Wat vinden jullie nou echt een goede en eerlijke zadelmaker

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Deejj

Berichten: 136
Geregistreerd: 24-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:03

aafje87 schreef:
1 tip laat van Rijs zevenaar niet komen, die is inderdaad alleen op geld uit...(weten wij ondertussen uit ervaringen)


Vertel mij wat :o Voor mij ook geen van Rijs meer

rowo

Berichten: 19288
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Twente

Re: Wat vinden jullie nou echt een goede en eerlijke zadelmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:06

Ik kom al jaren bij Koenderink Ruitersport. Qua zadels en aanmeten echt top! Alleen vergeet hij nogal eens wat of komt te laat....

Jasterina
Berichten: 485
Geregistreerd: 29-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:07

geen hulsebos
Na 3000 euro betaald te hebben en een half jaar verder is mijn singel al kapot en het zadel blijft voor geen meter liggen..
(Ik ben bezig met een mail dat ik het nu onderhand zat word)
Ze zijn al 4 x me zadel komen bijvullen etc. en elke keer is het weer helemaal niks(en er dan ook nog voor betalen!)
Nou volgens mij hoord een zadel niet elke dag opnieuw gevuld te worden. :?
Heb een jaar lang ervoor gespaard en heb zon spijt! het liefst wou ik het terugdraaien en een anky kopen.. ;(

natascha44

Berichten: 1209
Geregistreerd: 04-06-09
Woonplaats: Aan de Stouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:10

BKS schreef:
linky schreef:
En Aart van Triest uit Wijnjewoude mag al Tom zijn fouten weer herstellen.................. }:0


Is dit dan misschien de opvolger van Van triest uit Meppel, dat was destijds een onooglijk mannetje maar hij verstond zijn vak wel! Denk niet dat hij het nog doet want het is alweer een poos geleden dat wij hem als zadelmaker hadden en toen was hij niet meer de jongste......


Yep dit is diezelfde man en hij oefent nog steeds zijn vak uit.
Ik heb hem vorig jaar bij mijn paard gehad en hij heeft mijn zadel zó vermaakt datie als gegoten ligt!!
Supertevreden over hem..PB maar voor zijn nummer als je er belang bij hebt..
Hij is ook erg aardig en neemt echt de tijd!!
Ik zou geen ander meer willen!!
1 nadeel, je bent je zadel +- 4 weken kwijt maarrrrr dan heb je ook wat..

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27987
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Wat vinden jullie nou echt een goede en eerlijke zadelmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:12

Corry Stoker heb ik ook goede ervaringen mee, is ook nog mooi bij mij in de buurt, dus idd niet de wereld aan voorrijkosten. John Kool zijn aardig wat topics over te vinden, zowel positief als negatief. Ik heb mijn nieuwe zadel bij hem weg omdat Corrie niets had liggen. Wel goed werk geleverd.

MyWishMax

Berichten: 25474
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:13

aafje87 schreef:
1 tip laat van Rijs zevenaar niet komen, die is inderdaad alleen op geld uit...(weten wij ondertussen uit ervaringen)


Van rijs zevenhuizen bedoel je?

Dan ben ik het er helemaal niet mee eens. Hij komt morgenochtend bij ons om 8 uur 's ochtends omdat zadel niet goed ligt. Die man heeft al zoveel voor ons gedaan en is altijd heel schappelijk met zijn prijzen geweest

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 16:13

Ik heb inmiddels toch besloten voor john kool te gaan,en heel mischioen komt hij morgen al,ben benieuwd

BKS

Berichten: 760
Geregistreerd: 14-03-08
Woonplaats: Tersoal (Friesland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 20:05

Citaat:

Yep dit is diezelfde man en hij oefent nog steeds zijn vak uit.
Ik heb hem vorig jaar bij mijn paard gehad en hij heeft mijn zadel zó vermaakt datie als gegoten ligt!!
Supertevreden over hem..PB maar voor zijn nummer als je er belang bij hebt..
Hij is ook erg aardig en neemt echt de tijd!!
Ik zou geen ander meer willen!!
1 nadeel, je bent je zadel +- 4 weken kwijt maarrrrr dan heb je ook wat..[/quote][/quote]

Geweldig dat ie het nog steeds doet! Wees er maar wijs mee want hij is echt een vakmannetje. Hij is destijds ook bij ons op de manege geweest om alles door te passen en te vermaken. Dat deden we dan in fases want je bent het spul inderdaad een poosje kwijt. Ook voor iets nieuws of iets gebruikts kun je prima bij hem terecht.

Sammetje_

Berichten: 2065
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: ♥ Op een heel mooi plekje ♥

Re: Wat vinden jullie nou echt een goede en eerlijke zadelmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 10:07

Zit John Kool niet ook bij bestfit? Of heb ik dat mis?

Ben verder erg tevreden. Gisteravond bracht Hans Zuidberg het zadel nog om 20.15 en ik kreeg er een nieuwe singel, stijgbeugels en lederolie-dressing en zadelzeep bij. Hij heeft me duidelijke instructie gegeven waar ik op moet letten met rijden en nam ook echt de tijd.

Succes! Ben benieuwd of het wat geworden is!

daphneids
Berichten: 43
Geregistreerd: 16-08-08

Re: Wat vinden jullie nou echt een goede en eerlijke zadelmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 14:42

braght in haarlem.

Smaai
Berichten: 311
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 09:09

Ik heb hele goede ervaringen met Marjolein van Woensel uit Spaarndam. Behalve Wow zadels verkoopt zij ook andere merken en gebruikte zadels. Als een zadel niet echt goed ligt zal ze niet proberen om het toch aan je te verkopen. Zelfs niet met een dure Wow.
Marjolein is erg kundig en heeft een goed oog. Ben heel tevreden over haar service.

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Re: Wat vinden jullie nou echt een goede en eerlijke zadelmaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 20:45

John kool is geweest super aardige man en verricht goed zijn werk,aan de voorkant bij m ioj zadel is wat vulling eruit gehaald zodat de schouders iets meer ruimte hebben,dus kan weer aan de slag

Lanita

Berichten: 548
Geregistreerd: 08-01-08
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 21:22

De meneer van oxerruitersport uit Rossum.
Aardige man met veel ervaring.

SpeTTerDesi
Berichten: 195
Geregistreerd: 03-06-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Wat vinden jullie nou echt een goede en eerlijke zadelmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 00:03

Truus van Sta Rho in Rhoon, daar ben ik goed over te spreken.

babydolll

Berichten: 1712
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 00:16

SpeTTerDesi schreef:
Truus van Sta Rho in Rhoon, daar ben ik goed over te spreken.

en ik helemaal niet ;) Ben nog nooit zo erg afgesnauwd door iemand. Passervice is heel erg goed en ze leveren erg goed werk af maar ik kom daar niet meer, klantvriendelijkheid hebben ze nooit van gehoord. Met mijn pony een half uur moeten rijden keurig op de afgesproken tijd daar, heb 3 kwartier moeten wachten voordat ik geholpen werd. Om over de rest maar niet te spreken. Jammer, kwam er een tijdje maar geen Sta Rho meer voor mi.

isaja

Berichten: 725
Geregistreerd: 03-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 00:25

Lanita schreef:
De meneer van oxerruitersport uit Rossum.
Aardige man met veel ervaring.



Met deze man heb ik ook goede ervaringen mee, paar weken geleden een nieuw zadel aan laten meten echt super service.

Maar goed Ts heeft al een goede zadelmaker gevonden :D

Bellona_K
Berichten: 1956
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 00:58

Met de zadelmakermeneer (grappig woord eigenlijk ;) ) van de Heimolen (Brabant) heb ik hele goede ervaringen. Heb daar mijn KN Allegro nieuw gekocht, een rib uit m'n lijf maar wel een perfect passend zadel voor mijn paard :D Er werd echt de tijd genomen om verschillende zadels uit te proberen en vond ik de man heel precies en vak-kundig. Er waren verschillende zadels in verschillende prijsklasses. Hij keek ook goed naar welke zadels voor lange tijd mee kunnen gaan, aangezien mijn paard 3 jaar is en nog zal groeien. Hoe die man heet weet ik niet meer, maar volgens mij was er maar één die de zadels doet bij de Heimolen.

Met Arie Boer heb ik absoluut géén fijne ervaringen mee :( Jaren terug, toen hij nog niet zo bekend was als nu, heb ik een zadel gekocht voor mijn D-pony. Dit is echt al lang geleden, nog in het gulden tijdperk. Het zadel wat ik kocht (of beter gezegd: wat mijn ouders kochten, ik was nog maar 9 jaar) was 1500 gulden en was een vhz zadel van een onbekend merk. Volgens Arie Boer was het zadel van het beste leer gemaakt en zou het met gemak heel lang mee kunnen gaan. Na 1,5 jaar begaf de eerste singelstoot het al. Binnen 5 jaar waren er 4 singelstoten vervangen, en waren er 3 beschadigingen gerepareerd. Ik was altijd heel zuinig op mijn zadel, het werd zeker min. 1 x per maand goed schoongemaakt en ingevet. Verder is het altijd goed opgeborgen; met een zadelhoes er om in een afgesloten kast. Na die reparaties zei Arie Boer dat het zadel maar gedeeltelijk uit leer bestond en dat hij het niet meer ging repareren omdat het al zo vaak gerepareerd was.

Belachelijk; een onbekend heel duur pony zadel verkopen, liegen over de kwaliteit, en zeggen je verkochte 'troep' niet meer te willen repareren. Nee, voor mij nooit meer Arie Boer!

aafje87

Berichten: 4472
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: bij het station aan de overkant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:26

MyWishMax schreef:
aafje87 schreef:
1 tip laat van Rijs zevenaar niet komen, die is inderdaad alleen op geld uit...(weten wij ondertussen uit ervaringen)


Van rijs zevenhuizen bedoel je?

Dan ben ik het er helemaal niet mee eens. Hij komt morgenochtend bij ons om 8 uur 's ochtends omdat zadel niet goed ligt. Die man heeft al zoveel voor ons gedaan en is altijd heel schappelijk met zijn prijzen geweest


Nogmaals, het is maar gelukkig voor zadelpassers dat er verschillende meningen zijn anders was het voor sommige een droge boterham geworden.
Van Rijs is in mijn ogen een geld wolf, nieuwe zadels verkopen die niet blijken te passen en bij navraag het wel voor een schijntje willen terugkomen(na een paar maanden) met de melding erbij dat het slechte kwaliteit zadels zijn en dat hij echt niet meer kan bieden dan 20% van de nieuwprijs en dat hij me dan zelfs nog veel toekomt.(en nee dan hebben we het niet over nieuwprijzen van €700 maar over nieuwprijzen van €1800!)

germie

Berichten: 26075
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 13:11

Ik heb laatst Willems uit Leutingewolde gehad. Mijn paard kreeg ineens drukplekken na een bosritje van 5 uur. Zadel lag gelukkig niet heel verkeerd, maar is dus opgevuld en dat is netjes gedaan. Ik denk dat ik hier een volgend zadel ook koop.

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 14:36

Marloessjee schreef:
Tom van de Brink uit Nijeveen is ook erg goed heb ik gehoord uit verhalen. Hij komt bij ons jaarlijks op stal om verschillende zadels te passen en te meten.


Helemaal mee eens! Hij heeft mijn zadel een paar jaar terug helemaal passend gemaakt. 2 jaar daarna heb ik hem nog een keer laten kijken voor de zekerheid. Zadel lag nog steeds goed en hoefte alleen te betalen voor de voorijkosten. Voor het nakijken rekende hij niks. Voorrijkosten kon ik delen met stalgenootjes dus was in totaal 5 euro kwijt :D

nikia
Berichten: 466
Geregistreerd: 05-10-06
Woonplaats: Echt

Re: Wat vinden jullie nou echt een goede en eerlijke zadelmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 14:41

ik heb goede ervaringen met Jo Viehoff uit Landgraaf en Pam01 hier op bokt

moi22
Berichten: 902
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 01:24

Ondanks dat ik een hulsebos zadel heb mogen zij er niet meer aankomen. Heb veel problemen met mijn paard en zadel gehad en die hebben zij nooit opgelost. Ten einderaad heb ik Gijs weck uit Oss gebeld en ik wil nooit meer een ander. Hij heeft mijn zadel dusdanig verbouwd dat ik een onherkenbaar zadel en paard van hem heb gekregen en dat in positieve zin. Hij heeft met drie uur werk alle problemen in 1 klap opgelost. Vooral zijn motto "je mag me best een l*l vinden maar niet omdat ik slecht werk aflever" staat mij enorm aan. Als het moet komt ie tien keer terug als het eindresultaat maar goed is.

kimmie88

Berichten: 8307
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Geen idee even

Re: Wat vinden jullie nou echt een goede en eerlijke zadelmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 01:38

Ik heb goede ervaringen met Stubenitsky, maar dat is voor jou wel erg ver weg. Die zit namelijk in Heemskerk in NH.
Vroegop heb ik helaas nare ervaringen mee

SWDesign
Berichten: 69
Geregistreerd: 19-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 08:25

Hulsebos, daar zweer ik bij. Heel fijne zachte zadels met een diepe zit, aangemeten op mn paarden. heb er 3 en nog nooit problemen met de service gehad. vind het echt toppie

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: Wat vinden jullie nou echt een goede en eerlijke zadelmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 10:06

Ervaringen met zadelmakers gevraagd.
HAR-->EA-GZ Diensten