Teuntje111 schreef:Er zijn veel mensen weggegaan, omdat ze het doe-het-zelf toch te zwaar vonden, een iemand is weggegaan omdat haar paard wegens gezondheidsredenen niet meer op het zand, op het harde of in de wei kon vanwege een ernstige blessure en op stal was voor dit paard geen optie.
Is dat wat er aan jullie verteld is?
Helaas zit het dus wat anders, er is 1 iemand voornamelijk weg gegaan om de zwaarte van de beurten, de rest is toch grotendeels tot helemaal vertrokken om de manier waarop er met klanten omgegaan wordt…
Ik had met alle liefde de beurten blijven doen, dit omdat het voor de paarden prima was en het onderling echt een leuke groep was. Alleen op een gegeven moment was de drempel bereikt, was ik er klaar mee om steeds weer te wachten op de volgende uitbarsting, chagrijnige opmerking, belachelijke actie. En dat geldt zeker niet alleen voor mij (alle boxen zijn in de afgelopen 2 jaar zeker een keer leeg geweest, toen de tussenpersoon afgelopen najaar vertrok bleek dat zij het nog leuk heeft kunnen houden voor ons, daarna is de grote leegloop begonnen omdat wij dus het gezeur rechtstreeks kregen. Voor het geblesseerde paard had in de tijd dat zij er was zeker een oplossing gevonden).
Hoe fijn de paarden het er ook hadden, uiteindelijk is het gedrag van de staleigenaren de reden waarom er zoveel lege stallen zijn die ze ook niet vol meer krijgen (slechte ervaringen gaan nou eenmaal snel rond). En ja, ik weet dat er nu tegen jullie wel normaal gedaan wordt. Deden ze tegen ons in het begin ook…
Ik heb sinds ik weg ben gegaan getwijfeld of ik iets online zou zetten, was het eigenlijk niet van plan, maar gezien het feit dat nu duidelijk is dat ze er toch niets van leren dat zoveel klanten vertrekken en ik nu dus lees dat het aan de beurten (aan de klanten zelf dus) zou liggen, wil ik dat toch even rechtzetten. Als er met de oude groep een zelfde stal opgezet zou kunnen worden zonder bemoeienis van deze staleigenaren, zouden we het zeker doen.
Zonde van zo’n leuke stal, want het principe was echt goed, ondanks het harde werken. Zo’n stal in deze regio zou heel tevreden klanten moeten hebben met een wachtlijst, in plaats dat klanten zich letterlijk weggepest voelen.
@TS: Sorry voor het intermezzo in je topic, maar ik wilde dit graag wel even rechtzetten, nu is het net alsof de mensen die weg zijn gegaan de beurten niet over hadden voor hun paard, terwijl iedereen het er stuk voor stuk hartstikke moeilijk mee had/heeft.