Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 4 [ 91 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paard kopen stal doorstap

 
Profiel   

Nee, je ziet het niet goed. Een DA ziet op het moment van de keuring ook niet alles. Degene die het hier niet snapt ben jij hoor. Nooit van een verborgen gebrek gehoord? Tevens beoordeelt de DA ook niet of het een mak beginners paardje is, waar deze stal nogal eens mee adverteert en dan blijken het heel vaak niet zulke makke paarden te zijn.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-18 17:33 



 
Profiel   

Ik snap je wel PrinceAmos :j mocht je een paard kopen (zoals wij jaren geleden daar deden) en het dier voldoet niet, kan je echt fluiten naar je geld. Je kan een andere uitzoeken, waar je dan uiteraard weer voor moet bijbetalen, en ook deze was niet in orde. Bespaar jezelf ellende en blijf ver weg van deze stal. Er staan zo veel andere leuke paarden te koop, dat ze hier niet zo 'duur' zijn wilt alleen maar weer zeggen wat voor rotzooi van een ander je koopt, uitzonderingen vast daar gelaten.



Laatst bijgewerkt door C_arola op 31-05-18 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Bericht aangepast naar de regels van ED


Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-18 17:33 



 
Profiel   

Lees ook goed de kleine lettertjes bij hun. Als je eenmaal wat hebt gekocht en blijkt niet goed te zijn is ruilen zonder bijbetalen geen optie.
Ik zou gauw verder zoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-18 18:01 



 
Profiel   

cynthiar schreef
Lees ook goed de kleine lettertjes bij hun. Als je eenmaal wat hebt gekocht en blijkt niet goed te zijn is ruilen zonder bijbetalen geen optie.
Ik zou gauw verder zoeken.


Hoef je niet te lezen word allemaal voor ondertekening of betaling netjes vertelt/voorgelezen

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-18 21:28 



 
Profiel   

Het staat ook op hun site. Maar als je dat alleen al leest dan weet je al dat er iets niet klopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-18 22:46 



 
Profiel   

Wat klopt er niet dan? Ik ben er onlangs nog geweest en werd keurig over elk paard uitgebreid verteld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-18 22:41 



 
Profiel   

Mijn draver komt daar vandaan. Meisje kocht hem... na 2.5 maand aan ons door verkocht. Omdat zij hem niet baas is. Heb zelf info gevraagd ben netjes en eerlijk beantwoord. Wij hebben een gezonde goed gebouwde draver van stal doorstap en ik ben er heel erg blij mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-18 12:56 



 
Profiel   

Nou is het zo dat je bij elke paardenhandel opgelicht kunt worden of een miskoop doen.Het fijnste is als je een proefperiode of teruggavegarantie krijgt. Maar bij deze stal is het dan dus geen teruggeven,maar omruilen?Ik heb geen eigen ervaring maar heb hun website wel bekeken als ik op zoek was.Ga in elk geval niet over 1 nacht ijs!Maar je droompaard kun je in principe overal tegenkomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-18 13:19 



 
Profiel   

Je moet het ook realistisch bekijken.
Het is een handelaar, die verkoopt paarden die hij ook net op stal staan heeft.
Hoe zou er dan een correct en eerlijk beeld gegeven kunnen worden over het karakter en zelfs het rijden van een paard?tuurlijk kan het soms kloppen,maar paarden die er net staan kunnen door stress en verandering soms totaal hun ware aard nog niet tonen.

Dingen als 'verkocht als 7, bleek 14 te zijn'
Tja,als je een paard zou laten keuren,dan zou een DA dit toch zien?en je hoeft zonder DA te zijn al niet veel van tanden te weten om het verschil te zien tussen een jong paard en een iets ouder paard.
Als hij een pasport had met die leeftijd,is hij gewoon aan doorstap verkocht voor die leeftijd.

Een handelaar wordt echt vaak gecontroleerd,die foefelen heus niet meer ongestraft met papieren,net particulieren kunnen doen en zeggen wat ze willen,daar is juist geen controle op.

Je moet er gewoon heen gaan met een nuchter kijk,wetende dat het een handelaar is,laat het paard keuren door je eigen DA en dan kom je al ergens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-18 13:30 



 
Profiel   

Wat is het uiteindelijk geworden TS? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-18 13:32 



 
Profiel   

Je kunt hem daar dus weer inruilen als hij niet bevalt, maar dan moet je een andere uitkiezen en bijbetalen. Je krijgt geen geld terug!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-18 13:32 



 
Profiel   

Charaz schreef
Wat klopt er niet dan? Ik ben er onlangs nog geweest en werd keurig over elk paard uitgebreid verteld.


Dat je een paard alleen kan ruilen als je ook nog bijbetaald bij een andere en geld terug is geen optie?
Persoonlijk zou ik daar geen zaken mee willen doen. Beetje vaag dat je altijd(?) moet bijbetalen. Wat nu als het volgende paard eigenlijk goedkoper is? Dat kan ik geen eerlijk zaken doen noemen.

Ben inderdaad wel benieuwd wat TS gedaan heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-18 23:33 



 
Profiel   

Dank jullie wel allemaal voor het meedenken :)

Even wat opmerkingen van ons tussendoor :

Wij vertellen bij een aankoop altijd alles wat we weten over het paard. Op dat moment worden negatieve eigenschappen van het paard zelfs flink aangedikt. Enerzijds omdat we de verwachtingen van mensen niet te hoog willen hebben. We willen graag tevreden klanten en paarden.
Dit wil niet zeggen dat we in een advertentie niet het liefste de positieve eigenschappen van een paard vertellen :)
Anderzijds worden gebreken contractueel zoveel mogelijk vastgelegd. Wanneer je als particulier bij ons een paard koopt is dat consumentenrecht, welke erg ver gaat, wij moeten overal voor in staan dus is het niet handig gebreken e.d. niet op te noemen omdat het ons dan heel veel problemen op kan gaan leveren. We geven weer hoe een paard bij ons zich gedraagt, op een andere locatie kan dat echter heel anders zijn.
Soms verkopen we ook niet als we denken dat er geen match is tussen ruiter en paard, wat helaas niet altijd op prijs wordt gesteld.
Bij Dravers staat de afstamming vermeld in de advertentie . Je hebt superbrave dravers en pittige, zoals bij ieder ras. Wel worden ze onterecht in een hoekje geschopt en er volgen vaak grote discussies over hoe ze lopen. Dit is de reden dat wij er helaas niet zo vaak meer in de verkoop hebben. Dit terwijl we er zelf graag mee werken.

In de echte wereld hebben wij gelukkig een hele goede naam. Ik mag al heel wat jaren dit beroep uitoefenen :)

Het is een misverstand dat ruilen bij ons alleen kan met een geldbijdrage, mits het te ruilen paard bij ons is aangeschaft.
Wat betreft ruiters gezocht: deze zoeken wij inderdaad altijd omdat we altijd veel werk hebben :)
De meesten blijven jaren hangen en we houden eigenlijk vrijwel altijd contact.

Je bent altijd welkom eens vrijblijvend een kijkje te komen nemen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-18 13:16 



 
Profiel   

Is het dan ook wel zo dat als een paard bij jullie gekocht toch gebreken heeft, bv kissingspines, die niet benoemd zijn voor verkoop ( omdat jullie het waarschijnlijk ook niet wisten) dan terug gebracht mag worden en dat je dan wel je geld terug kan krijgen?
Wettelijk gezien moet dat toch ivm 6 maanden garantie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-18 13:30 



 
Profiel   

cynthiar schreef
Is het dan ook wel zo dat als een paard bij jullie gekocht toch gebreken heeft, bv kissingspines, die niet benoemd zijn voor verkoop ( omdat jullie het waarschijnlijk ook niet wisten) dan terug gebracht mag worden en dat je dan wel je geld terug kan krijgen?
Wettelijk gezien moet dat toch ivm 6 maanden garantie?

Dat is juridisch niet juist en ligt veel complexer. Lees dit maar eens: http://www.paardenadvocaat.nl/posts/col ... krant-138/

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-18 13:43 



 
Profiel   

cynthiar schreef
Is het dan ook wel zo dat als een paard bij jullie gekocht toch gebreken heeft, bv kissingspines, die niet benoemd zijn voor verkoop ( omdat jullie het waarschijnlijk ook niet wisten) dan terug gebracht mag worden en dat je dan wel je geld terug kan krijgen?
Wettelijk gezien moet dat toch ivm 6 maanden garantie?


Nee want als consument heb je onderzoeksplicht, dus als jij je paard niet laat keuren en op de foto laat zetten bij aankoop heb je niks meer te zeggen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-18 13:54 



 
Profiel   

zanakuzies schreef
cynthiar schreef
Is het dan ook wel zo dat als een paard bij jullie gekocht toch gebreken heeft, bv kissingspines, die niet benoemd zijn voor verkoop ( omdat jullie het waarschijnlijk ook niet wisten) dan terug gebracht mag worden en dat je dan wel je geld terug kan krijgen?
Wettelijk gezien moet dat toch ivm 6 maanden garantie?


Nee want als consument heb je onderzoeksplicht, dus als jij je paard niet laat keuren en op de foto laat zetten bij aankoop heb je niks meer te zeggen :)


Ook dat is juridisch niet correct..

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-18 13:59 



 
Profiel   

StalDoorstap schreef
Dank jullie wel allemaal voor het meedenken :)

Even wat opmerkingen van ons tussendoor :

Wij vertellen bij een aankoop altijd alles wat we weten over het paard. Op dat moment worden negatieve eigenschappen van het paard zelfs flink aangedikt. Enerzijds omdat we de verwachtingen van mensen niet te hoog willen hebben. We willen graag tevreden klanten en paarden.
Dit wil niet zeggen dat we in een advertentie niet het liefste de positieve eigenschappen van een paard vertellen :)
Anderzijds worden gebreken contractueel zoveel mogelijk vastgelegd. Wanneer je als particulier bij ons een paard koopt is dat consumentenrecht, welke erg ver gaat, wij moeten overal voor in staan dus is het niet handig gebreken e.d. niet op te noemen omdat het ons dan heel veel problemen op kan gaan leveren. We geven weer hoe een paard bij ons zich gedraagt, op een andere locatie kan dat echter heel anders zijn.
Soms verkopen we ook niet als we denken dat er geen match is tussen ruiter en paard, wat helaas niet altijd op prijs wordt gesteld.
Bij Dravers staat de afstamming vermeld in de advertentie . Je hebt superbrave dravers en pittige, zoals bij ieder ras. Wel worden ze onterecht in een hoekje geschopt en er volgen vaak grote discussies over hoe ze lopen. Dit is de reden dat wij er helaas niet zo vaak meer in de verkoop hebben. Dit terwijl we er zelf graag mee werken.

In de echte wereld hebben wij gelukkig een hele goede naam. Ik mag al heel wat jaren dit beroep uitoefenen :)

Het is een misverstand dat ruilen bij ons alleen kan met een geldbijdrage, mits het te ruilen paard bij ons is aangeschaft.
Wat betreft ruiters gezocht: deze zoeken wij inderdaad altijd omdat we altijd veel werk hebben :)
De meesten blijven jaren hangen en we houden eigenlijk vrijwel altijd contact.

Je bent altijd welkom eens vrijblijvend een kijkje te komen nemen :)


Droom gerust verder.......elke stal waar ik heb gestaan en het komt ooit op jullie naam uit, dan hoor ik alleen slechte verhalen, dus ik vrees dat in de wereld van paardenkopers jullie echt geen goede naam hebben.

Maar eerlijk is eerlijk, ik ben nog nooit bij jullie geweest, dus ik kan het niet toetsen, maar die "echte" wereld die je noemt is gewoon hier, dat zijn de normale mensen, die een normaal paard willen kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-18 15:39 



 
Profiel   

Even los van Bokt, Google even op reviews en beoordelingen(= andersoortige websites).
Dan is het zeker niet alleen rooskleurig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-18 16:09 



 
Profiel   

Het zal vast niet allemaal rooskleurig zijn maar reviews lezen kan iedereen ga er zelf heen en ervaar kijken is gratis!

Ik kan tot op heden zeggen dat ik een succes verhaal gekocht heb daar en zo ken ik er meer! Veel meer!

[ITP] Eindelijk mijn eigen gigolo

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-18 16:27 



 
Profiel   

het is ook gewoon zo dat negatieve verhalen veeeel sneller gedeeld worden dan positieve...

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-18 16:37 



 
Profiel   

"In de echte wereld hebben wij gelukkig een hele goede naam."


Dit IS de echte wereld, en helaas, jullie hebben alles behalve een goede naam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-18 17:00 



 
Profiel   

Ik ben het niet helemaal eens.
Ik heb mijn paarden altijd gekocht bij fokkers, welke enkel bekend staan om positieve verhalen. Geen negatief verhaal over te vinden of te horen in de volksmond.

Beide stallen hadden flinke aantallen in verkoop.
Je mag best wel kritisch zijn. Zeker in de huidige tijd met tig aanbod.

Aan de andere kant, als je een leuk paard denkt te hebben gevonden gooi hem door de klin en rontgen.keuring... al is hij 3.000 euro, gooi er een goede keuring tegenaan.
Ellende kan je namelijk krijgen en moet je niet kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-18 17:01 



 
Profiel   

Tig aanbod? Ligt eraan wat je zoekt denk ik.
Aanbod wat deze stal te koop heeft is er idd meer dan genoeg, dat is gewoon snelle handel waar genoeg brandhout tussen zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-18 17:05 



 
Profiel   

cobiie schreef
Tig aanbod? Ligt eraan wat je zoekt denk ik.
Aanbod wat deze stal te koop heeft is er idd meer dan genoeg, dat is gewoon snelle handel waar genoeg brandhout tussen zit.


Tig aanbod in de lagere prijsklasse....
[Is niet de prijsklasse waarin ik zou zoeken persoonlijk, maar dat is een andere discussie.

Van de tekst spotprijspaardje krijg ik al de kriebels op de website. Het spijt mij, je verkoopt geen teenslippers (met actie: "op = op" óf "alles moet snel weg").]

We delen dezelfde mening.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-18 17:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 4 [ 91 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen