Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

(western)stalling rondom 5571 Bergeijk/Valkenswaard

 
Profiel   

Wie o wie weet een goede pensionstal in bovenstaande omgeving?

In onderstaande straal zoek ik ongeveer, maar dat is echt het maximum qua afstand.
[ img ]

Wat zoek ik?
- Stal minimaal 3x3,5, voorkeur voor stal met buitenluik of halfopen voorwand.
- Dagelijks (evt 6dgn/week) minimaal enkele uren buiten in paddock met hooi of weiland. Niet gezamenlijk op de wei.
- Evt zelf brok aanleveren.
- Binnenbak (mooi zou zijn als er een reiningbodem in ligt maar is geen vereiste)
- 24/7 hooi, evt mogelijkheid om hooibak in de stal te monteren.

Dit klinkt niet zo moeilijk zoals het hier staat maar in werkelijkheid blijkt het toch lastiger dan het is.
Ik zoek geen stal waar ze mijn paard los laten lopen van stal naar wei en terug, ik wil ook niet dat hij met een andere in 1 vak van de stapmolen gezet wordt en ook niet dat hij ongevraagd toch in de kudde gezet wordt :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 20:30 



 
Profiel   

Ik gooi dit topic even omhoog.

Sinds kort ben ik zelf verhuisd naar deze omgeving en ben ik voor mijn merrie (en volgend jaar voor mijn, nu nog, hengst) op zoek naar een nieuwe stalling.

Momenteel heb ik een optie bij een stal, maar het is de vraag wanneer daar een plekje vrij komt. Kan een maand zijn, maar ook zomaar een half jaar of een jaar.

Iemand suggesties? Mijn straal is wel een stukje kleiner...

-Dagelijks weidegang, indien op paddock inclusief hooi
-Onbeperkt hooi/voordroog
-Kan zelf brok aanleveren | mogelijkheid tot supplement geven wel noodzakelijk, als het klaar gezet dient te worden, geen probleem.
-Goed begaanbare bak

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-22 15:51 



 
Profiel   

Zoek je echt een stal of kan het ook bij iemand particulier?

En specifiek Bergeijk? Of evt Luyksgestel, riethoven, Westerhoven, walik etc?

Welke stallen heb je al gehad/ bekeken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-22 16:13 



 
Profiel   

Kom uit deze omgeving en van de stallen die ik ken , zitten ze vol of geen geschikte reining bodem .
Wil altijd plekken ontdekken , dus volg .

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-22 17:31 



 
Profiel   

Ik ben alleen niet op zoek naar een reining bodem. Ik rijdt in principe gewoon Engels. Particulier is geen probleem hoor! Sta ik zeker voor open. Hoeft ook niet specifiek Bergeijk, wel de makkelijkste aanvliegroute. Woon omgeving Lommel.

Heb een beetje Gegoogled, maar daar kwam niet heel veel uit eigenlijk... Maar moet zeggen dat ik ook nog niet heel goed gezocht heb omdat ik het liefste via via ergens terecht kom. Te vaak meegemaakt dat er veel beloofd werd en uiteindelijk weinig nagekomen. Mijn merrie is echt heel gevoelig op de maag, dus onbeperkt hooi is bijvoorbeeld voor haar echt essentieel. Ik wil daar wel van op aan kunnen zeg maar. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-22 18:27 



 
Profiel   

Blue Stables Weert?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-22 18:32 



 
Profiel   

Onbeperkt hooi is zowat onmogelijk bij de pensionstallen.
Er zijn wel diverse locaties waar een soort van Padock paradise ideeën zijn . Oa in Weert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-22 18:43 



 
Profiel   

Waar ik nu zit, en waar ik een optie heb bestaat de mogelijkheid wel. En het betreft allebei een pensionstal. Het is moeilijk te vinden, maar wel mogelijk. Vandaar dat ik kijk of er nog meer beschikbaar is waar dit mogelijk is. Anders zing ik de tijd gewoon uit met waar ze nu staat tot op de betreffende stal een plekje vrij komt.

Ik heb haar graag wat dichterbij, maar het is geen absolute must binnen korte tijd. Heb dus de tijd om stal te vinden die voldoet aan m'n eisen. :j

Blue Stables is voor mij net wat te ver. Bedankt voor het idee!


Edit: overigens is het prima als ze zelf niet van plan zijn volledig onbeperkt te geven, zolang de optie er is dat ik zelf een hooinet nog ophang wat ik vanuit mezelf mag aanvullen is dat ook prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-22 18:52 



 
Profiel   

nederwetten stal heerendijk (al heet die nu miss anders), bergeijk stal tilburgs, hamont fsr, eersel pck, zijn volgens mij de stallen die wat betreft de zorg eisen van je paard redelijk voldoen, nu de afstand nog en kijken of er ergens ruimte zal zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-22 19:11 



 
Profiel   

Stal Heerendonk in Nederwetten is een fijne plek. Heb daar ooit in m'n vakantie gestaan. Helaas is dat nu zo'n 50 minuten rijden, dus echt te ver.

FSR qua afstand perfect. Niet per se op zoek naar een Western stal, maar als het aansluit bij de behoefte van m'n merrie vind ik dat niet zo'n probleem. Ik ga er eens naar kijken bedankt. Tilburgs kan ik ook informeren.

PCK niet aan gedacht, ook een goede. Zie op de website al wel een wachtlijst, maar wie weet is dat minder lang dan ergens anders. Thanks voor de input. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-22 07:41 



 
Profiel   

En dan heb je nog smits in Steensel
Kouwenberg in Waalre
Bergeijk zit idd Tilburgs
En stal schoone en ongetwijfeld diverse particulieren aanbieders .

Ik zelf heb weide gehuurd , zoek echter een stukje extra erbij

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-22 11:01 



 
Profiel   

Net over de grens in België, Hamont, is de Flaming star ranch. Geen idee hoe hun pension geregeld is, maar de lessen vond ik prima en er staan altijd paarden buiten, wel in hun eigen stukjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-22 11:24 



 
Profiel   

Goh, ik ga deze toch nog een keer omhoog proberen te schoppen. Mijn merrie heeft inmiddels een plekje, maar vanaf oktober zoek ik er ook een voor mijn hengst. Die kan helaas niet op de stal van mijn merrie staan...

Iemand ideetjes waar ze wel hengsten stallen?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 21:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen