Heeft iemand ervaring met Pro Paard in Wernhout?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kitty73
Berichten: 3
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Houten

Heeft iemand ervaring met Pro Paard in Wernhout?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 22:35

Hallo,

Ik heb een leuk paardje gezien hier op bokt.
Maar nu hoorde ik via mijn oude manege nogal wisselende verhalen over deze stal en de eigenaresse.
Heeft iemand hier ervaring met deze stal en de paarden die verkocht worden?
Het paardje is wel wat ik zoek en binnen budget maar ik twijfel nu wel om te gaan kijken.

Groetjes Kitty

Blonde79
Berichten: 25
Geregistreerd: 21-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 23:26

Hoi Kitty, je hebt pb met toelichting, maar laat ik hier alvast even zeggen dat ik je absoluut niet aan kan raden om daar een paard te kopen!!

Kitty73
Berichten: 3
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 23:27

Jeetje... Ik kreeg ook al een andere reactie via pb die niet zo positief is......

Naj
Berichten: 2
Geregistreerd: 04-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 22:37

Hoi Kitty,

Ik weet niet of je inmiddels al bij het paard bent wezen kijken, maar wil je aanraden er goed over na te denken.

Heb daar zelf ooit een paard gekocht, leek allemaal in orde, paard was leuk en braaf. Mensen daar aanwezig wilden veel uitleggen en vertellen. Maar eenmaal gekocht en thuis was ze niet meer te houden. Heel nerveus, praktisch onhandelbaar en zeker niet te rijden. Alles geprobeerd, echt alles, maar het is nooit het paard geworden waar ik naar ben wezen kijken. Ik heb later, na nader onderzoek, ook van andere mensen soortgelijke verhalen gehoord, zelfs mensen die spreken over sedatie... ??? Nouja, geen idee of dat zo is, daar wil ik ook niet over oordelen, maar dus wel meerdere soortgelijke verhalen.

Anyhow, ik wil je best een pb sturen met verdere info over mijn aankoop en het verloop daarna, daar wil ik hier niet te veel over schrijven, maar denk aub goed na!!

Ook zou ik, als je een paard gaat kopen, daar of ergens anders, haar/hem eerst klinisch en röntgenologisch laten keuren. En altijd iemand meenemen, twee weten meer dan één. :D Ik hoop voor je dat je een leuk paard gaat vinden waar je nog heel veel plezier van gaat hebben!

Succes!

cissy

Berichten: 19833
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 09:15

Ongeacht waar je ook een paard gaat kopen je moet altijd opletten.

Even het sederen buiten beschouwing gelaten: het is heel normaal dat een paard verandert als hij van stal verandert, de omgeving is anders, de mensen zijn anders, degene die het touwtje vastheeft reageert ook anders, dus logisch is het paard ook anders.
Het hoeft niet altijd zo te zijn, maar het is wel logisch.

Dus simpel de verkoper de schuld geven is niet eerlijk. Het kan zijn dat het een slecht adres is, maar je moet met bovenstaande dus wel degelijk rekening houden. Een niet zo ervaren ruiter met een dominant paard is geen slimme combi bijvoorbeeld.

Als je bijv op een stal waar mensen heel goed weten waar ze mee bezig zijn een paard koopt en jij bent nog niet zo ervaren, dan zouden ze je dat moeten vertellen en je dat paard niet verkopen.
Dát is het verschil tussen een goede betrouwbare stal en een stal welke meer belang hebben bij het geld van de verkoop dan de klik met het verkochte paard.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: Heeft iemand ervaring met Pro Paard in Wernhout?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 12:50

"Mijn vriendin" "ik heb gehoord" reacties zijn niet toegestaan en daarom ook verwijderd, alleen verhalen uit de eerste hand zijn toegestaan.

Aangezien er om ervaringen met een bedrijf gevraagd wordt verplaats ik dit topic naar het juiste forum.

TAO-->EA-GZ Diensten.

Kitty73
Berichten: 3
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 14:11

Kan een slotje op, ik weet genoeg :) bedankt allemaal!