Een betrouwbare (erkende!!) Chihuahua fokker gezocht!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Een betrouwbare (erkende!!) Chihuahua fokker gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 17:05

Omdat we misschien een hondje erbij nemen, zijn we uitgekomen een chihuahua. Het ras spreekt ons gewoon aan. :)
Nu zijn we op zoek naar een betrouwbare fokker die goede Chihuahua's fokt. Wij willen 1 met stamboom (niet eens voor de fok), maar gewoon omdat je daar dergelijke rasproblemen zo kan achterhalen. Ik ben dus niet op zoek naar de eerste beste Chihuahua fokker die alleen op Marktplaats zijn advertenties heeft. Wij geven dus bewust iets meer geld uit aan een stamboomteefje i.p.v zo'n mislukte teacup Chihuahua. Ik weet dat op Google een hoop te vinden is, maar ik ben ook vooral op zoek naar ervaringen van Bokkers.

Onze voorkeur gaat uit naar een fokker in het Noorden van het land, maar dat hoeft niet. :)
Laatst bijgewerkt door Mayflower_ op 05-05-10 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Tooske

Berichten: 6548
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 17:09

Familie Mateman in Aalten daar hebben wij al 2 chihuahua's vandaan.
Heel goed dat jullie verder zoeken hoor! Op marktplaats bergen idd maar dit zijn hele fijne eerlijke fokkers maar wel wat duurder.

baroen

Berichten: 3115
Geregistreerd: 23-04-04

Re: Een betrouwbare (erkende!!) Chihuahua fokker gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 17:14


bellow2
Berichten: 272
Geregistreerd: 25-07-05

Re: Een betrouwbare (erkende!!) Chihuahua fokker gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 22:20

fokkers die in mijn ogen juist bezig zijn:

crosita en an's angels, een van mijn chi's komt bij een fokker vandaan met stamboom, maar bij nader inzien zou ik daar geen hond meer kopen, maar dat is niet bovenstaande fokkers

bellow2
Berichten: 272
Geregistreerd: 25-07-05

Re: Een betrouwbare (erkende!!) Chihuahua fokker gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 22:24

toevoeging, schrik niet van de prijs €1500 is geen uitzondering, komt nou eenmaal door de "hype" van dit moment. Ik vind het ze meer dan waard, zo klein als dat ze zijn, zo dapper zijn ze.

Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Een betrouwbare (erkende!!) Chihuahua fokker gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 22:25


GJ9

Berichten: 4481
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Provincie Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 22:26

Voor 1500 euro zou ik nog even verder kijken ;)

Er zijn ook fokkers die niet van de hype houden.

bellow2
Berichten: 272
Geregistreerd: 25-07-05

Re: Een betrouwbare (erkende!!) Chihuahua fokker gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 22:52

@GJ9 op dit moment regelmatig contact met een aantal bekende fokkers, en echt veel goedkoper vind je ze op dit moment niet, vooral een leuk teefje niet.

GJ9

Berichten: 4481
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Provincie Utrecht

Re: Een betrouwbare (erkende!!) Chihuahua fokker gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 22:58

Ja ik weet het. Maar gelukkig zijn er ook nog fokkers die normale prijzen vragen.

Ik ken ook 1 fokker die ik enorm waardeer, maar die vraagt ook best veel ja. Ik snap het nooit zo goed.

Ben je weer op zoek naar een Chi trouwens? Of bezig met shows ofzo?

bellow2
Berichten: 272
Geregistreerd: 25-07-05

Re: Een betrouwbare (erkende!!) Chihuahua fokker gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 23:10

Op dit moment heb ik een pup van 5 maanden met stamboom maar aangezien madame al richting de 3 kg gaat houd ik mijn hart vast qua keuringen haha, ik had graag met haar naar de show gegaan, verder geen plannen om te fokken.

Sinds goede vrijdag hebben we er een teefje bij van 8 maanden 1600gram, lijkt meer op een typische chi dan de andere maar helaas heeft ze geen stamboom, we kwamen haar tegen en ze had het niet zo goed bij haar vorige baasjes dus uit medelijden meegenomen. Typisch voorbeeld van hoe over een tijdje veel chihuahuas(zonder stamboom welteverstaan) te koop zullen staan.

Aan de ene kant is 2 wel genoeg, maar ik zou graag voor de show(omdat ik dat leuk vind) een showhondje willen hebben. Choco spreekt me erg aan. Mijn chi met stamboom is spierwit, rood neusje en blauw/groene ogen, heel apart. Zou ook een nestje met haar kunnen fokken in de toekomst met stamboom, maar dat is haar gewicht er nog. Haar moeder is blue-tan en vader choco-tan allebei kortharig. Maar als het 5 puppies worden heb ik er straks 7 want ik denk niet dat ik er afstand van zou kunnen doen.

Dus op dit moment staat het op een laag pitje, misschien in de toekomst een leuke choco-tan erbij, maar nu komt de tweede chi eindelijk uit haar schulp gekropen en denk met nog een hond erbij ze weer terugvalt aangezien alles enorm eng is volgens haar.

Jij heb ook een mooie chi hoor, leuk kleurtje, en ze mag net zoals die van mij lekker hond zijn!

GJ9

Berichten: 4481
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Provincie Utrecht

Re: Een betrouwbare (erkende!!) Chihuahua fokker gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 23:18

Hihi kom anders ff meekletsen in het Chihuahuatopic, anders zitten we zo dit topic vol te kletsen :D

Dat is pech, dat ze groot wordt. FF afwachten nog! Als je er een tan opzet, heb je een halve kans dat er tan uitkomt (heel grofweg, het is iets ingewikkelder). Maar op kleurtjes fokken is wel heel riskant hoor. Beter op gezondheid fokken ;) Maar 5 maanden.. Hmmm.

Dankje voor je complimentje, en kom jij ook maar ff gauw foto's showen in het HK topic! Chihuahua Club heet het topic.

Sassy4barrel
Berichten: 1921
Geregistreerd: 23-10-07
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 16:42

Een vriendin van mij is een erkende chihuahua fokster. een van haar langharige teefjes krijgt binnenkort puppys. ze heeft de vader, moeder, zusje en oma. pb haar anders even lisa_pluisje hier op bokt (gelderland) En ze vraagt ook niet van die idiote prijzen voor de puppys. Hele mooie, vrolijke en gezonde hondjes met stamboom.