Weidegang Limburg

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anne_0

Berichten: 515
Geregistreerd: 07-02-07

Weidegang Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 14:48

Wegens tijdgebrek ben ik voor mijn 12 jarige merrie opzoek naar een plekje waar ze de wei op kan.

Het liefst heb ik dat:
-ze 24/7 buiten kan lopen, schuilstal dan wel vereist.
-alles verzorgt wordt (water, indien nodig bijvoeren, etc.)
-er dagelijks toezicht is
-veilig afgezette wei (niet alleen prikkeldraad bijv.)
-ik wel af en toe buiten kan gaan rijden

Mocht iemand iets weten dan hoor ik dat graag!

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:49

waar in limburg zoek je?
Ik heb een stal in Noord-midden limburg

die op het moment onder toezicht van mijn ouders is aangezien ik voor minimaal 4 maanden in Zeeland woon

Limburg is groooooot :=

8nnemiek

Berichten: 43427
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Weidegang Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:55

Waar woon je idd.
Bij ons komt over een tijdje misschien een plekje vrij, maar daar moet je wel een keer per dag even komen voeren en water bijvullen. Eigenaren van de wei voeren dan ook een keer per dag.

Anne_0

Berichten: 515
Geregistreerd: 07-02-07

Re: Weidegang Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 15:06

Ik woon in zuid-limburg, in de buurt van geleen. Maar als ik niet vaak hoef te gaan, is wat verder rijden niet zo'n probleem (20-30 km)

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 15:06

Wij zitten in Arcen

Als het geen probleem is kan ik mischien wat voor je betekenen

Edit typo
Laatst bijgewerkt door Gentlegiant op 04-05-10 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne_0

Berichten: 515
Geregistreerd: 07-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 15:07

MysticTinker schreef:
Waar woon je idd.
Bij ons komt over een tijdje misschien een plekje vrij, maar daar moet je wel een keer per dag even komen voeren en water bijvullen. Eigenaren van de wei voeren dan ook een keer per dag.


Bedankt voor het meedenken, maar zoek echt iets waar ik niet perse iedere dag of om de dag heen hoef.

Anne_0

Berichten: 515
Geregistreerd: 07-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 15:10

Gentlegiant schreef:
Wij zitten in Arcen

Als het geen probleem is kan ik mischien wat voor je beteken


ANWB ligt er even uit, dus kan niet zien hoever het is. Maar kan je per PB meer informatie en prijs sturen?

8nnemiek

Berichten: 43427
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 15:12

In Terstraten zit een pension met een buitenbak en overdag weidegang, waar alles voor je wordt gedaan. Daar is volgens mij nog wel plek.
In Einighausen, Heistraat 40, is een pension waar meestal wel plek is.. Ook altijd overdag op wei, maar dat moet je wel met de mensen onderling regelen.

Anne_0

Berichten: 515
Geregistreerd: 07-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 15:18

MysticTinker schreef:
In Terstraten zit een pension met een buitenbak en overdag weidegang, waar alles voor je wordt gedaan. Daar is volgens mij nog wel plek.
In Einighausen, Heistraat 40, is een pension waar meestal wel plek is.. Ook altijd overdag op wei, maar dat moet je wel met de mensen onderling regelen.


Terstraten ben ik geweest, inloopstal was vol, goedkoopste 'gewone' stal €200. Opzich prima als ik regelmatig zou rijden, maar voor een paard waar haast niks mee gedaan wordt vind ik dat teveel geld, vandaar dat ik ook hoofdzakelijk weide zoek waar ik eens een buitenritje kan maken, hoewel een bak natuurlijk mooi meegenomen zou zijn. Einighausen bedoel je Hellebrekers? Ook gebeld, maar daar worden ze om de dag een halve dag buiten gezet. Dat vind ik te weinig, plus ook weer te duur voor hetgeen wat ik doe.

8nnemiek

Berichten: 43427
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Weidegang Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 15:25

Hellebrekers inderdaad :j Heeft mn paard ook een jaar gestaan, maar die zijn érg duur idd, en niet betrouwbaar qua buitenzetten en hooi voeren enzo.

Ik denk dat je niets goedkopers gaat vinden hier in de buurt. Ik heb zelf ook al 5 jaar lang gezocht naar 24/7 buiten, maar niks gevonden. De plek waar ik nu sta komt nog t dichtst in de buurt, en ook hier betaal ik al 100 euro excl. hooi en verzorging, ik moet zelfs de wei onderhouden enzo zelf. Je moet veel geluk hebben, wil je iets vinden voor minder dan 200 euro waar alles voor je wordt gedaan en je paard dag en nacht buiten kan staan. Ik zou dan idd eens gaan rondkijken in Noord-Limburg, daar is nog meer grond en zijn de prijzen dus ook lager.

Anne_0

Berichten: 515
Geregistreerd: 07-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 15:33

MysticTinker schreef:
Hellebrekers inderdaad :j Heeft mn paard ook een jaar gestaan, maar die zijn érg duur idd, en niet betrouwbaar qua buitenzetten en hooi voeren enzo.

Ik denk dat je niets goedkopers gaat vinden hier in de buurt. Ik heb zelf ook al 5 jaar lang gezocht naar 24/7 buiten, maar niks gevonden. De plek waar ik nu sta komt nog t dichtst in de buurt, en ook hier betaal ik al 100 euro excl. hooi en verzorging, ik moet zelfs de wei onderhouden enzo zelf. Je moet veel geluk hebben, wil je iets vinden voor minder dan 200 euro waar alles voor je wordt gedaan en je paard dag en nacht buiten kan staan. Ik zou dan idd eens gaan rondkijken in Noord-Limburg, daar is nog meer grond en zijn de prijzen dus ook lager.


Oef dat vind ik wel aan de prijs. Heb wel al plekken 'gevonden' die goedkoper zijn (bijv. €80 voor doe-het-zelf wei, €100 voor verzorgde wei) Maar wed liever niet op 1 paard en kijk graag nog even verder. Maar hier in de buurt is inderdaad bar weinig. Het punt is gewoon dat als ik gewoon een wei huur, zoiets als wat jij nu doet, ben ik net zoveel tijd kwijt denk ik als wanneer ik nu elke dag op m'n pensioenstalling ga rijden, en daar heb ik nu net geen tijd meer voor. Dilemma's, dilemma's....

8nnemiek

Berichten: 43427
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Weidegang Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 15:39

Ik ben nu een half uurtje (incl reistijd, 5 min met de auto) per dag kwijt ( ik ga 2x per dag voeren en water vullen en poep scheppen) :) Valt wel mee dus.

anyw1

Berichten: 513
Geregistreerd: 12-03-09

Re: Weidegang Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 15:43

misschien is er bij vidar nog een plekje. ken geen stal waar ze het beter hebben...
www.paardenschool.nl

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Weidegang Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 15:43


Anne_0

Berichten: 515
Geregistreerd: 07-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 15:50

anyw1 schreef:
misschien is er bij vidar nog een plekje. ken geen stal waar ze het beter hebben...
http://www.paardenschool.nl


Arabesk schreef:
http://www.spirithorses.be weet alleen niet of ze nog pensionklanten aannnemen of dat ze vol zitten


Kan ik op deze stallen wel gewoon m'n eigen 'traditionele' hoefsmid laten komen?

JoyRebel
Berichten: 109
Geregistreerd: 17-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 19:56

Stal Starmans in Aalbeek :D

spiritlady38
Berichten: 2
Geregistreerd: 07-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 00:00

Anne_0 schreef:
Wegens tijdgebrek ben ik voor mijn 12 jarige merrie opzoek naar een plekje waar ze de wei op kan.

Het liefst heb ik dat:
-ze 24/7 buiten kan lopen, schuilstal dan wel vereist.
-alles verzorgt wordt (water, indien nodig bijvoeren, etc.)
-er dagelijks toezicht is
-veilig afgezette wei (niet alleen prikkeldraad bijv.)
-ik wel af en toe buiten kan gaan rijden

Mocht iemand iets weten dan hoor ik dat graag!



hoi misschien is bij mij op stal nog wel een plaatsje vrij
ik heb mijn paard net over de grens van sittard staan 24/7 buiten schuilstal aan wezig
als je niet komt kom je niet er wordt altijd verzorgt
maar dan zou je misschien de eigennaar is moeten bellen hoe of wat
wij betallen 150 euro zit al in tenzij hij iets apparts moet is wat anders
en erg veel uitrij mogelijkheden
kan ook zijn dat hij vind dat we met genoeg zijn maar als je misschien intresse hebt en het wil proberen
laat het me maar weten geef ik je zijn nummer wel
vriendelijke groet.