JR Paardenlease

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
996981
Berichten: 9927
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 14:25

Mensen, je hóeft niet (bij deze partij) te leasen hè? Als je meer senang bent met kopen of andere constructies cq aanbieders staat je dat helemaal vrij. Voor anderen zal deze constructie wellicht beter passen. Mooi hè, keuzevrijheid.

Je bent ook goedkoper uit als je een huis zonder hypotheek koopt en een auto zonder lening/leasing. Gewoon “even” doorsparen adviseren dus, als iemand ervaringen vraagt?

Akshay
Berichten: 2084
Geregistreerd: 05-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 14:27

JRPaarden schreef:
Fem schreef:



Dit dacht ik ook al, dit valt onder privacyschending.
Lijkt mij niet helemaal de bedoeling. Haar volledige naam is namelijk nergens te vinden (in bijvoorbeeld haar profiel). Niet zo netjes.


Ze benoemd toch zelf ook volledige namen toch?


TS heeft enkel gereageerd op jouw noemen van de gehele naam van je compagnon.
De bedrijfsnaam die zij heeft genoemd heeft ze natuurlijk het volste recht toe. Net zoals jij haar kunt aanspreken met de naam die zij hier op bokt.nl gebruikt.

maar dit stukje ''jamaar zij deed dat ohooookk'' vind ik echt wel een beetje.. typisch :+
Je bent echt heel professioneel bezig }:0

Het lijkt me prima reclame als men nu via de zoekmachine op zoek is naar informatie over het bedrijf en uit komt bij dit topic.

Paarden888
Berichten: 13
Geregistreerd: 10-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 14:57

996981 schreef:
Mensen, je hóeft niet (bij deze partij) te leasen hè? Als je meer senang bent met kopen of andere constructies cq aanbieders staat je dat helemaal vrij. Voor anderen zal deze constructie wellicht beter passen. Mooi hè, keuzevrijheid.

Je bent ook goedkoper uit als je een huis zonder hypotheek koopt en een auto zonder lening/leasing. Gewoon “even” doorsparen adviseren dus, als iemand ervaringen vraagt?



Afbeelding

Druif_01

Berichten: 8863
Geregistreerd: 04-11-01

Re: JR Paardenlease

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 15:31

De TS zelf heeft ook verrassend weinig posts. Het lijkt inderdaad een verkapte advertentie, ik ga TEM’en

Brainless

Berichten: 29786
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 15:45

@JR
je kan beter online de voorwaarden aanpassen, omdat je hier andere dingen noemt (duur contract en opzegtermijn) dan online staat.

Ook staat er online dit
Citaat:
Jij bent zelf verantwoordelijk voor een passende WA-verzekering, persoonlijke ongevallenverzekering en aansprakelijkheidsverzekering (AVP).

WA is voor motorvoertuigen en die snap ik niet.
AVP vergoed niets aan iets wat je huurt, dus dat valt al af.

druppeltje

Berichten: 1924
Geregistreerd: 04-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 15:47

Poeh, die algemene voorwaarden, zou iemand daar echt intrappen? Ook leuk dat deze verschilt met de veel gestelde vragen :Y)

Behalve die eenmalige proefrit (fijn joh, als je er daarna twee jaar aan vast zit. Ohnee, volgens hier niet, maar volgens de site wel)
Citaat:
Duur van het leasecontract
Samen met JR Paardenlease B.V. bespreek je voor welke periode je jouw paard/pony wil leasen. Deze is minimaal 24 maanden. De overeengekomen periode wordt opgenomen in het leasecontract. Na deze periode eindigt de overeenkomst automatisch. Eerder opzeggen kan met inachtneming van een opzegtermijn van zes maanden, met dien verstande dat wanneer de totale huurtermijn inclusief de opzegtermijn van zes maanden minder dan 24 maanden bedraagt, een additioneel bedrag van EUR 1.000,--. door JR Paardenlease B.V. in rekening zal worden gebracht.


Maar dat kind moet wel een bekwame ruiter zijn:

Citaat:
Daarnaast dien je aan te tonen dat je een bekwame ruiter bent. Dit kan middels een geldig ruiterbewijs of een aantoonbaar minimaal niveau L dressuur.


Deze is ook leuk:

Citaat:
Zo zorg je in ieder geval voor: een jaarlijkse influenzaprik, een periodiek bezoek aan de hoefsmid, jaarlijkse gebitsverzorging en een passend harnas;


Heeft iedereen hier wel een passend harnas voor z'n paard? :')

Ohja, voor wedstrijden moet je eerst toestemming vragen. Daar sta je dan met je lokale bixiewedstrijdje.

Dat schema hier boven ook :')

Laat dit topic maar staan, hopelijk worden mensen die hierop googelen gewaarschuwd.

Akshay
Berichten: 2084
Geregistreerd: 05-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 16:28

druppeltje schreef:
Poeh, die algemene voorwaarden, zou iemand daar echt intrappen? Ook leuk dat deze verschilt met de veel gestelde vragen :Y)

Behalve die eenmalige proefrit (fijn joh, als je er daarna twee jaar aan vast zit. Ohnee, volgens hier niet, maar volgens de site wel)
Citaat:
Duur van het leasecontract
Samen met JR Paardenlease B.V. bespreek je voor welke periode je jouw paard/pony wil leasen. Deze is minimaal 24 maanden. De overeengekomen periode wordt opgenomen in het leasecontract. Na deze periode eindigt de overeenkomst automatisch. Eerder opzeggen kan met inachtneming van een opzegtermijn van zes maanden, met dien verstande dat wanneer de totale huurtermijn inclusief de opzegtermijn van zes maanden minder dan 24 maanden bedraagt, een additioneel bedrag van EUR 1.000,--. door JR Paardenlease B.V. in rekening zal worden gebracht.


Maar dat kind moet wel een bekwame ruiter zijn:

Citaat:
Daarnaast dien je aan te tonen dat je een bekwame ruiter bent. Dit kan middels een geldig ruiterbewijs of een aantoonbaar minimaal niveau L dressuur.


Deze is ook leuk:

Citaat:
Zo zorg je in ieder geval voor: een jaarlijkse influenzaprik, een periodiek bezoek aan de hoefsmid, jaarlijkse gebitsverzorging en een passend harnas;


Heeft iedereen hier wel een passend harnas voor z'n paard? :')

Ohja, voor wedstrijden moet je eerst toestemming vragen. Daar sta je dan met je lokale bixiewedstrijdje.

Dat schema hier boven ook :')

Laat dit topic maar staan, hopelijk worden mensen die hierop googelen gewaarschuwd.

Wat je zegt inderdaad druppeltje.

Algemene voorwaarden zeggen ''jij regelt hoefsmid en tandarts en entingen''
En dat prachtige schema van JR Paardenlease wat door een van de oprichters wordt geplaatst zegt
''wil je zelf praktische zaken regelen zoals de hoefsmid'' > nee > dan zeker leasen.

Ja.. Wat is 't nou? Moet je 't nou wel of niet zelf regelen :)) :')

shetpret145
Berichten: 3
Geregistreerd: 11-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 17:13

Humpiedumpie schreef:
shetpret145. schreef:
Hoe werkt dat dan? Draai je dan 2 jaar voor de medische kosten van een niet-gekeurd paard op?

1) Is het mogelijk bij de keuring aanwezig te zijn alvorens het aangaan van een huur/leaseovereenkomst?
2) In de Algemene Voorwaarden staat dat jullie verantwoordelijk zijn voor schade, letsel, ziekte en blessures. Houdt dit in dat jullie gemaakte dierenartskosten vergoeden? Zo nee, hoe moet dit dan geïnterpreteerd worden? Zie:
[ [url=m/GBkcRZ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Suzanne F. schreef:
En wat is een gezondheidsverklaring? Wanneer zijn de kosten voor de eigenaar en wanneer voor de leaseklant? Ik gok zomaar dat 99% van de gevallen voor de leaseklant is. En dan is de vraag: Hoe is er gekeurd? Alleen klinisch? Dus in theorie zou het kunnen dat je na een maand een paard hebt waar je niet meer mee kan rijden door een blessure waarvan de kosten voor jou zijn en je minimaal 2 jaar aan vast zit.


JRPaarden schreef:
Het is inderdaad één berekening. Je laat hierin het aankoop risico ook achterwegen.

Je kunt e.e.a. hier lezen. >>> https://www.jrpaardenlease.nl/nl/waarom ... ony-leasen


Hier kan ik niet al dit soort vragen en antwoorden op vinden.


Ik ook niet dus ik hoop nog een reactie te krijgen maar dat verwacht ik niet :/

Mars

Berichten: 33312
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: JR Paardenlease

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 17:35

Mensen dit is toch geen reclame te noemen met zulke slechte voorwaarden en onprofessionele reacties van de eigenaar? Gewoon om lachen en een paard kopen of elders leasen.

BeFunny

Berichten: 10920
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: JR Paardenlease

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 18:12

Idd het is vooral lachwekkend. En vooral laten staan al denk ik dat sowieso niet veel mensen erin trappen.