gezocht stalling omgeving lisse !

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wachter
Berichten: 24
Geregistreerd: 12-05-10

gezocht stalling omgeving lisse !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 19:35

Hallo ik ben op zoek naar 3 boxen voor mijn paarden, wat ik zoek in een stal is rust ruime en lichte boxen. En heel belangrijk dat ze zowel zomer als winter los worden gezet !
Een van mijn paarden is niet echt geschikt voor in een kudde dus het liefst waar ze in een groepje van 2 3 drie gaan.

En een bak met een goede bodem natuurlijk.

Ik wil tot max 25 km rijden
wie o wie weet wat ?

wachter
Berichten: 24
Geregistreerd: 12-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 19:37

Heeft Iemand ervaring met stal zwetsloot ?

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re: gezocht stalling omgeving lisse !

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:45

Van VSW-->EA-GZ-Diensten.

Sannah

Berichten: 2429
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:04

wachter schreef:
Heeft Iemand ervaring met stal zwetsloot ?


Ik sta er al 5 jaar naar volle tevredenheid! :-)
Maar 3 boxen vrij, nee, dat kom je niet snel tegen op een stal waar iedereen over het algemeen erg tevreden is.

DianneM

Berichten: 9312
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: Alphen ad Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:06

Stal Zwetsloot is een super stal met superlieve mensen! Alleen wel erg vol voor pensionpaarden :-)

ik sta op een klein stalletje een klein stukje verder, ongeveer 2 kilometer op een doe het zelf stal, op dit moment zijn er 5 boxen vrij, 1 buitenstal en 4 binnenstallen.

Paarden staan jaarrond lekker buiten, minimaal een halve dag in de winter in de paddock en in de zomer op het land, uit te breiden naar 24/7 weidegant.

Er wordt onbeperkt hooi of kuil gevoerd (laat ik het anders zeggen, je mag zoveel hooi of kuil voor je paard pakken als je wil), biks of ander krachtvoer moet je zelf kopen, evenals je bodembedekking. Via mij kan je vlas nemen, of via de stalhouder stro.

De paarden staan nu wel in 1 groep, maar het is niet zo'n probleem om ze in hun eigen clubje op de wei te zetten of in de paddock.

Er zijn veel mensen weggegaan, omdat ze het doe-het-zelf toch te zwaar vonden, een iemand is weggegaan omdat haar paard wegens gezondheidsredenen niet meer op het zand, op het harde of in de wei kon vanwege een ernstige blessure en op stal was voor dit paard geen optie.

wachter
Berichten: 24
Geregistreerd: 12-05-10

Re: gezocht stalling omgeving lisse !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 15:39

Ik weet niet wat er mis is gegaan maar het het moet dus stal nieuwendijk hoeven zijn ! in oud ade dus niet zwetsloot die zit vol heb ik al gebeld !

Miran

Berichten: 4463
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:19

Teuntje111 schreef:
Er zijn veel mensen weggegaan, omdat ze het doe-het-zelf toch te zwaar vonden, een iemand is weggegaan omdat haar paard wegens gezondheidsredenen niet meer op het zand, op het harde of in de wei kon vanwege een ernstige blessure en op stal was voor dit paard geen optie.


Is dat wat er aan jullie verteld is?
Helaas zit het dus wat anders, er is 1 iemand voornamelijk weg gegaan om de zwaarte van de beurten, de rest is toch grotendeels tot helemaal vertrokken om de manier waarop er met klanten omgegaan wordt…
Ik had met alle liefde de beurten blijven doen, dit omdat het voor de paarden prima was en het onderling echt een leuke groep was. Alleen op een gegeven moment was de drempel bereikt, was ik er klaar mee om steeds weer te wachten op de volgende uitbarsting, chagrijnige opmerking, belachelijke actie. En dat geldt zeker niet alleen voor mij (alle boxen zijn in de afgelopen 2 jaar zeker een keer leeg geweest, toen de tussenpersoon afgelopen najaar vertrok bleek dat zij het nog leuk heeft kunnen houden voor ons, daarna is de grote leegloop begonnen omdat wij dus het gezeur rechtstreeks kregen. Voor het geblesseerde paard had in de tijd dat zij er was zeker een oplossing gevonden).
Hoe fijn de paarden het er ook hadden, uiteindelijk is het gedrag van de staleigenaren de reden waarom er zoveel lege stallen zijn die ze ook niet vol meer krijgen (slechte ervaringen gaan nou eenmaal snel rond). En ja, ik weet dat er nu tegen jullie wel normaal gedaan wordt. Deden ze tegen ons in het begin ook…

Ik heb sinds ik weg ben gegaan getwijfeld of ik iets online zou zetten, was het eigenlijk niet van plan, maar gezien het feit dat nu duidelijk is dat ze er toch niets van leren dat zoveel klanten vertrekken en ik nu dus lees dat het aan de beurten (aan de klanten zelf dus) zou liggen, wil ik dat toch even rechtzetten. Als er met de oude groep een zelfde stal opgezet zou kunnen worden zonder bemoeienis van deze staleigenaren, zouden we het zeker doen.

Zonde van zo’n leuke stal, want het principe was echt goed, ondanks het harde werken. Zo’n stal in deze regio zou heel tevreden klanten moeten hebben met een wachtlijst, in plaats dat klanten zich letterlijk weggepest voelen.

@TS: Sorry voor het intermezzo in je topic, maar ik wilde dit graag wel even rechtzetten, nu is het net alsof de mensen die weg zijn gegaan de beurten niet over hadden voor hun paard, terwijl iedereen het er stuk voor stuk hartstikke moeilijk mee had/heeft.

Elpharo

Berichten: 1896
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 15:16

Hear hear....

Helaas ken ik de stallen die TS noemt niet, dus kan ik er geen advies over geven. Succes met je zoektocht! En Teuntje111, ik hoop van harte dat je er nog vele jaren met plezier zal staan. Ik betreur het ook nog steeds dat het zo'n domper is geworden, kan niet anders zeggen...