Paard gezocht, zat 8 mei, Ermelo, WK-selectie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
haike
Berichten: 13521
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Paard gezocht, zat 8 mei, Ermelo, WK-selectie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 09:16

Hoi,

zaterdag 8 mei is in Ermelo de selectiewedstrijd voor het WK voor studentenruiters, georganiseerd in Korea.

Voor deze selectie moet ik een paard meenemen wat zowel een L-proefje dressuur kan als een B-parcours springen, met mij en nog 2 andere ruiters. Omdat ik zelf op het moment niet echt geschikte paarden hiervoor heb en het nogal ver weg is voor mij vroeg ik me af of ik misschien van iemand een paard zou mogen lenen voor die dag? Eventueel mogen het ook 2 paarden zijn, één voor de dressuur en één voor het springen.

Zelf rijd ik ZZL dressuur en spring ik internationale studentenwedstrijden. Ook de andere ruiters die die dag op het paard moeten rijden, hebben veel ervaring.

Ik ben bereid een vergoeding te betalen, dit in overleg.

Alvast bedankt

weslyjune

Berichten: 696
Geregistreerd: 19-02-05
Woonplaats: Het Noorden van het Land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 22:08

Selectie voor het WK en het paard moet een L-proefje kunnen? Hoe kan dat een selectie wedstrijd zijn?

sorry of topic ... ik ken iemand die in de buurt van Ermelo een paard heeft staan, ik zal aan haar vragen of ze interesse heeft. Moet dit paard dat ook mee naar het WK?

haike
Berichten: 13521
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: Paard gezocht, zat 8 mei, Ermelo, WK-selectie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 08:54

Beste Weslyjune: het WK voor studentenruiters werkt op de manier dat elke ruiter 5 minuten krijgt om een paard te leren kennen en dan al een proef moet starten, het belangrijkste is dus om zo snel mogelijk aan te voelen hoe het paard gereden moet worden. Dit is ook de reden dat tijdens de selectie een minimaal L-proefje gevraagd wordt, alle ruiters kennen de oefeningen toch wel voor het hogere niveau, ze moeten alleen ook laten zien handig te zijn en snel een paard te kunnen aanvoelen. (en het is al lastig genoeg voor iedereen een geschikt paard mee te nemen, vandaar dat de eisen op L-dress gelegd zijn. Bijna iedereen rijd wel wedstrijden, vaak ook op hoger niveau, maar deze paarden zijn niet altijd geschikt voor de selectie)

Het paard heb ik puur nodig voor de selectie, tijdens het WK rijden we op paarden van daar.

Hopelijk heb ik je vragen zo voldoende beantwoord, anders hoor ik het graag