Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Hoefsmid gezocht omgeving Eerbeek/Loenen/Brummen etc

 
Profiel   

Dag bokkers,

Ik ben rustig aan op zoek naar een goede en betrouwbare hoefsmid die in de omgeving van Eerbeek zou kunnen komen voor drie paarden.

Ken veel namen uit de omgeving, maar ben erg benieuwd welke momenteel als goed ervaren worden en welke wellicht nog plek hebben.

Ben erg tevreden met huidige smid qua werk, maar tijdsafspraken maken lijkt onmogelijk wat inmiddels wel een probleem begint te worden.

Hoor graag wie jullie aan- of juist afraden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 15:08 



 
Profiel   

Onze paarden staan in Loenen en worden bekapt door Marc van der Linde. Fijne hoefsmid, zeer bekwaam. Heeft ons veulen vorig jaar perfect gecorrigeerd (niet te veel willen ingrijpen en toch precies genoeg doen waardoor ze nu kaarsrecht staat). Ook onze merrie die we vorig jaar met achterstallig onderhoud hebben gekocht heeft hij weer bijzonder netjes op d'r voeten gezet.

Als er wat is denkt hij lekker mee, is goed met de paarden. Neemt bijvoorbeeld ruimschoots de tijd als het paard het spannend vindt (zo ook met ons veulen), blijft absoluut kalm. Zeer schappelijke prijs ook nog.

http://www.hoefbeslag.nl/

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 15:20 



 
Profiel   

@Jelske, bedankt. Die ken ik nog niet. Hoe is hij met het maken van afspraken? Spreek je dan een tijdstip af of een tijdsblok wanneer hij ongeveer komt? En komt hij dit ook na?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 15:36 



 
Profiel   

Meestal wordt ik toegevoegd aan een rit die hij op zondag maakt. Hij heeft dan stops in Laag-Soeren, Eerbeek en Klarenbeek. Vind ik persoonlijk wel heel fijn. Meestal komt het voor mij dan neer op einde van de ochtend/begin van de middag. Hij weet dat meestal al op de dag van de laatste afspraak (en dus 8 weken van te voren). 9/10 keer haalt hij zijn planning, zo niet krijg ik ruim van tevoren bericht met wat ik wel kan verwachten.
Nog geen spoedgevallen bij de hand gehad, maar verwacht dat hij hier ook adequaat mee om gaat op basis van zijn persoon/handelswijze.
Wat ik overigens ook fijn vind is dat ik vragen/foto's kan appen en daar vrij rap antwoord op krijg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 15:43 



 
Profiel   

Indien het dan om de zondag zou gaan zou het voor mij super uitkomen. Voor doordeweekse dagen heb ik helaas wel echt minimaal een tijdsblok nodig.

Vraag me altijd af hoe andere paarden eigenaren het doen met een (fulltime)baan en afspraken maken met de smid?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 15:51 



 
Profiel   

Plannen en schuiven in werktijden ;)
Persoonlijk werk ik 48u maar ik kan tijd- en plaatsonafhankelijk werken. Dus ik kan de ene dag om 7.00u beginnen en de volgende om 9.30u beginnen. Betekent alleen dat mijn werktijden voor die dag verschuiven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 15:53 



 
Profiel   

Sinds Frithjof de stress kreeg met zn kindje werd ik doorgeschoven naar Roy Teunissen (geen idee of ik t goed schrijf). Die vond ik goed maar prijzig. Kwam wel netjes optijd en je kon appen voor afspraak.
Inmiddels heb ik zelf 4 maanden cursus bekappen gedaan(dus kan t nu zelf) maar laatst voor controle toch ff Joke Nibbelink laten checken. Rustige smid die het tof vind om je wat te leren als je dat wilt. Zit in Zevenaar dus geen idee of ze ook in jouw regio komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 15:56 



 
Profiel   

_Jelske schreef
Plannen en schuiven in werktijden ;)
Persoonlijk werk ik 48u maar ik kan tijd- en plaatsonafhankelijk werken. Dus ik kan de ene dag om 7.00u beginnen en de volgende om 9.30u beginnen. Betekent alleen dat mijn werktijden voor die dag verschuiven.


Ideaal! Maar ga ervan uit dat er meer met mij zijn die deze optie niet hebben :D. Zeker niet in het geval van last minute de boel moeten omgooien. Ze staan helaas niet aan huis ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 16:00 



 
Profiel   

Hommage schreef
_Jelske schreef
Plannen en schuiven in werktijden ;)
Persoonlijk werk ik 48u maar ik kan tijd- en plaatsonafhankelijk werken. Dus ik kan de ene dag om 7.00u beginnen en de volgende om 9.30u beginnen. Betekent alleen dat mijn werktijden voor die dag verschuiven.


Ideaal! Maar ga ervan uit dat er meer met mij zijn die deze optie niet hebben :D. Zeker niet in het geval van last minute de boel moeten omgooien. Ze staan helaas niet aan huis ook.


Ik heb het geluk dat ze aan huis staan en mijn moeder niet 40 uur werkt dus we plannen die altijd wanneer zij vrij is. Maar dingen als zadelmaker is ver vooruit plannen zodat het op een zaterdag kan... Als het spoed is neem ik er vrij voor maar het liefst zo min mogelijk natuurlijk, anders gaan al m'n dagen op aan dat soort dingen en wil ook wel is een dagje vrij om gewoon lekker niks te doen :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 16:04 



 
Profiel   

Nog meer suggesties?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 22:39 



 

Jos de mol!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-23 12:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen