trailer laden overijssel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lvdbos

Berichten: 195
Geregistreerd: 28-05-08
Woonplaats: Almelo

trailer laden overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 15:42

Onze pony laat zich nog steeds moeilijk laden. Loopt wel de klep op maar als de stang erachter moet wil ze als een dolle weer de klep af. Is er iemand in Overijssel die ons kan helpen de pony makkelijker te laden.

Alvast bedankt!

haffiem
Berichten: 547
Geregistreerd: 08-07-07
Woonplaats: Hellendoorn

Re: trailer laden overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:50

Hier even een stipje, ik heb ook wat problemen met het laden van mijn haf. Ik woon ook in overijssel.

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 17:11

Het is een kwestie van oefenen en heel veel geduld hebben! Laat de pony de trailer inlopen, niet de stang erachter doen, maak geluid met de stang of doe alsof je de stang plaatst, wanneer de pony de trailer uit wil, laat hem eruit lopen, na een tijdje zal de pony merken dat het niet spannend is en blijven staan, beloon hem dan, raak het paard aan. Uiteindelijk zal de stang er gewoon achter kunnen. Heel vaak zie je paarden met laadproblemen doordat de mensen heel snel de stang plaatsen wanneer het paard eindelijk de trailer in loopt, laat ze gerust een paar keer eruit lopen, blijf rustig door ademen, neem de tijd al duurt het soms meer dan een uur! hou het paard buiten de trailer in beweging, in de trailer stil laten staan/in de trailer is rust (belonen) er buiten moet hij blijven bewegen, hou hem in de buurt van de klep, niet trekken er niet aan sleuren. Maak geluid (met de stang, zodat het paard went aan het geluid).
Veel succes!
(http://www.stalrhijnauwen.nl helaas wonen we wat te ver weg om 'live' te komen helpen)

pantarhei

Berichten: 9068
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: trailer laden overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 19:00

maak anders samen een afspraak met Balingehof, die komen ook aan huis om dit probleem op te lossen

Bitterbal

Berichten: 2508
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Engwierum (Friesland)

Re: trailer laden overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:14

Opzich heb ik hier redelijk veel ervaring mee, maar ik denk dat ik voor jullie te ver ga wonen :)
Ik moet van de omgeving tilburg komen

lvdbos

Berichten: 195
Geregistreerd: 28-05-08
Woonplaats: Almelo

Re: trailer laden overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 09:53

Bedankt voor julie reacties. We zijn al enkele weken aan het oefenen, zonder druk en zonder dat de stang erachter gaat. We hebben deze pony gekocht zonder dat ons is verteld dat deze een laadprobleem heeft, hebben we wel naar gevraagd. Pony is gebracht dus kwamen wij erachter toen we naar les wilden gaan. Voorlopig blijven we dus gewoon oefenen.

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:34

gaat ze na de rit als je de klep open doet wel normaal eraf of heeft ze dan ook haast?

lvdbos

Berichten: 195
Geregistreerd: 28-05-08
Woonplaats: Almelo

Re: trailer laden overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 14:36

Na de rit heeft de pony heel veel haast om uit de trailer te komen...

fancylover

Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re: trailer laden overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 18:49

het balingehof heeft een hele interessante dvd over trailerladen, het heeft mij geholpen zodat ik mijn pony nu wel de trailer op krijg. misschien is het ook een oplossing voor jouw probleem?

lvdbos

Berichten: 195
Geregistreerd: 28-05-08
Woonplaats: Almelo

Re: trailer laden overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 08:26

Ik heb ook via PB veel reacties gehad. Ik heb nu contact met een tweetal mensen die ons zouden kunnen helpen. Allemaal bedankt voor jullie reacties.