stalling omgeveing tholen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mang

Berichten: 4585
Geregistreerd: 09-05-09
Woonplaats: Tholen

stalling omgeveing tholen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 15:34

hallo,
ik ben op zoek naar een stalling in tholen/oud vossemeer ed. zelf woon ik in tholen en ik ga liever niet over de brug, of iig niet ver.het is voor een d/e pony of een klein paard.ik zoek een stalling met veel weidegang en een maatje in de wei.ik kan zelf de stal uitmesten enzo. alleen ik kan er niet 's ochtends zijn om te voeren/ buiten zetten.dit moet dus gedaan worden.omdat ik als enige vervoersmiddel een fiets heb moet het wel echt in de buurt zijn.
als er iemand een goede stal in mijn buurt weet dan zou ik het graag horen.
groetjes mang

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: stalling omgeveing tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 17:49

Stalland? Tholen-Vosmeer is ook nog wel een stukje fietsen hoor?

Waar woon je en hoever wil je fietsen?

Malenka

Berichten: 7579
Geregistreerd: 04-10-06

Re: stalling omgeveing tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 18:06

Mang,
aan de veilingweg in int Annaland staat een paardje alleen. Er stond altijd een oudere pony bij. Deze is er niet meer en ik verwacht dat deze overleden is (beide zijn/waren van de mensen die er wonen). Mijn paarden hebben er heel even gestaan. Maar 5 paardjes bleek te veel voor het landje te zijn. Nu er echter nog maar 1 staat lijkt het me geen probleem om er nog een bij te zetten. Dat zou je dus eens kunnen proberen. Het gaat om het huis naast de nieuwe autogarage. Er staat een vos in het landje. Ze hebben geen rijbak maar ze voeren en mesten wel zelf en je paardje kan lekker buiten lopen met een ander paard en gebruik maken van de (keurige)schuilstal.

mang

Berichten: 4585
Geregistreerd: 09-05-09
Woonplaats: Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 18:10

Buitenzorg schreef:
Stalland? Tholen-Vosmeer is ook nog wel een stukje fietsen hoor?

Waar woon je en hoever wil je fietsen?


jaa ik bedoel wel een beetje begin vosmeer, niet achterin zegmaar. :+
ik woon in tholen aan de kant waar de aldi is, en ik wil max 20 minuutjes fietsen ongeveer.
groetjes :)

mang

Berichten: 4585
Geregistreerd: 09-05-09
Woonplaats: Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 18:11

Malenka schreef:
Mang,
aan de veilingweg in int Annaland staat een paardje alleen. Er stond altijd een oudere pony bij. Deze is er niet meer en ik verwacht dat deze overleden is (beide zijn/waren van de mensen die er wonen). Mijn paarden hebben er heel even gestaan. Maar 5 paardjes bleek te veel voor het landje te zijn. Nu er echter nog maar 1 staat lijkt het me geen probleem om er nog een bij te zetten. Dat zou je dus eens kunnen proberen. Het gaat om het huis naast de nieuwe autogarage. Er staat een vos in het landje. Ze hebben geen rijbak maar ze voeren en mesten wel zelf en je paardje kan lekker buiten lopen met een ander paard en gebruik maken van de (keurige)schuilstal.


ik heb geen idee waar je bedoeld eigenlijk :o maar ik denk dat stalland zoiezo wel ver weg is, ik wil ongeveer 20 minuutjes maximaal fietsen. :)

Malenka

Berichten: 7579
Geregistreerd: 04-10-06

Re: stalling omgeveing tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 18:17

Als je er heen zou rijden dan zou je meteen zien om welk huis het gaat. Maar als het te ver weg is dan houd het op natuurlijk. Maar als je 20 minuten wilt fietsen dan moet je binnen de 8 km zoeken. Ik denk niet dat het heel veel zal zijn... Sint Annaland is 12 km.

mang

Berichten: 4585
Geregistreerd: 09-05-09
Woonplaats: Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 18:19

Malenka schreef:
Als je er heen zou rijden dan zou je meteen zien om welk huis het gaat. Maar als het te ver weg is dan houd het op natuurlijk. Maar als je 20 minuten wilt fietsen dan moet je binnen de 8 km zoeken. Ik denk niet dat het heel veel zal zijn... Sint Annaland is 12 km.


bergen is toch 8 kilometer ? ik fiets niet naar bergen in 20 minuten hoor :o
max 6 km zoiets

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 18:24

Ik ben het eens met Malenka, als idd rond de 8 km wil zoeken heb je niet veel keus. Misschien Andre Duine, achter de molen in Vosmeer. Maar das ook een km of 10. Die heeft geen faciliteiten als een bak, maar wel stal en veel weidegang.

Verder heb je Povliet, maar daar ben ik van ellende weggegaan dus die zal ik je niet aanraden. Is bovendien ook duur en weinig weidegang.

Daarnaast is het ook handig om te weten wat je te besteden hebt voor maandelijkse stalling. Povliet is bv al 265 euro per maand...

delerium
Berichten: 22384
Geregistreerd: 03-09-05

Re: stalling omgeveing tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 18:25

Omdat je zoekt naar een dienst verplaats ik dit topic naar EA-DI

mang

Berichten: 4585
Geregistreerd: 09-05-09
Woonplaats: Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 22:42

Buitenzorg schreef:
Ik ben het eens met Malenka, als idd rond de 8 km wil zoeken heb je niet veel keus. Misschien Andre Duine, achter de molen in Vosmeer. Maar das ook een km of 10. Die heeft geen faciliteiten als een bak, maar wel stal en veel weidegang.

Verder heb je Povliet, maar daar ben ik van ellende weggegaan dus die zal ik je niet aanraden. Is bovendien ook duur en weinig weidegang.

Daarnaast is het ook handig om te weten wat je te besteden hebt voor maandelijkse stalling. Povliet is bv al 265 euro per maand...


ik zoek iets met een stal een wei en evt een buitenbak en ik wil er dus ook niet meer als 150 euro voor betalen. voor de stalling dan incl hooi.

Casarell

Berichten: 9603
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 22:46

Je wilt niet over de brug.. maar net over de brug zit er aan de rechterkant ook een pensionstal..
Ik heb verder geen idee hoe het daar heet... :o

mang

Berichten: 4585
Geregistreerd: 09-05-09
Woonplaats: Tholen

Re: stalling omgeveing tholen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 22:55

ja ik wil wel over de brug maar niet in lepelstraat of achterin halsteren ofzo. die pensionstal had ik ook in gedachte daar ga ik het ook nog vragen. en dan net iets verder heb je Q stables maar das weer te duur

Casarell

Berichten: 9603
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Re: stalling omgeveing tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 22:59

Je hebt aan deze kant in Halsteren ook nog de ooievaar en de bremberg.

mang

Berichten: 4585
Geregistreerd: 09-05-09
Woonplaats: Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 23:01

femmefatale1 schreef:
Je hebt aan deze kant in Halsteren ook nog de ooievaar en de bremberg.


bremberg hoor ik hele slechte berichten over en dat vind ik een beetje eng. ooievaar heb ik zelf zelf slechte ervaringen mee (met de eigenaar)

s_spikker
Berichten: 359
Geregistreerd: 04-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 23:47

Vlak naast de bremberg zit aan de andere kant van het viaduct ook nog een stalling geen idee hoe die precies heet maar daar is ook een bak bij en weide en een stalling
Dan weet ik nog de peerdeblom dat is ietsjes verder denk 2 minuten. dat is net lepelstraat richting halsteren. via de polderweg goed te doen denk ik.
voldoet ook aan je eissen , mooie weides stallen en een super bak en word alles voor je gedaan.

Wel is de stalling voor een d pony vaak goedkoper dan een e pony en een paard is meestal weer duurder. maar is ook weer niet overal zo

mang

Berichten: 4585
Geregistreerd: 09-05-09
Woonplaats: Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 20:05

s_spikker schreef:
Vlak naast de bremberg zit aan de andere kant van het viaduct ook nog een stalling geen idee hoe die precies heet maar daar is ook een bak bij en weide en een stalling
Dan weet ik nog de peerdeblom dat is ietsjes verder denk 2 minuten. dat is net lepelstraat richting halsteren. via de polderweg goed te doen denk ik.
voldoet ook aan je eissen , mooie weides stallen en een super bak en word alles voor je gedaan.

Wel is de stalling voor een d pony vaak goedkoper dan een e pony en een paard is meestal weer duurder. maar is ook weer niet overal zo


okee bedankt voor de tips, alleen ik vind dat eigenlijk nog te ver. de bremberg is eigenlijk ook al te ver.. ik zoek het liever richting de andere kant van tholen. richting de viaduct zegmaar. en in tholen, bij het zwembad is ook zo'n stal weet iemand daar meer over ?

Natasja_ygor

Berichten: 1029
Geregistreerd: 25-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 21:33

mang schreef:
s_spikker schreef:
Vlak naast de bremberg zit aan de andere kant van het viaduct ook nog een stalling geen idee hoe die precies heet maar daar is ook een bak bij en weide en een stalling
Dan weet ik nog de peerdeblom dat is ietsjes verder denk 2 minuten. dat is net lepelstraat richting halsteren. via de polderweg goed te doen denk ik.
voldoet ook aan je eissen , mooie weides stallen en een super bak en word alles voor je gedaan.

Wel is de stalling voor een d pony vaak goedkoper dan een e pony en een paard is meestal weer duurder. maar is ook weer niet overal zo


okee bedankt voor de tips, alleen ik vind dat eigenlijk nog te ver. de bremberg is eigenlijk ook al te ver.. ik zoek het liever richting de andere kant van tholen. richting de viaduct zegmaar. en in tholen, bij het zwembad is ook zo'n stal weet iemand daar meer over ?


die stal bij t zwembad is van Nelly en sharon ;)

mang

Berichten: 4585
Geregistreerd: 09-05-09
Woonplaats: Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 16:51

natasjuhh schreef:
mang schreef:


okee bedankt voor de tips, alleen ik vind dat eigenlijk nog te ver. de bremberg is eigenlijk ook al te ver.. ik zoek het liever richting de andere kant van tholen. richting de viaduct zegmaar. en in tholen, bij het zwembad is ook zo'n stal weet iemand daar meer over ?


die stal bij t zwembad is van Nelly en sharon ;)



volgens mij allang niet meer. hun paarden staan in halsteren waarom zouden hun die stal dan nog willen?
xx

Natasja_ygor

Berichten: 1029
Geregistreerd: 25-11-08

Re: stalling omgeveing tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 17:09

hun hebben daar nog een fries staan hoor

Tyke

Berichten: 2268
Geregistreerd: 27-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 18:18

Pensionstalling op Tholen is er niet veel. (tholen stad). Niet iedereen neemt er een paardje bij.
voor sint Annaland heb je ook een pensionstal met buiten bak. Maar goed dat is denk ik tever voor je. Is 2 km voor sint annaland. EN tja weet ook niet of deze nog mensen erbij nemen.

SulJinty

Berichten: 340
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Sint Philipsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 23:20

Oud-Vossemeer, vlak bij de molen die onder aan de de brug naar Nieuw-Vossemeer staat. Vind je dat ook te ver of is dat te doen?

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: stalling omgeveing tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 11:15

Die Stalling is nog steeds van Nely en Sharon. :j is niet zo heel duur maar persoonlijk zou ik er niet willen staan. :n

mang

Berichten: 4585
Geregistreerd: 09-05-09
Woonplaats: Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 11:32

Somebitch schreef:
Die Stalling is nog steeds van Nely en Sharon. :j is niet zo heel duur maar persoonlijk zou ik er niet willen staan. :n


hmm okee, ik dacht van niet.
waarom zou jij er niet willen staan ?
voor mij zou het wel ideaal zijn omdat het nog geen 5 minuten fietsen is.

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: stalling omgeveing tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 11:34

Het is ideaal omdat het niet verweg is, maar de paarden staan op een kale weide en de bak is ook een drama met regen (naja een jaar geleden dan weet niet hoe het nu is). Verder komen er veel kinderen die de paarden te eten geven.

Overigens moet je daar wel zelf voeren en mesten dus ook 's ochtends voeren, maar dat kan je misschien regelen met iemand die daar staat.

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: stalling omgeveing tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 11:39

Misschien kan je het aan de boer vragen op de ten anker weg? Die heeft daar allemaal fjorden staan, verkoopt ook fruit enzo.