Stalling hengst omgeving Arnhem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nessie

Berichten: 8575
Geregistreerd: 29-03-05

Stalling hengst omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-18 00:17

Voor mijn rijpaard hengst Eston ben ik wegens het wijzigen van werklocatie op zoek naar een passende stalling in de omgeving van Arnhem, Elst, Bemmel, Renkum, Heteren, Driel, Huissen.

Wellicht weten jullie nog passende stallen welke aan de volgende eisen voldoen. Ik struggle voornamelijk met het te weinig buiten komen op vele stallen. Privé stallen mogen ook.

* Eston moet minimaal 5-6 uur buiten komen, meer is zeer wenselijk en ben ik ook bereid om meer voor te betalen.

* Voor een stal met eigen uitloop paddock (moet die wel echt in kunnen bewegen, geen stukje van 3x3) ben ik ook bereid om verder te reizen. Liefst wel binnen 30-40 km rondom Arnhem. Dit heeft de allergrootste voorkeur want ik wil hem het liefst 24/7 de mogelijkheid geven tot zelf kiezen tussen binnen en buiten.

* De stalling moet volpension zijn (incl. Buiten zetten, binnen zetten en mesten), dit in verband met werk.

* 7 dagen per week open en 7 dagen per week volpension

* Er moet een goede rijbak aanwezig zijn, allweather buitenbak mag, grote voorkeur binnenbak

* Bij zeer grote voorkeur kan ik er ook een minipaard stallen. Deze wil ik met Eston naar buiten hebben (door middel van een lint wil ik een 'Eston-vrije-zone' in de paddock/wei creëren).

* Prijs tot 250 euro zonder binnenbak, tot 350 euro voor Eston, tot 450 euro voor Eston+mini . Ben ik nog wel enigszins flexibel in.

Bedankt voor het meedenken!

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 00:25

Ik vraag even na bij mijn stalgenootje. Zij heeft voordat ze op huidige stal kwam te staan in Heteren gestaan, haar paard was toen nog hengst. :j

Nessie

Berichten: 8575
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Stalling hengst omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-18 00:34

Dankjewel! Bij de stallen in die omgeving is het voornamelijk dat ze vaak in de winter niet of slechts 2 uur buiten komen. Dus als je het na wil vragen, graag!

amand0
Berichten: 72
Geregistreerd: 19-02-18

Re: Stalling hengst omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 12:11

Stoeterij Willemien staan/stond ook een hengst.
Alleen geen vol pension op zondag (en zelf paddock/wei mesten ed)

Nessie

Berichten: 8575
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Stalling hengst omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-18 13:19

Bedankt voor het meedenken! Deze is alleen vol, te ver en zeker omdat ze verder zijn is het weekend volpension een must :j

amand0
Berichten: 72
Geregistreerd: 19-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 13:31

Succes met zoeken, het zal een hele uitdaging (drama) worden in deze omgeving!
Voor mijn 2 merries vond ik het al een crime om een fatsoenlijke plek te vinden :+

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 13:31

Bij Bunt blijven is geen optie? Valt toch ook binnen die straal van 30-40 kilometer?

Nessie

Berichten: 8575
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-18 13:44

Daar komen ze niet zoveel buiten als dat ik wil , zeker voor zo'n grote reisafstand. Ben vanuit werk dan ongeveer een uur onderweg. Wanneer ik een uur naar stal moet reizen enkele reis, wil ik dat het aansluit bij wat ik zoek. Nu kon ik na werk hem dagelijks nog buiten zetten.

Voorheen stond ik op een fijne stal, hengsten 6-7 uur buiten, faciliteiten en verzorging top, alleen die stal stopte er helaas mee waardoor ik een andere oplossing binnen een maand moest zoeken. Ik weet dat er wel mogelijkheden zijn, het is alleen erg lastig te vinden.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 14:19

https://www.stalmireille.nl

Zeker een goede stalling, mensen met veel paardenbesef. Winters buiten weet ik niet, is zware kleigrond in deze omgeving dus daar is niet altijd veel megelijkheid toe, de prijzen liggen in deze omgeving best hoog...

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 14:20

Nessie schreef:
Daar komen ze niet zoveel buiten als dat ik wil , zeker voor zo'n grote reisafstand. Ben vanuit werk dan ongeveer een uur onderweg. Wanneer ik een uur naar stal moet reizen enkele reis, wil ik dat het aansluit bij wat ik zoek. Nu kon ik na werk hem dagelijks nog buiten zetten.

Voorheen stond ik op een fijne stal, hengsten 6-7 uur buiten, faciliteiten en verzorging top, alleen die stal stopte er helaas mee waardoor ik een andere oplossing binnen een maand moest zoeken. Ik weet dat er wel mogelijkheden zijn, het is alleen erg lastig te vinden.



Ahh vandaar! En Stal Paradiso in Lunteren? Weet dat zij zelf ook hengsten hebben!

Nessie

Berichten: 8575
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Stalling hengst omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-18 15:03

Stal Paradiso moet je zelf uitmesten en in het weekend zelf buiten zetten en binnen halen (dat is 2x 40 km heen en weer terug). Dat is voor mij niet te doen. Ik betaal liever extra voor meer service :)

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 15:13

Nessie schreef:
Stal Paradiso moet je zelf uitmesten en in het weekend zelf buiten zetten en binnen halen (dat is 2x 40 km heen en weer terug). Dat is voor mij niet te doen. Ik betaal liever extra voor meer service :)


Oh jammer, ik dacht echt dat het volpension was. Sorry!

marshmellow

Berichten: 742
Geregistreerd: 10-01-10
Woonplaats: Veenendaal

Re: Stalling hengst omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 12:56

T&J Stables in Lunteren? :)

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Stalling hengst omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 13:00

PP Buitenkans in Uddel?

groompie
Berichten: 215
Geregistreerd: 27-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 20:30

Toevallig al een stal gevonden?

Shalimar

Berichten: 1518
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Stalling hengst omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 20:49

Stal Midden Heuven in Rheden komt redelijk in de buurt van jouw eisen, behalve financieel. Misschien een optie als je niks kunt vinden (al is er momenteel wel een wachtlijst).

lizet_lara

Berichten: 759
Geregistreerd: 08-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 20:50

Stoeterij buitenzorg, voldoet aan al je eisen behalve stal+uitloopje. Je kunt hun het beste even mailen of bellen voor een afspraak, site doet echt onder voor hun fantastische accommodatie.

http://Www.stoeterijbuitenzorg.nl

Nessie

Berichten: 8575
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Stalling hengst omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-18 20:53

We zijn inmiddels (voorlopig) voorzien voor mini + maxi samen :) Maar uiteraard kan dit topic nog handig zijn voor anderen. Buitenzorg is hij geboren, ik ken de accomodatie :j

StalMelyn

Berichten: 2028
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 21:17

@nessie,

Ik ben benieuwd of waar je staat bevalt of dat je inmiddels verplaatst bent. Zelf ben ik voor de toekomst (komend jaar) op zoek naar plek waar ik mijn hengsten (een wordt ruin) samen kan houden en bij jou staan ze nu nog samen?

Nessie

Berichten: 8575
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Stalling hengst omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-19 22:06

We staan nog steeds met plezier bij de Mariahoeve in Heteren. Ze staan samen in een ruime stal en overdag op de weide/paddock. Nu kan mijn hengst rustig achter een draadje naast de merries, dat is wel handig hier :j . Fijne sfeer en ook veel ruwvoer maakt het een nog prettigere stal :)

StalMelyn

Berichten: 2028
Geregistreerd: 05-11-12

Re: Stalling hengst omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 22:19

Goed om te horen. Ik zal eens langsgaan om te kijken en opties te bespreken. Misschien mag een merrie met veulen er ook komen, heb ik alles op een plek staan maar dat zal wel heel duur worden, 3 op volpension. Dus fokmerrie goedkoper stallen is ook nog een optie.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 22:49

Nessie schreef:
Voor mijn rijpaard hengst Eston ben ik wegens het wijzigen van werklocatie op zoek naar een passende stalling in de omgeving van Arnhem, Elst, Bemmel, Renkum, Heteren, Driel, Huissen.

Wellicht weten jullie nog passende stallen welke aan de volgende eisen voldoen. Ik struggle voornamelijk met het te weinig buiten komen op vele stallen. Privé stallen mogen ook.

* Eston moet minimaal 5-6 uur buiten komen, meer is zeer wenselijk en ben ik ook bereid om meer voor te betalen.

* Voor een stal met eigen uitloop paddock (moet die wel echt in kunnen bewegen, geen stukje van 3x3) ben ik ook bereid om verder te reizen. Liefst wel binnen 30-40 km rondom Arnhem. Dit heeft de allergrootste voorkeur want ik wil hem het liefst 24/7 de mogelijkheid geven tot zelf kiezen tussen binnen en buiten.

* De stalling moet volpension zijn (incl. Buiten zetten, binnen zetten en mesten), dit in verband met werk.

* 7 dagen per week open en 7 dagen per week volpension

* Er moet een goede rijbak aanwezig zijn, allweather buitenbak mag, grote voorkeur binnenbak

* Bij zeer grote voorkeur kan ik er ook een minipaard stallen. Deze wil ik met Eston naar buiten hebben (door middel van een lint wil ik een 'Eston-vrije-zone' in de paddock/wei creëren).

* Prijs tot 250 euro zonder binnenbak, tot 350 euro voor Eston, tot 450 euro voor Eston+mini . Ben ik nog wel enigszins flexibel in.

Bedankt voor het meedenken!


Poeh ik ben wel bekend in Arnhem, jaren lang gewoond. Maar voor een hengst een stalling vinden is enorm lastig met deze eisen. In Arnhem zelf soweiso niet. De waterberg neemt hengsten, maar daar komen ze niet buiten..

Mijn paard is voormalig dekhengst. Maar het is echt lastig iets te vinden in Arnhem zelf hoor.

Ik denk dat je toch richting Driel of Heteren moet gaan kijken. 24/7 in Arnhem is alleen mogelijk in een groep.

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 22:55

Ts heeft al een plekje gevonden :j

Nessie

Berichten: 8575
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Stalling hengst omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 11:05

Bedankt voor het meedenken maar heb inderdaad al een fijne plek welke aan al mijn eisen voldeed waar mijn hengst en ruin (ook een voormalig dekhengst) samen overdag op de wei en s'avonds samen in 1 stal staan :)