Zadelpasservice? Ervaringen(zuidholland)?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Celiien

Berichten: 13259
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Zadelpasservice? Ervaringen(zuidholland)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 17:43

Hooi
Omdat ik zoveel verschillende verhalen zie, lees en hoor over verschillende passervices, wil ik toch een apart topic openen.
Mijn zadel ligt niet meer goed (wintec van de Divoza) en wil hem of laten aanpassen, en als dit niet mogelijk is een ander zadel.
Maar ik zie echt door de bomen het bos niet meer. Welke passervice is nou debeste? heb overigens wel de Van Rijs gebeld, die zou binnen
2 weken terugbellen, maar lees ook dat men dat dan niet doet?
tot nu toe heb ik deze services bij elkaar gevonden:
-Divoza
-Van Rijs
-Mr. Ed
-Hypoplaza

Wie heeft (eigen!)ervaringen, meningen en meer informatie ? (ook graag website of prijzen ed erbij :)) )
groetjes :)

L_briljant

Berichten: 74
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hillegom

Re: Zadelpasservice? Ervaringen(zuidholland)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 18:30

Oh hier het zelfde verhaal ik wil mijn singelstoten laten vervangen dus ik ga je topic even volgen. Upje voor dit topic dus!

Celiien

Berichten: 13259
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Zadelpasservice? Ervaringen(zuidholland)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 18:44

ik hoor zoveel en raak steeds meer in de war jij ook dus := ?

Snoekiej
Berichten: 7629
Geregistreerd: 28-06-05

Re: Zadelpasservice? Ervaringen(zuidholland)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 21:45

Ik heb Godfried Broekman laten komen. Echt een hele fijne zadelmaker! Hij heeft een hoop zadels op voorraad, en ook tweedehands zadels. Ik kan je hem zeker aanbevelen!

Celiien

Berichten: 13259
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Zadelpasservice? Ervaringen(zuidholland)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 22:22

Heeft hijn eventueel een website ?

_maaike_D

Berichten: 1200
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: *op de mesthoop*

Re: Zadelpasservice? Ervaringen(zuidholland)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 22:26

Divoza heb ik (en meerdere) slechte ervaring mee.
als je de zoekfunctie gebruikt kom je daar een topic over tegen

Snoekiej
Berichten: 7629
Geregistreerd: 28-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 22:28

Celiien schreef:
Heeft hijn eventueel een website ?

Dit is zijn website: http://www.deverlichtezit.nl/
Maar zoals je ziet staat er niets op :D Godfried heeft het te druk om een website te maken. Maar geloof me, hij is echt super! Ik heb een nieuw zadel bij hem gekocht. Oude kon ik inruilen. Binnenkort komt hij langs voor een springzadel.

Pipi

Berichten: 4077
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Poeldijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 22:28

Ik ben tot nu toe erg tevreden over Peter Poot van Mr-Ed.
Hiervoor heb ik jaren van Rijs gehad,maar was daar de laatste tijd niet meer zo tevreden over.

Celiien

Berichten: 13259
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 12:39

Dat heb ik vaker gehoord van rijs. Heb hem wel gebeld mkaar we hadden al besloten dat als hij na het weekend nog niet teruggebeld had, we een ander gingen zoeken :)
Weet iemand toevallig ook de rijkosten etc van mr ed? Kan ze nergens vinden :). Hyet is overigens ook zo dat ik weinig tot geen verstand van zadels heb, dus als iemand het niet goed doet, zou ik het niet 123 zien. Dus sowieso maar iemand van stal erbij dier verstand van heeft denk ik :)

Oliebollie

Berichten: 1842
Geregistreerd: 22-01-06

Re: Zadelpasservice? Ervaringen(zuidholland)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 12:43

Ik heb laatst van Rijs laten komen ( 8 maart ).. Hij heeft aan huis mijn zadel opgevuld.. Vond dat heeeel netjes! kostte 85 euro :)

Schangah

Berichten: 2748
Geregistreerd: 28-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 13:55

Vraag er altijd een onafhankelijke zadelpasser bij. De huidige zadelverkopers denken veelal erg commercieel!

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 14:02

happyhorseadvies.nl msfc consultant

_Jen

Berichten: 419
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 14:12

http://zorzas.nl/

Haar heb ik laatst laten komen en mijn paard loopt weer en ik zit weer goed!
Rustige vrouw kijkt eerst alles na, wilt het paard eerst zonder zadel zien lopen, kijkt dan hoe scheef je paard is enz neemt er ook ALLE tijd voor!

Ik heb zelf aardig gedoe gehad met van rijs dus vond het zelf ook moeilijk er weer 1 te laten komen.
Ben over haar erg te spreken!
Succes

Eefste

Berichten: 906
Geregistreerd: 15-09-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Zadelpasservice? Ervaringen(zuidholland)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 14:19

Ik heb goede ervaringen met van Rijs.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 14:20

Ik heb mijn dressuur en veelzijdigheidszadel bij van Rijs laten opvullen. Het niet terug bellen vind ik niet belangrijk, dan bel ik zelf nog wel een keertje terug, kundigheid van de zadelpasser zelf en kwaliteit van het gedane werk vind ik erg belangrijk, en dat zit bij van Rijs wel goed.

Ik ben er zelf trouwens de eerste keer te paard en de 2e keer met de trailer heen geweest, kon gewoon een afspraak daarvoor maken zonder teruggebeld te worden.

Erna_

Berichten: 8834
Geregistreerd: 03-04-08
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 14:24

Ik heb hele goede ervaringen met zowel Mr Ed als met van Rijs.
Mijn nieuwe zadel heb ik bij van Rijs gekocht omdat hij veel meer keus had dan Mr Ed.
Opvullen en kleine reparaties laat ik daarentegen altijd door Mr Ed doen, omdat zij vlotter zijn dan van Rijs.

Anoniem

Re: Zadelpasservice? Ervaringen(zuidholland)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:11

Ik heb van Rijs mijn zadel laten aanpassen, er moest behoorlijk wat aan gedaan worden, het was snel klaar en een redelijke prijs. Ik ben dus tevreden :-)

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: Zadelpasservice? Ervaringen(zuidholland)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:13

ik raad je aan om in ieder geval een MSFC (een master sadle fitter consultant) te nemen. Dat is een soort keurmerk en dat kun je ook echt vertrouwen. Partijen die dat keurmerk niet hebben wat minder in mijn ogen.
Divoza heeft er een paar in dienst weet niet of dat die locatie betreft
veel succes!

kr1985
Berichten: 223
Geregistreerd: 25-05-09
Woonplaats: Brakel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:14

Isabelle van Superhorse, heeft ook heel veel verstand van koudbloeden (lees brede rondgeribte paarden met korte rug) ze is ook gecertificeerd zadelpasser MSCF en je krijgt echt een superconsult..

amber2202

Berichten: 800
Geregistreerd: 19-05-09
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:15

vanrijs.. wordt door mij streng afgeraden
mr ed heb ik nu zelf 2x gehad (opvullen)
zeker een aanrader!

Yess

Berichten: 1345
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Hooge Zwaluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:19

Als je naar Van Rijs gaat moet je naar Jan vragen. Die heeft een mal ontwikkeld die hij op de rug van je paard legt en zo zijn 'maat' opneemt. Die mal legt hij in het zadel en zo kan ie precies zien wat er aan gedaan moet worden. Voordeel van Van Rijs is dat je het zadel meestal met een paar dagen kunt halen weer. Ook komt ie met tweedehands zadels langs, Divoza alleen met nieuwe én bij Divoza zit de zadelmaker in Leek, dus duurt het meestal 2 weken voordat je m weer terug hebt.
Ben echt heel positief over Van Rijs. Super de tijd voor mijn paard genomen toen k een nieuw zadel nodig had, en aangezien mijn paard een arm bespierd ruggetje heeft komt ie over een paar maanden weer om te kijken of het zadel dan nog wel goed ligt.

Lianne1

Berichten: 464
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:21


delerium
Berichten: 22384
Geregistreerd: 03-09-05

Re: Zadelpasservice? Ervaringen(zuidholland)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 19:11

Omdat je hier zoekt naar ervaringen verplaats ik dit topic van HAR naar EA-DI

itsmi

Berichten: 5047
Geregistreerd: 20-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 19:15

Ik wilde een nieuw zadel voor m'n paard, en heb van Rijs gebeld. Die kon pas 19 april ergens! En het was een chagarijnig typje die ik aan de telefoon had. Ook ligt een zadel bij een vriendin haar paard niet echt goed, ook al zegt van Rijs van wel en heeft hij het al meerdere malen aangepast. 80% van de mensen zegt ook dat het zadel niet goed ligt.

Ik heb ook nog ruitershop in Harmelen gebeld, en die kon meteen de volgende dag (vandaag!) al komen! Hij was ook heel aardig en goede service! Ze zijn ook relaxt qua prijs, doen niet moeilijk. Het is een echte aanrader! én ik mag 'm over 3 maanden gratis op laten vullen, komt hij kijken of het zadel nog goed ligt zeg maar en waarscijnlijk moet die dan aan de voorkant iets opgevuld worden, dat doet hij dan gratis... Extra service ;)

Hier de site:
http://www.ruitershop.com/

Was trouwens ook best een leuke jongen :')

taverno

Berichten: 4217
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 21:35

mlvanmelle schreef:
Ik heb van Rijs mijn zadel laten aanpassen, er moest behoorlijk wat aan gedaan worden, het was snel klaar en een redelijke prijs. Ik ben dus tevreden :-)

Hier nog een tevreden klant.