Wat vinden jullie nou echt een goede en eerlijke zadelmaker

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Wat vinden jullie nou echt een goede en eerlijke zadelmaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 16:50

Zoals de titel al zegt welke zadelmaker raden jullie aan om je zadel te laten checken voor controle naar een jaar geleden,volgens de paardenkraker zijn de schouders breder geworden en is de kamer wat te smal geworden waardoor hij blokkeerd en last krijgt,owja ik heb een Kn allegro dressuurzadel.. vr gr Emaartje ;)

ps:die niet alleen op geld uit is bedoel ik met eerlijke zadelmaker,want ben alleens voor de gek gehouden met een zadel vandaar..

aafje87

Berichten: 4472
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: bij het station aan de overkant

Re: Wat vinden jullie nou echt een goede en eerlijke zadelmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 16:55

1 tip laat van Rijs zevenaar niet komen, die is inderdaad alleen op geld uit...(weten wij ondertussen uit ervaringen)

Jitske

Berichten: 13082
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Wat vinden jullie nou echt een goede en eerlijke zadelmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 16:56

hulsebos is gewoon de beste.
je betaald wat, maar dan heb je ook écht wat ;)

MelanieB

Berichten: 25871
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 16:57

duChambre schreef:
hulsebos is gewoon de beste.
je betaald wat, maar dan heb je ook écht wat ;)

Denk dat er daar heel veel mensen het absoluut niet met je eens zijn (ik geen ervaring hoor) :))


Vind Daaleman een fijne man :j

2misty2

Berichten: 2235
Geregistreerd: 11-08-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Wat vinden jullie nou echt een goede en eerlijke zadelmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 16:58

Den Besten in Hierden

Roxxiejj

Berichten: 6403
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Overal en nergens!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 16:58

Ik heb nu 4 verschillende meegemaakt (onder andere van Divoza, een van een Hippo winkel en 2 van eenmanszaken). Kan nog niet echt zeggen dat ik van 1 van hen denk dat ze NIET op geld uit zijn. Zijn ze dit niet, dan is er wel weer iets anders aan de hand (minder aardige mensen, mindere service of iets dergelijks..)

Moet de eerste nog vinden, een eerlijke, goeie en vooral vriendelijke zadelmaker..

Sleeper

Berichten: 3955
Geregistreerd: 21-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 17:00

Ik heb goede ervaring met Arie Boer. Hij heeft WOW zadels, maar heeft mijn simpele zadel 1 x opnieuw opgevuld en 1x gecontroleerd.

Ik heb hem nog eens gevraagd of hij mn zadel wilde controleren, jaarlijkse check, maar nooit meer wat van gehoord. Erg jammer, want vind maar eens een andere betrouwbare zadelmaker
Maar hij is verder aardig en goed in zn werk

ing0204

Berichten: 197
Geregistreerd: 23-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 17:02

Ik heb juist hele goede ervaring met van Rijs. Dus ervaringen hoeven niet altijd hetzelfde te zijn waardoor het moeilijk is om te zeggen die is echt Wel of echt Niet goed.

Jitske

Berichten: 13082
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 17:02

MelanieB schreef:
duChambre schreef:
hulsebos is gewoon de beste.
je betaald wat, maar dan heb je ook écht wat ;)

Denk dat er daar heel veel mensen het absoluut niet met je eens zijn (ik geen ervaring hoor) :))


Vind Daaleman een fijne man :j

persoonlijk heb ik nog nooit een negatief verhaal over hulsebos gehoord, maar misschien heb ik dan niet genoeg verhalen gehoord ;)

daaleman is ook erg goed ja!

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: Wat vinden jullie nou echt een goede en eerlijke zadelmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 17:04

als ik jou was zou ik een MSFC zadelmaker laten komen. Die hebben een degelijke (HBO) studie zadelmaken gedaan en weten van wanten. Je kunt op de website eentje in de buurt uitzoeken

Heeft bij mijn paard wonderen verricht nadat een ouderwetse zadelmaker identieke problematiek heeft veroorzaakt bij mijn paard!!

Succes!!

GoLizz

Berichten: 2481
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 17:05

Bij ons in het dorp woond Corry Stoker,
Erg aardige vrouw laat je ook rijden kijkt goed naar je paard en is absoluut niet op geld uit. Ze heeft niet altijd goede passende zadels liggen maar met het opvullen is ze zeker eerlijk!

ing0204

Berichten: 197
Geregistreerd: 23-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 17:06

Over hulsebos wel veel negatieve verhalen gehoord, en gezien op stal. Zelf nooit bij hun gekocht dus is geen eigen ervaring. Alleen wat ik gezien heb bij anderen op stal.

aafje87

Berichten: 4472
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: bij het station aan de overkant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 17:07

ing0204 schreef:
Ik heb juist hele goede ervaring met van Rijs. Dus ervaringen hoeven niet altijd hetzelfde te zijn waardoor het moeilijk is om te zeggen die is echt Wel of echt Niet goed.



Gelukkig wel, anders zouden een hoop zadel"makers" ondertussen zonder brood op de plank zitten. Zelf slechte ervaringen met van rijs evenals hulsebos. Heb nu een echte zadelmaker gevonden. Verkoopt geen zadels, past/repareerd/vult alleen, dat zijn vaak nog de eerlijkste, juist omdat ze verder geen belang bij een verkoop van een nieuw zadel hebben.
Daarbij betaal ik voor passen, opvullen en opnieuw passen en evt. ter plaatsen kleine aanpassingen doen €70,- incl. voorrijkosten 2x(wel binnen een bepaalde straal)

Sammetje_

Berichten: 2065
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: ♥ Op een heel mooi plekje ♥

Re: Wat vinden jullie nou echt een goede en eerlijke zadelmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 17:14

Met bestfitzadelservice heb ik tot nog toe erg goede ervaring. Ik heb een nieuw zadel bij ze gekocht echter moest er nog het een en ander aan aangepast worden. Tot die tijd kreeg ik een tijdelijk zadel die mijn 2e keuze was geweest. Ook komt hij hem overmorgen afleveren en kijkt of hij dan goed ligt. Succes! Ik denk, zoals eerder genoemd, dat je soms gewoon maar ergens voor moet gaan. Over iedereen hoor je wel goede en negatieve dingen...

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Re: Wat vinden jullie nou echt een goede en eerlijke zadelmaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 17:15

iemand ervaring met john kool?

Marloessjee

Berichten: 1264
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Wat vinden jullie nou echt een goede en eerlijke zadelmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 18:01

Tom van de Brink uit Nijeveen is ook erg goed heb ik gehoord uit verhalen. Hij komt bij ons jaarlijks op stal om verschillende zadels te passen en te meten.

samirah

Berichten: 1145
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 18:15

Emaartje schreef:
iemand ervaring met john kool?


Jazeker; ik heb hem een paar jaar terug laten komen omdat mijn Kn niet goed meer paste op mijn paard ivm veranderder bespiering.
Ik heb er goede ervaringen mee; alleen wilde ik zelf graag een nieuw zadel ipv de andere aanpassen.
Al had de andere ook prima aangepast kunnen worden; en word er nu een ander paard mee gereden.
Ik ben erg tevreden hoe dit allemaal gegaan is.

LisaB

Berichten: 1146
Geregistreerd: 30-05-06

Re: Wat vinden jullie nou echt een goede en eerlijke zadelmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 18:21

Idd zijn er over iedere zadelmaker/passer goede en slechte verhalen. Deze komen voort uit ervaringen van mensen. Dit zegt niks over de kwaliteit die ze leveren. Bij de 1 werkt het positief en bij de ander negatief.

Prince

Berichten: 2453
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 19:06

Marloessjee schreef:
Tom van de Brink uit Nijeveen is ook erg goed heb ik gehoord uit verhalen. Hij komt bij ons jaarlijks op stal om verschillende zadels te passen en te meten.


Helemaal mee eens !

linky

Berichten: 3625
Geregistreerd: 29-08-05
Woonplaats: Grun'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 19:09

En Aart van Triest uit Wijnjewoude mag al Tom zijn fouten weer herstellen.................. }:0

Esther28

Berichten: 4833
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: onder een hunebed

Re: Wat vinden jullie nou echt een goede en eerlijke zadelmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 16:19

Arie Boer en Marjolein van le bourrelier

ineke_

Berichten: 1631
Geregistreerd: 20-04-06
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:22

GoLizz schreef:
Bij ons in het dorp woond Corry Stoker,
Erg aardige vrouw laat je ook rijden kijkt goed naar je paard en is absoluut niet op geld uit. Ze heeft niet altijd goede passende zadels liggen maar met het opvullen is ze zeker eerlijk!


Met Corry heb ik ook erg goede ervaringen, ze heeft mijn zadels nu twee keer gedaan en is elke keer weer super voorelkaar.

Hiervoor kwam Bestfit, mijn zadel heb ik bij hun gekocht. Daar kwam John Kool toen voor langs. Hij heeft me ook erg goed geholpen en ik heb toen nog een keer een ander van bestfit erbij gehad. Was erg tevreden over hun.

Alleen zijn ze een stuk duurder dan Corry Stoker, qua voorrijkosten vooral. Omdat ik in het noorden woon liep dat bij bestfit nogal uit de hand.

Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 15:49

Bij mij kwam iemand van Freddy's Ruitersport uit Utrecht. Vond ik niet geweldig. Erg gehaast en lompe man.
Maar wel erg veel keuze! Dat was wel fijn.

Suzan_bobar

Berichten: 4250
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Veluwe

Re: Wat vinden jullie nou echt een goede en eerlijke zadelmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 15:53

http://www.happyhorseadvies.nl

Ellen geeft echt een eerlijk advies. Kijkt je paard van top tot teen na en zoekt een zadel dat zowel voor ruiter al paard past.

BKS

Berichten: 760
Geregistreerd: 14-03-08
Woonplaats: Tersoal (Friesland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 15:54

linky schreef:
En Aart van Triest uit Wijnjewoude mag al Tom zijn fouten weer herstellen.................. }:0


Is dit dan misschien de opvolger van Van triest uit Meppel, dat was destijds een onooglijk mannetje maar hij verstond zijn vak wel! Denk niet dat hij het nog doet want het is alweer een poos geleden dat wij hem als zadelmaker hadden en toen was hij niet meer de jongste......