Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Pensionstalling gezocht omgeving van Nieuwegein

 
Profiel   

Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar een leuke en gezellige pensionstalling in de omgeving van Nieuwegein.
Of op ongeveer 20 minuten rijden met de auto vanaf Nieuwegein.
Er zijn een paar dingen (eisen/voorkeuren) die ik graag aanwezig zou hebben op een stal.
Weidegang
Een rijbak (een binnen bak is mooi meegenomen)
Paddock
Dat er gemest en gevoerd wordt.
Verder gewoon ergens waar het leuk en gezellig is om te staan en waar er op een fijne manier omgegaan wordt met de paarden.

Alvast bedankt voor de suggesties :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-18 19:50 



 
Profiel   

Ik zou je eisen wat verduidelijken. Op basis van je huidige info kan ik een hoop stallen noemen, maar er is er geen een waar ik mijn paard daadwerkelijk neer wil zetten in die omgeving.

- weidegang: in de winter? In de zomer? Hoeveel uur per dag? Echte wei of kaalgevroten savanne?
- paddock: moet je paard daar in gezet worden door stal, of doe je dit zelf? Hoe lang moet je paard in die paddock? Wil je ruwvoer in de paddock? Water?
- is voeren én mesten een eis? Of is voeren genoeg?

Wat voor ruwvoer wil je voeren, hooi of voordroog?
Wat wil je betalen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-18 19:54 



 
Profiel   

Wat is je budget?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-18 09:07 



 
Profiel   

Hilary schreef
Ik zou je eisen wat verduidelijken. Op basis van je huidige info kan ik een hoop stallen noemen, maar er is er geen een waar ik mijn paard daadwerkelijk neer wil zetten in die omgeving.

- weidegang: in de winter? In de zomer? Hoeveel uur per dag? Echte wei of kaalgevroten savanne?
- paddock: moet je paard daar in gezet worden door stal, of doe je dit zelf? Hoe lang moet je paard in die paddock? Wil je ruwvoer in de paddock? Water?
- is voeren én mesten een eis? Of is voeren genoeg?

Wat voor ruwvoer wil je voeren, hooi of voordroog?
Wat wil je betalen?



Weidegang natuurlijk op een mooie wei en zo lang het weer het toe laat en de wei ook het liefste het hele jaar door.
Hoe lang in de paddock of wat kwa voer weet ik nog niet. Ik heb momenteel geen paard en wilde eerst rondkijken voor stalling voordat ik ga rondkijken voor een paard (een paard tijdelijk in de achtertuin zetten en daarna stalling zoeken wordt lastig)
Voeren en mesten is wel een eis maar als het ergens helemaal top is en ze niet mesten maar wel voeren dan is dat ook geen probleem.
Ik ben momenteel vooral nog opzoek en aan het rondkijken ik wil geen overhaaste beslissingen nemen ik wil alles goed bekijken en vergelijken en ervaringen van andere zijn ook altijd welkom.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-18 16:42 



 
Profiel   

Manege rijnenburg zit in die omgeving als ik me niet vergis. Zou daar alleen zelf m’n paard niet stallen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-18 16:43 



 
Profiel   

minouesmee schreef
Wat is je budget?



Budget is tot 300 euro ongeveer

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-18 16:44 



 
Profiel   

Ik stuur je even een pb :)

Rijnenburg zou ik zeker niet doen als ik de wensen van TS zie. Weidegang en paddocks snappen ze daar echt niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-18 16:44 



 
Profiel   

CRos95 schreef
Manege rijnenburg zit in die omgeving als ik me niet vergis. Zou daar alleen zelf m’n paard niet stallen..



Klopt zit inderdaad in de buurt, ik heb daar vroeger altijd gereden (vanaf mijn 6e tot 16e)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-18 16:45 



 
Profiel   

Marly21 schreef
minouesmee schreef
Wat is je budget?



Budget is tot 300 euro ongeveer

Als je graag met binnenbak en mesten wil word €300 erg krap.

Zonder binnenbak word een stuk makkelijker.

Misschien is de Frissche Roemer in oud-zuilen iets. Komen ze veel buiten, heeft een kleine binnenbak alleen er word niet gemest van stal uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-18 16:48 



 
Profiel   

Marly21 schreef
CRos95 schreef
Manege rijnenburg zit in die omgeving als ik me niet vergis. Zou daar alleen zelf m’n paard niet stallen..



Klopt zit inderdaad in de buurt, ik heb daar vroeger altijd gereden (vanaf mijn 6e tot 16e)

Op basis van die ervaring, wat wil je juist wel en wat echt niet?

Voor zover ik weet kom je namelijk met deze eisen eerder rond de €500 uit in die omgeving dan op €300.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-18 16:50 



 
Profiel   

Je kan kijken bij De Volte in IJselstein.
Volpension inclusief binnenbak voor 300 euro.
Ik heb er 20 jaar geleden een tijdje gereden en vond de sfeer daar erg fijn.
http://devolte.nl/pensionstalling/


Laatst bijgewerkt door Kanzi op 19-08-18 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-18 16:55 



 
Profiel   

Het hoeft ook niet perse in Nieuwegein te zitten maar meer de omgeving van Nieuwegein, dus IJsselstein Lopik woerden Montfoort. Zolang het met de auto maar ongeveer 20 minuten rijden is vanaf Nieuwegein.


En binnenbak is niet perse een eis het is leuk als het er is zo niet dan is dat ook geen probleem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-18 16:56 



 
Profiel   

@kanzi Oke ik ga hun website even opzoeken om te kijken. Dankjewel

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-18 16:56 



 
Profiel   

Stal van Bentum in Bunnik (Tureluurweg) is fantastisch en je hebt ook nog Stal Rhijnauwen http://www.stalrhijnauwen.nl/ in Bunnik (Provincialeweg), maar met deze stal heb ik geen ervaring. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-18 17:37 



 
Profiel   

@xJikke, heb jij zelf ervaring met stal van bentum ? Of hebben ze een website of Facebook pagina waar ik op kan kijken ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-18 17:50 



 
Profiel   

Ik heb zelf ervaring daar, maar ik was wel een verzorgster en geen eigenaar van een paard. Ze hebben geen website of Facebookpagina, maar je kunt prima langsgaan. Bellen kan volgens mij via 030 656 4523 (Google).

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-18 18:07 



 
Profiel   

@xJikke Oke bedankt voor de info ik schrijf de naam en het telefoonnummer even op en zal dan even een keer bellen voor alle info en misschien gelijk ook even langsgaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-18 18:10 



 
Profiel   

In Woerden heb je diverse stallen met weidegang. Er is een vereniging met 2 buitenbanen en een binnenbak waar je dressuur en springles kan nemen.
Laat maar weten als je meer info wil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-18 18:11 



 
Profiel   

Stal Rhijnauwen is ook fijn! Geen wei, maar je paard kan zomer en winter naar buiten in een vaste groep.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-18 18:12 



 
Profiel   

Komen ze bij De Volte buiten dan? Ik dacht dat ze daar veel binnen stonden en ook weinig grond voor weidegang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-18 18:16 



 
Profiel   

CRos95 schreef
Manege rijnenburg zit in die omgeving als ik me niet vergis. Zou daar alleen zelf m’n paard niet stallen..

Ik heb begrepen dat die failliet is of heb ik verkeerde info?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-18 20:24 



 
Profiel   

cissy schreef
CRos95 schreef
Manege rijnenburg zit in die omgeving als ik me niet vergis. Zou daar alleen zelf m’n paard niet stallen..

Ik heb begrepen dat die failliet is of heb ik verkeerde info?


Voor hoever ik weet bestaat het nog gewoon alleen heet het op de website tegenwoordig manege Nieuwegein maar als je op Google manege rijnenburg zoekt vind je hun ook nog gewoon alleen op de website staat dan ineens manegenieuwegein in die zoekbalk zeg maar

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-18 20:58 



 
Profiel   

In everdingen (bij vianen) pensionstal drost. Goede buitenbak, zomers 24/7 weidegang of snachts op stal. In de winter in de paddocks overdag. Kleinschalige stal met gezellige mensen! Als je de A2 richting den bosch neemt is het 2 minuten vanaf afslag everdingen. Wel zelf mesten. Mocht je meer info willen stuur me even een pb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-18 21:02 



 
Profiel   

cissy schreef
CRos95 schreef
Manege rijnenburg zit in die omgeving als ik me niet vergis. Zou daar alleen zelf m’n paard niet stallen..

Ik heb begrepen dat die failliet is of heb ik verkeerde info?

Durf ik niet te zeggen eerlijk gezegd. Mijn nichtje rijdt daar en ik heb n jaar bij n studentenvereniging gezeten die daar zat (kwam alleen nooit want tja dan kon ik niet naar m’n eigen paard :') )

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-18 23:01 



 
Profiel   

De naam weet ik even niet precies maar in Harmelen heb je aan de buitenkant een boerderij (de ....hoeve?) waar ze ook pension hebben. Kleinschalig en veel ruimte voor persoonlijke wensen. Ik ben daar bij een verzorgpaard wezen kijken een paar maanden geleden. Paddocks en ruime weides. Misschien dat je op google eens Harmelen in kunt toetsen. Is slechts 20 min rijden
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-18 15:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen