[GZ] Modellen omgeving Amstelveen/Amsterdam (M/V).

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

[GZ] Modellen omgeving Amstelveen/Amsterdam (M/V).

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 15:33

Heb jij altijd al mooie foto's van jezelf willen hebben en ben je geïnteresseerd in een (gratis) fotoshoot? Dan is dit wellicht iets voor jou!


Ik ben al een aantal jaar bezig met fotografie, maar de laatste jaren wat serieuzer. Na ontelbare foto's van mezelf, dieren, de natuur, concerten en gebouwen wil ik al een tijdlang meer aan de slag met het fotograferen van mensen. En aangezien er op Bokt genoeg mooie mensen zitten plaats ik dit oproepje: wie wil er model staan?

Ik woon zelf in Amstelveen, vlakbij Amsterdam. Het is dus handig als je een beetje in de buurt woont. Ik beschik niet over een studio, de shoots zullen dus buiten zijn (locatie is te bespreken, hangt ook af van het concept en het model). Mocht ik naar jou toekomen dan dient er wel een mooie/bijpassende omgeving aanwezig te zijn.
Ik vraag geen geld voor de shoot, aangezien de foto's ter aanvulling van mijn portfolio zijn. Ik vergoed ook geen reiskosten als het model hierheen komt. Zelf heb ik geen OV, als ik verder weg moet reizen dan te fietsen is of evt. met de tram dan vraag ik een vergoeding van de reiskosten.

Je hoeft geen ervaring te hebben, als het je leuk lijkt om een keertje mooie foto's van jezelf te hebben dan mag je altijd reageren (in dit topic of via PB). Ik zou graag wat foto's van je willen zien, omdat het ter aanvulling van mijn portfolio is ben ik misschien wat kieskeuriger wat betreft modellen, maar iedereen maakt een kans dus aarzel niet om je op te geven! Welke kleur haar je ook hebt, hoe oud je ook bent, of je nu een man of een vrouw bent, klein of groot, dun of dik... het gaat me in de eerste instantie om de uitstraling, niet om het perfecte koppie of de juiste modellenmaatjes.

Als het me leuk lijkt (en jou natuurlijk) om samen te werken dan zal ik eerst gaan brainstormen over een thema. Mocht je zelf al ideeën hebben dan mag je die altijd voorleggen! Vaak komt er wel iets naar boven bij het zien van iemands uiterlijk/uitstraling/stijl. Als je een berichtje stuurt zou het leuk zijn als je ook wat over jezelf vertelde (stijl, muzieksmaak, hobby's) zodat het uiteindelijke concept ook echt een beetje bij je past! Het thema hoeft niet altijd heel heftig te zijn, vaak is het ook gewoon iets wat bij jou past en waarin jij echt uitkomt als de persoon die je bent.
Alles is mogelijk, van gothic tot fashion, van 'standaard' mooie portretjes tot echt uitgewerkte thema's.
Ik heb al een paar beelden in mijn hoofd, nu alleen nog geschikte modellen vinden. Overigens doe ik geen nude/semi nude foto's met mensen onder de 18 jaar.
Mocht er besloten worden de shoot flink groot aan te pakken (qua thema/make up/kleding) zal er in de meeste gevallen eerst een 'kenningsmakingsshoot' gedaan worden om te kijken of het klikt, hoe jij je voelt voor de camera en of je het geschikte model bent voor het concept dat ik in gedachten heb.

Er is tijdens de shoot geen visagiste aanwezig, je zult dus je eigen make-up en haar moeten doen (evt. kan ik daarbij meehelpen). Dit dien je dus ook zelf mee te brengen. Nu zullen de meeste shoots niet zoveel make-up vereisen, mocht er iets extremers uitkomen dan wordt dit meegenomen in het overleg en kan ik wat dingen regelen. In de meeste gevallen kan je gewoon je dagelijkse make-up ophouden.
Kleren dien je ook zelf mee te brengen, misschien dat je tijdens de shoot wel van outfit wilt wisselen; dat mag je zelf weten. Tenzij er iets is afgesproken kan je gewoon iets meenemen/aantrekken wat je mooi vindt en waar je je fijn in voelt.
Als ik naar jou toe kom dan heb je natuurlijk je eigen kledingkast binnen handbereik.

De meeste shoots zullen plaatsvinden in het weekend, al kan er op sommige dagen doordeweeks ook wat geregeld worden.

Natuurlijk krijg je er ook wat voor terug; de mooiste foto's krijg je digitaal aangeleverd zodat je ze zelf kan gebruiken (en echt eigen gebruik, dus géén commercieel - de rechten van de foto's blijven van mij. Ik mag ze dus gebruiken voor mijn portfolio en waar ik wil.) Je mag ze natuurlijk wel afdrukken als je dat wilt, evt. is dat ook via mij te regelen.
Als je de foto's op internet zet (bijv. Hyves) dan dient mijn naam altijd vermeld te worden.



Even alles op een rijtje:

- Kom je uit de omgeving van Amstelveen/Amsterdam (of verder weg, tegen vergoeding van mijn of je eigen reiskosten)?
- Heb je wel of geen ervaring, sta je open voor modellenwerk en lijkt het je leuk een keer mooie foto's van jezelf te hebben?
- Kan je een beetje meedenken, heb je misschien zelf al wel ideeën voor een thema of concept en sta je open voor ideeën/nieuwe dingen?

Dan ben je misschien wel het model dat ik zoek!

Wat houdt je er aan over?

- Je krijgt de mooiste foto's digitaal op groot formaat aangeleverd voor eigen gebruik (de rechten op de foto's blijven ten alle tijden van de fotograaf)
- Evt. kan ik afdrukken voor je regelen op verschillende formaten

Dus, heb je interesse in een shoot? Stuur mij een berichtje of reageer hier. Vergeet niet een foto van jezelf bij te sluiten en je woonplaats en leeftijd te vermelden!

Ik maak ook foto's van modellen samen met paarden. Heb je een aansprekend paard met wie je graag op de foto wilt, dan is dat mogelijk. Het gaat in de eerste instantie om het model, het paard blijft een accessoire (het dier hoeft ook niet per se bereden te kunnen worden maar dient wel verkeersmak te zijn). Verwacht dus geen hele fotoshoot puur van je paard! Voor meer informatie, stuur een PB.



Voor voorbeelden van mijn fotografie, neem een kijkje op mijn deviantart of mijn flickr (en binnenkort online: http://www.bnte.nl).
Ik ben in het bezit van een spiegelreflexcamera, de Olympus E-510 en ik werk met Photoshop CS4.

Rennie89
Berichten: 37273
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: [GZ] Modellen omgeving Amstelveen/Amsterdam (M/V).

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 00:11

:+ als jij van mij mooie foto's kan maken...... :')

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: [GZ] Modellen omgeving Amstelveen/Amsterdam (M/V).

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 10:21

Als jij mooi voor de camera kan staan... :Y)
Maar Renee, mocht 't je echt eens willen dan kunnen we wel wat regelen hoor. :j

Spruit_Elf

Berichten: 2169
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Amsterdam... pak me dan...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 11:47

Hi Bente,

Mocht je nog een keer een type als ik zoeken, dan ben ik tot je beschikking. (weetjenog hoe ik eruit zie :+ )

Helaas zonder Alert ;(

Maar ik denk dat je genoeg aanmeldingen binnenkrijgt!! :D _O-

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: [GZ] Modellen omgeving Amstelveen/Amsterdam (M/V).

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 11:50

Waar is je knappe kerel heen dan? :oo

En ik zet je op het lijstje (begint al meer een 'lijst' te worden, leuk :D ). Je hebt ook bijzondere katten, misschien is daar wel wat mee te doen (mocht je het willen natuurlijk. ;) ).

Spruit_Elf

Berichten: 2169
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Amsterdam... pak me dan...!

Re: [GZ] Modellen omgeving Amstelveen/Amsterdam (M/V).

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 11:53

:oo Dat zou ik ECHT ECHT geweldig vinden als je ook iets met mijn katten zou willen doen :o


Helaas heb ik Alert verkocht :o
Misschien, als ik het lief vraag zou ik een afscheidshoot mogen doen met hem.. maar denk dat ik dan alleen maar aan het janken ben :o :=

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: [GZ] Modellen omgeving Amstelveen/Amsterdam (M/V).

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 12:00

Oh dat wist ik helemaal niet! :oo Wat jammer... ik vond het altijd zo'n prachtig paard. Maar je zal er wel een goede reden voor hebben. ;)
Als je alleen maar aan 't huilen bent is dat misschien ook niet zo fijn voor jou, en buiten dat zou ik me ook wat ongemakkelijk voelen om iemand in tranen op de foto te moeten zetten. :(:)

Je katten vind ik echt heel bijzonder, dat zie je niet zo vaak. Daar kan je vast 'n hoop mee doen qua foto's, ik ga er over denken. :j

Spruit_Elf

Berichten: 2169
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Amsterdam... pak me dan...!

Re: [GZ] Modellen omgeving Amstelveen/Amsterdam (M/V).

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 12:03

Ja helemaal leuk, je mag er vanalles mee bedenken: van freaky tot weetikveelwat.
Ik woon bij je in de buurt dus je bent altijd welkom :)

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: [GZ] Modellen omgeving Amstelveen/Amsterdam (M/V).

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 12:11

Je staat op de lijst, als ik wat data weet neem ik contact met je op!

Ramooontje
Berichten: 1376
Geregistreerd: 13-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 10:07

Ja wat leuk! Hier ben ik zeker geinteresseert in! Ik woon in Amsterdam en ben ook vaak in Amstelveen te vinden.

Heb al een aantal shoots gedaan en kan mijn eigen visagie doen (doe dit ook voor anderen).

Ik hoor het graag van je. (PB lees ik sneller ;) )


Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 10:18

Leuk! :) Ik schrijf jullie beiden op het lijstje. Ik heb veel reacties binnengekregen dus het wordt erg druk, mocht ik tegen die tijd weer een plekje hebben dan stuur ik een PB.

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Re: [GZ] Modellen omgeving Amstelveen/Amsterdam (M/V).

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 10:22


Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: [GZ] Modellen omgeving Amstelveen/Amsterdam (M/V).

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 10:43

Bedankt! Ik zal eens kijken op je Hyves, leuk. :j Leeftijd maakt niet uit hoor, 't hoeft niet per se jong. :D

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 15:35

Hoihoi,

Het lijkt mij ook erg leuk om eens een keertje leuke foto's van mezelf te hebben. Nog nooit modellen werk gedaan en ook niet bepaald fotogeniek (zeg ik zelf)

Hier staan wat foto's van me
http://picasaweb.google.nl/TeZZy.Gothic/Me#

Oohjah, ik woon in Almere maar ben bereid om te reizen op eigen kosten of een reiskosten vergoeding ;)
Kwa Stijl, Muziek en Hobby's... eehm zie foto's, muziek a la... metal en rock. Hobby's; Paarden, Dichten, Fotografie en Computers :P

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: [GZ] Modellen omgeving Amstelveen/Amsterdam (M/V).

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 17:11

Ik heb momenteel genoeg aanmeldingen, bedankt. :) Heb al een behoorlijke lijst. Natuurlijk mogen er altijd mensen reageren maar dan zal 't over een langere termijn gaan.

O, en een beetje fotogeniek zijn is natuurlijk wel handig. ;) Ik ben wel op zoek naar mensen die voor de camera durven te staan en met de camera contact kunnen leggen.

Jantine_

Berichten: 2991
Geregistreerd: 03-06-07
Woonplaats: Rijsenhout.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 17:15


Ixie

Berichten: 1606
Geregistreerd: 03-06-08

Re: [GZ] Modellen omgeving Amstelveen/Amsterdam (M/V).

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 17:21


Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 17:31

Oh, wat een geweldige hond. :D Die is echt leuk. Mooie krullen heb je. :)

En Isabel, mooie meid ben je!

Schrijf jullie op, maar kan nu nog even niks zeggen over data.

Lieke__
Berichten: 913
Geregistreerd: 09-04-06

Re: [GZ] Modellen omgeving Amstelveen/Amsterdam (M/V).

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 19:21

Niet te geloven dat ik reageer, maar ik zou dat wel heel leuk vinden :D

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: [GZ] Modellen omgeving Amstelveen/Amsterdam (M/V).

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 19:54

Fijn dat je reageert, maar een beetje info (zoals in de openingspost staat) zou dan wel handig zijn. ;) :)

Lieke__
Berichten: 913
Geregistreerd: 09-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 19:56

Fiffill schreef:
Fijn dat je reageert, maar een beetje info (zoals in de openingspost staat) zou dan wel handig zijn. ;) :)


Oh haha, sorry, te snel gelezen ;)

Ik woon in Hillegom, is denk een half uurtje reizen met de trein naar Amsterdam toe, dus voor mij prima te doen.
Heb nog nooit een fotoshoot gedaan, maar lijkt me wel heel leuk om te doen!

Wil je ook nog een foto?

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: [GZ] Modellen omgeving Amstelveen/Amsterdam (M/V).

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 19:59

Ja graag, je mag ook info per PB sturen als je dat liever hebt hoor. :)

Ixie

Berichten: 1606
Geregistreerd: 03-06-08

Re: [GZ] Modellen omgeving Amstelveen/Amsterdam (M/V).

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 20:17

Haha thanks!

Ariebombarie

Berichten: 10924
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: AMS

Re: [GZ] Modellen omgeving Amstelveen/Amsterdam (M/V).

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 19:04

owwww Fiefje... waarom kom je er nu pas mee... kom maar gewoon naar Barcelona :))