Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Stalling gezocht omgeving IJburg/Amsterdam/Diemen/Zaandam etc

Profiel   

Hi allemaal. Lang verhaal volgt, maar zit met mijn handen in het haar :(

Ik zit met een groot probleem en hoop dat jullie mij kunnen helpen. Sinds juni vorig jaar heb ik mijn paard. Het allerliefste, leukste dier wat er is, maar al snel kreeg ik te maken met vage klachten. Volgens de DA zat het tussen mijn oren :+ . Ik heb hem toen naar een paddock paradise verhuisd in januari, want het leek mij een logische verklaring dat het door de slechte stal kwam waar wij eerst stonden. Hij knapte even op, maar ging snel weer achteruit. In mei eerste kliniekbezoek (vele bezoeken volgden), maar sindsdien staat hij apart op een paddock. Echter, deze paddock heeft geen schuilstal en staat onder water als het even regent. Daarnaast verveelt hij zich dood en heeft hij niet de ruimte om zijn ei kwijt te kunnen. Daarbovenop komt nog dat ik bijna 500,- aan stalling betaal (+500 aan OV), daar ben gaan staan met het idee volpension te staan, maar nu hij apart staat (sinds mei dus) kan ik alles zelf doen: uitmesten stal+paddock, waterbakken vullen, voeren, medicatie geven (voor 09:00), dekens wisselen etc en dat combineren met werk en een hond, is een opgave. Mocht hij het dan geweldig hebben was het nog een ander verhaal geweest, want dan zou ik het echt met liefde doen, maar hij staat 35km bij mij vandaan, ik zit elke dag ruim 1,5 uur (enkele reis) in OV en dan heeft hij het niet eens naar zijn zin op die paddock. De track is voor hem sowieso geen optie meer, want er staan teveel paarden voor hem en het is puingrond dus hij loopt daar met pijn rond. Hoe oliebol het ook is, ben ik dus genoodzaakt hem te verhuizen. Maar dit wordt zijn 3e verhuizing en ik kan het niet maken om wéér een foute keuze te maken. Zeker, omdat hij echt al erg zwak is, maar ik ben ook bang dat hem de winter hier houden, averechts gaat werken. Wie o wie kent goede stallen in omgeving Amsterdam? Liefst binnen een straal van 20km, maar als er echt een parel is iets verder weg, is het het overwegen waard. De diagnoses die hij heeft zijn: IBD, EOTRH, (lichte) PSSM-2, leverschade. Volgens mij waren dat ze, maar kan best dat ik iets vergeet :')

moet ook zeggen dat het voor mijn gevoel nog niet helemaal ''rond'' is en we nog een belangrijk component missen. Maar voor nu moet ik met deze diagnoses en managements rekening houden. Hij is ook (nog) erg mager.

Mijn eisen:
liefst 24/7 buiten mogelijkheid en perfect zou zijn met een mini-track, of bijv HIT-actief
schuilstal(len)
kleine, stabiele kudde
mogelijkheid tot nachtstal
geen puingrond
als het kan volpension, maar met een schema is ook nog een optie
buitenbak
goede kwaliteit hooi en onbeperkt (geen voordroog of kuil)
eigen instructeur+bekapper+dierenarts etc, toegestaan
binnen een straal van +/-20km
budget: tussen de 3- en 500,- afhankelijk van de faciliteiten
maarja nu betaal ik 1000,- incl. OV, dus alles daaronder is een vooruitgang :D

pre:
optie om binnen te poetsen/afspuiten en een toilet haha
zomers optie tot weidegang, maar niet verplichte weidegang
mogelijkheid om los te gooien in de bak
leuk wandelen buiten
leuke mensen, fijne sfeer
*dit zijn niet de eisen waarop ik een stal per definitie afstreep als dit ontbreekt

Ik hoop heel erg dat er iemand is die de gouden tip heeft :j
Zelf woon ik op IJburg!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-24 20:52 

Profiel   

Wennekers?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-24 21:27 

Profiel   

Ken je de facebook groep natuurlijk Paardenhouden? Daar kan je ook een oproep plaatsen

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-24 21:42 

Profiel   

Pb gestuurd

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-24 22:07 

Profiel   

Autumnn schreef
Wennekers?

Nee Wennekers vind ik 3x niks, maar wel bedankt voor de tip! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-24 23:01 

Profiel   

Amber_anne schreef
Ken je de facebook groep natuurlijk Paardenhouden? Daar kan je ook een oproep plaatsen

Die kende ik nog niet, maar nu wel! Super bedankt, ik ga even kijken of dat lukt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-24 23:03 

Profiel   

Jeetje, klinkt als echt niet te doen.

Zou stal Amstelhoeve (Zeinstra) in Ouderkerk wat zijn? Hebben een kleine kudde in HIT-actief en ook andere mogelijkheden als dat niet gaat.

Voordroog of hooi zou je moeten navragen.
Voldoet verder wel aan je wensen denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-24 03:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp

Zoek naar
Inloggen