gezocht: veulentje op sterk water

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
romyart
Berichten: 3
Geregistreerd: 24-03-10

gezocht: veulentje op sterk water

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 00:27

Hoi iedereen!

Ik hoop dat dit in de goede catagorie staat, aangezien ik bij de andere rubrieken nog niets mocht plaatsen.
Medisch valt hier ook onder denk ik.

Ik zoek een veulentje van ongeveer 20 cm of kleiner (maar waar je wel al kan zien dat het een paardje is) op sterk water.
Ik wil voor inspiratie voor mijn tekeningen en schilderijen, maar ook om aan mijn beginnende verzameling toe te voegen. Heeft iemand dit, of weet iemand waar ik er een kan krijgen? Ben al best lang op zoek.
Graag een berichtje

Excuses als het bericht in de verkeerde rubriek staat,

groetjes, Romy

Patriciavt

Berichten: 11405
Geregistreerd: 16-07-05
Woonplaats: Almere

Re: gezocht: veulentje op sterk water

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 00:30

Je hebt (volgens mij) in Groningen een heel museum met van alles op sterk water :j Ben daar een keer geweest!! (niet heel ver van t station)

Sigrid

Berichten: 2969
Geregistreerd: 11-09-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: gezocht: veulentje op sterk water

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 00:35

Museum Vrolik, een van de grootste collecties ter wereld. Een deel hiervan ligt in het AMC.

http://www.amc.nl/?pid=687

De nadruk ligt in deze collectie wel op mensen, maar er schijnen toch ook wel behoorlijk wat dieren tussen te zitten.

En anders zou ik eens informeren bij de natuurmusea zoals Naturalis in Leiden, Natuur Historisch Museum Rotterdam of het Zoƶlogisch Museum in Artis.

Patriciavt

Berichten: 11405
Geregistreerd: 16-07-05
Woonplaats: Almere

Re: gezocht: veulentje op sterk water

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 00:37

Dank Sigrid, aan jouw post heeft ze meer als aan het mijne :=

Ben ooit in dat museum geweest (als tiener zijnde) maar waar het precies is of hoe het precies heet weet ik niet meer :o

ragazzza
Berichten: 38
Geregistreerd: 05-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 00:38

@PatriciaVT: Je bedoelt het natuurmuseum. Dat museum in Groningen bestaat helaas niet meer.

Patriciavt

Berichten: 11405
Geregistreerd: 16-07-05
Woonplaats: Almere

Re: gezocht: veulentje op sterk water

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 00:40

Maar het was er dus wel :=
(dan heb ik het goed onthouden :P )

Was behoorlijk onder de indruk van alles wat ze daar op sterk water hadden staan :o

romyart
Berichten: 3
Geregistreerd: 24-03-10

Re: gezocht: veulentje op sterk water

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 06:18

bedankt voor alle replies!
Ik ga inderdaad naar het vrolich museum in mei ergens, maar ik wil vooral er graag eentje zelf hebben.
Ik kan in ieder geval even naar groningen bellen of ze er daar misschien een tentoon hebben staan.

Ik heb ook contact met iemand die in Naturalis de sterk water preparaten en opgezette dieren verzorgt en levert, en die zei ook al dat het erg moeilijk is om aan te komen :(

kimmie88

Berichten: 8307
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Geen idee even

Re: gezocht: veulentje op sterk water

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 06:41

Mag ik vragen wat je ermee wilt doen? Buiten dat je het wilt toevoegen aan je verzameling?

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Re: gezocht: veulentje op sterk water

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 09:16

Misschien eens bij DA praktijken navraag doen.

Aukelizzy

Berichten: 12658
Geregistreerd: 09-10-06

Re: gezocht: veulentje op sterk water

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 09:21

Inderdaad neem eens contact op met een paardenkliniek. Die kan je misschien wel helpen..

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30630
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: gezocht: veulentje op sterk water

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 14:42

Na overleg binnen het team zijn we tot de conclusie gekomen dat dit het beste past op EA-GZ diensten dus verplaats ik het daarheen vanaf MD.

inma

Berichten: 695
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Ter Aar

Re: gezocht: veulentje op sterk water

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 01:35


romyart
Berichten: 3
Geregistreerd: 24-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 19:14

kimmie88 schreef:
Mag ik vragen wat je ermee wilt doen? Buiten dat je het wilt toevoegen aan je verzameling?




Ik teken/schilder veel dierenfoetussen, vind het geweldig mooi onderwerp. Ik heb al heel veel fotos van internet als referentie, maar het is toch veel mooier als je zelf vanaf een echt iets tekent in plaats vanaf een plaatje.

Dit is mijn site: http://romyartworks.daportfolio.com , over een tijd komen er weer wat updates.

Iedereen bedankt voor de tips! Ik heb naar Utrecht gemaild maar ze zeggen dat het paardje niet tentoongesteld staat, ze hebben er wel een maar die staat achter slot en grendel, heb gemaild of ik er misschien fotos van mag maken maar helaas.
Ik heb een paardenkliniek gevonden maar die reageerd ook heel raar.... Helaas ben ik dus nog steeds op zoek...