Ervaringen Stal Hilverzicht Loosdrecht gezocht!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cats_Horses
Berichten: 53
Geregistreerd: 13-05-18
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 10:18

Rainer schreef:
Ik haal even dit topic omhoog. Ik vroeg me af of jullie denken dat deze stal (hit-actief) ook geschikt is voor paarden die juist niet snel dik worden en echt onbeperkt mogen eten? Ik zoek eigenlijk niet specifiek naar hit-actief, maar wel 24/7 buiten in groepshuisvesting en daar is helaas niet heel veel keus in in de omgeving.

Er is genoeg keuze maar dat ligt maar net aan je wensen/eisen, de grootte van je zoekgebied en via welke kanalen je adverteerd.


Volgens mij kunnen ze max 300 of 360 min eten en kunnen ze zonodig het systeem aanpassen dat ze onperkt kunnen eten.

Rainer
Berichten: 637
Geregistreerd: 13-02-13

Re: Ervaringen Stal Hilverzicht Loosdrecht gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 11:29

Uiteraard. Ik heb een sterke voorkeur voor omgeving hollandsche rading ivm uitrijmogelijkheden. Hier helaas nog niks gevonden wat past bij mijn paard en waar plek is. Maar het zou best kunnen dat als dat niet lukt ik tzt dat zoekgebied wat zal gaan moeten uitbreiden.

Cats_Horses
Berichten: 53
Geregistreerd: 13-05-18
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 12:48

Rainer schreef:
Uiteraard. Ik heb een sterke voorkeur voor omgeving hollandsche rading ivm uitrijmogelijkheden. Hier helaas nog niks gevonden wat past bij mijn paard en waar plek is. Maar het zou best kunnen dat als dat niet lukt ik tzt dat zoekgebied wat zal gaan moeten uitbreiden.


Heb je al advertenties (mp, bokt, fb groepen denken over paarden en het nieuwe paardenhouden) gezet? Dat heeft mij nl heeft veel reacties opgeleverd ook in hollandse rading en lage en hooge vuursche.


De hit is leuk, vooral de mensen die in de hit staan maar er valt enorm veel winst te behalen op het gebied van hygiëne,de rust en het verloop in de kudde en het aantal paarden wat daar staan
Laatst bijgewerkt door Cats_Horses op 25-12-21 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Kayleigh__

Berichten: 1072
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 13:13

Rainer schreef:
Ik haal even dit topic omhoog. Ik vroeg me af of jullie denken dat deze stal (hit-actief) ook geschikt is voor paarden die juist niet snel dik worden en echt onbeperkt mogen eten? Ik zoek eigenlijk niet specifiek naar hit-actief, maar wel 24/7 buiten in groepshuisvesting en daar is helaas niet heel veel keus in in de omgeving.


In de grote hit kunnen ze voor zover ik weet niet echt onbeperkt eten, maximaal 400 minuten per dag. In de kleine hit is er wel onbeperkt eten.

Over het algemeen heb ik prima op Hilverzicht gestaan en in de hit actief was de sfeer onderling echt leuk. Er zijn vlak voor mijn verhuizing rubbermatten gelegd zodat het minder modderig werd en daar was ik echt blij mee. Helaas werd mijn paard niet gelukkig van de hooistations en merkte ik dat hij steeds “zijn hooistation” wilde verdedigen. Hij had het verder naar zijn zin in de groep, maar ontwikkelde door de hooistations toch veel stress waardoor we zijn verhuisd.

Cats_Horses
Berichten: 53
Geregistreerd: 13-05-18
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 13:25

Ook mijn paard had stress vd hooistations ondat zij niet rustig kon eten.

De paarden mesten en plassen in de stations, daar is iets aangedaan maar dat werkt niet afdoende. Daardoor staan paarden in hun eigen mest en urine met de wel bekende gevolgen van dien.
Ook word er maar 1x per dag gemest, zover ik weet ook bij de kleine hit.

Kayleigh__

Berichten: 1072
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 13:40

Nog even over het onbeperkt eten; volgens mij is het nooit een probleem geweest om extra hooi te pakken en je paard even op stal te zetten. Nadeel is wel dat er niet altijd plek is bij de stallen van de hit, maar op rustige momenten kun je prima je paard daarin zetten met een extra bak hooi. Dus mocht je paard niet genoeg hebben aan de 400 minuten, zou dit een overweging kunnen zijn.
Overigens ben ik een paar maanden geleden verhuisd, dus het kan zijn dat er het eea gewijzigd is.

Denk dat het gewoon bij je paard moet passen. Er zijn daar genoeg paarden die er al jaren gelukkig zijn en het daar dus prima doen. Die van mij is altijd al wat feller geweest op zijn eten dus achteraf gezien was zijn reactie in de hit ook passend bij hem. Jammer, maar dat weten we dan ook weer.

Rainer
Berichten: 637
Geregistreerd: 13-02-13

Re: Ervaringen Stal Hilverzicht Loosdrecht gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 15:38

Bedankt voor de reacties. Het klinkt alsof de grote hit niet geschikt zou zijn voor mijn paard, maar de kleine evt wel. Vrees dat die van mij met de hooistations niet aan genoeg minuten komt en idd misschien ook wel kan gaan stieren als hij er niet in staat. Wellicht dat ik op een wachtlijst geplaatst kan worden.

Ik heb wel al een advertentie op mp gezet en heb daar ook wel reacties gehad alleen vaak te ver of ergens zonder uitrijmogelijkheden tot nu toe helaas. Verder houd ik alle fb groepen in de gaten.

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Re: Ervaringen Stal Hilverzicht Loosdrecht gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 00:27

Bij de grote hit zijn er inderdaad op de niet verharde plekken rubberen paddockplaten geplaatst (op het zandgedeelte achter na). Hiermee is het oppervlakte vergroot. Ze kunnen altijd schoon en droog staan en de schuilstal is flink aan de maat.
Maar door de hooistations is er idd wel meer gedoe omdat de paarden moeten wachten op hun beurt.

Bij de kleine hit zijn er gewoon open hooiruiven. Kudde is ook zeer relaxt, is nooit gedoe onderling. Er wordt elke ochtend gemest en dat is meer dan zat (mijn ervaring). Deze groep/hit wordt dus nog vergroot volgend jaar.

Je blijft altijd houden dat ze overal plassen en mesten, maar dat is met elke 24/7 buitenplek zo natuurlijk.

De sfeer in de hits vind ik inderdaad ook zeer prettig! Iedereen helpt elkaar wel als t nodig is en laat elkaar ook lekker hun ding doen. Heel fijn!

darkadia

Berichten: 5245
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 17:40

(Oud) topic, maar ik ben wel even benieuwd naar de recentere ervaringen.
Een kennis van me is op zoek, en op de site lijkt de groepsstal een goede optie voor de toekomst (onbeperkt ruwvoer nodig).

TSO_37
Berichten: 12
Geregistreerd: 09-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 14:56

Weet iemand toevallig hoe ik in contact kom met Hilverzicht??
Ik heb ze gemaild. En geappt. Beide al meer keer naar de gegevens die op hun website staan.
Helaas snap ik de google review wel... Ze reageren nergens op en zijn onbereikbaar.
Iemand enig idee?

darkadia

Berichten: 5245
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Ervaringen Stal Hilverzicht Loosdrecht gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 21:52

Ik heb begrepen dat ze het beste bereikbaar zijn telefonisch in de ochtend… maar verder deel ik bovenstaande ervaring. Had ook bericht gestuurd, maar geen reacties helaas.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 23:03

TSO_37 schreef:
Weet iemand toevallig hoe ik in contact kom met Hilverzicht??
Ik heb ze gemaild. En geappt. Beide al meer keer naar de gegevens die op hun website staan.
Helaas snap ik de google review wel... Ze reageren nergens op en zijn onbereikbaar.
Iemand enig idee?


Vreemd normaal is hij prima bereikbaar. Misschien keer langs gaan? Al is hij meestal heel druk.

Zondags is hij minder goed bereikbaar

TSO_37
Berichten: 12
Geregistreerd: 09-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 09:49

@Plutolover

Klopt het telefoonnummer van hun website? Ik heb ze al meer keer benaderd over diverse momenten op de dag. Op zondag nog niet overigens maar echt door de week.

Ik heb deze gegevens


06-54304950
info@stalhilverzicht.nl

Maar op beide 0 reactie.

Weet je toevallig of er nog plek is?

IlseMar2002
Berichten: 5
Geregistreerd: 15-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 09:58

@TSO_37
Ik weet dat er momenteel in de grote hit een aantal paarden worden bijgevoegd, waaronder die van mij! Maar volgens mij is er daarna geen plek meer. komen nu 3 paarden bij dacht ik namelijk. kleine hit is al vol volgens mij. Maar je kan het altijd proberen. Telefoonnummer en email kloppen, maar de staleigenaar is druk dus inderdaad slecht bereikbaar. ochtenden neemt hij het makkelijkste op. En anders even paar keer bellen in een uur. verder is hij momenteel druk bezig met de grote hit. de hooistations gaan eruit, en er komen grote ruiven voor terug. Dus onbeperkt hooi voor ze! ook worden de rubberen matten opnieuw gelegd aangezien die aardig verzakt zijn en er dus water blijft staan.

Succes met bellen! zodra je hem eenmaal te pakken hebt gekregen voor een afspraak, reageert hij sneller aangezien hij je dan kent.

IlseMar2002
Berichten: 5
Geregistreerd: 15-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 10:41

Cats_Horses schreef:
Mijn ervaringen zijn helaas niet zo positief. Vlak voordat ik verhuisde ben ben ik (heel toevallig) voor bepaalde dingen gwaarschuwd.
Nergens kon ik positieve of negatieve ervaringen lezen.
Het leek allemaal zo ideaal... ;(


ben toch wel erg benieuwd.. hoeft niet openbaar maar zou je het prive wel delen?