Stalling regio Arnhem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 11:33

ikke schreef:
MarjanB schreef:
Er staat ook wel het eea op hun facebook over wat ze bieden. Ben d’r een keer geweest voor stalling en vond het er super netjes geregeld. Werd erna alleen nooit gebeld voor een stal. Moeders had nogal een streng beleid geloof ik :+

Je kwam niet door de ballotagecommissie, zogezegd :D



Nee snap jij dat?! -O- :')

Nikass

Berichten: 16705
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 12:08

Ik ben heel benieuwd naar de toelatingseisen _O-

ikke

Berichten: 37550
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 13:24

MarjanB schreef:
ikke schreef:
Je kwam niet door de ballotagecommissie, zogezegd :D



Nee snap jij dat?! -O- :')

Ja, ik denk wel dat ik dat snap en dat ik dan ook geen poging ga ondernemen om er wel door te komen. Dat is net zo kansloos }>

Katootje7791
Berichten: 24
Geregistreerd: 06-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 13:46

BarbaravdW schreef:
Katootje7791 schreef:
Jonkershoeve is volledig volpension. Je hoeft niets zelf te doen. Paarden gaan in groepen de weide op. Ruinen en merries gescheiden, dacht ik althans. Weides zijn groot en groen. Ik reed daar jaren geleden vaak langs met mijn paard en ze hadden daar toen de sproeiers aan staan in droge periodes. Stallen zijn 3,5 x 3,5m en voorzien van ruim stro en worden goed schoon gehouden. Hooi is onbeperkt, of zo goed als. Of de paarden aan de hand naar de weide gaan, of gezamenlijk, dat weet ik niet. De stal is echt heel prima en super fijn dat ze toch weer verder gaan. Maar je moet 6,5 uur buiten dus wel oké vinden. Welke regeltjes er allemaal zijn, dat weet ik verder niet.
De pensioneigenaren waren, en zijn nu volgens mij ook, heel betrokken en de paarden worden echt prima in de gaten gehouden. Zou er bijna zelf gaan staan, als ik mijn promopraatje zo terug lees, haha. Maar die van mij is 24/7 buiten gewend, en ik ook. Deze stap is voor ons beiden te groot


Hoe recent is jouw informatie? Want vorig jaar zijn er flinke wijzigingen geweest. @ Escada wil je vertellen hoe het er nu is? Ik ben nieuwschierig :o



Zo'n 4 weken oud. Kan 5 zijn. Nav uitgebreid contact over de mogelijkheden en het beleid. Uit eerste hand.

boemel

Berichten: 8411
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 19:20

Over deze stal hoor ik goede dingen.
Afbeelding

Shalimar

Berichten: 1519
Geregistreerd: 24-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 20:39

Ja dat vroeg ik me af inderdaad want er is of al een tijdje een stal vrij, of alweer. Ik ben niet op zoek, maar het lijkt me er goed uitzien. Ik ken ze verder niet.

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 22:33

boemel schreef:
Over deze stal hoor ik goede dingen.
[ [url=m/sZ8AHg.png]Afbeelding[/url] ]


Ik ken de stal alleen van een bekende die er staat (of misschien inmiddels stond, ze wilde iig verhuizen). Stal, hooi, bodembedekking, uren buiten etc is allemaal goed. Maar ze zitten helaas op kleigrond, dus begreep dat de weides nog grotendeels modder zijn en dat de bak ook moeite heeft met de hoeveelheid water en slecht te rijden was met die regen. Verder zijn er geen uitrijmogelijkheden.
Alleen van horen zeggen, dus pin me er niet op vast! En de kleingrond is overal slecht met zoveel regen natuurlijk.

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 22:38

Ik zou liever ergens staan waar de basis voor paard goed is dan een goede bak.. dat is zo zeldzaam ondertussen

En dit was wel een dramatisch slechte winter

Nikass

Berichten: 16705
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 23:14

Maar als ze de hele winter in de modder moeten staan, is wat mij betreft de basis onvoldoende.
En geen bak en ook geen uitrijmogelijkheden tja beetje saai voor je paard ook hoor.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 28-03-24 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Shalimar

Berichten: 1519
Geregistreerd: 24-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 23:15

Ja en ik kom er geregeld langs, de laatste tijd dan toevallig niet, maar de weides zien er doorgaans niet modderig uit. Eerder wat schraal/droog maar niet slecht ofzo, wel prima. En met deze onophoudelijke regen is het met bijna elke wei een drama geworden. Maar fijn om te weten dat er nog fijne stalletjes zoals deze zijn. Buitenrijden kan wel gewoon op de landweggetjes. Het is net wat je gewend bent en wat je eisen/wensen zijn.

ikke

Berichten: 37550
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 23:24

StormMilagro schreef:
boemel schreef:
Over deze stal hoor ik goede dingen.
[ [url=m/sZ8AHg.png]Afbeelding[/url] ]


Ik ken de stal alleen van een bekende die er staat (of misschien inmiddels stond, ze wilde iig verhuizen). Stal, hooi, bodembedekking, uren buiten etc is allemaal goed. Maar ze zitten helaas op kleigrond, dus begreep dat de weides nog grotendeels modder zijn en dat de bak ook moeite heeft met de hoeveelheid water en slecht te rijden was met die regen. Verder zijn er geen uitrijmogelijkheden.
Alleen van horen zeggen, dus pin me er niet op vast! En de kleingrond is overal slecht met zoveel regen natuurlijk.

Ach, zelfs bovenop een bult zand komt er een moment dat de boel verzadigd is.
ok, na een dag geen regen is de paddock ook weer droog, ongeacht hoeveel water erop gestaan heeft.

Belker

Berichten: 15307
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 23:36

Ach als ik ons dorp op zandgrond zie dan zijn we nu ook een dorp aan zee. Zoveel water staat er nog op het land.

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 23:38

Nou dat.. van de week hier aan huis. En ik zit op hoge zandgrond. En ja dit is m’n paddock :+
Afbeelding

Blacky94

Berichten: 3480
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 00:04

Ik heb afgelopen najaar/winter ik weet niet hoeveel stallen gezien ivm stalling voor mijn jonkie, maar het was overal drama. Ook stallen die ik wel kende maar waar ik in geen jaren meer geweest was, heb ik nog nooit zo nat gezien als dit jaar :=
Natuurlijk is het goed om rekening met de ondergrond te houden en dus ook wat dat in een "normale" winter doet, maar dit jaar was echt bizar nat...

boemel

Berichten: 8411
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 00:15

We hebben de paarden aan huis en ze gaan normaal gewoon de wei op in de winter met af en toe een paar dagen enkel paddock.

Nu is het andersom. Ze hebben de laatste 6 maanden amper 3 weken verspreid over de hele herfst/winter in de wei kunnen lopen.
Het is bizar nat. En hier heeft nagenoeg iedere stalhouder in Nederland deze winter last van gehad.

Nikass

Berichten: 16705
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 00:16

Een gedraineerde paddock kan een uitkomst zijn voor de natte periodes.

boemel

Berichten: 8411
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 00:28

Dat zeker. Hebben wij niet. Wel drainagezand met Paddockroosters erop en dat is niet perfect, maar wel goed.

Maar, zoals gezegd deze winter was absurd nat en daar heeft iedereen last van gehad. En een gedraineerde paddock kost wat en heb je ook niet even in een dag geregeld. Het zal best de wens zijn van het gros van de paardenhouders, maar je mag je afvragen hoe realiseerbaar dat is.

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 10:57

Ik heb ze aan huis met de grond omgekeerd door een loonwerker, de paddock blijft keurig droog ondanks alle regen. Ze staan er 24/7 op met inloopstal.

Het blijft lastig om een fijn passende pensionstal te vinden, je zult altijd wel ergens consessies op moeten maken.

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 21:05

Mocht iemand nog mensen weten die op zoek zijn naar een plek in Didam, dan doe maar een PB. Gaat om 2 stallen

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 19:11

Op MP staan 2 stalletjes in Ellecom :)