Osteopaat gezocht voor atactisch veulen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tuus
Berichten: 108
Geregistreerd: 16-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 15:21

Sizzle schreef:
Hij heeft het meeste moeite met zijn rechterachterbeen lijkt het, die verdwaald af en toe een beetje. Maar het feit dat hij kan galloperen en keren in de hoek is wel positief. Ik hoop dat het op te lossen is voor je.
Ook een optie voor je is http://www.equireva.nl




Idd, die overweeg ik voor na de zomer, even aankijken nog. Nu komt dinsdag fysio/chiropractor Dewi van Mechelen aan huis... Erg benieuwd... Ik hoop dat het minder ernstig is dan waar ik bang voor ben...

Yell
Berichten: 13761
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: het noorden

Re: Osteopaat gezocht voor atactisch veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:23

ik hoop met je mee tuus

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Osteopaat gezocht voor atactisch veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:22

Ik dacht juist ook rechts-achter.
Maar dat hij kan galoperen en kort wenden lijkt mij erg positief!
Ben benieuwd wat de bevindingen zullen zijn.

Tuus
Berichten: 108
Geregistreerd: 16-02-10

Re: Osteopaat gezocht voor atactisch veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 14:29

Ik hou jullie op de hoogte :)

Tuus
Berichten: 108
Geregistreerd: 16-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 14:40

mizzpoez schreef:
Citaat:
Dank! Heb je ook wat onderzoeken gedaan, foto's, scan's?


Daar ik alles op lokatie laat doen (hij past niet meer in de trailer en de laatste keer is hij omgekieperd dus een trauma heeft hij er ook nog eens van) zijn er enkel echo's gemaakt waar niks concreets uitkwam.
Toevallig komt de chiropractor vanmiddag weer, hij loopt sinds vorige week ineens weer heel slecht, nu met zijn andere achterbeen. Het viel op het eerste gezicht wel mee maar hij durft niet meer te liggen, hij is aan het verzuren dus ik hoop dat er straks iets aan gedaan kan worden, hij is zo zielig nu!



Hoi Mizzpoes,

Hoe is het gegaan?

mizzpoez

Berichten: 291
Geregistreerd: 14-05-05
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:12

Hoi Tuus,

Mijn paard, Bink, is afgelopen zondag ingeslapen, hier het verhaal:

Vorige week schreef ik al dat hij steeds slechter ging lopen en dat ik blij was dat de chiropractor dinsdag zou komen. Nou die heeft heel wat bij hem kunnen doen: heilig been stond gekanteld, atlas was scheef en 3 nekwervels waren scheef en daar kwam waarschijnlijk de grootste blokkade vandaan. Ze gaf hem toen al weinig kans meer. Waar ineens al die blokkades vandaan kwamen is gissen, ik weet dat hij een week of 4 geleden een enorme groeispurt heeft gehad (en hij was al zo groot, 1.80m). Het viel me toen op dat als hij liep hij een beetje dronken leek maar na wat passen lopen was dat weer weg. Toen een week later viel het me op dat hij begon te struikelen met zijn voorvoeten over pollen gras: hoefsmid was wat later die maand dus dat weet ik daar dan maar aan. Een week later (nu 2 weken terug) was het zo erg dat de hoefsmid zijn achtervoeten niet kon bekappen, hij viel dan gewoon om, maar na het bekappen struikelde hij voor niet meer. Dus snel de chiropractor gebeld en die kon een week later. Dat was vorige week. Toen kon ik hem al niet eens meer het land uitkrijgen, hij kon niet over de oneffen ondergrond lopen zonder te struikelen en bijna om te vallen. Ons weiland is verder superplat, geen hobbel te vinden dus ja, daar liep hij nog wel. Ook drinken kon hij de laatste week niet meer zelf, ik moest een emmer omhoog houden zodat hij niet hoefde te balanceren/ wankelen. Dit deden we 3 keer per dag want hij dronk veel, zo'n 2 tot 3 emmers per keer.
De chiropractor constateerde dat hij enorm verzuurd was, dat kan wel kloppen, ik had hem al 2 weken niet meer zien liggen en ook geen 'ligsporen' op zijn lijf gevonden: hij was elke dag brandschoon. Na de behandeling moest ik minimaal 2 dagen afwachten voordat ik verandering kon gaan zien, als ik dat niet zag dan kon zij ook niks meer voor hem betekenen.
En eindelijk, na 2 dagen zag ik verandering want op Koninginnedag zag ik hem eindelijk in het land liggen!
Hij lag heel relaxed midden in de kudde, koppie omhoog en hij zag er heel happy uit. En ik ook!
Maar toen begon de regen.
Hij kreeg het koud en begon te shaken. Een regendeken durfde ik hem niet meer om te doen want zaterdag lag hij voor in het land (beetje hobbelig daar) zoals Bambi op het ijs lag: voorbenen vooruit, achterbenen elk een kant op, als het ware met zijn kruis op de grond. Ikzelf was hier niet bij maar een vriendin wel en die heeft hem nog overeind geholpen. Daarna liep hij terug naar de kudde om te gaan grazen. Zaterdagavond was het zonnig en liep hij wel een beetje dronken maar niet absurd gek, hij trilde niet en zag er verder wel happy uit eigenlijk. Maar het liggen had hem helaas geen steek verder geholpen, dat was dus ook niet de reden van het gekke loopje, mijn laatste strohalm was verdwenen...
Zondagochtend kreeg ik een sms van een stalgenoot dat Bink zo heerlijk lag in het land. Ik dacht: mooi, dan kan ik nog even wat lopen met de honden in het bos, ik laat hem nog even met rust.
Maar toen ik bij het land kwam (wat achter een bos ligt, dus uit zicht van de bewoonde wereld) zag ik de kudde vrij ver weg staan, maar geen Bink erbij lopen. Hij lag op het meest hobbelige stuk, helemaal voorin, met mijn Welshje bij hem als waakhond terwijl die 2 zijn eigenlijk helemáál niet gesteld zijn op elkaar. Bink was zó blij me te zien want hij kan helemaal niet alleen zijn (hij is altijd al onzeker geweest, dit was de laatste week natuurlijk énorm toegenomen) dus ik heb snel hooi om hem heengelegd zodat de andere paarden om hem heen gingen staan eten. Aan de afdrukken om hem heen kon je echt zien dat hij geprobeerd had om op te staan, hij had liggen spartelen. Door de regen was hij ook nog eens koud geworden en hij lag te shaken als een bezetene.
Ik heb meteen de D.A. gebeld en die was er een uur later. Die wilde het eerst nog even zien want die geloofde mijn verhaal niet dat hij in zo'n korte tijd zo achteruit was gegaan. Ondertussen was Bink toch weer omhooggekomen en met de andere paarden mee naar achteren gekomen, ondertussen grazend. Zijn rug stond enorm bol, hij trilde niet, hij schudde gewoon en hij viel telkens neer.
De D.A. had maar 1 seconde nodig om te beslissen en hij is ter plekke ingeslapen.
Het neerleggen was niet zo moeilijk met het inslapen, maar hij heeft toch nog 5 grote spuiten moeten krijgen voordat hij zijn laatste adem uitblies. Hij wilde het nog niet opgeven, maar hij moest wel.

Sja, dat was mijn Binkie.

Afbeelding

edit: foto is van afgelopen zomer, niet van zondag.

Yell
Berichten: 13761
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: het noorden

Re: Osteopaat gezocht voor atactisch veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:18

wat een verdrietig verhaal, helaas heel herkenbaar. Ik denk dat je de juiste beslissing hebt genomen.

mizzpoez

Berichten: 291
Geregistreerd: 14-05-05
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:56

Er was gewoon geen andere oplossing meer. Ik heb trouwens een filmpje gemaakt van 4,5 minuut, maar die krijg ik niet geupload op Youtube, (AVI), ik meld me weer als het wel ergens gelukt is.

Mijn filmpje is trouwens wel heel wat heftiger dan die van Tuus! Haar jaarling loopt nog als een zonnetje vergeleken met die van mij. Maar goed, zo liep Bink vroeger ook, die had alleen een krampbeen gekregen op 2 jarige leeftijd.

mizzpoez

Berichten: 291
Geregistreerd: 14-05-05
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 16:01


Yell
Berichten: 13761
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: het noorden

Re: Osteopaat gezocht voor atactisch veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 16:10

echt exact mijn paard... Ik denk ook dat je de juiste beslissing hebt gemaakt

mizzpoez

Berichten: 291
Geregistreerd: 14-05-05
Woonplaats: 't Gooi

Re: Osteopaat gezocht voor atactisch veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 16:13

Was het bij jouw paard ook zo snel gegaan? Op welke leeftijd? Wist je de oorzaak?

aerdenhout1

Berichten: 15891
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Velsen noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 16:22

Tuus..als je besluit het risico niet te willen nemen en hem naar een goed ander adres te doen, dan mag je mij een mailtje geven!
Net het filmpje bekeken en ik durf het wel aan met deze jongen!!!!
IK heb een box vrij, dus breng hem maar!

Tuus
Berichten: 108
Geregistreerd: 16-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 16:50

aerdenhout1 schreef:
Tuus..als je besluit het risico niet te willen nemen en hem naar een goed ander adres te doen, dan mag je mij een mailtje geven!
Net het filmpje bekeken en ik durf het wel aan met deze jongen!!!!
IK heb een box vrij, dus breng hem maar!


Hoi Aerdenhout,

Dank. Ik hou het in gedachten! Vandaag is er een chiropractor geweest en deze zegt hetzelfde, hij is zeker niet slecht, maar ook niet 100 % in orde. Maandag laat ik X-foto's en scans maken voordat ik iets besluit. Ik wil namelijk niet dat hij in de handel terecht komt en wil het beste voor hem.

Yell
Berichten: 13761
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 16:53

mizzpoez schreef:
Was het bij jouw paard ook zo snel gegaan? Op welke leeftijd? Wist je de oorzaak?

mijn paard was 8, en had het plotseling. Hoewel hij er misschien wel aanleg voor had..

Tuus
Berichten: 108
Geregistreerd: 16-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 16:56

mizzpoez schreef:
Er was gewoon geen andere oplossing meer. Ik heb trouwens een filmpje gemaakt van 4,5 minuut, maar die krijg ik niet geupload op Youtube, (AVI), ik meld me weer als het wel ergens gelukt is.

Mijn filmpje is trouwens wel heel wat heftiger dan die van Tuus! Haar jaarling loopt nog als een zonnetje vergeleken met die van mij. Maar goed, zo liep Bink vroeger ook, die had alleen een krampbeen gekregen op 2 jarige leeftijd.


Hoi Mizzpoez,

Gecondoleerd met het verlies! Echt een naar en droevig verhaal! Dat hakt er zeker flink in. Zoals de andere ook al zeggen, denk ik dat je idd een goed besluit hebt genomen. Je hebt gedaan wat je kon! Dit is idd wat je al zei wel een stuk heftiger dan mijn jaarling.
Wat was hij groot zeg, >1.80m en wat zielig om te zien en dit was dus nog niet eens het ergste....
Heel veel sterkte toegewenst!

aerdenhout1

Berichten: 15891
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Velsen noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 17:39

Tuus schreef:
aerdenhout1 schreef:
Tuus..als je besluit het risico niet te willen nemen en hem naar een goed ander adres te doen, dan mag je mij een mailtje geven!
Net het filmpje bekeken en ik durf het wel aan met deze jongen!!!!
IK heb een box vrij, dus breng hem maar!


Hoi Aerdenhout,

Dank. Ik hou het in gedachten! Vandaag is er een chiropractor geweest en deze zegt hetzelfde, hij is zeker niet slecht, maar ook niet 100 % in orde. Maandag laat ik X-foto's en scans maken voordat ik iets besluit. Ik wil namelijk niet dat hij in de handel terecht komt en wil het beste voor hem.


Tuus met die van jou gaat het gewoon goed komen!
Mijn eigen gefokte merrie ( inmiddels alweer 21!) was denk ik 2 jaar niet zo lekker aan het lopen, zeg maar kreupel! Ze was net geen 1 jaar toen het begon....uiteindelijk is ze M dressuur geworden , met mij en met een lesser!
Harmony heeft in het weiland waar ze stond toen ze veulen was, een dag vast gelegen in een geul.
Mensen hadden haar wel zien liggen met haar benen in de lucht, maar dachten..das leuk die ligt lekker in de zon!
IK hoorde dat pas de dag erna ( ze stonden toen bij een boer op het land) maar ze is na die dag denk zeker 1 1/2 jaar kreupel ( nou ja kreupel, niet fijn kunnen lopen) geweest!
Vandaar dat ik zeg..ik durf het risico wel te nemen met die van jou...nu jij nog!!!!!

Tuus
Berichten: 108
Geregistreerd: 16-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 20:01

Hoi aerdenhout,

bedankt voor je opbeurende reactie :)! ik hoop ook echt dat het goed komt. Wel is het zo dat ik een beetje 'zekerheid' wil hebben dat het ook een sportpaardje wordt in de toekomst.. Met die intentie heb ik hem ook gekocht, maar een paar dagen na koop begon dit verhaal al. Ik weet ook niet wat en of er iets in het verleden met mijn veulen is gebeurd...Het is mijn enige paard en is een beetje eng dat misschien over 2 1/2 jaar erachter kom
dat het toch niet isgoed gekomen. Nu is mijn plan om niet te negatief te denken tot het tegendeel wordt bewezen in de kliniek ;) Het is namelijk een lieverd en hoop samen met hem een toekomst te hebben.

Groetjes

aerdenhout1

Berichten: 15891
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Velsen noord

Re: Osteopaat gezocht voor atactisch veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:01

Helemaal toppie meid! Ga ervoor en geef de moed niet op he!