietsen staan ook gewoon 2e hands op marktplaats. Ga sparen voor zo'n ding, je hebt nog tot de volgende herfst voor het echt baggerweer wordt.

Overigens vind ik het niet héél erg handig om een nieuw paard direct in een groep te gooien. Verwijt jezelf en Joapie niks, dit was niet heel handig van de stalhouder...

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 17:58 



 
Profiel   

Jessix: ga dit weekeind. Wil niet meteen vandáág (vrijdag) al weer gaan, want hij moet niet verwachten dat ik net als voorheen weer twee-drie keer per dag langskom om hem (bij) te voeren, dat is trouwens volkomen overbodig nu hij al weer op grasland staat naast die paddock en meer dan genoeg ruwvoer krijgt. Bovendien heb ik een baal Senior Fibre daar achtergelaten, daaruit zou eigenaar hem bijvoeren. Dan kan ik het wat afbouwen. Viel me trouwens op hoe veel paarden daar in de omgeving en in de weides er naast er NU al vol in het grasweideland lopen, hier gingen ze in mei pas de wei weer op. Nou zijn die weides ook wel mega groot zag ik, dat vertrappen ze ook niet zo gauw. Ik denk dat ik zondag ga. Als er wat mis gaat hoor ik het wel, kan er toch niet binnen 30-40 minuten zijn (hier was het 3 minuten van huis af... maar ja, das war einmal). Heb nog niets gehoord sinds "de uitbraak" dus de nacht zal wel goed verlopen zijn. Wil niet elke dat bezorgd opdringerig elke dag bij die eigenaar aan de foon gaan hangen. Als ik hem ga bezoeken maak ik natuurlijk opnames! Wil hem ook eens even beetje poetsen (zondag is het droog n.l.)... en van zijn verharing verlossen want de vlokken komen er af momenteel.
Ik sluit hiermee af, want ze ZIJN nu immers verhuisd (zie titel topic). Ik start dit weekeinde wel een nieuw topic waarin ik evtl. het wel en wee van en met Jaopie (bij Tinkerplein) zal melden.


Laatst bijgewerkt door terpentijn op 31-03-23 10:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 10:41 



 
Profiel   

De eerste nacht is een feit terpentijn! Weer een mijlpaal overwonnen. En wat je schrijft, geen bericht goed bericht.

Hoop dat het snel beter weer wordt, dan is een stukje fietsen ook niet meer zo erg. Wel fijn dat hij daar goede zorg krijgt en je dus niet dagelijks op pad hoeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 10:43 



 
Profiel   

Jessix: zondag ziet het weer er redelijk uit. Fietsen is ook op zich helemaal niet erg, maar fitnessen (krachttraining) is wel wat anders dan cardio (fiets)training, met een vervangen heup en een vervelend doende andere heup. Ben nooit erg sterk in fietsen geweest, heb bepaald geen voetbal of wielren benen, meer van die spillepootjes, maar goed ik wil minimáál 1x per week naar J. dus ik ga het gewoon op- en uitbouwen en beschouw het dan maar weer als een aanvullend stukkie fitness training. Ik heb al een wat meer binnendoor route uitgevogeld, dat scheelt 2 km, moet ik de fiets over een Hoogholtje tillen (easy!) en dan via de Noordma binnendoor. We geraken er wel. Waar een wil is is een weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 10:53 



 
Profiel   

Kom je topic net tegen en wordt wel verdrietig van het feit dat de hoge energiekosten en het overlijden van je vriend je dwingen tot deze maatregel dat je een van je paarden weg moet doen.
Wil je ten eerste condoleren met het verlies van je vriend.

Gelukkig heb je voor je merrie een mooi passend huis gevonden

Joapie zal tijd nodig hebben om te wennen.
Ik zou toch eens op marktplaats rondkijken voor een goedkope E-bike
Hoe fijn is het voor hem en voor jou om elkaar regelmatig te kunnen zien!

Heel veel plezier nog met je knapperd en alle goed voor jou <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 10:56 



 
Profiel   

Joh, je doet het super. Je hebt voor je beide paarden verantwoordelijkheid genomen, je hebt gezorgd dat ze het goed hebben, en al kan je er nooit heen (wat jij toch wel gaat doen) moet je kijken hoe goed je dit hebt geregeld!!! Wees trots op jezelf :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 10:59 



 
Profiel   

Fijn te lezen dat het goed gegaan is.

Als ik ooit wat voor je kan doen (kiel-windeweer moet genoeg zegggen) dan hoor ik het wel

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 11:07 



 
Profiel   

Snap ik hoor! Daarom hoop ik dat we de zon weer wat meer krijgen te zien. Dan is fietsen een stuk prettiger. Gewoon rustig aan en kijken wat kan. Tot nu toe vindt je altijd weer een oplossing. Wie weet ontmoet je wel mensen op stal de komende tijd die je af en toe eens een lift kunnen geven of je op een andere manier kunnen helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 11:09 



 
Profiel   

Goh, mijn paard staat op Duindigt, ik ben benieuwd of ik Khavanna eerdaags ga tegen komen :). Weet je ook een beetje waar ze staat? En fijn dat Jaopie zo'n goede nieuwe plek heeft +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 11:12 



 
Profiel   

Ik denk dat gewoon door fietsen over het fietspad je meer tijdwinst brengt dan over het hooghaoltje.
En als de dijk weer begaanbaar is is dat nog mooier en sneller.
Ook voor je heupen is het beter.

Ik vind het allemaal een erg sneu verhaal. Volg je al heel lang en vind het dapper van je. Jammer dat er nergens plek is op het veen met al die paarden mensen daar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 11:47 



 
Profiel   

Anca. Dijk, wélke dijk? Mag ook per Pb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 11:52 



 
Profiel   

Je hebt een goede oplossing gevonden voor beide paarden :-)

Voor wat betreft fietsen: 8-10 km fietsen went vanzelf :-) Het is een kwestie van de juiste route uitkiezen en als je het een paar keer gedaan hebt dan merk je vanzelf dat het beter gaat.
Mijn eigen fietstochtje bijvoorbeeld heeft als kortste route een rit die alleen maar over klinkers ging (en dat hobbelt) of een iets langere route over een goed asfalt fietspad. Ik neem meestal de langere route, in praktijk ben ik dan een stuk sneller :-)

En inderdaad, kijk of je kunt sparen voor een goede tweedehands elektrische fiets :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 12:21 



 
Profiel   

Ik heb veel respect voor de manier waarop je dit hebt gedaan. Je persoonlijk leven staat ook op zijn kop, is zeker niet gemakkelijk maar je eerste zorg is voor je paarden. Ik denk dat je zo de best mogelijk oplossing hebt gevonden. Misschien zal het voor beide paarden zelfs een positieve verandering blijken te zijn. Dat hoop ik ook voor jou want dat zal gemoedsrust geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 12:31 



 
Profiel   

Prompter: we hebben PB gehad. Jullie kennen elkaar dus inderdaad. Als je kans ziet maak dan es was opnames (foto) van Khava op haar nieuwe stek? Alleen als ook A. het okee vindt, he? Natuurlijk ben ik na 13 jaar met haar ook wel benieuwd naar haar nieuwe leventje. Maar A. bij wie zij nu is, kennende zou ze wel eens meer bemoeienis en aandacht kunnen krijgen dan ze . Ik plaats niets zonder goedkeuring van A natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 12:38 



 
Profiel   

Avalanche: natuurlijk ga ik J. opzoeken. al moet ik gvd op de stép, ik wil toch minstens (MINSTENS) 1 x per week naar hem toe, liefst vaker, dat ga ik even zien op te bouwen en te regelen (brommertje?) Als ik hem nooit meer zie had ik hem vrijwel net zo goed kunnen verkopen. Maar ik verkoop geen vrienden, al heb ik zelf niks, dat is een principe kwestie. Wie had trouwens J. willen "kopen" op zijn ouwe dag 18 plus, met zijn lastige gereserveerde dwarskop- karakter (want hij mag dan een senior zijn, hij is nog wel gewoon steeds Bonte Jaopie... dat heb ik overigens zelf ook, ik mag dan wel 63 zijn nu maar ik ben minstens nog zo dwars en eigenzinnig als tien jaar terug, zo niet erger... dat is nou misschien net ook waarom ik hem niet kon en wilde laten gaan).


Laatst bijgewerkt door terpentijn op 31-03-23 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 12:50 



 
Profiel   

Hahahaha jullie passen perfect bij elkaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 13:08 



 
Profiel   

Komt in orde :) !

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 13:10 



 
Profiel   

Avalanche: dat wist ik natuurlijk al vele járen. Ik heb heel wat met hem te stellen gehad in zijn jongere jaren, en het is nog geen sneue ouwe ingezakte bejaarde hoor, al ziet hij er nu even niet uit. Ik ken hem zeer goed, en weet dat hij weer opveert als hij doorheeft: oh, nu sta ik HIER, oh JIj komt nog, oh, dus met DEZE paarden moet ik verder. Jaopie is een type dat op alles eerst NEE zegt. je moet even de wegen. zeg maar de geitenpaadjes vinden om zijn outlook op de situatie te doen veranderen, dat kun je bij hem niet afdwingen, net zo min als bij mij, gooi hem iets voor en laat hem het even processen in die kop, wat heb ik hier aan, is dit in mijn voor of nadeel is er GENOEG ETEN. kan ik hier mee OVERLEVEN.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 13:40 



 
Profiel   

Ik vind dat zo mooi dat je hem daarin ook zichzelf laat zijn <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 16:23 



 
Profiel   

Voordeel van een pensionplek is dat je, als het goed is, ook niet elke dag heen móet. Er is daar voldoende toezicht en er komen dagelijks mensen voor hun paarden. Als er wat is hoor je het snel genoeg. Er staat daar een hele fijne club mensen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 16:26 



 
Profiel   

Ik mag van een paardenkennis die in mijn dorp woont haar elektrische fiets lenen als ik naar Japie wil!!! Ik zag haar vanmorgen bij paardenman/dorpsgenoot R. vd Bos, wowww.... dat vind ik toch wel super-lief aangeboden! Want ik zie momenteel geen kans zelfs maar te spáren voor een tweedehands electr. fiets, ik hou gewoon NADA over. As ik dat probeer af te wisselen, met mijn ouwe zwaar trappende fiets-brik, bouw ik hopenlijk een beetje gauw fietsbenen op.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 08:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 4 [ 86 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen